mikä saa nämä nousemaan
ja mikä sitten laskemaan?
Munuaisten kreatiini arvot
5
10180
Vastaukset
- pässikö olet?
Kreatiniini. Munuaisten huono kunto saa arvot nousemaan.
- kidney
Munuaisten huono kunto saa arvot nousemaan.
No miten ne saa laskemaan? - arvo-poika........
kidney kirjoitti:
No miten ne saa laskemaan?laskemaan dialyysillä.
- myös
kidney kirjoitti:
No miten ne saa laskemaan?munuaisensiirrolla.
Dialyysihän ei sinänsä paranna Krea-arvoa kuin hetkeksi ja siksi dialyysissä joudutaankin käymään yleensä kolme kertaa viikossa niin kauan kunnes löytyy sopiva siirre.
Ymmärtääkseni vain munuaisen siirrolla saadaan Krea normaaliarvoihin pysyvästi ja silloinkin joudutaan sitten syömään jatkuvaa hyljintälääkitystä.
Siis näin ainakin kroonisessa munuaisten vajaatoiminnassa.
Ja toki Krea heittelee päivästä toiseen jonkin verran - itse asiassa melko paljonkin, niinpä hivenen koholla ollut arvo saattaa seuraavalla kerralla ollakin normaaleissa rajoissa:
http://huslab.fi/ohjekirja/4600.html
- kreatiniini
Kreatiini on elimistön normaali energiavarasto, sitä tarvitaan lyhytkestoisessa työssä. Kreatiini on voima- ja nopeuslajien tärkeä energialähde. Kreatiinia hajoaa aineenvaihdunnassa vakionopeudella noin 2 grammaa/vrk kreatiniiniksi. Kreatiini poistuu munuaisten kautta virtsan mukana. Jos on pieni lihasmassa->alhaiset seerumin ja virtsan kreatiinipitoisuusdet. Munuaisten vajaatoiminnassa plasman kreatiniinipitoisuus kohoaa viitealueen yläpuolelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638