Tuontiauton myynti

hoblaaaduuu

Pitaisi saada myytya kaksi aasiasta tuotua autoa venäjälle tai viroon. autot on suomessa muutoin katsastuskelpoisia (muutokset tehty) mutta vaatimustenmukaisuus-todistukset puuttuu( eikä sitä tule löytymään). Autoja ei saa myydä suomessa koska ovat tuontiautoja mutta ideana olisi myydä venäjälle tai viroon. Joutuuko autoista maksamaan suomen tullille jotain jos ne saa myytyä ulkomaille? kiinnostuneille linkki http://spaces.msn.com/members/mik68/

20

4007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuttoautoko

      Mitä tuo tarkoittaa??
      "Autoja ei saa myydä suomessa koska ovat tuontiautoja"
      Vai ovatko muuttoautoja ja on vielä karenssia päällä??

    • onko niillä hintaa olemassa? se tila-auto vois kiinnostaa.se toinen on liian vanha venäjälle-99

      • hoblaaaduuu

        muuttoautoja ovat, ei tuontiautoja sorry.... tai tavallaan tuontiautoja myos :) kummatkin autot myydaan hintaan 5500 euroa. autot nahtavana helsingissa


    • et saa

      vaatimustenmukaisuustodistuksia?

      Minultakin kiellettiin aikoinaan ( eri peli, kuin nyt kyseessä), mutta kova kovaa vastaan, niin rupesi paperia löytymään.

      • hoblaaaduuu

        autot ovat tehty aasian markkinoille. maahantuoja antoi todistuksen joka todistaa etta autot ovat yhtenaisia samanvuotisiin suomalais autoihin nahden mutta todistus ei kelpaa akelle kun ei loydy yksityiskohtaista tietoa.


      • on velvollinen
        hoblaaaduuu kirjoitti:

        autot ovat tehty aasian markkinoille. maahantuoja antoi todistuksen joka todistaa etta autot ovat yhtenaisia samanvuotisiin suomalais autoihin nahden mutta todistus ei kelpaa akelle kun ei loydy yksityiskohtaista tietoa.

        antamaan ne yksityiskohtaiset tiedot.
        Ja maahantuoja on kulloisenkin valmistajan laillinen edustaja.
        On täysin yksiselitteistä, että yksityiskohtaiset paperit on toimitettava pyydettäessä.
        Jos maahantuoja ei tätä usko, ota lakimies avuksesi.
        On olemassa autoja, joita ei saa rekisteriin, mutta ei ole olemassa maahantuotavien merkkien joukossa autoja, joista tuota vaadittua paperia ei saa.

        nimim. "henkilökohtaista kokemusta asiasta ja kiistan voittanut"


      • exFakiiri

        Tuosta ketjusta rohkenen vetää seuraavan tiivistelmän:

        1. Sinulla on kaksi jostain vinkuintiasta muutoautostatuksella (jolloin ei EU-vastaavuustodistusta tarvita) maahan tuotua härveliä.

        2. Et halua odottaa muuttoautokarenssin loppumista, jolloin saist ne rekisteriin iman ylimääräisiä kommervenkkejä.

        3. Autot poikkeavat sen verran EU-malleista, että et saa vastaavustodistusta myydäksesi ne tuontiautoina.

        Viroojn myynti ei liene helppoa, joistain tämän palstan jutuista olen saanut käsityksen, että sielläkin pelataan EU-tyyppihyväksynnällä.

        Venäläisiä riisipussit tuskin kiinnostavat.

        Vaihtoehdoksi jää myynti serkunkumminkaiman 12vee pojalle peltoautoksi, tai sitten pidät itse ne karenssivuodet.

        Korjaa, miokä mei edellä pieleen.

        Ja lisäksi, mistä maasta autot ovat peräisin?


      • hoblaaaduuu
        on velvollinen kirjoitti:

        antamaan ne yksityiskohtaiset tiedot.
        Ja maahantuoja on kulloisenkin valmistajan laillinen edustaja.
        On täysin yksiselitteistä, että yksityiskohtaiset paperit on toimitettava pyydettäessä.
        Jos maahantuoja ei tätä usko, ota lakimies avuksesi.
        On olemassa autoja, joita ei saa rekisteriin, mutta ei ole olemassa maahantuotavien merkkien joukossa autoja, joista tuota vaadittua paperia ei saa.

        nimim. "henkilökohtaista kokemusta asiasta ja kiistan voittanut"

        maahantuojalla ei ollut tietokannassaan tietoja kyseisista autoista koska ne eivat ole tehty euroopan markkinoille. he kuitenkin ystavallisesti ottivat valmistajaan yhteytta ja yrittivat kysya tietoja. valmistaja ei kuitenkaan antanut riittavan yksityiskohtaista tietoa. anyway, omistaja haluaa nyt kuitenkin mieluummin myyda kyseiset autot kuin tapella aken kanssa pilkuista ja pisteista...


      • hoblaaaduuu
        exFakiiri kirjoitti:

        Tuosta ketjusta rohkenen vetää seuraavan tiivistelmän:

        1. Sinulla on kaksi jostain vinkuintiasta muutoautostatuksella (jolloin ei EU-vastaavuustodistusta tarvita) maahan tuotua härveliä.

        2. Et halua odottaa muuttoautokarenssin loppumista, jolloin saist ne rekisteriin iman ylimääräisiä kommervenkkejä.

        3. Autot poikkeavat sen verran EU-malleista, että et saa vastaavustodistusta myydäksesi ne tuontiautoina.

        Viroojn myynti ei liene helppoa, joistain tämän palstan jutuista olen saanut käsityksen, että sielläkin pelataan EU-tyyppihyväksynnällä.

        Venäläisiä riisipussit tuskin kiinnostavat.

        Vaihtoehdoksi jää myynti serkunkumminkaiman 12vee pojalle peltoautoksi, tai sitten pidät itse ne karenssivuodet.

        Korjaa, miokä mei edellä pieleen.

        Ja lisäksi, mistä maasta autot ovat peräisin?

        noin kai se menee.. autot on tuotu etela-koreasta. kaipa ne riisipussit venakoillekin kelpaa.... :)))


      • itsekin
        hoblaaaduuu kirjoitti:

        maahantuojalla ei ollut tietokannassaan tietoja kyseisista autoista koska ne eivat ole tehty euroopan markkinoille. he kuitenkin ystavallisesti ottivat valmistajaan yhteytta ja yrittivat kysya tietoja. valmistaja ei kuitenkaan antanut riittavan yksityiskohtaista tietoa. anyway, omistaja haluaa nyt kuitenkin mieluummin myyda kyseiset autot kuin tapella aken kanssa pilkuista ja pisteista...

        Suomeen USA-pyörän, josta ei myöskään löytynyt ko. tietoja.
        Lopulta pakon edessä maahantuoja hankki kaikki tarvittavat tiedot.
        Kyse oli pakokaasu- yms. normeista.


      • hoblaaaduuu
        itsekin kirjoitti:

        Suomeen USA-pyörän, josta ei myöskään löytynyt ko. tietoja.
        Lopulta pakon edessä maahantuoja hankki kaikki tarvittavat tiedot.
        Kyse oli pakokaasu- yms. normeista.

        kysessa ovat korealaiset autot, jenkki vehkeet kelpaavaat harmaan helpommin luulisin....


      • Pieni korjaus
        exFakiiri kirjoitti:

        Tuosta ketjusta rohkenen vetää seuraavan tiivistelmän:

        1. Sinulla on kaksi jostain vinkuintiasta muutoautostatuksella (jolloin ei EU-vastaavuustodistusta tarvita) maahan tuotua härveliä.

        2. Et halua odottaa muuttoautokarenssin loppumista, jolloin saist ne rekisteriin iman ylimääräisiä kommervenkkejä.

        3. Autot poikkeavat sen verran EU-malleista, että et saa vastaavustodistusta myydäksesi ne tuontiautoina.

        Viroojn myynti ei liene helppoa, joistain tämän palstan jutuista olen saanut käsityksen, että sielläkin pelataan EU-tyyppihyväksynnällä.

        Venäläisiä riisipussit tuskin kiinnostavat.

        Vaihtoehdoksi jää myynti serkunkumminkaiman 12vee pojalle peltoautoksi, tai sitten pidät itse ne karenssivuodet.

        Korjaa, miokä mei edellä pieleen.

        Ja lisäksi, mistä maasta autot ovat peräisin?

        ei lopu autojen osalta koskaan jos autoja ei saa Suomen rekisteriin. Eli ei muuttoautokarenssi poistu pitämällä muuttoautoja takapihalla ilman rekisteröintiä. Ja lisäksi: miten autot saisi reksiteriin muuttoautokarenssin loputtua ilman kommervenkkejä?


      • exFakiiri
        Pieni korjaus kirjoitti:

        ei lopu autojen osalta koskaan jos autoja ei saa Suomen rekisteriin. Eli ei muuttoautokarenssi poistu pitämällä muuttoautoja takapihalla ilman rekisteröintiä. Ja lisäksi: miten autot saisi reksiteriin muuttoautokarenssin loputtua ilman kommervenkkejä?

        Muuttoauton saakilpiin helpommin suhteessa EU-tyyppihyväksyntään, mutta seurauksena on karenssi.

        Tästä ketjusta käsitin, että aloittaja haluaa myydä autot heti.


    • hoblaaaduuu

      omistaja haluaa myyda autot, ei tapella aken kanssa eli jos joku on kiinnostunut ostamaan tai tietaa tullimaksuista venajalle myytaessa vastaukset tulisivat tarpeen, kiitos.

      • Muuttoautoko

        Auto on muuttoauto tai sitten tuontiauto. Eli ei voi olla joko tai.

        Onko niistä autoista tehty muuttotavara ilmoitus(vai mikä se nyt on)?

        Mitä varten ne pitää myydä? Rahapula vai mikä?

        Uskaltaisin väittää, että aika mission impossible on autoja myydä Venäjälle.

        Mutta jos haluaa edes plus-miinus nolla tilanteeseen päästä, odottaa sen 12kk karenssiajan ja myy autot Suomeen tai Eu-alueelle.


      • myydä
        Muuttoautoko kirjoitti:

        Auto on muuttoauto tai sitten tuontiauto. Eli ei voi olla joko tai.

        Onko niistä autoista tehty muuttotavara ilmoitus(vai mikä se nyt on)?

        Mitä varten ne pitää myydä? Rahapula vai mikä?

        Uskaltaisin väittää, että aika mission impossible on autoja myydä Venäjälle.

        Mutta jos haluaa edes plus-miinus nolla tilanteeseen päästä, odottaa sen 12kk karenssiajan ja myy autot Suomeen tai Eu-alueelle.

        tax freenä vaikka heti.


      • Muuttoautoko
        myydä kirjoitti:

        tax freenä vaikka heti.

        Ei niitä voi myydä jos niistä on tehty jo ne muuttotavarailmoitukset.

        Näkyi autoissa olevan siirtokilvet, joten jos ne ovat jo ilmoitettu muuttotavaroiksi niin taitaa myöhäistä olla.


    • reksa

      Laita myyntiin virolaiselle myyntipalstalle osoitteeseen www.auto24.ee

      • Brendex

        Jos niitä ei Suomessa rekisteriin saa niin ei sitten täällä Virossakaan.
        Ja välillä tuntuu että täällä on vieläkin tarkemmat säännökset.
        Toin juuri tänne yhden Suomessa rekisterissä olleen "jenkin" eikä sitä saanut täällä rekisteriin ennenkuin takavalot olivat muutettu EU-kelpoisiksi, eli keltaiset vilkut takana.
        Taitavat kelvata ainoastaan EU:n ulkopuolisiin maihin?!


    • ed. kerralla USA:sta

      Tämä on ennekin ollut täällä Suomi24:ssä. Silloin oli auto tuotu usasta. Ongelma sama. PROVOPROVO.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe