mitä mieltä olette, onko stairway to heaven oikeasti joku saatanallinen viesit,mulla on toi biisi väärinpäin käännettynä. ja siinä on IHAN selvästi sanat....... aika jännä juttu. ois kiinnostava saada tietää, mitä se laulaja oikeen oikeesti halus tuoda tolla biisillä
Led
8
886
Vastaukset
- vole
Eikös ne tuota rokkarit humalapäissään aikoinaan heittänyt niille levyille viestejä jotka sitten viärinpäin levyä pyöritettäessa kuuluvat? Ihan ironisuuttaan?
- The_Duellist
Oon ite kans kuullu ton käännetyn version ja eikös bändin kitaristin Jimmy Pagen (kyseisen biisin toisen tekijän) "harrastuksiin" kuulunut musta magia tai jotain sellasta ainakin muistan lukeneeni. Mutta siitä ei tietoo mitä on haluttu sanoo.
- jag 100
Page niinkuin monet muut ajan muusikot("Mr. Crowley", Beatlesin Sgt. Peppers lonely hearts club-levyn kannessa on m.m. crowleyn kuve jne.) oli kiinnostunut Crowleyn teorioista, filosofioinnista(tai miksi sitä kutsuisi?), crowley on tunnettu eri näköisistä asioista mutta en yhdistäisi satanismiin, vaikka kai vähän kysenalaisia juttuja joskus..
Muistelisn että led zep oleili/nauhoitti tai jotain tämmöistä crowleyn vanhassa talossa jossain vaiheessa
joka tapauksessa en kyllä yhdistäisi zepiä satanismiin, vaikkakin pagein kiinnostusta mustaan magiaan on spekuloitu. sitäpaitsi planthän sanoitti
- jännää
oon vaan kuullut noista juttuja mutta livenä en oo ikinä kuullut ja täytyy sanoa et oli se pikkusen creepyä.. britney oli kyllä aika loistava ja pokemonissa olisin luullut viestin olevan tyylin "osta, osta, osta"
- Mikkko
Ajatuksen saatanallisesta viestistä Stairway to heavenissa keksivät alunperin 70-luvulla amerikkalaiset uskonnolliset fundamentalistit. Jimmy Page kommentoi aihetta sanomalla, että jos olisivat takaperoisia viestejä biiseihinsä laittaneet, se olisi ollut: "Ostakaa levyjämme." Robert Plant taas otti asian henkilökohtaisesti ja pyysi olemaan loukkaamatta hänen rakkaina pitämiään sanoituksia tällaisilla syytöksillä. Hän lisäsi vielä, että vain amerikkalaiset voivat keksiä jotain näin typerää.
Jimmy Page ei harrastanut mustaa magiaa, vaan tutki okkultismia ja thelema-uskontoa, jonka on perustanut mies nimeltä Aleister Crowley. Page osti myös kartanon, joka oli kuulunut Crowleylle. Thelema ei ole "saatanallinen" uskonto. Ja teki Page mitä teki, Zeppelinin biisien sanoittaja oli Robert Plant, jolla ei ollut satanismin, mustan magian tai theleman kanssa mitään tekoa.
Ja muuten, jos lausutte takaperin sanat "If there's a bustle in your hedgerow...jne. jne.", joka on väitetysti se takaperin soitettuna saatanallinen kohta, niistä ei muodostu väitettyä "Here's to my sweet Satan...jne. jne." värssyä. Sanat vain sattuvat kuulostamaan levyllä siltä, kun kuullaan mitä halutaan kuulla. Aika velho täytyisi Plantin olla että olisi osannut saada efektin aikaan tahallisesti. Melkeinpä vertaansa vailla oleva lyyrinen nero.
Ovela tarina tuo saatanallisen viestin olemassaolo kyllä, ja mielestäni istuu hyvin Zeppeliniä ympäröivään mystiikkaan, mutta eihän se totta ole. - overdose
Mä olen lähes 100% varma että Plant ja Page ei ole tarkoituksellla sellaista viestiä sinne laittanu. Olen kuullut sen väärin päin ja huomannut että ne sanat on melko epäselvät.
- hendrix
olen tälläisenkin legendan kuullut, että zeppelinin pojat olisivat olleet saatanan riivaamia ja sen alistuksessa levytyksessä ja se tavallaan oli vahinko (zepot eivät sitä tahallaan tehny) minkä saatana oli sinne tahallaan pannut (eli siis saatana tavallaan pakotti zepot siihen, antoi tavallaan sanat plantin päähän, ja hänen tiedostamatta siitä tuli mitä tuli), melko mielenkiintoinen teoria. aika hurjalta tosin kuulostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h82768Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141463- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948