>Teddy and the tigers

R R Boy

Onko täällä niitä jotka dikkaavat Teddy and the tigers rockabilly kamasta?

Itse olen kuunellut sitä jo parisen vuotta ja koskaan se ei ole kuullostanut huonolta rockabillyltä!

Aika paljon se Teddy soi! Onko muita jotka pitävät tästä kyseisestä kotimaisesta Rockabilly bändistä?

Teddy and the tigerssista itse pidän enemmän mitä Hurriganesista mutta kyllä Hurriganes on myös ihan hyvää paitsi Hieman eri tyyppisempää ja kovempaa Rockettia!

Voin sanoa tästä Teddy and the tigerssista oman mielipiteen että paras rockabilly bändi!

13

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykotedi

      ...on ehdottomasti Showaddywaddy.
      Ja toinen kova Dogtor Hook.
      Ne on Amerikan kovimpia rockabillybändejä.
      Oikeeta rebelimusaa , tiedättehän.
      Ja on viel yks tosi kova. Toi Sigue Sigue Sputnik
      Se on Ural rockabillyä. Laika ja kumppanit satelliitteineen. Kelpaa myös meille psykotedyille. Eliittiä!!!!!!

    • Buzz Lightyear

      Niin no, mä olen kuunnellut T & T:tä vuodesta -78 lähtien. No en kyllä aktiivisesti sitä enää kuuntele, silloin tällöin kaivan yhden kokoelmalevyn kaapista ja kuuntelen kerran läpi. Mulla oli aikanaan kaikki T&T:n albumit C-kasettina, mahdatko tietää mikä se on? Silloin vielä en omistanut levysoitinta, niin siis vinyylilevysoitinta, entä tiedätkö minkä se on? ;-)

      Hurriganesia olen kuunnellut öbaut vuodesta -75 lähtien.

      Teddy & the Tigershän ei kyllä ole varsinaisesti mitään rockabillyä (no ehkä Rock-a-billy Rebel levy on sinnepäin) vaan ihan "normaalia" 50's tyylistä rock'n'rollia. No ei se mitään, hyvä bändihän se oli silloin aikanaan, paitsi että komppiryhmä ei ollut taidoiltaan ihan Aikan kitaristitaitojen tasalla.
      Hurriganes taas on ihan toisen tyylin musiikkia, sillä ei ole rockabillyn kanssa MITÄÄN tekemistä, eikä juuri 50's rock'n'rollinkaan kanssa, mitä nyt muutaman rankemman coverin alkuaikoina 50's biiseistä tekivät. Kyllä se on enemmänkin sellaista hard-rockia.

      Jep, T&T nähty livenä kaks kertaa, vuonna -78 ja -79. Hurriganes ainakin 4 kertaa eri kokoonpanoissa 70-luvun lopulla/80-luvun alussa.

      • Tarkka kaveri

        "mitä nyt muutaman rankemman coverin alkuaikoina 50's biiseistä tekivät."

        Muutaman?!?

        WALK DON'T RUN
        KEEP ON KNOCKING
        SAY MAMA
        TIGER
        DO YOU WANNA DANCE
        BLUE SUEDE SHOES
        RED RIVER ROCK
        TALLAHASSEE LASSIE
        SLIPPIN' AND SLIDIN'
        ROADRUNNER

        Tuossa vuosina 73-74 50-luvulta lainatut kappaleet. Kun tuona aikana taltioitiin 33 kappaletta niin niistä 10 on lainabiisejä 50-luvulta. Lisäksi lainabiisi 60-luvultakin löytyy "I will stay".

        Eli voitaneen sanoa että vähintään kolmannes hurriganesin alkuaikojen materiaalista oli lainatavaraa.


      • Buzz Lightyear
        Tarkka kaveri kirjoitti:

        "mitä nyt muutaman rankemman coverin alkuaikoina 50's biiseistä tekivät."

        Muutaman?!?

        WALK DON'T RUN
        KEEP ON KNOCKING
        SAY MAMA
        TIGER
        DO YOU WANNA DANCE
        BLUE SUEDE SHOES
        RED RIVER ROCK
        TALLAHASSEE LASSIE
        SLIPPIN' AND SLIDIN'
        ROADRUNNER

        Tuossa vuosina 73-74 50-luvulta lainatut kappaleet. Kun tuona aikana taltioitiin 33 kappaletta niin niistä 10 on lainabiisejä 50-luvulta. Lisäksi lainabiisi 60-luvultakin löytyy "I will stay".

        Eli voitaneen sanoa että vähintään kolmannes hurriganesin alkuaikojen materiaalista oli lainatavaraa.

        Niinno, tarkoitin nimenomaan sitä että muutaman rankemman coverin tekivät 50's biiseistä ja ne coverit tehtiin juuri silloin alkuaikoina, EI juuri sen jälkeen. Eli kyllä se on muutama, kun verrataan koko Hurriganesin tuotantoon.
        Eri asia on tietenkin Cissen ekat soololevyt jotka olivat lähes kokonaan 50's - 60's covereita.


      • coccobilly

        tullut teddy&tigers tupla cd: golden years. 42 biisiä. hommasin sen kun mullakin on ne kaikki vaan kasetteina, eli pilalla. ihan hyvä, mutta kyllä se silloin 70-80 lukujen vaihteessa kuulosti paremmalta, livenä...


      • *** JAMI ***

        No joo. Kyllähän T&TT tuotannosta löytyy hyvinkin tyylipuhdasta Billyä. En kyllä ymmärrä mistä moinen vaahtoaminen on lähtenyt liikkeelle, että "olikohan ne edes billyä". Kuuntele T&TT kolmas levy "Rock-A-Billy Rebel" ja koet Rock-A-Billy -elämyksen. Mm. biisit Rockabilly Gal, Grazy Grazy Lovin, Touch O Rockabilly, Rock´n´roll on a saturday nite ovat todellakin hyvin tyylipuhdasta Rock-A-Billyä nakutteluineen ja nikotteluineen. Tokihan T&TT tuotannosta löytyy ihan puhtoista revival, poninhäntätyttö & high school boy 50s´ rock´n´rollia (Dancing shoes, Surfin USA, Donna, ...), jota ei nyt välttämättä ihan heti Rock-A-Billy -nimikkeen alle taivuta.

        T&TT:llä on muuten muutamia erittäin hyviä cover -versiota 50-luvun orginaaleista. Esim. Burnetten "Tear it up" revitys on miltei orginaalia parempi. Siis ainakin meikäläisen mielestä ...


    • musiikkia

      Niin... onko se edes rocjabillyä...

      Jokatapauksessa erittäin huonosti soitettuja ja laulettuja cover-versioita vanhoista hyvistä kappaleista. No, onhan jokunen omakin kappale...

      Klaus Järvinen antaisi takuulla yhden pisteen, mutta minun on pakko antaa 3, ei musiikin vuoksi vaan sen vuoksi että joku oli edelläkävijänä vuonna 1978.

      • RS8

        Kyllä kuule Klasu antoi enemmän kuin yhden pisteen. T&T voitti levyraadin 70-luvun lopulla. Biisi oli muistaakseni Baby, Babe.


    • Teddygirl´76

      Teddy & the tigers on todella hywä,iteläniki se kuuluu usein ja monet muut rock´n´roll musat....

    • Josephine

      Kyllähän tuota on tullut kuunneltua jo parikymmentä vuotta :) Nyt viime aikoina, mitä on keikoilla tullut käytyä, niin aina vaan kuulostaa paremmalta!

      • tedizzz

        aikka antaa kympillä persettä ja kossupullosta imee sun munaa


      • Josephine
        tedizzz kirjoitti:

        aikka antaa kympillä persettä ja kossupullosta imee sun munaa

        Notta jep!


      • Anonyymi
        tedizzz kirjoitti:

        aikka antaa kympillä persettä ja kossupullosta imee sun munaa

        Aikka makaa haudassa ja nykymusa on hirveetä paskaa. Sen vuoksi makaan pian itsekkin montussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe