The Goldberg Variations

Heka

Hei, mistähän löytyisi netistä Bachin "The Goldberg Variations" pianoversiona; flyykelin ääni ei oikein miellytä:)

12

747

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelija

Kuuntelepa ensi yönä YLE ykkösen "Yöklassinen".
      Siellä pianisti Andrew Rangell soittaa muunnelmat
      ja vähän muutakin Bach´ia klo 2.15 - 3.30.

• Heka

NETISTÄ!

• ihmettelijä

Niin, eipä kai kukaan niin hölmö ole että studiossa pianolla nauhoittaisi. Kyllä se kuule flyygeli on millä pianolevyt tehdään. Kyseisiä muunnelmia on kyllä cembalollakin paljon levytetty, mutta uskoisin että Gouldin myöhempi levytys on "SE" mitä kauempaa on turha lähteä kalaan. Vai ei flyykelin ääni miellytä...

• Heka

...tyhmyyttäni, piti kirjoittaa: cembalon ääni ei miellytä. Eli flyykelimusiikkia ko. teoksesta netistä etsiskelen! :)

• Dear Heka

Teoksen nimi on Die Goldberg-Variationen. J.S.Bach oli nimittäin saksalaisjuntti, jonka teoksien nimet ovat joko saksaa tai latinaa. Hän ei elinaikanaan matkustanut juurikaan. Pohjois-eteläsuunnassa Hampuri ja Karlsbad (se on kyllä nykyään Tsekinmaassa) ja itä - länsisuunnassa taas Dresden ja Kassel olivat äärimmäiset vierailupaikat. Eipä tuo rikasta sisäistä elämää haitannut. Hän ei selvästikään ollut extremematkailija.

Lunttasin muuten nuo maantieteelliset tiedot netistä, en olisi lonkalta osannut sanoa aivan tarkasti.

Nimeä ei myöskään lausuta "bak" kuten sivistymättömät jenkit tekevät. Häpeä heille. Nuori kansakunta, ei sivistystä.

• Heka

...ja vastauksesi kysymykseeni oli?

• piano man
        Heka kirjoitti:

...ja vastauksesi kysymykseeni oli?

tämä on keskustelupalsta, ihmiset KESKUSTELEVAT täällä!

Täällä keskustellaan myös hyvin paljon ohi aiheen. Siihen on vain opittava.

Keskiäkäisen miehen viesti ei ollut erityisen loukkaava, joten turhaan viljelet ironiaasi. Pahoitteluni muuten, en osaa auttaa sinua. Musiikkimaussasi ei ole tosin moitittavaa!

• piano man kirjoitti:

tämä on keskustelupalsta, ihmiset KESKUSTELEVAT täällä!

Täällä keskustellaan myös hyvin paljon ohi aiheen. Siihen on vain opittava.

Keskiäkäisen miehen viesti ei ollut erityisen loukkaava, joten turhaan viljelet ironiaasi. Pahoitteluni muuten, en osaa auttaa sinua. Musiikkimaussasi ei ole tosin moitittavaa!

http://www.emusic.com/album/10604/10604807.html

Se voi maksaa, mutta niinhän taiteesta pitää maksaakiin:-)

• Heka
        Keskiäkäinenmies kirjoitti:

http://www.emusic.com/album/10604/10604807.html

Se voi maksaa, mutta niinhän taiteesta pitää maksaakiin:-)

Hieno linkki, juuri tätä etsinkin!

Kiitos "Keskiäkäinenmies"!

Ystävällisin terveisin

Heka

• Heka kirjoitti:

Hieno linkki, juuri tätä etsinkin!

Kiitos "Keskiäkäinenmies"!

Ystävällisin terveisin

Heka

kuinka paljon meni aikaa tuon löytämiseen.

Kirjoitin Googleen hakusanat Goldberg, Bach ja MP3. Taisi olla ensimmäinen vaihtoehto:-)

Mutta saatiin pikkuisen fleimausta ja muutakin keskustelua aikaan. Ja olin aiheetta pisteliäs, joskaan en sinulle. Yleisesti.

Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)

• Heka
        Keskiäkäinenmies kirjoitti:

Kirjoitin Googleen hakusanat Goldberg, Bach ja MP3. Taisi olla ensimmäinen vaihtoehto:-)

Mutta saatiin pikkuisen fleimausta ja muutakin keskustelua aikaan. Ja olin aiheetta pisteliäs, joskaan en sinulle. Yleisesti.

Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)

"Arvaa muuten Heka
        Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)"

Annas kun mä veikkaan... OLET SAVOSTA KOTOISIN!

• Heka kirjoitti:

"Arvaa muuten Heka
        Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)"

Annas kun mä veikkaan... OLET SAVOSTA KOTOISIN!

Ei se olisj synti, vuan olishan se suur häppee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3784
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2751
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2408
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1736
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1397
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1198
    Aihe