Lopetanko?

Epätäydellinen vaimo

Menin naimisiin 10 vuotta sitten ja niin kauan olen kuullut kuinka huono olen.En osaa laittaa ruokaa, huolehtia kodista ja huono äitikin olen. Avioliiton alkuvaiheessa (mikä oli ehkä virhe) yritin kaikin tavoin olla hänelle mieliksi, mutta kun huomasin, että aina oli jotain josta urputtaa ja valittaa, niin luovutin.Turpiinkin tuli siitä, että poltin kerran pizzan uunissa...Joka aamu kun hän lähtee töihin odotan hermostuneena hänen töistä paluuta. Ikinä en tiedä millä tuulella sattuu olemaan. Olen alkanut inhoamaan miestäni enkä tiedä jaksanko enää olla avioliitossa hänen kanssaan...Lapseltani kysäisin kerran jos äiti ja isä asuisivat eri osoitteissa, niin hän ei halunnut niin käyvän. Tulisiko minun kuitenkin jaksaa lapseni vuoksi?

12

1848

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli samanlainen

Oma isäni oli juuri tuollainen. Syytti äitiäni ihan kaikesta. Ei osaa laittaa ruokaa, ei siivota eikä mitään. Kerran saivat helvetillisen riidan aikaa koska ei ollut herralle tuoretta leipää ja uunibroileri on kuivunut paistettaessa.

Olen vain onnellinen että erosivat, äitini kanssa elimme kahdestaan ja rauhassa. Olen nyt jo aikuinen. Isäni kanssa ok-väleissä. Mutta yhtä helvettiä elämä olisi ollut jos lapsena olisin joutunut sitä seuraamaan, olisi myrkyttänyt koko elämäni. Jos et itsesi takia tuosta suhteesta lähde, niin lähde lapsesi vuoksi.

• pahvi

Mitä sä lapselta kysyt asioita mitkä ei kuulu lapselle? Siirrät vastuun sun pahasta olosta lapselle että se sitten kantais huonoa omaatuntoa sitä että sulla on huono olla?
      Lapsen vuoksi varsinkin pitäs heti lopettaa huono suhde..haluatko sä antaa lapselle tuollasen mallin parisuhteesta, missä äitiä saa kohdella huonosti ja samalla kun jatkat suhdetta hyväksyt saamas kohtelun.

• nainen 25

Exäni kohteli mua aivan samalla tavalla ja vertaili aina äitiinsä. Mikään ei kelvannu enkä hänen mielestä ollut tarpeeksi hyvä äiti.
      Tuo on henkistä väkivaltaa ja saa sillä sinut pidettyä itsellään. Minun tilanteessa ex alkoi käyttää myös fyysistä väkivaltaa ja siitä tuli hänelle tapa. Sain aina turpiin kun en tehnyt asioita samalla tavalla kun hänen äiti.
      Nyt olen onnellisessa parisuhteessa. Onneksi lähdin ajoissa koska vuosi lisää olisi aiheuttanut sen etten olisi koskaan kyenny lähtemään kun koin jo silloin olevani niin huono ihminen.
      Lapseni ei ole koskaan kaivannu isäänsä vaikka tietää että hänellä on toinenkin isä. Eikä hän ole tavannut eron jälkeen isäänsä koska isä ei ole halunnut nähdä häntä.

Lähteminen on vaikeaa mutta se kannattaa. Lapsi rakastaa aina vanhempiaan olivat he millaisia tahansa... Lapsesi ei tiedä millaista on elää ilman isän jokapäiväistä läsnäoloa... Mutta huomaa kyllä että olet iloisempi etkä ole joka päivä hermostunut. Se on hänelle tärkeämpää kuin mikään muu.

• ajattele itseäsi

Tiedän että sinulla on vaikeaa.
      Itse ollut naimisissa empatiakyvyttömän mollaajan kanssa vajaa 10 vuotta.Nyt olen sanonut tahtovani eron ja pyysin hänen huomioivan lastensakin tunteet.Ei hän niistä perusta.Tärkeintä tuntuu nyt olevan,etten vaan saisi mitään ylimääräistä eikä varsinkaan tukea ja ymmärrystä tilanteeseemme. Pitäisi vain olla hänen kanssaan, kun HÄN rakastaa minua niin paljon.

• kun...

vielä voit...itsellä kymmenen vuotta tuota takana...lasten vuoksi, aattelin... tässä on lopputulos,lapset käyvät terapiassa,jokaisella heistä oireita psyykkisellä puolella...kärsivät siitä kun äitin ei ollu hyvä olla...
      nyt tilanne jotakuinkin ok,terapiat jatkuu ja asun lasten kanssa isästä erillään...

• kysyä

Asiaa pohdin itsekin ja saanko siksi kysyä, minkäläisiä oireita lapsesi ovat saaneet sinun,äidin, pahasta olosta?

• vastaus
        kysyä kirjoitti:

Asiaa pohdin itsekin ja saanko siksi kysyä, minkäläisiä oireita lapsesi ovat saaneet sinun,äidin, pahasta olosta?

heillä on masennusta,kastelua,raivareita,pelkotiloja,uskon puute parempaan huomiseen,käytöshäiriöitä,pelkoa...nämä nyt päällimmäisenä... ja vain siks kun en uskaltanu ajois lähteä kun pelkäsin tätä nykyä exää miestä...surkeaa...

• saman kokenut

Sun ei todellakaan tarvi jaksaa lapsesi takia!
      Lapset monesti sanoo,että eivät halua vanhempiensa eroavan.Tottahan se olis mukavinta ku vanhemmat pysyis yhdessä ja kaikki olis hyvin.
      Teillä ei kuitenkaan kaikki ole hyvin ja jos lapsi ei siitä vielä kärsi,niin tulee kuitenki joskus kärsimään.
      Sinä pärjäät ilman tuollaista mollaajamiestä.Et uskokaan,miten elämä on mukavaa,kun saat hoitaa asiat mielesi mukaan ilman jatkuvaa arvostelua ja moitetta.
      Tulevaisuus tietenki pelottaa ja mielessä pyörii monenlaisia asioita.Mutta usko pois,sinä selviät!Olaanhan me muutkin samasta tilanteesta lähteneet pärjätty.Sulla on vain tämä yksi elämä.Tee siitä niin hyvä ku pystyt,äläkä anna kenenkään pilata sitä.

• nainen

Olet varmasti kuulut narsismista (persoonallisuushäiriö). Siinä tälläinen narsismia poteva henkilö pyrkii alistamaan ja mitätöimään läheisiään. Hän voi olla myös mielyttävä ja mukava tarvittaessa ja etenkin silloin, kun siitä on hänelle hyötyä.

Itse olen kasvanut tälläisessä perheessä ja muistan lapsena ihmetelleeni sitä, että vaikka kuinka yritin mielyttää ja käyttäytyä moitteettomasti, mikään ei tuntunut riittävän äidilleni. Vielä nytkin hän haluaa määrätä tahdin elämässäni, vaikka pesäero on tehty jo yli 30 -vuotta sitten.

Siis tutustu aiheeseen ja mieti, josko miehelläsi olisi taipumusta narsismiin. Silloin sinun on helpompi suhtautua asiaan ja tiedät missä mennään.

• Gavin

Myös tuon lapsesi vuoksi: Kannattaa tuon kertomasi mukaan lähteä.

• äkkiä pois

Lähde nopeasti pois tuollasisesta suhteesta.
      Ei ole lapsellekkaan terve malli kun isi hakkaa äitiä.
      Tajuaa kyllä vanhempana. Ei uskalla olla eri mieltä koska lapsikin varmasti pelkää tuollaista isää.

• Ihmisenä arvokas

Lopeta mokoma suhde. Eihän se ole mikään tasavertainen ja onnellinen liitto.Elät yhtä ja ainoaa ainutkertaista elämääsi, miksi tuhlaat arvokkaan elämäsi sen luonnevikaisen oikutteluihin, siitä seuraavaan ahdistukseen ja pelkoon. Kyllä lapsikin huomaa miten isä lamauttaa sinut ja näkee pelkosi kuoresi läpi vaikka luulet ettei näe. Myöhemmin olet ikionnellinen kun huomasit löytäneesi voimia irroittautua tästä painostavasta liitosta. Onnea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe