onko

teidän

mielestänne outoa, mulla on pakosta sellainen tapa, että jos syön makeaa ja hirveesti, oksennan ne ulos, mä en aina mässää karkkia, ehkä kerran kuukaudessa, ja mä yritän pitää karkki/suklaahimoni tasoissa

6

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TUO..

Kuulostaa minusta vähän bulimialta. Oksennatko useammin kuin kerran kuussa? Onko siihen muita syitä kuin vain huono omatunto äkillisestä ahmimisesta? Yritätkö laihduttaa tms.?

Tanssin opettajani sanoi kerran että on mielenterveydelle terveellistä välillä syödä jotain josta pitää. Ihminen on terve silloin kun voi syödä mitä vaan miettimättä kaloreita ym.(kohtuuden mitoissa tietenkin). Eli voit kyllä pitää pienen herkuttelupäivän vaikka kerran viikossa, ei se pahaa tee.

Tsemppiä! Toivottavasti saat vastauksia ja apua ongelmaasi!

(ps. käy esim. suomi24:n syömishäiriö- keskustelupalstalla, jos tuntuu että haluat lisää tietoa tai saman kokeneita ihmisiä)

• vain

kerran kuussa, koska yritän olla syömättä karkkia, koska tiedän etteivät ne pysy mun sisällä. En osaa sanoa syönkö huononmielen mukaan, mut jos olen jo syönyt karkkia mulle tulee tosi huono olo ja et mä lihoisin aivan järkyttävästi sen takia, olen muutenkin lihava. Mulle tulee tosi masentava olo kun ajattelen et kuinka lihava oon ja jos huomaan et oon lihonnut saatan mennä muutenkin oskentelemaan. Mut silloin mun tekis mieli syödä karkkia, kun saan jotain negatiivista huomautusta tai palautetta, mut en mä uskalla omalle kotiväelle kertoa.

• yritän
        vain kirjoitti:

kerran kuussa, koska yritän olla syömättä karkkia, koska tiedän etteivät ne pysy mun sisällä. En osaa sanoa syönkö huononmielen mukaan, mut jos olen jo syönyt karkkia mulle tulee tosi huono olo ja et mä lihoisin aivan järkyttävästi sen takia, olen muutenkin lihava. Mulle tulee tosi masentava olo kun ajattelen et kuinka lihava oon ja jos huomaan et oon lihonnut saatan mennä muutenkin oskentelemaan. Mut silloin mun tekis mieli syödä karkkia, kun saan jotain negatiivista huomautusta tai palautetta, mut en mä uskalla omalle kotiväelle kertoa.

laihduttaa itseäni tosissani, mut aina se ei vaan tahdo onnistua

• tintti

kerroppa mittasi?Käytkö oksentamassa siksi kun haluat vai siksi kun oksettaa oikeasti ja on huono olo.Vastaa rehellisesti allaoleviin kysymyksiin ja jos huomaat yhtäläisyyksiä niin keskustele asiasta jonkun kanssa.

Saat toistuvia ahmimiskohtauksia, joiden aikana syöt suuren ruokamäärän lyhyessä ajassa?
      Et kykene hillitsemään itseäsi ahmimiskohtauksen aikana?
      Estät painosi nousun joko oksentamalla, käyttämällä ulostuslääkkeitä tai diureetteja (virtsaneritystä edistäviä lääkkeitä), laihduttamalla ankarasti, paastoamalla tai kuntoilemalla?
      Ahmimiskohtauksia esiintyy vähintään kaksi kertaa viikossa kolmen kuukauden ajan.
      Tarkkailet jatkuvasti painoasi ja vartalosi muotoja?

olen 166 pitkä ja painoni on yli 70 en oskenna muita ruokia kuin karkkeja tähän mennessä, ja niin sanotusti saan ahmimiskohtauksia(tulee himo makeaa) eli kuhan löydän karkkia tungen ne väkisin suuhuni, enkä nautiskele niitä rauhassa!hillitsemään itseäsi ahmimiskohtauksen aikana joo-ja ei! ja yritän estää painoni nuosemista! ja saan sillon tällön (ahmimiskohtauksia), ja mun on pakko vertailla painoani ja muotojani toisten muotoihin.

• viluinenpingviini
        ****** kirjoitti:

olen 166 pitkä ja painoni on yli 70 en oskenna muita ruokia kuin karkkeja tähän mennessä, ja niin sanotusti saan ahmimiskohtauksia(tulee himo makeaa) eli kuhan löydän karkkia tungen ne väkisin suuhuni, enkä nautiskele niitä rauhassa!hillitsemään itseäsi ahmimiskohtauksen aikana joo-ja ei! ja yritän estää painoni nuosemista! ja saan sillon tällön (ahmimiskohtauksia), ja mun on pakko vertailla painoani ja muotojani toisten muotoihin.

viinirypäleet ym.Ja sitten jätät oksentelun.Kannattaa kuitenkin keskustella asiasta jonkun kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      8
      2768
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1463
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe