korot

////

onks kokemuksia kuinka helposti korko irtoo kengästä, voiks lähtee ihan normaalisti kävellessä vai pitääks jäädä jonkin ritilän väliin?kertokaa jotain tilanteita missä on korko lähteny?

14

1368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenkäkutri

Se riippuu kengästä, että milloin korko lähtee, esim tolppakorkoja ei saa irti kuin repimällä, kun taasen piikkarit ovat herkempiä. Itselläni ei ole koskaan kävellessä korko irronnut, mutta ritilöiden ja katukivetyksen väliin jäädessä korkoni on joko katkennut tai yläreunasta taipunut vinoon. Kyllä siinä rähmälleen lentää, kun vauhdissa menee kadulla, ja korko jääkin johonkin kiinni. Eikä koron kesto riipu lainkaan kengän laadusta tai merkistä. Kyllä Manolotkin rikkoutuvat herkästi ja esim Diorin catwalkilla pari viikkoa sitten mallilta putosi koko korko kengästä...

• Kyllä lähtee

No kyllä vaan tolppakorkoiset kengät voi, lähinnä siis korot irrota tai sojottaa taaksepäin!! Kaupungilla näkee kamalasti naisia, joilla korot lenksottaa taaksepäin, tosi karsean näköistä!

• Miisu

Mulla menee korkoja rikki aika usein, koska en käytä muita kuin korollisia kenkiä ja saappaita, ja kävelytyylini on ilmeisen vauhdikas.
      Juuri tuossa töihin kävellessä liukkaassa ylämäessä alkoi toinen korko lipsua pahaenteisesti. Saa nähdä vieläkö sillä pääsee illalla kotiin asti.
      Mikään ei ole nolompaa kuin nilkuttaa ilman toista korkoa, mutta siitä huolimatta käytän korkkareita. Ne vaan on niin kivat.

• Aina korkeilla koroilla

Olen "korkkaroinut" yli 20 vuotta, eikä korot ole katkeilleet tai vääntyilleet tms.vastaavaa.Käytän pääsääntöisesti ohuita piikkikorkoisia n.10cm korkoja kesät talvet, eikä missään säässä tai olosuhteissa ole korot kärsineet.Joskus on pitkiäkin matkoja joutunut piikkarit jalassa kävelemään. Kävelettekö te korkonne hajottaneet kantapään jyräkästi katuun iskien, kuin lenkkareilla kävellen? Jopa suutarin kuulin neuvovan asiakastaan korkokengillä kävelystä..."kävele vähänkuin varpaillaan, älä iske kantapäällä..."

• aloittelija...
        Aina korkeilla koroilla kirjoitti:

Olen "korkkaroinut" yli 20 vuotta, eikä korot ole katkeilleet tai vääntyilleet tms.vastaavaa.Käytän pääsääntöisesti ohuita piikkikorkoisia n.10cm korkoja kesät talvet, eikä missään säässä tai olosuhteissa ole korot kärsineet.Joskus on pitkiäkin matkoja joutunut piikkarit jalassa kävelemään. Kävelettekö te korkonne hajottaneet kantapään jyräkästi katuun iskien, kuin lenkkareilla kävellen? Jopa suutarin kuulin neuvovan asiakastaan korkokengillä kävelystä..."kävele vähänkuin varpaillaan, älä iske kantapäällä..."

Tuota kävelytyyliä olen itsekin miettinyt.Olen vasta innostunut korollisista kengistä.Tosin en ihan piikkikoroista vielä tässä vaiheessa:)Täytyy tosiaan painaa tuo mieleen mitä kerroit!

• muuten

joudut vaihatamaan korkolappuja?Ihan mielenkiinnosta kyselen:)

• Aina korkeilla koroilla....
        muuten kirjoitti:

joudut vaihatamaan korkolappuja?Ihan mielenkiinnosta kyselen:)

Mulla on kenkiä paljon ja vaihtelen niitä usein, en osaa sanoa mitään vaihtoaikaa korkolapuille, mutta en usein joudu suutarilla käymään...vai onko kävelytyylini kenties vähemmän kuluttava?

Kauppojen eteisritilöihinkään en ole ikinä jäänyt jumiin, kävelen sellaisissa paikoissa korkoja alas lyömättä, en varsinaisesti varpaillani, mutta siihen suuntaan...On tämä reilun parinkymmenen vuoden harjoitus tehnyt mestarin korkoilemisessa;)

• että..
        Aina korkeilla koroilla.... kirjoitti:

Mulla on kenkiä paljon ja vaihtelen niitä usein, en osaa sanoa mitään vaihtoaikaa korkolapuille, mutta en usein joudu suutarilla käymään...vai onko kävelytyylini kenties vähemmän kuluttava?

Kauppojen eteisritilöihinkään en ole ikinä jäänyt jumiin, kävelen sellaisissa paikoissa korkoja alas lyömättä, en varsinaisesti varpaillani, mutta siihen suuntaan...On tämä reilun parinkymmenen vuoden harjoitus tehnyt mestarin korkoilemisessa;)

kävelytyylisi säästää kantoja!Vielä yksi kysymys..!Käytätkö vain nahkasta valmistettuja kenkiä vai myös keinonahkaisia?Onko sulla käytännön kokemuksia miten keinonahkaiset kestävät nahkaisiin verrattuna?Kiitos jos vielä vastailet:)

• Aina korkeilla koroilla.....
        että.. kirjoitti:

kävelytyylisi säästää kantoja!Vielä yksi kysymys..!Käytätkö vain nahkasta valmistettuja kenkiä vai myös keinonahkaisia?Onko sulla käytännön kokemuksia miten keinonahkaiset kestävät nahkaisiin verrattuna?Kiitos jos vielä vastailet:)

Mulla on nahkaisia, että keinonahkaisia-jopa kankaisia kenkiä.Kaikki, jopa moitittu keinonahka on kestänyt, jopa pakkasella!Keinonahka ei veny ja ime suolaraitoja,niinkuin nahka tekee...

• .......
        Aina korkeilla koroilla..... kirjoitti:

Mulla on nahkaisia, että keinonahkaisia-jopa kankaisia kenkiä.Kaikki, jopa moitittu keinonahka on kestänyt, jopa pakkasella!Keinonahka ei veny ja ime suolaraitoja,niinkuin nahka tekee...

Mulla on yhet tekstiilipintaiset kengät.Ne on ollu ihan hyvät..tosin olen käyttäny niitä säästeliäästi ja välttäny huonoja kelejä.Miehellä oli yhdet keinonahkaiset kävelykengät,jotka hajos/halkes muutamassa kuukaudessa.Sen takia olen ollut hieman epäuskoinen muidenkin keinonahkaisten suhteen...
        Tälläkin hetkellä on paljon kauniita keinonahkaisia kenkiä kaupoissa..Ehkä joskus uskallan kuitenkin sellaiset hankkia:)

• Korkeilla koroilla aina....
        ....... kirjoitti:

Mulla on yhet tekstiilipintaiset kengät.Ne on ollu ihan hyvät..tosin olen käyttäny niitä säästeliäästi ja välttäny huonoja kelejä.Miehellä oli yhdet keinonahkaiset kävelykengät,jotka hajos/halkes muutamassa kuukaudessa.Sen takia olen ollut hieman epäuskoinen muidenkin keinonahkaisten suhteen...
        Tälläkin hetkellä on paljon kauniita keinonahkaisia kenkiä kaupoissa..Ehkä joskus uskallan kuitenkin sellaiset hankkia:)

Joskus vuosikymmeniä sitten multa meni kahdet keinonahkaiset kengät piloille, toiset talvipakkasessa ja toiset kesäkelillä, halkesivat pohjista.Enää ei ole näin käynyt, ehkä meidän talvet ovat leudontuneet? Asun nykyisin pk-seudulla, nuorena pohjoisessa, jossa todella oli kovia pakkasia, paitsi kesällä...mutta tuolloinkin yhdet avokkaat hajosivat.

Kovamuoviset pohjat varmaankin halkeavat kylmässä, eivät muutenkaan taivu kun kokeilee...

Kenkäfriikkinä sorrun kaikkeen kauniiseen, huolimatta materiaalista.

• miehen
        Korkeilla koroilla aina.... kirjoitti:

Joskus vuosikymmeniä sitten multa meni kahdet keinonahkaiset kengät piloille, toiset talvipakkasessa ja toiset kesäkelillä, halkesivat pohjista.Enää ei ole näin käynyt, ehkä meidän talvet ovat leudontuneet? Asun nykyisin pk-seudulla, nuorena pohjoisessa, jossa todella oli kovia pakkasia, paitsi kesällä...mutta tuolloinkin yhdet avokkaat hajosivat.

Kovamuoviset pohjat varmaankin halkeavat kylmässä, eivät muutenkaan taivu kun kokeilee...

Kenkäfriikkinä sorrun kaikkeen kauniiseen, huolimatta materiaalista.

kengät hajos viime talvena...Ne ei haljennu pohjista,vaan päältä taitekohdasta.Siis siitä kohdasta,joka kävellessä taipuu...

Nää oli sellaset halpikset,marketista...

Varmaan materiaalitkin on jo kehittyny vuosien aikana..

Kiva kuulla kokemuksia eri materiaalien kestävyydestä!Ehkä uskallan joku kerta ostaa keinonahkaiset,jos on muuten tosi hienot...

• Miisu

Joo, minä ainakin laitan liikaa painoa koron päälle, koskapa korkoja ja korkolappuja todella menee. Kalliistakin kengistä. Toisaalta tällä tyylillä voin kävellä koroissani koko päivänkin ilman että jalat tulevat kipeäksi.
        Kesällä meni korko uusista sandaaleista, kun hyppäsin vauhdilla ulos autosta, ja korko jotenkin nuljahti ja se koron tukirauta katkesi. Sen jälkeen niillä kengillä ei voinut enää kävellä, kun korko nuljahteli miten sattui. Kevättalvella Gaborin juhla-avokkaista irtosi korko kokonaan kun luistelin baarista autolle jäätyneellä jalkakäytävällä. Ja tänä aamuna Vagabondin nilkkureista lattakorko löystyi niin että kotimatkalla se alkoi jo kääntyä poikittain. Hiukan noloa!!! Taidan heittää huomenna roskiin, että saa hyvän syyn käydä ostamassa uudet.

• sam_heels
        Miisu kirjoitti:

Joo, minä ainakin laitan liikaa painoa koron päälle, koskapa korkoja ja korkolappuja todella menee. Kalliistakin kengistä. Toisaalta tällä tyylillä voin kävellä koroissani koko päivänkin ilman että jalat tulevat kipeäksi.
        Kesällä meni korko uusista sandaaleista, kun hyppäsin vauhdilla ulos autosta, ja korko jotenkin nuljahti ja se koron tukirauta katkesi. Sen jälkeen niillä kengillä ei voinut enää kävellä, kun korko nuljahteli miten sattui. Kevättalvella Gaborin juhla-avokkaista irtosi korko kokonaan kun luistelin baarista autolle jäätyneellä jalkakäytävällä. Ja tänä aamuna Vagabondin nilkkureista lattakorko löystyi niin että kotimatkalla se alkoi jo kääntyä poikittain. Hiukan noloa!!! Taidan heittää huomenna roskiin, että saa hyvän syyn käydä ostamassa uudet.

Naiset myykää pois seksikkäät piikkikorkokenkänne kun niistä on korot katkenneet tai irronneet. Mitä niitä roskiin heittämään, jos sais vaikka hiukan rahaakin. Itsekkin olisin halukas ostamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe