Kuinka tarkkaa on, ottaako e-pillerin aina täsmälleen samaan kellonaikaan? Siis millainen heitto ajassa on vielä ok? En siis tarkoita pillereiden unohtumista, vaan haittaako jos ottaa pillerit vaikka parin tunnin sisään joka päivä?
Mihin aikaan e-pillerit otettava?
4
601
Vastaukset
- Miina
Ainakin omieni pillereiden pakkausselosteessa kerrotaan, että pilleri on otettava päivittäin 12h:n sisällä ottoajasta. Eli yhdistelmäehkäisypilleri "kestää" sen 12 tunnin vaihtelun.
Ei siis haittaa, vaikket ota pillereitä täysin tarkalleen samaan aikaan joka päivä. Itselläni ottoaika on 20.30, joskus otan pillerin jo seitsemältä, joskus taas lähempänä puoltayötä. Enkä ole raskaaksi tullut, kahdeksas vuosi pillereiden kanssa menossa :)- Neiti Epätietoinen
vastauksesta. Sitä vähän epäilinkin (niinhän siellä pakkausselosteessa tosiaan sanotaan), mutta ajattelin tarkistaa kun en ollut varma. Olo huojentui. :)
- xxx
Pakkauksessa (Mercilon) sanottiin kanssa tuo 12 tunnin aika mutta kannattaa pyrkiä ottamaan aina suunnilleen (esim tunnin sisään) samaan aikaan. Itelläni voi tulla mielialan vaihteluja ja haluttomuutta jos useempana päivänä aika heittää esim 3-4 tuntia
- Nainen 25v
Miten on mahdollista, että myöhästyneestä pilleristä tulisi noin nopeasti jotain vaikutuksia? En oikein jaksa uskoa tuohon, anteeksi vaan. Sillä mikäli hormoonitasapaino vaihtelisi niin, että se vaikuttaa mielialaan ja haluihin, sen pitäisi kait järjen mukaan vaikuttaa myös ehkäisytehoon?
Mutta hei! mikä minä olen kiistämään kokemuksiasi. Itse en ole viiden vuoden aikana huomannut mitään tuollaista, ja mulla heittelee lähes päivittäin tuo ottoaika 2-4h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750