Tehokkaat kipulääkkeet

mätähammas

Mikä kipulääke auttaa parhaiten hammaskipuun? Burana 800 on se kai mitä lääkärit määräävät esim. hampaan poiston yhteydessä. Onko täysin sama asia, jos ottaa jokaista 800:sta kohden kaksi Burana 400:sta?

Onko jollakulla täällä kokemusta kipulääkkeiden pitkäaikaisesta käytöstä? Tuleeko ongelmia esim. vatsakalvojen kanssa?

13

18312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatii ...

ynnälaskutaitoa...400 400=800...eli sama juttu.Syö säännöllisesti muutaman päivän ajan..se on samalla tulehduskipulääke:)...vai miten sinulle on määrättykin..Burana turvallinen, kunhan et ala syödä lopunikääs..On paljon vaarallisempia kipulääkkeitä vatsaa ajatellen.Paracetamoolit vatsaystävällisiä..esim Panadol..

• Viisaudenhampaat poistattanut

Minulla viisaudenhampaiden poistojen yhteydessä jouduttiin murskaamaan leukaluuta. Särky operaatioiden jälkeen oli suomeksi sanoen helvetillistä laatua. Burana ei auttanut, ei paracetamoli eikä mikään. Lopulta sain lääkärin kirjoittamaa Indalginia. Yksi kapseli vei kivut kokonaan. Sivuvaikutuksena lievä pahoinvointi, mutta se ei ollut mitään verrattuna hammastuskaan.

• Katarina--

...kokemusta pitkäaikaiskäytöstä.
      Se otti vatsanpäälle!
      Vatsa oli jatkuvasti kipeä, ja olo huono.
      Nyt kun ei tuota särkylääkekierrettä enää ole (tällä hetkellä ainakaan), on kroppa paremmassa kunnossa.
      Ei särkylääkkeetkään ole kovin terveellisiä paljon syötynä.
      Sitäpaitsi, mulle ne aiheutti vielä päänsärkyä....särkylääkepäänsärkyä !

• mätähammas

mulla ei ole vielä kovin pahoja vatsakipuja, mutta päänsärky on mullakin lähes jokapäiväistä. Mä olen ajatellut, että hammassaärky tekee päänsärkyä mutta jospa ne särkylääkkeet aiheuttavatkin...särkylääkepäänsärkyä :-O Eipä ole ennen tullut mieleen noin hullua ajatusta.

Mitä särkylääkkeitä sä Katarina söit pääasiassa? Siis oliko joku erityinen lääke, joka aiheutti vatsakipuja päänsärkyä? Oliko joku lääke sellainen että olo oli siedettävä.

En tiedä onko hyvä vai huono asia, mutta itse syön paracetamolia ja ibuprofeenia suunnilleen vuorotellen. Ketoriinia en ole syönyt vielä ollenkaan.

• Katarina--
        mätähammas kirjoitti:

mulla ei ole vielä kovin pahoja vatsakipuja, mutta päänsärky on mullakin lähes jokapäiväistä. Mä olen ajatellut, että hammassaärky tekee päänsärkyä mutta jospa ne särkylääkkeet aiheuttavatkin...särkylääkepäänsärkyä :-O Eipä ole ennen tullut mieleen noin hullua ajatusta.

Mitä särkylääkkeitä sä Katarina söit pääasiassa? Siis oliko joku erityinen lääke, joka aiheutti vatsakipuja päänsärkyä? Oliko joku lääke sellainen että olo oli siedettävä.

En tiedä onko hyvä vai huono asia, mutta itse syön paracetamolia ja ibuprofeenia suunnilleen vuorotellen. Ketoriinia en ole syönyt vielä ollenkaan.

Nyttemmin sain ibuprofeenista allergisen reaktion, jolloin tuli punaisia laikkuja iholle kaikkialle, ja kauhee kutina. Jouduin terkkariin tarkkailuun, ja sain jonkin pistoksen joka sitten tuon tasoitti.
        Eli nykyään en sitten voi syödä kuin paracetamolia.

