Eli tilanne on tämä. Olen seurustellut muutaman vuoden tyttöystäväni kanssa. Asumme saman katon alla ja rakastan häntä kovasti ja hän minua.
Tässä yksi päivä sitten tyttöystäväni kertoi minulle harrastaneensa ryhmäseksiä naisen ja miehen kanssa. En tiedä monenako eri kertana enkä tiedä muita yksityiskohtia. Tämä tapahtui kun hän oli vielä sinkku.
Olen aina pitänyt tyttöystävääni tosi kilttinä ja luotettavana ihmisenä. Kun hän oli tämän asian hieman hymyillen kertonut, niin minä sitten puolestani kysyin että keitä nämä kyseiset ihmiset ovat jotka olivat siinä mukana. Hän sanoi vaan, että "ei sinun tarvitse tietää". No aluksi olin ihan ok, mutta nyt minua on alkanut vaivaaman koko asia.
Onko minulla teidän mielestänne oikeus saada tietää? Sillä jos hän olisi pitänyt asian omana tietonaa niin se olisi ollut ihan ok. Mutta kun hän otti asian puheeksi, niin se vaikuttaa tähän tilanteeseen mielestäni aika paljon. Tämä asia vaivaa minua tosi paljon ja se alkaa vaikuttamaan minun/meidän seksielämäämme. Jälkeenpäin olen miettinyt, että mitähän muuta kerrottavaa hänellä on. Ei tunnu kovin kivalta saada kuulla tuollaista ihan tuosta vaan heitettynä päin naamaa. Muuten tyttöystäväni on oikein mukava, mutta luottamus on kyllä mielestäni kadonnut. Miten tässä pitäisi toimia, sillä en ole valmis lopettamaan suhdetta ihan pienten ongelmien takia. Asia olisi ihan toinen, jos hän olisi vaikka luottanut minuun, niin oltaisiin tehty asiat selviksi jo suhteen alussa. Minä ainakin olen luottanut häneen näihin päiviin asti...
Shokki...
13
1403
Vastaukset
- neuvo
Ota asia niin että hän luottaa sinuun niin paljon että uskalsi kertoa asian..mitäs jos asia olis tullut muuten julki muuta kuin tyttöystäväsi suusta?
- Marleena
Ei se kertominen ollut varmaankaan tarkoitettu loukkaamaan sua, vai mitä sun oma intuitio sanoo?
Kerro tytöllesi ihan rehellisesti tämä mitä tännekin kirjoitit, eli miltä susta tuntui kun kuulit sellaista ja millaisena olet tyttöäsi aiemmin pitänyt. Siitähän voi kehkeytyä ihan hauska ja asiallinen keskustelu kun ette hyökkää ja puolustaudu vaan vaihdatte vapaasti ajatuksia aiheesta ryhmäseksi. ; )
Ja mitä ihmettä säkään enää teet sillä tiedolla keitä ne muut oli? Helpottaisko se muka sun oloasi, jos tietäisit? Saanen epäillä. Yleensä se vaan pahentaa asiaa, etenkin jos tuntisit ne tyypit jotakin kautta ennestään.
Älä turhaan piinaa itseäsi. Tyttöhän on valinnut sut ja sillä siisti.
Eli don't worry, ei teidän suhteenne ole uhattuna. Sä olet vaan yllättynyt ja hämmentynyt, ehkä hätääntynyt omienkin "taitojesi" puolesta kun shokin aihe kerran on niin herkkä ja intiimi.
Mutta ei sen menneisyyden teon tarvi tulla teidän keskinäisen suhteenne väliin kummittelemaan. Käsitelkää se ja sen synnyttämät tunteet ja pelot pois tieltä ja jatkakaa elämäänne eteenpäin.
Menneet on menneitä ja nyt on NYT. ; ) - juttu..
Tämä on tietysti henkilökohtaista mutta itse pitäisin naisesta joka on avoin ja kokeilunhaluinen..
En näe miten sinkkuaikana tapahtunut veisi luottamusta, päinvastoin osoittaa luottamusta avautua..
Vai sanoi hän sen oikein hymyillen :) Jotenkin tulee mieleen, et mitäs jos hän vaan haluaa vähän "retostella" leikkimielisesti. Eli jos tollanen asia on yhtäkkiö vaan töksäytetty niin miettisin motiivia enemmän kun sitä et kenen kans se on peuhannut.
Vanhoja seksikumppaneita on turha murehtia muuten tulee hulluksi.. Näkisin asian positiivisena haasteena, pidäpä hänet tyytyväisenä ja tyydytettynä jatkossa.
Entä oma seksimenneisyytesi? Oletko kovin kokenurt ja tietääkö hän että olet? Ehkä hän haluaa selventää ettei ole ihan täysin neitsyt sun rinnalla:)- vaasan kaiffari
Itse en ala kertomaan hänelle mitää omista kokemuksista. Koska en halua, että hän pahastuu. Onhan niitä tullut kokeiltua jos jonkin näköistä, mutta eläimiin en ole sekaantunut!:) Joo mutta tuo asia vei kyllä vähän pinnoja häneltä. Miksei sitten kerro loppuun asti, kun kerran aloittikin juttunsa! Pitää varmaan keskustella aiheesta..
