ihmiset ei arvosta itseään sen vertaa et suostuvat esim.pääkaupunkiseudulla töihin alle parilla tonnilla. Miksi ei omaa osaamista osata arvostaa vaan hinnoitellaan työmarkkinat pilalle. Itse olen töissä ja etsin uutta työpaikkaa. Muutamissa haastatteluissa olen käynyt ja kaikki on mennyt enemmän kuin hyvin mut tiedän et homman saanti kariutuu silti viime kädessä siihen kun palkkatoive on liian suuri. Työnantajat pyytävät hakemuksissaan palkkatoivetta mut silti jotkut nöyristelee viime kädessä saadaakseen paikan.
Harmittaa kun
1
267
Vastaukset
- Hesassakin duunaillut
Oleellinen pointti: Helsingin ASUMINEN on niin kallista, että jos etenkin sinne aikoo muuttaa niin palkan on todella oltava jo jonkinlainen. (esim. kaoottinen poliisitilanne/palomiestilanne, koska yksinasuvankaan vastavalmistuneen peruspalkka ei paljon houkuttele laittamaan kaikkea tuloa asumiseen...saati jos on jo perhettä).
Mutta jos taas et asu paikan päällä vaan käyt muualta, "halvemman asumisen" kunnasta, kuten runsaasti väkeä käy, niin ei palkan tarvitse kummoinen olla. Kyllä itselle on ihan riittänyt sanotaan 1500-1600e/kk, kun on n. 50 kilometrin säteeltä käynyt.
Eli ei kysymys ole alihinnoittelusta, vaan siitä, miten paljon menoja on. Parikin paikkaa olen itse saanut kun palkkatoivomuksessa olen suoraan sanonut suostuvani töihin halvemmalla, kuin alueen perustaksat. Toisella kertaa vielä jätin palkan täysin työnantajan markkinoiksi, ja siedettävä tarjous tuli silti ja työpaikkakin siltä istumalta, vaikka varmaan olisi paikalliselle ollut jo liian alhainenkin.
Itselle riittää oma tyytyväisyys, turha tuijottaa yleiseen tasoon jos se rajaa liikaa työmahdollisuuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989