En tykkää yhtään muna-aamiaisesta, joten voisinko korvata sen kaurapuurolla? Kananmunissahan on enemmän energiaa, kuin puurossa, joten eihän puuro voi lihottaa. Eikai hiilihydraateilla nyt mitään ihmeellistä lihottavaa vaikutusta ole?
Olen tällä hetkellä south beach-dieetin ensimmäisen vaiheen toisessa päivässä ja tiukkaa tekee!
kysymys?
22
1131
Vastaukset
- Kiril
niin sitten et enää ole vähähiilihydraattisella dieetillä. Nimenomaan hiilihydraateilla on se lihottava ominaisuus.
- Ymmärrys hoi!
"Lihottava" ominaisuus!
100 grammaa rasvaa=900kcal
100 grammaa hiilih=400kcal
Tuolle tosiasialle ei kukaan voi mitään.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei kumoa kaloriteoriaa. - joko taas
Ymmärrys hoi! kirjoitti:
"Lihottava" ominaisuus!
Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei kumoa kaloriteoriaa.Trollipaholainen, mene pois. Katso vaikka olet mitä syöt netti-tv:stä.
- Matsu
Ennenkuin otan kantaa Kirilin vastaukseen, on pakko huomioida aloittajan kysymys. Hän noudattaa hiilaritietoista ruokavaliota ja silti hänen mielestään hiilarit ei lihota?
Mutta itse asiaan. Kiril, olen tässä lukenut kirjoituksiasi aina kun tänne eksyn. Ei se Heikkilän opastama ruokavalio ole ainut hiilaritietoinen tässä maailmassa. Kyllä se puuro mahtuu ruokavalioon mikäli ei tavoittele sitä paljon puhuttua 20 g:n rajaa hiilareissa.
Tiedät kyllä paljon asiasta, mutta mielestäni ei ole kovinkaan ansiokasta hehkuttaa sitä omaansa ainoana oikeana. Kyllähän zonekin lasketaan vähähiilarisiin vaikka siinä saa syödä hedelmiä ja leipää.
Taidat olla niitä jotka hakevat väittelyä joka asiassa. Mutta eikö olisi järkevämpää opastaa uusia karppaajia etsimään sitä omaa linjaansa? Moni hyvin alkanut karppaus saattaa loppua juuri sinun mielipiteeseesi vain koska sinun linjasi ei sopinutkaan tälle uudelle karppaajalle.
Minulle esimerkiksi ei sovi Atkins-Heikkilä tyylinen hiilarit alas-linja. Tarvitsen tietyn määrän hiilareita jotta syömis-himoni pysyvät kurissa.
Ohjastaisit mieluummin karppaajia karppien omille sivuille, karppaus.infoon. Siellä ohjataan uusia ja kokeneempiakin monelta eri näkökannalta.
Tämän kaiken palautteen olet varmaankin saanut jo luettavaksesi monesti. Haluaisin vain kuulla, että ymmärrät mikä vaikutus mielipiteilläsi voi olla. - niin mikäs mahtaa
Ymmärrys hoi! kirjoitti:
"Lihottava" ominaisuus!
Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei kumoa kaloriteoriaa.Jos sun mielestä on sama asia että syökö ateriallaan lisukkeena 300g rasvaa tai 300g vihanneksia, niin tyhmyydestä voit syyttä ihan itseäsi.
Eroa noissa on muuten 2700/75kcal.
Ja voit ihan huviksesi laskea myös kuinka paljon enemmän on kaloreita reilussa pasta-annoksessa verrattuna vaikkapa parsakaalisekoitukseen. Ja miettiä sen jälkeen mikä lihottaa ja mikä ei. - Ymmärrys hoi!
niin mikäs mahtaa kirjoitti:
Jos sun mielestä on sama asia että syökö ateriallaan lisukkeena 300g rasvaa tai 300g vihanneksia, niin tyhmyydestä voit syyttä ihan itseäsi.
Eroa noissa on muuten 2700/75kcal.
Ja voit ihan huviksesi laskea myös kuinka paljon enemmän on kaloreita reilussa pasta-annoksessa verrattuna vaikkapa parsakaalisekoitukseen. Ja miettiä sen jälkeen mikä lihottaa ja mikä ei."Jos sun mielestä on sama asia että syökö ateriallaan lisukkeena 300g rasvaa tai 300g vihanneksia,..."
300 grammaa rasvaa on 300 grammaa rasvaa, mutta 300 grammaa vihanneksia EI OLE 300 grammaa hiilihydraattia.
Tuo pasta- ja parsakaaliannosten vertailu ei kuulu ollenkaan asiaan. Sinähän aika taukki olet, kun et ymmärrä hyvää suomenkielistä kirjoitusta! - Mie
Matsu kirjoitti:
Ennenkuin otan kantaa Kirilin vastaukseen, on pakko huomioida aloittajan kysymys. Hän noudattaa hiilaritietoista ruokavaliota ja silti hänen mielestään hiilarit ei lihota?
Mutta itse asiaan. Kiril, olen tässä lukenut kirjoituksiasi aina kun tänne eksyn. Ei se Heikkilän opastama ruokavalio ole ainut hiilaritietoinen tässä maailmassa. Kyllä se puuro mahtuu ruokavalioon mikäli ei tavoittele sitä paljon puhuttua 20 g:n rajaa hiilareissa.
Tiedät kyllä paljon asiasta, mutta mielestäni ei ole kovinkaan ansiokasta hehkuttaa sitä omaansa ainoana oikeana. Kyllähän zonekin lasketaan vähähiilarisiin vaikka siinä saa syödä hedelmiä ja leipää.
Taidat olla niitä jotka hakevat väittelyä joka asiassa. Mutta eikö olisi järkevämpää opastaa uusia karppaajia etsimään sitä omaa linjaansa? Moni hyvin alkanut karppaus saattaa loppua juuri sinun mielipiteeseesi vain koska sinun linjasi ei sopinutkaan tälle uudelle karppaajalle.
Minulle esimerkiksi ei sovi Atkins-Heikkilä tyylinen hiilarit alas-linja. Tarvitsen tietyn määrän hiilareita jotta syömis-himoni pysyvät kurissa.
Ohjastaisit mieluummin karppaajia karppien omille sivuille, karppaus.infoon. Siellä ohjataan uusia ja kokeneempiakin monelta eri näkökannalta.
Tämän kaiken palautteen olet varmaankin saanut jo luettavaksesi monesti. Haluaisin vain kuulla, että ymmärrät mikä vaikutus mielipiteilläsi voi olla.Mutta älä unta nää, että Kiril tähän vastaisi. :(
- näköjään
Ymmärrys hoi! kirjoitti:
"Jos sun mielestä on sama asia että syökö ateriallaan lisukkeena 300g rasvaa tai 300g vihanneksia,..."
300 grammaa rasvaa on 300 grammaa rasvaa, mutta 300 grammaa vihanneksia EI OLE 300 grammaa hiilihydraattia.
Tuo pasta- ja parsakaaliannosten vertailu ei kuulu ollenkaan asiaan. Sinähän aika taukki olet, kun et ymmärrä hyvää suomenkielistä kirjoitusta!tajua millä palstalla olet, niin meneppäs takaisin sinne painonvartijoihin vaan. Ja syöppäs vaikka pulla välipalaksi ja mieti sen jälkeen jäikö vielä pisteitä jäljelle! Itsellä ei onneksi moisia rajoituksia ole, ja paino putoaa silti kokoajan.
Ja mietippä sitä pullaa syödessäs miten voi laihtua, vaikka 100g rasvaa on 900kcal!!! - Kiril
Matsu kirjoitti:
Tämän kaiken palautteen olet varmaankin saanut jo luettavaksesi monesti. Haluaisin vain kuulla, että ymmärrät mikä vaikutus mielipiteilläsi voi olla.sanonut, että minun käyttämä vähähiilihydraattinen ruokavalio on ainoa oikea. Minä vain kerron mitä se minulle on merkinnyt ja mitä sen avulla voi saada aikaan. Tärkeintä on herättää keskustelua ja saada ihmiset ajattelemaan muitakin kuin virallisia terveyssuosituksia. Kyllä minä luen muiden kirjoituksia, käyn katsomassa linkkejä ja mietin asioita.
- Mie
Kiril kirjoitti:
sanonut, että minun käyttämä vähähiilihydraattinen ruokavalio on ainoa oikea. Minä vain kerron mitä se minulle on merkinnyt ja mitä sen avulla voi saada aikaan. Tärkeintä on herättää keskustelua ja saada ihmiset ajattelemaan muitakin kuin virallisia terveyssuosituksia. Kyllä minä luen muiden kirjoituksia, käyn katsomassa linkkejä ja mietin asioita.
on kyllä jo niin paksua, että sinua varmaan jo pikkaisen hävettää:"En ole koskaan... sanonut, että minun käyttämä vähähiilihydraattinen ruokavalio on ainoa oike."
- Aikaisempia
Lue nämä ja päätä itse kannattaako kiriliä uskoa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000362&posting=22000000010843470
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000009885681
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000009896682
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000009950059
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000009957619
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000009957830
Kuulostaako sellaiselta ihmiseltä jonka puheisiin kannattaa uskoa...- mut täytyy sanoa
että vhh:sta tietää jonkun verran,ja tää ON vhh foorumi eikä mikään pianonvartijat.
tosin kiril on aika fanaattinen ja sellainen tekee asialle hallaa mutta tietoakin löytyy silti.
tosiaan VOIS vähän löysätä,koska joittenkin passaa tosiaan syödä enempi hiilareita kuin toisten. ja sen heikkiläkin tunnustaa! - Kiril
mut täytyy sanoa kirjoitti:
että vhh:sta tietää jonkun verran,ja tää ON vhh foorumi eikä mikään pianonvartijat.
tosin kiril on aika fanaattinen ja sellainen tekee asialle hallaa mutta tietoakin löytyy silti.
tosiaan VOIS vähän löysätä,koska joittenkin passaa tosiaan syödä enempi hiilareita kuin toisten. ja sen heikkiläkin tunnustaa!yrittänyt sanoa, että Heikkilä korostaa yksilöllisyyttä, koska ihmisten aineenvaihdunta on erilainen, joku kestää hiilareita vähän enemmän kuin toinen. Sitäpaitsi en ole fanaattinen, kerron vain asioista suoraan niiden oikeilla nimillä. Minun vhh perustuu Heikkilän joustavaan ruokavalioon.
- Matsu
Eiköhän nuo voi jättää ihan omaan arvoonsa.
Tällä palstalla Kirilillä on sentään asiaa sanottavana, eikä kommentoi jokaisen viestiin "ootkos vähän tyhmä, suksi kuuseen", kuten täällä yleisesti on tapana tehdä.
Silti edelleen painottaisin joustavuutta. Eikö kysyjille voisi antaa kyllä/ei vastausten sijaan neuvoja ja jonkinlaisia rajoja? Kuten tämä puuro kysymys. Kyllä se puuro mahtuu aamupalaksi(kuulemma Heikkiläkin suosittelee syömään hiilarit aamulla jos niitä tekee mieli) jos ei hae ketoosia. Kunhan muistaa syödä kunnon aineksista tehtyä puuroa eikä mannaryynimössöä(mikä muuten on kyllä aikasta hyvää mehusopalla...oi niitä aikoja). Mukavasti marjoja päälle ja voisilmä, kuulostaa ihan hyvältä.
- tepu
Et siis ole tutustunut aiheeseen. Jos syöt sellaisia hiilareita jotka nostavat insuliiniä nopeasti,et voi laihtua. Insuliini on hormooni joka saa ihmisen syömään. Juuri tästähän on kysymys,syödä ruoka-aineita jotka eivät kohota insuliini tasoa. Eli sokeri,paljon tärkkelystä sisätävät vihannekset esim peruna,useimmat viljat,riisi. Jos haluat puuro annoksesi,siirry muihin dietteihin.
- Mie
Mistä johtunee, että te VHH:t ette erota hitaita ja nopeita hiilareita toisistaan? Kaikki tämä kamala kohkaus ja liikakilot olisivat vältettävissä jos tajuaisitte sen pienen eron.
- taoinen taukki
Mie kirjoitti:
Mistä johtunee, että te VHH:t ette erota hitaita ja nopeita hiilareita toisistaan? Kaikki tämä kamala kohkaus ja liikakilot olisivat vältettävissä jos tajuaisitte sen pienen eron.
Edellinen kirjoittaja selvästikin tajua GI/GK periaatteen, mutta ilmeisesti itse et.
Et näköjään myöskään tajua mikä on VHHn idea, koska tämänkin viestin kirjoitit.
Tietoisku sinulle!!!
Lähes kaikki VHHlle ryhtyneet ovat laihtuneet, eivät lihonneet, joten mikä oli viestisi idea.
Edelleenkin jos tietäisit VHHn idean, niin tietäisit että se on GI/GK tietoinen ruokavalio, sitä ei vaan mainosteta sellaisena. - Kiril
Mie kirjoitti:
se pitää sanoa, että glygeeminen indeksi on termi, jolla tarkoitetaan nopeutta millä hiilihydraatit imeytyvät suolistosta. Matala arvo tarkoittaa hidasta imeytymistä ja korkea nopeaa. Sen tajuaa kaikki vhh-laiset. Mitä nopeammin hiilihydraatti imeytyy sen huonompi se on. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ravinnesisältö ja hiilihydraattien kokonaismäärä ovat tärkeämpiä tekijöitä kuin glygeeminen indeksi.
- kerettiläinen
Kiril kirjoitti:
se pitää sanoa, että glygeeminen indeksi on termi, jolla tarkoitetaan nopeutta millä hiilihydraatit imeytyvät suolistosta. Matala arvo tarkoittaa hidasta imeytymistä ja korkea nopeaa. Sen tajuaa kaikki vhh-laiset. Mitä nopeammin hiilihydraatti imeytyy sen huonompi se on. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ravinnesisältö ja hiilihydraattien kokonaismäärä ovat tärkeämpiä tekijöitä kuin glygeeminen indeksi.
Ihan mielenkiinnosta kysyn sinulta Kiril. Oletko mies vai nainen? Ihmettelen et jaksat joka ikinen päivä jankuttaa samoja asioita laihdutuksesta vähähiilarisella ruokavaliolla.Itse olen laihtunut kahdessa ja puolessa viikossa sillä nyt 4,8 kiloa ja olen siitä tosi iloinen, mutta edelleen niitä hiilareita kaipaan.En kuitenkaan käy hehkuttamassa siitä täällä joka päivä.
- Kiril
kerettiläinen kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn sinulta Kiril. Oletko mies vai nainen? Ihmettelen et jaksat joka ikinen päivä jankuttaa samoja asioita laihdutuksesta vähähiilarisella ruokavaliolla.Itse olen laihtunut kahdessa ja puolessa viikossa sillä nyt 4,8 kiloa ja olen siitä tosi iloinen, mutta edelleen niitä hiilareita kaipaan.En kuitenkaan käy hehkuttamassa siitä täällä joka päivä.
vaikka saattaakin tuntua naiselta kun joudun jankuttamaan samoja asioita. Sehän on enemmän naisellinen piirre. Mutta kun noita vastauksia kirjoituksiini tuli eilenkin noin 80, niin väkisinkin tulee toistoa, kun ei asiat meinaa mennä kerralla kaaliin. Yritän kuitenkin vastata mahdollisimman monelle. Tosin olen kyllä joutunut karsimaan, kun aika ei riitä ja sitten mukana on selviä hörhöjä, joilla ei ole mitään asiaa ja jotka eivät ymmärrä mitään näistä asioista, kunhan liikkuvat palstalta toiselle vinoilemassa vai pitäisikö sanoa suoraan, vittuilemassa.
- tepu
Mie kirjoitti:
Ketkähän täällä "kohkaa",väitän että kaksi kolmen kirjaimen nimimerkkiä "mie" ja "nhh". On kumma että joka keskusteluun on teidän tultava sitä häiritsemään. On teillä pienet ympyrät. Lukiset edes yhden vhh:sta diettiä koskevan kirjan,niin tietäisit mistä kirjoitat.
- •••
Hiukan vaikuttaa siltä, että et ole tutustunut noudattamaasi dieettiin kovin perusteellisesti. Hiilihydraatilla on muutakin vaikutusta kuin vain sen sisältämä energiamäärä, vähän niin kuin tepu tossa edellä kirjoitti. Ja jos kaurapuuro tehdään litistetyistä, esikypsytetyistä "minuuttihiutaleista", niin se on kyllä melkoisen nopeasti imeytyvää hiilaria.
Ja energiamääristä, sikäli mikäli niitä haluaa tuijottaa: Normaaliannos kaurapuuroa on finelin mukaan 300 grammaa, veteen keitettynä 135 kcal ja maitoon keitettynä 240 kcal. Normaaliannos kananmunaa (ainakin itselleni) on 2 kpl, yht. 175 kcal. Eli ei oleellista eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060