hävettää...

limppu

Nyt olen päättänyt muuttaa elämäntapojani...siis olen päättänyt yrittää oikein kunnolla! Maha sen kun kasvaa ja läskit pursuaa niin, että housun napit eivät meinaa mennä kiinni. Hävettää päivä päivältä enemmän. Paino on pysynyt samassa, mutta 107kg on kyllä liikaa. Jessus...ikää vasta alle kolmenkympin. Eniten mua hävettää se, että syön salaa. Jollen saa ahdettua kaikkea namia kerralla mahaani, olen jopa heittänyt niitä roskiin, kun en halua, että jään kiinni syöpöttelystäni. Tiedän, taidan olla aika sairas. Onko teitä muita salaa syöpöttelijöitä? Ja vieläpä sellasia ketä haluaisivat parantaa tapansa ja uskovat tekevänsä sen? Tsemppiä kaikille laihduttajille! :)

3

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Eli ahmimishäiriö tai BED eli binge eating disorder. Tietoa siitä löytyy lähinnä englanniksi. Itse olen ollut siitä nyt muutaman vuoden kuivilla kun opettelin käsittelemään tunteitani muuten kuin syömällä. Väsyin kantamaan sitä häpeää mikä tuli salaa syömimisestä ja ahmimisesta ja väsyin myös kantamaan niitä kiloja matkassani. Kymmenen vuotta ehdin siitä kärsiä.

• limppu

kävitkö jossain terapiassakin vai parannuitko ihan itse?

• nimetön
        limppu kirjoitti:

kävitkö jossain terapiassakin vai parannuitko ihan itse?

Olen itse kiinnostunut psykologiasta joten luin paljon, kirjoitin ajatuksiani tajunnanvirtatekniikalla ja tutkiskelin itse itseäni. Mitä teen ja minkä takia. Lopulta löysin itsestäni tiettyjä käyttäytymismalleja ja aloin pyrkiä niistä eroon. Muutos ei tapahdu hetkessä. En vieläkään osaa sanoa olevani parantunut, en usko että syömishäiriöstä koskaan täysin parantuu, mutta nyt elän terveellisesti eikä ahmimishaluja ole ilmaantunut n. kolmeen vuoteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe