miten saisi olkapäätä venyteltyä hyvin? etupäässä olkapään keskiosaa.. asiallisia vastauksia!
olkapään venytys
4
1240
Vastaukset
- wererwe
Se on kyllä tosissaan vähän hankala kohta venytellä. Tahtoo tuo muu kroppa olla vähän tiellä, kun hakee sitä hyvää venytysasentoa... Anterior deltoille (etu) onkin helpompi löytää venytyksiä.
http://www.exrx.net/Stretches/DeltoidLateral/FixedBar.html
http://www.exrx.net/Stretches/DeltoidLateral/SideDelt.html- venytä
noi venytykset olkapään keskiosaa (lateral), vaan molemmat on takaolkapään (posterior deltoid) venytysliikkeitä.
Kohtuu hyvän venytyksen saa olkapään keskiosaan, kun ottaa puolapuista kiinni vyötärön korkeudelta, ote hartioita hiukan leveämpi, nojautuu taaksepäin (vartalo lattian suuntaiseksi)ja ikään kuin yrittää vetää puolapuita "irti seinästä". Päästäen tietenkin olkapäät rennoiksi samalla. - wererwe
venytä kirjoitti:
noi venytykset olkapään keskiosaa (lateral), vaan molemmat on takaolkapään (posterior deltoid) venytysliikkeitä.
Kohtuu hyvän venytyksen saa olkapään keskiosaan, kun ottaa puolapuista kiinni vyötärön korkeudelta, ote hartioita hiukan leveämpi, nojautuu taaksepäin (vartalo lattian suuntaiseksi)ja ikään kuin yrittää vetää puolapuita "irti seinästä". Päästäen tietenkin olkapäät rennoiksi samalla."noi venytykset olkapään keskiosaa (lateral), vaan molemmat on takaolkapään (posterior deltoid) venytysliikkeitä. "
Kyllä ne sopivasti hakemalla venyttävät myös sivua. Kokeile vaikka... Peilin edessä tehtynä ja sopivan pienellä rasvaprosentilla venymisen myös näkee. Rintalihashan noissa tosiaan on vähän tiellä parhaan venytyksen aikaansaamiseksi.
Tuo kuvaamasi venytys taas vaikuttaisi samalta, mitä itse olen käyttänyt joskus lähinnä ylempien epäkäslihasten venyttämiseen. Puolapuita nyt ei olohuoneesta löydy, niin ei pääse koittamaan onnistuisko saamaan vaikutuksen myös olkapäihin. Paljon mahdollista.
Täysinhän näitä trapseja ja deltoidseja ei saakaan venytyksissä eristettyä, eipä siihen kai mitään syytäkään ole... Olen myös kuullut väitettävän, että lihasten kiinnityskohdat ja yleinen ruumiinrakenne vaikuttaa miten ne venytykset oikein kohdistuvat.
- treenaaja
kiitoksia vastauksista. enköhän näillä pääse olkapään venytyksessä alkuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117