- höhlä
vaasan kaiffari kirjoitti:
Itse en ala kertomaan hänelle mitää omista kokemuksista. Koska en halua, että hän pahastuu. Onhan niitä tullut kokeiltua jos jonkin näköistä, mutta eläimiin en ole sekaantunut!:) Joo mutta tuo asia vei kyllä vähän pinnoja häneltä. Miksei sitten kerro loppuun asti, kun kerran aloittikin juttunsa! Pitää varmaan keskustella aiheesta..
Haloo, eihän sitä nyt voi luottamustaan menettää siitä, mitä toinen on sinkkuaikanaan tehnyt...
Etukäteen kun ei voi tietää, koska elämään astuu se oikea. Eikä siis voi osata säästellä siihen saakka.
Ja jos itsekin olet kokeillut kaikenlaista, niin vielä vähemmällä syyllä voit moittia toista.
- sun ongelmas
Sanot, että asia olisi toinen jos hän olisi kertonut siitä jo suhteen alussa. Ja sitten taas sanot, että ei olisi pitänyt kertoa ollenkaan. Kummin se nyt sitten on?
Mitä merkitystä sillä on luottamuksen kannalta, jos tyttöystäväsi on harrastanut seksiä ennen teidän suhdettanne? Kyllähän sitä sinkkuna voi panna menemään, eihän siinä kenenkään luottamusta petä.
Olisiko tyttöystäväsi heti tavattuanne pitänyt kirjoittaa sinulle lista tai toimittaa muuta materiaalia jokaisesta seksikokemuksestaan ennen sinua? Pyysitkö häntä keskustelemaan suhteenne alussa menneisyydestään ja kerroitko itse hänelle kaikki menneisyyden panosi ja kumppaneidesi henkilöllisyydet?
Miksi ihminen ei voisi olla kiltti ja luotettava, jos hän on harrastanut sinkkuna seksiä? Itse miettisin sitä luotettavuutta vasta sitten, jos tyttöystävä kertoisi minulle esim. pettäneensä edellistä kumppaniaan. Eihän sinkkuna sekstaileminen mitenkään syö henkilön luotettavuutta.
Valitettavaa tietenkin on, jos kynnyskysymys sinulle onkin se, että tyttöystäväsi ylipäätään on harrastanut seksiä ennen sinua.
Luottamuksesi tyttöystäväsi on pettänyt vain siinä tapauksessa, että sanoit suhteen alussa ehdoksi yhteiselollenne sen, ettei tyttöystäväsi ole koskaan sinkkuna seksiä harrastanut.
Itse kun olet sekaantunut menneinä aikoina kaikkeen paitsi eläimiin, on hupaisaa ettei tyttöystäväsi olisi saanut kokeilla edes kimppaa.
Pidätkö muuten sinkkuaikojesi takia itseäsi jotenkin epäluotettavana parisuhteessanne? - fewg4wyhg4
Sillä oli varmaan paljon muitakin hoitoja. Valehteli sulle olevansa kiltti tyttö. Niinhän ne naiset tekee
- kuin
uhkeat sinisilmäiset brunetet, näin naisenkin suusta ilmaistuna.Relax, useimmat lopettivat myös teinirötöstelyn ja -näpistykset.
- ///
Han oli todella tyhma kertoessaan ja kaataessaan omaa lokaansa sinun silmille!
Sinulla on taysi oikeus etsia itsellesi tytto jota voit arvostaa ja jonka arvomaailma vastaa omaasi. Oikeastaan se on sinun velvollisuutesi.- että miksi
Miksi hänen on etsittävä toinen? Sinäkö olet ensimmäinen puhdaspulmunen maailmassa..? heh ;)
- on sitten sellaisen
henkilön, joka itse on sekaantunut menneisyydessään kaikkeen muuhun paitsi eläimiin, arvomaailmaa vastaava?
Mitä yksi kimppakokeilu on tollasen rinnalla?
Tottakai elämäänsä eläneellä ihmisellä todennäköisesti on ollut seksikokeiluja ja kumppaneita ennen 'sen oikean' tapaamista. Ihan lapsellisen kuulonen on ajatus, että 'mä en voi enää luottaa suhun tai olla sun kanssa nyt kun mä kuulin että sulla (aikuisella ihmisellä) on menneisyydessäs yksi kännipano' tms. 'siis sun pisteet laski ihan totaalisesti mun silmissä. Mä luulin, että sä et oo koskaan elämässäs tehnyt mitään harkitsematonta millään saralla ja se ei olekaan totta'.
Millä ihmeen oikeutuksella toinen voi odottaa, että kumppanin tulisi olla elänyt jossain suojakuplassa koko elämänsä ennen häntä, jos ei itsekään ole niin tehnyt?
- -M-79
Olet aivan aiheesta närkästynyt. Jos aloittaa kertomaan jostakin kuulijaa kiinnostavasta aiheesta, pitäisi se sitten kertoa loppuun asti. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin se, että joku aloittaa kiinnostavan jutun, mutta ei suostu kertomaan sitä loppuun.
- YÖK
Jätä se likainen petturihuora,ne ovat jotain tuttuja kun ei kertonut ketä he ovat tai sit jotain tautisia tuntemattomia "seksikumppanit"oletko myös tietoinen että herppeskin on hyvin tarttuvaa.Kyllä fiksu MIES tietää mitä tehdä kun toinen PETTÄÄ,oikeen teet jos jätät tollaisen LIKAISEN PETTURIN mutta helvetin tyhmä mamis olet jos jäät petturin kanssa ja hänen tuleviin tauteihin. YÖK,YÖK siintä ei paljon huumoria revitä kun se iskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070