Onko kellään kokemusta vastaavasta? Minulla on sillon tällöin takaraivon alaosassa äkkinäisiä nopeasti ohi meneviä 'vihlaisuja', aikaisemmin en ole näistä kärsinyt. Vihlaisuja on tapahtunut molemmin puolin päätä. Vihlaisut eivät ole tapahtuneet urheilusuorituksen yhteydessä. Onko syytä huoleen, mistä moiset voivat johtuvat?
Vihlonta takaraivossa
27
30894
Vastaukset
- hoidettu
Kallolaatta jumissa...
- jeps
niitä on minullakin silloin tällöin ja joskus muuallakin pässä, josku käy aivan älyttömän kipeää, mutta onneksi se vaan vihlasee. Nittä on kuulemma melkein kaikilla
- hoidettu
Ei tietenkään ole kaikilla! Vain niillä, joilla on vikaa...
- parku
hoidettu kirjoitti:
Ei tietenkään ole kaikilla! Vain niillä, joilla on vikaa...
En nyt ymmärtänyt hoidetun kommenttia etei kaikilla ole vikaa. Sama arvio kuin terveyskeskuksessa, jossa on lääkärivajausta, johtuen opiskelupaikkojen vähentämisestä takavuosina. Emeritius oli silloin opetusministeri ja nykyisen puutteen äiti. Kommentti oli: huono suomi! Seyräävä!
- hoidettu
parku kirjoitti:
En nyt ymmärtänyt hoidetun kommenttia etei kaikilla ole vikaa. Sama arvio kuin terveyskeskuksessa, jossa on lääkärivajausta, johtuen opiskelupaikkojen vähentämisestä takavuosina. Emeritius oli silloin opetusministeri ja nykyisen puutteen äiti. Kommentti oli: huono suomi! Seyräävä!
Tarkoitin ettei se vihlonta siis normaalia ole! Silloin on jossain vikaa. Veikkaisin kallolaatan jumiutumaa... se taas yleensä johtuu ryhtivirheestä... joka johtuu... no tiedätte kyllä mistä!
- nähtiin
parku kirjoitti:
Tällaisiahan ne ASIANTUNTIJAN näkemykset, ja päätökset sitten useinkin ovat!
Niitähän näemme, koemme yhä uudelleen!
Olihan tuleva lääkärinvajaustilanne silloinkin nähtävissä, ainakin vähemmän asiaa tuntevan taholla!
Oliko sitten tarkoituskin, että saadaan lääkäritarjontaa vähennettyä, ja vajaus syntymään, jolloin tämän markkinatalouden kaavan mukaan KYSYNTÄ, JA TARJONTA MÄÄRÄÄVÄT HINNAN, tässä tapauksessa PALKAT, joita sitten on helpompi kiristää ylöspäin, kuin normaalitilanteessa!
- löytyy kohtalontovereita
mulla ja samaa. ei niitä usein tule. mutta sitten kun tulee, niin sattaa pari kolme päivää jatkua. alkuun vihlauksia tulee parin minuutin välein, mutta sitten se alkaa vähenemään ja lievenemän. viimeisenä päivänä enää vain noin muutama, ja ei enää niin kivuliaita.
juu. mullakin niska tosi jumissa. ja ryhtivirhe muodostunu päättellä istumisen seurauksena.
viimeeksi kesällä tuli tollanen. ja sitä ennen olin hehe, ottanu suihin autossa niskat huonossa asennossa, niin alko seuraavana aamuna. sitä edellisellä kerral keväällä oli ajaltu ikkunan auki ja veto sai niskat jumiin.
mutta on ne kuulemma ihan yleisiä niillä kellä on niskoissa vikaa. :)- Lumimies
Tee peukaloilla varovainen nostava liike kallonpohjan alueelle, siis siihen kallon pyöreään kohtaan, joka on korvan takana. Jos koet helpotusta, syy saattaa olla niskan ryhtivirheessä. Minä teen näin: Nojaan ovenpieleen peukalo kallonpohja-alueella ja kyynärpää ovenpieltä vasten. Sitten vaihto ja sama toisella kädellä.
- ymmärtäny
Lumimies kirjoitti:
Tee peukaloilla varovainen nostava liike kallonpohjan alueelle, siis siihen kallon pyöreään kohtaan, joka on korvan takana. Jos koet helpotusta, syy saattaa olla niskan ryhtivirheessä. Minä teen näin: Nojaan ovenpieleen peukalo kallonpohja-alueella ja kyynärpää ovenpieltä vasten. Sitten vaihto ja sama toisella kädellä.
siis eikö kallonpohjan lihakset oo ihan tuo takaraivossa, joskus vuosia sitten kävin hierojalla ja se aina siellä hieroessa sano että kallonpohjanlihakset on tosi jumissa? :O??
- Lumimies
ymmärtäny kirjoitti:
siis eikö kallonpohjan lihakset oo ihan tuo takaraivossa, joskus vuosia sitten kävin hierojalla ja se aina siellä hieroessa sano että kallonpohjanlihakset on tosi jumissa? :O??
Korvien takana alhaalla kallossa on pyöreät alueet. Niiden alapuolella kallo jo loppuu. Näiden pallukoiden varovainen hierominen tai nosto peukaloilla (=kaularangan venytystä) voi tulla helpotusta vihlontaan. Toisaalta: Vähänkin kovempi hieronta kipeyttää jopa ihon tuolta alueelta.
- hoidettu
Lumimies kirjoitti:
Korvien takana alhaalla kallossa on pyöreät alueet. Niiden alapuolella kallo jo loppuu. Näiden pallukoiden varovainen hierominen tai nosto peukaloilla (=kaularangan venytystä) voi tulla helpotusta vihlontaan. Toisaalta: Vähänkin kovempi hieronta kipeyttää jopa ihon tuolta alueelta.
Tuo on juuri sitä kallolaatan mobilisointia, jonka takia päätä vihloo ja särkee. Eli kallolaatta on "lukossa".
- OOT IHAN OIKEESSA!!!!
Lumimies kirjoitti:
viimmeksi kun kesällä kärsin siitä, niin hieroin just noita kohtia varmaa 15 minuuttia ja helpotti hetkeksi kyyllä! koko hieronnan ajan ei sattunu. ja kipu lieveni sen jälkeen.
MUTTA!!
seuraavana päivänä ei kärsinny ees hipasta kyseisiä kohtia. niin kipeiksi tuli :O.
oletpa viisas :D. onkos sulla itelläs samoja vaivoja välillä? - HOIDETTU
hoidettu kirjoitti:
Tuo on juuri sitä kallolaatan mobilisointia, jonka takia päätä vihloo ja särkee. Eli kallolaatta on "lukossa".
satutteko tietämään sen kallo laatan nimeä englanniksi?
skullbone :|.. no ei ihan mutta tiedättekö te? - tai hoidettu
hoidettu kirjoitti:
satutteko tietämään tämän kallolaatan englannin kielistä nimeä?
- sori
hoidettu kirjoitti:
se tuli nyt kahteen kertaan, kun ihmettelin mihin se katos, enkä huomannu että se olikin siellä mut vaan eri kohdassa. luulin että se on alimpana mut näin ei ollutkaan. ja pikku lisäys latinalainenkin nimi on ihan kelpaava.
- hoidettu
HOIDETTU kirjoitti:
skullbone :|.. no ei ihan mutta tiedättekö te?jos kysyt kallo laatan nimeä niin se on varmaan tuo, mitä sanoit. Mutta kallolaatta saattaa olla ihan eri... on tuolla varmaan joku eri nimi suomeksikin.
Kaipa sekin täytyy tässä vielä selvittää kun tätä asiaa aikani opiskelen. Mulle on kuiteski toistaiseks tärkeämpää ymmärtää toi lantion seutu. - kysyä
hoidettu kirjoitti:
jos kysyt kallo laatan nimeä niin se on varmaan tuo, mitä sanoit. Mutta kallolaatta saattaa olla ihan eri... on tuolla varmaan joku eri nimi suomeksikin.
Kaipa sekin täytyy tässä vielä selvittää kun tätä asiaa aikani opiskelen. Mulle on kuiteski toistaiseks tärkeämpää ymmärtää toi lantion seutu.että mitä opiskelet? napropatiaa, fysioterapiaa, lääkiksessä vai mitä?
itse neurologiiaa alotan kohta opiskelemaan. mikä lie suomalainen nimi mutta "die Neurowissenschaft" auf Deutsch :)
hmm.. täytyypä selvittää tuo englannin kielinen nimi tai latinalainen. - hoidettu
kysyä kirjoitti:
että mitä opiskelet? napropatiaa, fysioterapiaa, lääkiksessä vai mitä?
itse neurologiiaa alotan kohta opiskelemaan. mikä lie suomalainen nimi mutta "die Neurowissenschaft" auf Deutsch :)
hmm.. täytyypä selvittää tuo englannin kielinen nimi tai latinalainen.Opiskelen vasta näitä asioita, jotta ymmärtäisin kuinka mut oikein parannettin viime kesänä.
Kiukuttaa kun 10 vuotta kiertelin lääkäreitä etsien turhaan apua, ja sitten yhtäkkiä joku parantaa mut kertahoidolla!
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Selka.html
Eli tiedän mitä mulle tehtiin. Nyt yritän selvittää, miksi eivät lääkärit sitä osanneet!!!
Muuten olen opiskeluni (Yliopistossa ja ihan eri tieteen haara) saanu päätökseen jo aikoja sitten... - Koetappas
hoidettu kirjoitti:
Opiskelen vasta näitä asioita, jotta ymmärtäisin kuinka mut oikein parannettin viime kesänä.
Kiukuttaa kun 10 vuotta kiertelin lääkäreitä etsien turhaan apua, ja sitten yhtäkkiä joku parantaa mut kertahoidolla!
Eli tiedän mitä mulle tehtiin. Nyt yritän selvittää, miksi eivät lääkärit sitä osanneet!!!
Muuten olen opiskeluni (Yliopistossa ja ihan eri tieteen haara) saanu päätökseen jo aikoja sitten...miettiä kuinka paljon olet kantanut sitä kaikkien himoitsemaa RAHAA mm. erilaisten maksujen, palkkioiden, sinulle määrättyjen hoitojen, ja pillereiden muodossa näitä virallisia hoitoja myyvän toiminnan piiriin, näiden vuosien aikana, ja joka olisi vieläkin jatkunut, jos ei yllättäviä sattumuksia sattunut!
Vastaavaa on ollut myös minullakin!
Sietämättömiä leuka-, takaraivo-, niskakipuja
tutkittiin? vuosia, vuosia eikä mitään syytä kipuihin löytynyt.
Vasta sillä parjatulla LUONTAISEMMALLA puolella saatiin jotain tolkkua asiaan!
Jospa siis kipujen poistuminen, sinunkin tapauksessasi olisi tapahtunut kerralla, voit kuvitella, mikä rahamäärä olisi jäänyt sinne saamatta!
Samaa olen minäkin miettinyt.
Muiden ongelmien lisäksi, tämän toiminnan piiriin siirtynyt rahamäärä, näiden vuosien, vuosien kuluessa on ollut todella melkoinen, ILMAN TODELLISTA TULOSTA! - hoidettu
Koetappas kirjoitti:
miettiä kuinka paljon olet kantanut sitä kaikkien himoitsemaa RAHAA mm. erilaisten maksujen, palkkioiden, sinulle määrättyjen hoitojen, ja pillereiden muodossa näitä virallisia hoitoja myyvän toiminnan piiriin, näiden vuosien aikana, ja joka olisi vieläkin jatkunut, jos ei yllättäviä sattumuksia sattunut!
