Jos eroaa työstä ja saa 3 kk karenssin niin saako sillä tehdä mitä huvittaa: esim. matkustella ulkomailla ja harjoittaa opintoja.
Vai onko vaarana että karenssin pituutta voitaisiin jatkaa.
Saako karenssilla tehdä mitä huvittaa
3
550
Vastaukset
- 3*3kuukautta karenssia
Sinähän olet silloin jäähyllä, eli maksatuksen ulkopuolella! Mee vaikka egyptiin! Välillä kyllä tuntuu että ei kannata yrittää yhtään mitään omatoimisesti, aina rapsahtaa karenssi.
- mmmm2
Miten niin 'tuntuu välillä'. En ymmärtänyt, että töihin ei voi mennä vaan karenssi tulee jos päättää epäsopivan työsuhteen koeaikana. Itsehän sitä ei kuulemma 'pysty sanomaan' vaan työnantaja päättää oletko sopiva. Eikö työntekijän mielipiteellä (joka siis työtä tekee) ole tässä asiassa merkitystä? Työnantajan mielestä olin oikein sopiva koska työstä ei saanut asiallista palkkaa (n. 150 euroa netto 2 viikossa). Ja tästä minulle karenssi? Nauraisin jos pystyisin enää moiseen.
mmmm2 kirjoitti:
Miten niin 'tuntuu välillä'. En ymmärtänyt, että töihin ei voi mennä vaan karenssi tulee jos päättää epäsopivan työsuhteen koeaikana. Itsehän sitä ei kuulemma 'pysty sanomaan' vaan työnantaja päättää oletko sopiva. Eikö työntekijän mielipiteellä (joka siis työtä tekee) ole tässä asiassa merkitystä? Työnantajan mielestä olin oikein sopiva koska työstä ei saanut asiallista palkkaa (n. 150 euroa netto 2 viikossa). Ja tästä minulle karenssi? Nauraisin jos pystyisin enää moiseen.
Olit ilmeisesti provikkapalkalla töissä?
Ja onko tosiaan niin, että KELA ja työvoimatsto katsovat että ihmisen pitää olla töissä ja hakea lisäksi sossusta lisärahaa että saa minimitoimeentulon kasaan?
Kolme kuukauttako tuli karenssia?
t.nimim. kohta samassa tilanteessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3011194- 528825
- 1375425
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403308
- 572628
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak662326- 311872