Joo, mulla on ollut migreeni muutenkin, mutta, tuon huomasin, että jos useasti otti lääkettä, se ikäänkuin jäi kierteeksi. Ja on ihan tutkittu juttu, että särkylääkkeet aiheuttaa toisille päänsärkyä...särkylääkepäänsärkyä siis, ja johtaa tämmöseen kierteeseen.

Muistan joskus ketoriniakin ottaneeni, joskus nuorena söin hammassärkyyn ihan mitä vaan, joka auttoi! :) disperiinit, asperiinit, kaikki tuli kokeiltua. Eihän nää "hienot" ibuprofeeni jutut vielä kovin vanhoja ole. Mäkin olen muuten 35 v. :)

Nykyään sitten tosiaan päänsärkyynikin vain panadolia tai vastaavaa.
        Onneksi olen aina ollut silleen helppo tapaus, että mulla nuo lääkkeet auttaa, jo puolikas ibusalia auttoi hammassärkyynikin....paitsi kun oli oikeen pahana....se oli kyllä kamalaa. Hetken helpotus, ja taas sama jäytävä, kalloa kiristävä kipu alkoi.
        Toi hammassärky on kyllä pahimpia kipuja, joita mä olen kokenut. JOtenkin se saa koko pään puuduksiin, ja hermo alkaa kiristyä pikkuhiljaa. Onni siinä on se, että tulee taukoja, jollain ei särje. Yleensä noi säryt olivat n. 2-3 päivää pahimmillaan. sitte alkoi tasottua, alkaakseen sit uudelleen taas.

• Katarina--
        Katarina-- kirjoitti:

Nyttemmin sain ibuprofeenista allergisen reaktion, jolloin tuli punaisia laikkuja iholle kaikkialle, ja kauhee kutina. Jouduin terkkariin tarkkailuun, ja sain jonkin pistoksen joka sitten tuon tasoitti.
        Eli nykyään en sitten voi syödä kuin paracetamolia.

Joo, mulla on ollut migreeni muutenkin, mutta, tuon huomasin, että jos useasti otti lääkettä, se ikäänkuin jäi kierteeksi. Ja on ihan tutkittu juttu, että särkylääkkeet aiheuttaa toisille päänsärkyä...särkylääkepäänsärkyä siis, ja johtaa tämmöseen kierteeseen.

Muistan joskus ketoriniakin ottaneeni, joskus nuorena söin hammassärkyyn ihan mitä vaan, joka auttoi! :) disperiinit, asperiinit, kaikki tuli kokeiltua. Eihän nää "hienot" ibuprofeeni jutut vielä kovin vanhoja ole. Mäkin olen muuten 35 v. :)

Nykyään sitten tosiaan päänsärkyynikin vain panadolia tai vastaavaa.
        Onneksi olen aina ollut silleen helppo tapaus, että mulla nuo lääkkeet auttaa, jo puolikas ibusalia auttoi hammassärkyynikin....paitsi kun oli oikeen pahana....se oli kyllä kamalaa. Hetken helpotus, ja taas sama jäytävä, kalloa kiristävä kipu alkoi.
        Toi hammassärky on kyllä pahimpia kipuja, joita mä olen kokenut. JOtenkin se saa koko pään puuduksiin, ja hermo alkaa kiristyä pikkuhiljaa. Onni siinä on se, että tulee taukoja, jollain ei särje. Yleensä noi säryt olivat n. 2-3 päivää pahimmillaan. sitte alkoi tasottua, alkaakseen sit uudelleen taas.

Särkylääkepäänsärky

Runsas ja usein toistuva särkylääkkeen käyttö saattaa päänsärkypotilaalla johtaa tilanteeseen, jossa lääke itsessään pitää kipukierrettä yllä. Ensimmäiset särkylääkepäänsärkyä käsittelevät kansainväliset julkaisut nostivat esiin asetosalisyylihapon ja parasetamolin, maailman ehkä käytetyimmät päänsärkylääkkeet. Sama ongelma saattaa yhtälailla syntyä myös ibuprofeenin tai ketoprofeenin runsaasta käytöstä. Mikä tahansa tulehduskipulääke voi aiheuttaa päivittäisessä tai lähes päivittäisessä käytössä särkylääkepäänsäryn. Saman tapainen ilmiö tunnetaan myös aiemmin migreenin lääkkeenä usein käytettyjen ergotamiinijohdosten kohdalla.

