Mulla on aina ollut ihan vaaleat säärikarvat mut nyt kesän jälkeen annoin säärikarvojen sitten kasvaa oikein kunnolla sheivaamatta ja huomasinkin yllätyksekseni syksyllä et ne on ihan tummia.. Osa karvoista on edelleen ihan vaaleita mut osa ihan mustia! Onko tää normaalia? Oon 19-vuotias eikä mulla kasva karvoja mitenkään paljon mut väri pelottaa. En halua näyttää mieheltä!
mustat säärikarvat!
6
3434
Vastaukset
- pksn-hki
”Osa karvoista on edelleen ihan vaaleita mut osa ihan mustia! Onko tää normaalia? Oon 19-vuotias eikä mulla kasva karvoja mitenkään paljon mut väri pelottaa. En halua näyttää mieheltä!”
Se on täysin normaalia, koska juuri sinun ikäisellä ihokarvojen väri muuttuu, tutki tietoa netistä hiuksista ym. Koska Suomalaiset ja yleensä skandinaavit on vaaleita hiuksiltaan, sitten noin 25-20 ne on hiuksiltaan muun värisiä.
Ihokarvojen poisto ei vaikuta mitenkään ihokarvojen väriin.- n20
Hei, ihan mielenkiinnosta.. Miksi aina väitetään että karvojen sheivaaminen muuttaa väriä ja paksuntaa ja pidentää ja nopeuttaa karvojen kasvamista? Onko todella näin? Itseäni hieman hämää, aloin ajelemaan sääriä joskus 14-vuotiaana ja muistini mukaan nykyiset karvani todella ovat paksumpia..eivät ehkä tummempia, mutta paksumpia, pidempiä ja niitä on enemmän. Aikuiseksi kasvamisen "iloja", vai sheivaamisen syytä?
- kaikki...
n20 kirjoitti:
Hei, ihan mielenkiinnosta.. Miksi aina väitetään että karvojen sheivaaminen muuttaa väriä ja paksuntaa ja pidentää ja nopeuttaa karvojen kasvamista? Onko todella näin? Itseäni hieman hämää, aloin ajelemaan sääriä joskus 14-vuotiaana ja muistini mukaan nykyiset karvani todella ovat paksumpia..eivät ehkä tummempia, mutta paksumpia, pidempiä ja niitä on enemmän. Aikuiseksi kasvamisen "iloja", vai sheivaamisen syytä?
"Miksi aina väitetään että karvojen sheivaaminen muuttaa väriä ja paksuntaa ja pidentää ja nopeuttaa karvojen kasvamista?"
Se on urbaanilegendaa.
Mutta perustuu kyllä ihan oikeisiin havaintoihin, koska ajettu karva on tosiaan katkaistu tyvestä ja ennen kuin tyvi kasvaa uudeksi latvaksi, niin se vaikuttaa erilaiselta kuin täyteen mittaan kasvanut karva.
Koska se on katkaistu paksummasta tyviosasta, niin ennen kuin se kärki kuluu ja ohenee, niin se vaikuttaa paksummalta.
Kasvunopeuskin on samanlaista harhaa, koska pitkän karvan kasvamista ei huomaa samalla tavalla kuin ajetun karvan kasvamista pitkäksi.
Ja värikin on sama, mutta katkaistu karva on katkaistu karva ja näyttää hieman erilaiselta kuin ajamaton, ennen kuin aika sitten kuluttaa sen normaalin näköiseksi. Todella karvaisten alueiden paljaaksi ajamisessa vaikuttaa harhaan myös se, että valo pääsee heijastumaan ihosta, kun se muuten osuu karvoihin, ja se taas saa karvojen varjot näkymään iholla.
Joten ihan puhtaasti nuo on psykologisia havainnointiharhoja, vähän samalla tavalla kuin ne purkkamainoksen vinolta näyttävät suorat viivat pysäkeillä olevissa mainosteissa.
- sulla ehkä
hirsutismin oireita??
- että...
............tai ainakin minulla säärikarvat olivat paljon ohuempia ja niitä oli paljon vähemmän, kun en niitä vielä ajellut. Nyt sääreni ovat täynnä tummaa ällöttävää sänkeä, ja on turha kenenkään väittää ettei ajelu huom. sheivaaminen muka mitenkään vaikuta karvan laatuun tai määrään. Siinä missä ennen kasvoi yksi karva, on nyt sheivaamisen jälkeen kaksi tai useampi samassa....jännää....
- Anonyymi
Aivopesty idiootti. Ja tyhmäkin vielä. Todellako luulit että vain miehillä voi olla mustat karvat? Yksinkertainen olet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808