Hei
Ihan kaytannon vinkkeja kaipaisin siita millaisista paikoista ootte uusia kavereita bonganneet? Ja missa se on helpointa?
Jos nyt jatetaan laskuista muiden suomalaisten kanssa piiriytyminen, joka ehkaisee liian tehokkaasti kielen oppimista.. Paikallisiin olisi mielekasta tutustua, mutta toistaiseksi nykyisella kielitaidolla (ranska) ei kovin kummoisia keskusteluja voi kayda ja eparoin myos menna nykimaan randomilla kadunmiehia hihasta.
Kielikurssi olisi tietysti hyva paikka, paitsi kun muut siella ovat huomattavasti paljon vanhempia ja ihan eri elamantilanteessa, niin etta yhteista loytyy aika vahan. Lahdin yksityisesti, joten ei ole jarjestoakaan, jonka kautta ulkomaalaisiin au paireihin tutustuisi.
Missa voi bongata uusia kavereita
2
686
Vastaukset
- Mar
Hei!
Itse olen Espanjassa, ja olen löytänyt kavereita tosi nopeasti. Olen mennyt kielikurssille yliopistoon, tanssitunneille yms. Monet nuoret täällä haluavat harjoitella englannin puhumista, ja mielellään myös auttavat espanjan opettelussa. Mm.yliopistolla on paljon ilmoituksia tällaisista kielivaihdoista. Ja sellaisen voi tietysti laittaa itsekin. Olen kyllä myös tutustunut ihmisiin ihan kadullakin.. Paras keino tutustua paikallisiin on mennä vain reippaasti ulos joka päivä, tehdä samoja asioita mitä tykkää tehdä suomessakin, ja jutella ihmisille vaikka ei vielä täydellisesti kieltä osaisikaan. Puhumaan oppii vaan harjoittelemalla.
Jos uskaltaa mennä myös yksin ulos, ja on itse avoin kohtaamaan uusia ihmisiä niin tuskin sitä jää yksin koko vuodeksi..
Itsekin olen ollut ranskassa monia kertoja, ja olen huomannut että jos saa sanottua muutamankin sanan niin yleensä ihmiset auttavat mielellään eteenpäin.
Tietysti siitä kielikurssista varmasti on apua siihen että oppii kielen nopeammin, ja sitten on ehkä helpompaa aloittaa vaikka jokin harrastus..
Tsemppiä! - Eire
Itse olin Irlannissa au pairina viime vuoden.Asuin pikkukaupungissa ainoana suomalaisena.Tutustuin itseasiassa just hyvin ihmisiin kielikursseilla.Sitten naapurissani sattui olemaan toinen au pair.Sitten tapasin paljion ulkomaalaisia myös kirjastossa.Jotenkin vieraassa maassa oli matalampi kynnys mennä juttelemaan muille ulkomaalaisille:) Kaiki harrastuksethan on hyviä paikkoja saada paikallisia ystäviä!Itsekin liityin erääseen urheiluseuraan ja sain paljon tuttavia.Mielikuvitus vaan voim olla rajana noille paikoille!Kyllä hätä keinot keksii:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1145356
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2762196- 911756
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401210Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411197Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051120- 501119
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1531116- 1121079
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.821022