paljonko pois

GameliaN

Pituutta 157,5cm ja painoa 78kg,eli paljon pois ja millä keinoin? Painonvartijatko?

5

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konstit on monet

Niin no, normaalipaino olisi 157cm pitkällä siis BMI 20-25 eli noin 49-62 kg haarukassa.

Painonvartiat on yksi keino muiden joukossa, vähän kalliiksi se voi tulla. Halvemmalla pääset, jos käyt hakemassa kirjastosta jonkun fiksun laihdutusopuksen, joka noudattaa yleisiä ravintosuosituksia.

Netti on tietysti pullollaan sekä faktatietoa, että täyttä humpuukia. Kannattaa aloittaa vaikkapa kansanterveyslaitoksen sivuilta ktl.fi , niin saa varmasti oikeaa tietoa.

• kokemusta on

- vähennä sokeria ja rasvoja sekä valkoisia jauhoja ja vältä liikaa suolan käyttöä
      - laihdutuksen aikana ei perunaa, eikä riisiä
      - syö matalan GI arvon ruokia (kts. tohtori Tolosen sivut)
      - syö lihaa ja kasviksia/juureksia keskenään
      - syö pieniä annoksia 5 krt/pv = 500 - 750 kcal/pv
      - muista juoda vettä 1 - 1,5 l/pv
      - lisänä voit illalla vielä ennen nukkumaan menoa juoda n. dl:n aitoa vihreää teetä

Herkkuja voit syödä kohtuullisesti, mutta ei mieluiten laihdutuksen alussa.

Matalan GI arvon omaavilla tuotteilla on se hyvä puoli, että ne pitävät sokeritasapainon normaalina pitkään - ei sitten tarvitse mässäillä niillä epäterveellisillä herkuilla.

Vaikka liikunta on terveellistä, ei sillä sinänsä ole paljon merkitystä laihdutuksen kannalta - sehän lisää vaan ruokahalua..

Liikunta auttaa paikkojen kiinteytyksessä...

• kokemusta on

Tässä vielä vinkkinä, mitä olen itse syönyt:

- omenaa, aamulla ensin tyhjään vatsaan
        - vähärasvaista lihaa: kanaa, porsaansuikaleita, hirvenlihaa
        - paprikaa, kesäkurpitsaa, parsakaalta, sipulia, tomaattia yms.
        - ruisleipää ja sekaleipää (pari - kolme viipaletta silloin tällöin)
        - vitamiini tarpeisiin olen käyttänyt Teho Pii Kalkkideetä ja Multivitaa

Joskus kun on tullut halu herkutella, olen ostanut pienen pussin irtokarkkia perjantaisin(en välttämättä joka viikonloppu)
        Kerran pari kuussa tulee juotua vähäkalorista siideriä pullo ja väkeviä alle 2 dl/kk.

Tällä viikolla tuli sorruttua kanahampurilaiseen, mutta vähensin kalorit päiväannoksesta. Illalla join vihreää teetä ja aamulla paino oli silti se sama.

Näillä konsteilla olen saanut laihdutettua n. 8 kg muutamassa kuukaudessa ja uskon, että pysyn samoissa lukemissa jos en sorru liiallisuuksiin.

Siksi täytyy suoda itselleen pieniä herkutteluhetkiäkin, ettei sitten ala harrastaa mässäilyä!

Ruokavaliostani olen jo aikapäiviä sitten poistanut sipsit, jäätelön ja muut rasvaiset herkut - jos kavereillani sattuu sipsiä olemaan, voin syödä muutaman, mutta sitten onkin jo kiintiö täynnä.

Joku sanoi tuolla jossain, että kevyt tuotteissa on paljon muita lisäaineita ja se on totta.
        Kevyesti, mutta silti terveellisesti voi silti syödä ja valita itselleen ne parhaat vaihtoehdot.
        Nämä olivat vaan ne keinot, joilla itse olen saanut itseni lähes ihannemittoihin vaikka vielä olisi 4 - 5 kg laihduttamista...enää se ei tunnu ylivoimaiselta, onneksi!

• Oho

voi laihtua ja laihtuukin jos energiavajetta syntyy.
      Onkin sitten ihan eri juttu mikä on terveellistä ja miten saat painosi pidettyä alhaalla. Kysymys kuuluukin : Kuinka ylläpidät alemman painosi? On paljon epäterveellisempää jojotella kuin olla vähän ylipainoinen.

Mutta omakohtaisesta ja tuhansien suomaisten kokemuksesta hiilihydraattitietoinen dietti toimii vaikka koko loppunelämän...siis kaikki dietithän johtavat kuolemaan.;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6033
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe