Mikä laulu? miten jatkuu sanat? ja kuka esittää?
aurinko nousee,
on kastetta maassa,
aika on herätä,
nousta ja lähteä.
kohdata ystävä kallehin.
niin kaunis on maa,
niin korkea taivas,
soi lintujen laulussa
.......
ja varjoisat veet.
niin varjoisat veet.
vanha laulu..
7
7799
Vastaukset
- Milla
Aurinko nousee on kastetta maassa.
Aika on herätä, nousta ja lähteä.
Kohdata ystävä kallehin.
Niin kaunis on maa, niin korkea taivas.
Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
ja varjoisat veet, niin varjoisat veet.
Päivä on kirkas, vain metsässä tuulee.
Aika on naurun ja leikin ja riemun.
Mukana ystävä kallehin.
Aurinko laskee jo pitenee varjot.
Aika on eron ja jäähyväisten.
Poissa on ystävä kallehin.
- Kari Rydman: Niin kaunis on maa - zara93
niin kaunis on maa on vissii sen nimi.Kai Chydenius tehny sen.
- Milla
Kaj Chydeniuksen tekemä. Sellainen muistikuva että laulu olisi tehty onnettomuudessa kuolleen koululaisen muistolle.
- auringonkukkanen84
Jonkun hänen soitto-oppilaansa muistolle. Piti tehdä joku ihan muu kappale, mutta sitten siitä tulikin hautajaislaulu. :(
- surullista
olen kuullut vain yhdessä muistotilaisuudessa mikä oli kyseisessä onnettomuudessa kuolleen tytön muistotilaisuus. jos siis sama henkilö..
- Nimby2
siis EI Kaj Chydeniuksen. Kunnia sille kelle se kuuluu. Tarina biisin omistamisesta kuolleen oppilaan muistolle on totta.
Kari Rydmanin 10-vuotias oppilas Tea Partinen kuoli koulutiellä n. v. 1971 ja viisi vuotta myöhemmin Rydman levytti kappaleen silloisten oppilaittensa kanssa.
- MimoLeena
Kari Rydman
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865