The Goldberg Variations

Heka

Hei, mistähän löytyisi netistä Bachin "The Goldberg Variations" pianoversiona; flyykelin ääni ei oikein miellytä:)

12

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelija

      Kuuntelepa ensi yönä YLE ykkösen "Yöklassinen".
      Siellä pianisti Andrew Rangell soittaa muunnelmat
      ja vähän muutakin Bach´ia klo 2.15 - 3.30.

      • Heka

        NETISTÄ!


    • ihmettelijä

      Niin, eipä kai kukaan niin hölmö ole että studiossa pianolla nauhoittaisi. Kyllä se kuule flyygeli on millä pianolevyt tehdään. Kyseisiä muunnelmia on kyllä cembalollakin paljon levytetty, mutta uskoisin että Gouldin myöhempi levytys on "SE" mitä kauempaa on turha lähteä kalaan. Vai ei flyykelin ääni miellytä...

      • Heka

        ...tyhmyyttäni, piti kirjoittaa: cembalon ääni ei miellytä. Eli flyykelimusiikkia ko. teoksesta netistä etsiskelen! :)


    • Dear Heka

      Teoksen nimi on Die Goldberg-Variationen. J.S.Bach oli nimittäin saksalaisjuntti, jonka teoksien nimet ovat joko saksaa tai latinaa. Hän ei elinaikanaan matkustanut juurikaan. Pohjois-eteläsuunnassa Hampuri ja Karlsbad (se on kyllä nykyään Tsekinmaassa) ja itä - länsisuunnassa taas Dresden ja Kassel olivat äärimmäiset vierailupaikat. Eipä tuo rikasta sisäistä elämää haitannut. Hän ei selvästikään ollut extremematkailija.

      Lunttasin muuten nuo maantieteelliset tiedot netistä, en olisi lonkalta osannut sanoa aivan tarkasti.

      Nimeä ei myöskään lausuta "bak" kuten sivistymättömät jenkit tekevät. Häpeä heille. Nuori kansakunta, ei sivistystä.

      • Heka

        ...ja vastauksesi kysymykseeni oli?


      • piano man
        Heka kirjoitti:

        ...ja vastauksesi kysymykseeni oli?

        tämä on keskustelupalsta, ihmiset KESKUSTELEVAT täällä!

        Täällä keskustellaan myös hyvin paljon ohi aiheen. Siihen on vain opittava.

        Keskiäkäisen miehen viesti ei ollut erityisen loukkaava, joten turhaan viljelet ironiaasi. Pahoitteluni muuten, en osaa auttaa sinua. Musiikkimaussasi ei ole tosin moitittavaa!


      • piano man kirjoitti:

        tämä on keskustelupalsta, ihmiset KESKUSTELEVAT täällä!

        Täällä keskustellaan myös hyvin paljon ohi aiheen. Siihen on vain opittava.

        Keskiäkäisen miehen viesti ei ollut erityisen loukkaava, joten turhaan viljelet ironiaasi. Pahoitteluni muuten, en osaa auttaa sinua. Musiikkimaussasi ei ole tosin moitittavaa!

        http://www.emusic.com/album/10604/10604807.html

        Se voi maksaa, mutta niinhän taiteesta pitää maksaakiin:-)


      • Heka
        Keskiäkäinenmies kirjoitti:

        http://www.emusic.com/album/10604/10604807.html

        Se voi maksaa, mutta niinhän taiteesta pitää maksaakiin:-)

        Hieno linkki, juuri tätä etsinkin!

        Kiitos "Keskiäkäinenmies"!

        Ystävällisin terveisin

        Heka


      • Heka kirjoitti:

        Hieno linkki, juuri tätä etsinkin!

        Kiitos "Keskiäkäinenmies"!

        Ystävällisin terveisin

        Heka

        kuinka paljon meni aikaa tuon löytämiseen.

        Kirjoitin Googleen hakusanat Goldberg, Bach ja MP3. Taisi olla ensimmäinen vaihtoehto:-)

        Mutta saatiin pikkuisen fleimausta ja muutakin keskustelua aikaan. Ja olin aiheetta pisteliäs, joskaan en sinulle. Yleisesti.

        Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)


      • Heka
        Keskiäkäinenmies kirjoitti:

        kuinka paljon meni aikaa tuon löytämiseen.

        Kirjoitin Googleen hakusanat Goldberg, Bach ja MP3. Taisi olla ensimmäinen vaihtoehto:-)

        Mutta saatiin pikkuisen fleimausta ja muutakin keskustelua aikaan. Ja olin aiheetta pisteliäs, joskaan en sinulle. Yleisesti.

        Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)

        "Arvaa muuten Heka
        kuinka paljon meni aikaa tuon löytämiseen.
        Kirjoitin Googleen hakusanat Goldberg, Bach ja MP3. Taisi olla ensimmäinen vaihtoehto:-)
        Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)"

        Annas kun mä veikkaan... OLET SAVOSTA KOTOISIN!


      • Heka kirjoitti:

        "Arvaa muuten Heka
        kuinka paljon meni aikaa tuon löytämiseen.
        Kirjoitin Googleen hakusanat Goldberg, Bach ja MP3. Taisi olla ensimmäinen vaihtoehto:-)
        Nyt lempeä lopetus tälle keskustelulle minun osaltani:-)"

        Annas kun mä veikkaan... OLET SAVOSTA KOTOISIN!

        Ei se olisj synti, vuan olishan se suur häppee...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      208
      1655
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      81
      1110
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      915
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      86
      812
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      586
    Aihe