Vastaavaa on ollut myös minullakin!
Sietämättömiä leuka-, takaraivo-, niskakipuja
tutkittiin? vuosia, vuosia eikä mitään syytä kipuihin löytynyt.
Vasta sillä parjatulla LUONTAISEMMALLA puolella saatiin jotain tolkkua asiaan!
Jospa siis kipujen poistuminen, sinunkin tapauksessasi olisi tapahtunut kerralla, voit kuvitella, mikä rahamäärä olisi jäänyt sinne saamatta!
Samaa olen minäkin miettinyt.
Muiden ongelmien lisäksi, tämän toiminnan piiriin siirtynyt rahamäärä, näiden vuosien, vuosien kuluessa on ollut todella melkoinen, ILMAN TODELLISTA TULOSTA!Mä oon maksanu n. 3000€ turhista hoidoistani, ja mä sain sentään 2 x magneettikuvat ja kaikki lääkkeet ilmaiseksi (niiden kanssa hinta ois kai reilusti yli 4000€:n). Ja toki valtio ja kaupunki on avustanu myös osaltaan lääkäreiden palkkioita, koska muutamat käynneistä oli kunnallisella puolella...
Ja tietty lisäks menetetyt palkat, kun opiskeluni viivästyivät vuodella tai parilla ja sairaslomallakin on tullu oltua. Joten rahallinen menetykseni loppusumma on jossakin 15.000 euron tietämillä! Puhumattakaan 10 vuoden turhista kivuista!
Että sellasta puoskarointia lääketieteen osalta - jokunen
kysyä kirjoitti:
että mitä opiskelet? napropatiaa, fysioterapiaa, lääkiksessä vai mitä?
hmm.. täytyypä selvittää tuo englannin kielinen nimi tai latinalainen.jos olet seurannut pidemmän aikaa hoidetun kirjoittelua, niistä selviää että hän on itseopiskellut tietäjä. löytyyhän netistä monenlaista tutkimustulosta. niistä voi valikoida mieleisen ja julistaa sitä sitten ainoana totuutena ja parannuskeinoja.
- hoidettu
jokunen kirjoitti:
jos olet seurannut pidemmän aikaa hoidetun kirjoittelua, niistä selviää että hän on itseopiskellut tietäjä. löytyyhän netistä monenlaista tutkimustulosta. niistä voi valikoida mieleisen ja julistaa sitä sitten ainoana totuutena ja parannuskeinoja.
Niin siis on mulla käytännönkin kokemusta. En siis itse paranna, mutta mut on parannettu ja monet muut läheisistäni ja tuttavistani. Ja heidän parannus tapahtui samalla tavalla kuten munkin!
Mä vain otan selvää mitä mulle oikein tehtiin... ja tietenkin valitsen siis ne, jotka siihen sopivat. Eihän se mun vika ole, jos joka asiasta on täysin erilaisia tutkimustuloskia!
En väitä saamani hoidon parantavan KAIKKIA kipuja, mutta useimille samanlaisista kivuista kärsiville niistä on varmasti paljon apua. - osaatko sanoa,
hoidettu kirjoitti:
Opiskelen vasta näitä asioita, jotta ymmärtäisin kuinka mut oikein parannettin viime kesänä.
Muuten olen opiskeluni (Yliopistossa ja ihan eri tieteen haara) saanu päätökseen jo aikoja sitten...että vaikuttaako se millään lailla, että mulla on paino enemmän toisella puolella lantion seudulla siis, että en tiedä oonko vino lantiosta, mut paino enemmän toisella puolella. lisäksi mun ryhti on aina ollu tosi hyvä, mut nyt se on muuttunut ihan oudoksi, toinen olkapää on reilusti alempana kuin toinen eli olen täysin vino olkapäistä. tämä kaikki epäergonomisessa asennossa yli vuoden päätetyöskentelyn tuloksena.
kattelin tota sun linkkiä ja mullahan on kaikki vaivat, tentsiopäänsärkyä, raajat puutuu, joskus huimaa kun kääntellee päätä jne. - Lumimies
HOIDETTU kirjoitti:
skullbone :|.. no ei ihan mutta tiedättekö te?Anteeksi etten huomannut kysymystä ennen kuin nyt; uudet viestit siirtävät listaa vauhdilla alaspäin.
Englanninkielinen tietolähteeni oli tähän liian ylimalkainen, mutta suomeksi kysymys on takaraivoluusta, latinaksi Os occipitale. Se liittyy kahdella nivelnastalla kaularangan ylimpään eli kannattajanikamaan. Tähän luuhun liittyy myös paljon lihaksia kaularangasta.
Tämän kohdan jumiutuminen voi johtua monista syistä. Jopa alimman lantionikaman (SI-nikama)vamma voi ulottaa vaikutusta niskanseutuun.Minulla ei juuri koskaan särje päätä, mutta tämä alue tuottaa joskus vihlontaa.Takaraivoluun nostaminen peukaloilla vie hetkeksi kivun pois, jolloin tavallaan tulee todistetuksi missä kivun aiheuttaja oli. - hoidettu
Lumimies kirjoitti:
Anteeksi etten huomannut kysymystä ennen kuin nyt; uudet viestit siirtävät listaa vauhdilla alaspäin.
Englanninkielinen tietolähteeni oli tähän liian ylimalkainen, mutta suomeksi kysymys on takaraivoluusta, latinaksi Os occipitale. Se liittyy kahdella nivelnastalla kaularangan ylimpään eli kannattajanikamaan. Tähän luuhun liittyy myös paljon lihaksia kaularangasta.
Tämän kohdan jumiutuminen voi johtua monista syistä. Jopa alimman lantionikaman (SI-nikama)vamma voi ulottaa vaikutusta niskanseutuun.Minulla ei juuri koskaan särje päätä, mutta tämä alue tuottaa joskus vihlontaa.Takaraivoluun nostaminen peukaloilla vie hetkeksi kivun pois, jolloin tavallaan tulee todistetuksi missä kivun aiheuttaja oli.Kiva huomata, että joku muukin ymmärtää Si-nivelen vaikutuksia...
Tuo takaraivoluu menee helposti jumiin, kun si-nivel on pois paikaltaan ja siksi tulee huono ryhti. Tällöin potilas kulkee etukumarassa ja joutuu kannattelemaan päätään luonnottomassa asennossa. Kyllä siinä muutkin nikamat sitten jumiutuu. - Bone
Lumimies kirjoitti:
Anteeksi etten huomannut kysymystä ennen kuin nyt; uudet viestit siirtävät listaa vauhdilla alaspäin.
Tämän kohdan jumiutuminen voi johtua monista syistä. Jopa alimman lantionikaman (SI-nikama)vamma voi ulottaa vaikutusta niskanseutuun.Minulla ei juuri koskaan särje päätä, mutta tämä alue tuottaa joskus vihlontaa.Takaraivoluun nostaminen peukaloilla vie hetkeksi kivun pois, jolloin tavallaan tulee todistetuksi missä kivun aiheuttaja oli.Se on se englanniksi. Kiitos sinulle lumimies :)
- bone II
Lumimies kirjoitti:
Tämän kohdan jumiutuminen voi johtua monista syistä. Jopa alimman lantionikaman (SI-nikama)vamma voi ulottaa vaikutusta niskanseutuun.Minulla ei juuri koskaan särje päätä, mutta tämä alue tuottaa joskus vihlontaa.Takaraivoluun nostaminen peukaloilla vie hetkeksi kivun pois, jolloin tavallaan tulee todistetuksi missä kivun aiheuttaja oli.http://en.wikipedia.org/wiki/Occipital_bone löysinpä hyvän sivun siitä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628