Googlella löytyy aiheesta lisää. Hakusanana ihan särkylääkepäänsärky.

Toi oli mullekin uutta, että paracetamoli voi aiheuttaa sitä helpommin, kuin ibuprofeeni :-O.
        Nytkin mulla on pää kipeä kolmatta päivää naisellisten vaivojen vuoksi (migreenini liittyy noihin), ja panadolia olen ottanut....siksikö se jatkuu?

• myös minulle
        Katarina-- kirjoitti:

Särkylääkepäänsärky

Runsas ja usein toistuva särkylääkkeen käyttö saattaa päänsärkypotilaalla johtaa tilanteeseen, jossa lääke itsessään pitää kipukierrettä yllä. Ensimmäiset särkylääkepäänsärkyä käsittelevät kansainväliset julkaisut nostivat esiin asetosalisyylihapon ja parasetamolin, maailman ehkä käytetyimmät päänsärkylääkkeet. Sama ongelma saattaa yhtälailla syntyä myös ibuprofeenin tai ketoprofeenin runsaasta käytöstä. Mikä tahansa tulehduskipulääke voi aiheuttaa päivittäisessä tai lähes päivittäisessä käytössä särkylääkepäänsäryn. Saman tapainen ilmiö tunnetaan myös aiemmin migreenin lääkkeenä usein käytettyjen ergotamiinijohdosten kohdalla.

Googlella löytyy aiheesta lisää. Hakusanana ihan särkylääkepäänsärky.

Toi oli mullekin uutta, että paracetamoli voi aiheuttaa sitä helpommin, kuin ibuprofeeni :-O.
        Nytkin mulla on pää kipeä kolmatta päivää naisellisten vaivojen vuoksi (migreenini liittyy noihin), ja panadolia olen ottanut....siksikö se jatkuu?

Juu, tuttu juttu myös minulle hammassärkyjen ajoilta, jolloin jouduin ottamaan urakalla ibuprofenia. Liiallisesta särkylääkkeen ottamisesta tuli päänsärkyä, eli näin voi joskus käydä.

• paha pelko

Minulla on myös Ketorin auttanut hammassärkyyn.

• Marie

Minulla ei auttanut mikaan resepti-vapaa kipulaake hammassarkyyn. Kokeilin ibuprofeenia, parasetamolia, aspiriinia, ketoprofeenia ym. Mikaan ei auttanut. Terveyskeskuksen paivystyksesta sain sitten Panacod (kodeiini & parasetamol) reseptin ja myohemmin myos tramalia. Nama kaksi laaketta hyvin tehokkaita ainakin mulla, kaikki kivut lahti.

• Mikä parasta?

Kipu lähti, vaiva jäi!

• juusto

itsellä pahoja hammaskipuja joihin auttaa panacod poretabletti..

• törkeen kipee

noista lääkkeista ja niiden vaikutuksesta hammassärkyyn.. mulla leikattiin polven eturistisede ja ja sain siihen lääkitykseksi buran 600 mg 1 kpl 4xpäivä, panacod (paracetamol. 500 mg ja codein. 30 mg) 2 kpl 4x päivä ja sit vielä oxycontin 10 mg 2x päivä... burana nyt on burana mut luulis panacodin ja oxycontinin hävittää kaikki vitun kivut, mutta EI... kauhee särky ja oon yrittäny hoitaa kuumalla ja kylmällä ja suolavettä purskuttelemalla mut EI vesi vaan valuu silmistä kun sattuu niin lujaa.... toivotttavasti huomenna hammaslääkäriinn..

• sosiaalipummi

Minä sain hampaiden poiston jälkeen ensiksi fentanyyliä, sitten lihakseen injektiona Oxanestia ja sitten Tramalia kun ajettiin hiljalleen alas kipulääkitystä.
      Mutta minulla olikin haastava operaatio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe