Taalla haukutaan ulkomaalaisia miehia, naisia samalla myos suomalaisia naisia ja miehia.
Luulenpa, etta kaikki ovat yksilosta kiinni. Olen aasialainen ja seurustelllut suomalaisen kanssa melkein 3 vuotta. Ajatuksiin kuuluu se, etta opiskelen ja tienaan - tulen toimeen itsenaisesti. Eika siina myoskaan mitaan vikaa jos vaikka elattaisinkin miestani, muusikko han kun haluaa olla.Mies on ymmartavainen, huomaavainen yms. Odotti vuoden ennen kuin rakastelimme ensimmaista kertaa. Ja sekin oli minun tahdostani, kyseli kovasti moneen kertaan, etta halusinko sita oikeasti. Kylla halusin.
Opiskelen Atlantin toisella puolella eli on kaukosuhde talla hetkella. 8kk takana, olen tosin kaynyt kerran Suomessa sen aikana, ja hyvin menee viela.
Olen tehnyt tyota minka kerkee 14v. lahtien. Yritan oppia uusia asioita kokoajan. Siltikin jotkut ovat hirvean tuomitsevia minua kohtaan. Pienikin virhe minun osaltani = iso juttu.
En ymmarra.
Onneksi hanen korkeasti koulutetut vanhemmat hyvaksyvat minut sellaisenaan kuin olen, ja luullakseni jopa pitavat minusta paljonkin.
Antakaa meille maahanmuuttajille mahdollisuuksia, ennen kuin tuomitsette!
Kylla, olen pakolainen - perheellani on oma tarina.
Tarinani
8
1055
Vastaukset
- Ulkomaalaisen mies
Aika vähän täällä loppujen lopuksi aasialaisia haukutaan. Kyllä kai yleensä ihmiset ovat sitä mieltä, että aasialaiset ovat ahkeria ja kunnollisia kansalaisia. Enemmän se haukkuminen kohdistuu muihin maanosiin.
Olen samaa mieltä, että loppujen lopuksi on kyseessä aina yksilöt, mutta tosiasia on kuitenkin myös se, että niitä ongelmallisia yksilöitä on toisissa kansallisuuksissa huomattavasti enemmän kuin toisissa. Jos keskimäärin väestössä on vaikkapa X% rikollisia ja maahanmuuttajaryhmässä "Y" vaikka kymmenkertaisesti, niin eikö silloin kyseisen ryhmän leimaaminen ole varsin ymmärrettävää?
Minun silmääni on pistänyt se, että useimmiten kun teitä aasialaisia naisia haukutaan (aasialaisia miehiä ei yleensä haukuta ollenkaan) niin haukkujana, huorittelijana yms. on yleensä suomalainen nainen. Ehkä tämä on jonkinlainen pelkoreaktio heidän puoleltaan, kun yhä useampi fiksu suomalainen mies ottaa itselleen aasialaisen puolison?
Vaikutat fiksulta naiselta ja kuullostaa siltä, että sinulla on myöskin fiksu ja kunnollinen mies. Eläkää siis vain omaa elämäänne onnellisina ja sivuilleen vilkuilematta, kuten mekin teemme, älkääkä välittäkö liikaa joidenkin hölmöjen yksilöiden mielipiteistä. - täyttä totta
Kauan asuit Suomessa ennekuin lähdit ulkomaille opiskelemaan? Eikö Suomessa löytynyt opiskelupaikkaa? Ja sitten kun tulet Suomeen lopullisesti, niin hanki itsellesi kunnon työpaikka ettei tarvitse teikäläisiä elättää. Tässä jo muutenkin joutuu maksamaan liikoja veromarkkoja, että sillä lailla. Kai ne sun "tulevat" appivanhemmat osaavat sinua neuvoa oikeille raiteille, kun korkeastikoulutettuja ovat?!
- sama
Ihmeen hyvin osaat suomen kieltä, vaikka olet käynyt täällä vain kerran?
- Menis???
Miks menis töihin jos voi kotona laiskotella? Ulkomaalaisten vikaako kun suomalaiset ovat yleisesti ennakkoluuloja eikä anna työtä? Sitten haukutaan, että ovatpa laiskoja sikoja..
hmm... - Äijä
Aina parempi jos joku kouluttautuu ulkomailla omilla rahoillaan, kuin Suomessa veronmaksajien rahoilla.
Ja miksi joku hankkisi koulutuksen, (ulkomailla joten todennäköisesti omalla kustannuksella)muttei sitten työpaikkaa? Mitä iloa koulutuksesta silloin? - Äijä
sama kirjoitti:
Ihmeen hyvin osaat suomen kieltä, vaikka olet käynyt täällä vain kerran?
Sisälukutaidossasi ei ole pahemmin kehuttavaa.
- ulkomaalainen
Olen myös ulkomaalainen (aasialainen), asunut kohta 10v. suomessa. Minulla on "kunnon työpaikkaa" (jos näin haluat kutsua...), maksan veroa (suomeen) enemmän kuin keskiverto suomalainen.
Kirjoitit keskustelun aloittelijalle "ettei tarvitse teikäläisiä elättää"... Eikö hän ole nimeen omaan kijoittanut että hän tulee toimeen itse, itsenäisesti ???
Hänen verorahoistakin joskus saattaa elättää suomalaisia juoppojakin, vai mitä ?
Tämä viestisi taisi mennä vähän väärään paikkaan.
Se on totta, että on paljon ulkomaalaisia, tai maahanmuuttajia, joka elää sossun rahoilla omasta tahdosta, tai ei saa työpaikkaa. Mutta minusta ei ole oikein sanoa tuolla lailla ihmiselle, joka on valmis tekemään töitä ja elättää vaikka miestänsä.
Minä tykkään suomesta, suomalaisia ystäviä, ja arvostan monia asioita, mutta ärsyttää kommentoida tällä lailla väärälle ihmiselle !!!
- Maailmaa nähnyt
Suomelle maahanmuuttajat ovat edelleen suht uusi juttu joten ikäviä ennakkoluuloja löytyy mutta ne kaikkein radikaaleimmat ovat aina ikävän äänekäs vähemmistö! Tervetuloa. Jos katseeni viipyy sinussa hetken kauemmin bussissa ei se tarkoita että katsoisin pahalla -katse jää joskus viipymään jonkin mielenkiintoisen, tavanomaisesta poikkeavan, kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041