Olin 5 viikkoa työharjoittelussa työmarkkinatuella. Jälkeenpäin mulle selvisi, että keväällä siinä paikassa oli joku tehnyt samaa työtä mitä minä palkattuna työntekijänä. Arvaa oliko kiva tietää...
mukavaa
6
547
Vastaukset
- tätähäntämä
näinhän se menee monella ahneella yrittäjällä tänä päivänä ja lisää pitäisi kokoajan saada. keinolla millä hyvänsä. Koirako heiluttaa häntää vai häntäkö koiraa, sillä maamme päättäjät puhaltavat samaan hiileen näiden ahneiden kanssa.
- Samaa nähnyt
Olen itsekin nähnyt kutakuinkin samanlaista toimintaa monessakin paikassa! Hyvä esimerkki tästä lienee yritys, josta savustettiin ja lomautettiin lähes kaikki työntekijät ja tilalle otettiin pimeitä työtekijöitä ja erilaisiin työllisyysmäärärahoihin "oikeutettuja" henkilöitä.
Nykyajan meininki on todellakin hurjaa! Näyttää siltä, että työvoimaviranomaisilla ei ole minkäänlaista valvontavelvollisuutta. Jotain täytyisi tehdä! Mitenköhän voisin itse vaikuttaa tähän vallalla olevaan tilanteeseen? Miten saataisiin myös työyhteisöt terveemmiksi? Miten saataisiin työntekijät motivoitumaan paremmin? Miten saataisiin työnantajat ymmärtämään, ettei tällainen meininki ole tervettä? Huh! Kysymyksiä riittää, mutta mistä ratkaisu ongelmaan? - t.i.ruskeepaa
Samaa nähnyt kirjoitti:
Olen itsekin nähnyt kutakuinkin samanlaista toimintaa monessakin paikassa! Hyvä esimerkki tästä lienee yritys, josta savustettiin ja lomautettiin lähes kaikki työntekijät ja tilalle otettiin pimeitä työtekijöitä ja erilaisiin työllisyysmäärärahoihin "oikeutettuja" henkilöitä.
Nykyajan meininki on todellakin hurjaa! Näyttää siltä, että työvoimaviranomaisilla ei ole minkäänlaista valvontavelvollisuutta. Jotain täytyisi tehdä! Mitenköhän voisin itse vaikuttaa tähän vallalla olevaan tilanteeseen? Miten saataisiin myös työyhteisöt terveemmiksi? Miten saataisiin työntekijät motivoitumaan paremmin? Miten saataisiin työnantajat ymmärtämään, ettei tällainen meininki ole tervettä? Huh! Kysymyksiä riittää, mutta mistä ratkaisu ongelmaan?Miten kansa voi vaikuttaa siihen miten valtio heitä paimentaa? Valtio ei osaa edes "itse" vastata yritysten globaaliin kilpailuun ja se purkaa hyvinvointiyhteiskunnan yritysten pärjäämiseksi markkinoilla. Valtio tarvitsee verotuloja, teollisuutta ja työvoimaa toimiakseen, ja kun yritykset eivät enää maksa veroja, valtio kaivaa omaa hautaansa antamalla myönnytyksiä. Miten tähän kansalainen puuttuu? Mikään ei kuitenkaan ole mahdotonta, ja vaihtoehtoja on aina. Demokratisointi eli kansan mukaanotto politiikkaan, valtioiden muuttuminen epäkansallisiksi ja yhteistoiminnallisiksi.
- Samaa nähnyt
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Miten kansa voi vaikuttaa siihen miten valtio heitä paimentaa? Valtio ei osaa edes "itse" vastata yritysten globaaliin kilpailuun ja se purkaa hyvinvointiyhteiskunnan yritysten pärjäämiseksi markkinoilla. Valtio tarvitsee verotuloja, teollisuutta ja työvoimaa toimiakseen, ja kun yritykset eivät enää maksa veroja, valtio kaivaa omaa hautaansa antamalla myönnytyksiä. Miten tähän kansalainen puuttuu? Mikään ei kuitenkaan ole mahdotonta, ja vaihtoehtoja on aina. Demokratisointi eli kansan mukaanotto politiikkaan, valtioiden muuttuminen epäkansallisiksi ja yhteistoiminnallisiksi.
eli millään muulla ei mitään väliä kunhan yritykset pärjäävät markkinoilla. Entäpä ihmisten pärjääminen? Ai mutta hei! Emmehän me työhön kykenevät ole ihmisiä vaan pelinappuloita, joita siirrellään tarpeen mukaan. Ironista, eikö totta! Shakki ja matti – vai miten se nyt menikään. Hah!
Mitä tulee tuohon vaikuttamiseen, niin mitä minä voin yksittäisenä kansalaisena tehdä tämän hullunmyllyn pysäyttämiseksi. Vastaus ”Demokratisointi eli kansan mukaanotto politiikkaan, valtioiden muuttuminen epäkansallisiksi ja yhteistoiminnallisiksi.” ei enää riitä minulle. - t.i.ruskeepaa
Samaa nähnyt kirjoitti:
eli millään muulla ei mitään väliä kunhan yritykset pärjäävät markkinoilla. Entäpä ihmisten pärjääminen? Ai mutta hei! Emmehän me työhön kykenevät ole ihmisiä vaan pelinappuloita, joita siirrellään tarpeen mukaan. Ironista, eikö totta! Shakki ja matti – vai miten se nyt menikään. Hah!
Mitä tulee tuohon vaikuttamiseen, niin mitä minä voin yksittäisenä kansalaisena tehdä tämän hullunmyllyn pysäyttämiseksi. Vastaus ”Demokratisointi eli kansan mukaanotto politiikkaan, valtioiden muuttuminen epäkansallisiksi ja yhteistoiminnallisiksi.” ei enää riitä minulle.Ehkä se ei riitä sinulle, että joku sanoo sinulle niin, mutta se mitä sillä tarkoitetaan on se mihin sillä pyritään. Tämä on muuten keskeinen asia globalisaatiossa. Ihmiset eivät kuule toisiaan vakavassa mielessä.
- Samaa nähnyt
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Ehkä se ei riitä sinulle, että joku sanoo sinulle niin, mutta se mitä sillä tarkoitetaan on se mihin sillä pyritään. Tämä on muuten keskeinen asia globalisaatiossa. Ihmiset eivät kuule toisiaan vakavassa mielessä.
Mutta voisitteko kertoa ihan konkreettisia esimerkkejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041