helpatkaa vähän!

poskiontelontulehdus

syön juuri antibioottikuuria(amorion) poskiontelon tulehdukseen. Ajattelin nyt syödä kuurin kokonaan koska on lomaa koulusta. Viimeksi kun aloitin kuurin (päivystyspakkauksilla) niin maha meni sekaisin..eli ripulia jonka seassa oli myös vähän verta. Lopetin kesken, mutta nyt aloitin uudestaan..jos tulee samoja oireita niin kannattaako silti syödä kuuri loppuun? eihän se ole vaarallista jos verta esiintyy? Tiedän että kuuri pitäisi syödä aina loppuun.Mulla on niin herkkä suolisto ja lisäksi en pysty nielemään isoja tabletteja, joten joudun pilkkomaan ne..siksi kait vaikuttavat mahaan voimakkaammin.

Toinen kysymys että tietääkö kukaan paljonko maksavat disflatyl purutabletit? vaikka 100kpl pakkaus.. olen nyt käyttänyt tippoja,mutta tabut ois selvästi helpompia.

5

555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • del *.*

antibiootit ei kertakaikkiaan sovi kaikille.
      Onko ollut myös ihottumaa/kutinaa?

Suosittelen ottamaan lääkäriin yhteyttä.
      Ei tuo verentulo kyllä pitäisi normaalia olla. Mutta siinä mielessä voi ymmärtää jos olet joutunut käymään vessassa useasti. Mikäli kirkasta verta.

Jotkut ovat kehuneet maitohappobakteerien käytöstä antibioottihoidon aikana. Tiedä siitä sitten...
      Minulla ei toiminut.

• aloittaja

Lääkäri ei määrännyt toista kuuria, joten ajattelin syödä tuon saman sitten uudestaan kun koko paketti oli vielä tallella. Syön maitohappobakteereja kyllä nyt, että jospa ne vähän auttas. Ymmärtäähän sen että ripulille vetää sen takia kun joudun lääkkeet pilkkomaan. Ilmeisesti verentulo johtuu vain siitä että antibiootit rasittavat suolen pintaa.2 kertaa olen nyt ottanut eikä ainakaan vielä mitään nuita oireita.

• del *.*
        aloittaja kirjoitti:

Lääkäri ei määrännyt toista kuuria, joten ajattelin syödä tuon saman sitten uudestaan kun koko paketti oli vielä tallella. Syön maitohappobakteereja kyllä nyt, että jospa ne vähän auttas. Ymmärtäähän sen että ripulille vetää sen takia kun joudun lääkkeet pilkkomaan. Ilmeisesti verentulo johtuu vain siitä että antibiootit rasittavat suolen pintaa.2 kertaa olen nyt ottanut eikä ainakaan vielä mitään nuita oireita.

Lääkkeesi ovat ilmeisesti jauhokuorisia.
        Niissä saattaa olla suojaava kuori siltikin (mannitol ym) joka suojaa itse lääkeainetta.
        Tässä vinkki että saisit syötyä ne kokonaisina.

Ota jotain ruokaa alle, esim. pelkkä leipä ja vesi. Saat sen nielemisrefleksin päälle ja sitten heität sen pureskellun ruoan mukana tabletin ja vettä päälle. Menee yleensä aika mukavasti.

Yleensähän tuossa on taustana että menee väärään kurkkuun ja tukehtuu. Mutta jos saat nielemisrefleksin pehmeän leivän avulla niin se menee aika mukavasti. Taidat jännittää liikaa lääkkeen ottoa (arvaus).
        Banaani on myös hyvä koska se on sellaista mössöä.

Ja kysy lääkäriltäsi saako sen lääkkeen pilkkoa.

PS. Jos ihottumaa tulee niin silloin kannattaa ottaa viimeistään yhteys lääkäriin.

• aloittaja
        del *.* kirjoitti:

Lääkkeesi ovat ilmeisesti jauhokuorisia.
        Niissä saattaa olla suojaava kuori siltikin (mannitol ym) joka suojaa itse lääkeainetta.
        Tässä vinkki että saisit syötyä ne kokonaisina.

Ota jotain ruokaa alle, esim. pelkkä leipä ja vesi. Saat sen nielemisrefleksin päälle ja sitten heität sen pureskellun ruoan mukana tabletin ja vettä päälle. Menee yleensä aika mukavasti.

Yleensähän tuossa on taustana että menee väärään kurkkuun ja tukehtuu. Mutta jos saat nielemisrefleksin pehmeän leivän avulla niin se menee aika mukavasti. Taidat jännittää liikaa lääkkeen ottoa (arvaus).
        Banaani on myös hyvä koska se on sellaista mössöä.

Ja kysy lääkäriltäsi saako sen lääkkeen pilkkoa.

PS. Jos ihottumaa tulee niin silloin kannattaa ottaa viimeistään yhteys lääkäriin.

ja mulla on tosi ahdas nielu. Jopa puolikkaan buranan nieleminen tuntuu kuin se jäisi kiinni. Aina kyllä olen pilkkonut lääkkeeni ja nytkin sanoin tuosta,mutta eipä lääkäri sen kummemmin kantaa ottanut. Mutta kiitos kuitenkin avusta:)

lääke vain vaikuttaa mahassa nopeampaa ja rajummin jos sen pilkkoo..tuskin siitä muuta haittaa on.

• del *.*
        aloittaja kirjoitti:

ja mulla on tosi ahdas nielu. Jopa puolikkaan buranan nieleminen tuntuu kuin se jäisi kiinni. Aina kyllä olen pilkkonut lääkkeeni ja nytkin sanoin tuosta,mutta eipä lääkäri sen kummemmin kantaa ottanut. Mutta kiitos kuitenkin avusta:)

lääke vain vaikuttaa mahassa nopeampaa ja rajummin jos sen pilkkoo..tuskin siitä muuta haittaa on.

ei ehkä haittaa.
        Mutta yleensä se kuori lääkkessä, oli sitten gelatiinia tai mannitolia suojaa sitä vatsaa että ehtii vatsahapot hajoittaa sen.

Voisit kysyä lekurilta myös voiko lääkkeen liuottaa veteen, tai onko sitä nestemäisessä muodossa että menee helpommin. Tai sitten piikkinä.

PS. Lääkäri ottaa kantaa kun lyöt kuvaannollisesti nyrkin pöytään.
        Sinä olet asiakas ja lääkärinvala velvoittaa vastaamaan tai ohjaamaan toiselle lekurille.

tv: Entinen nielemiskammoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe