Olen jonkin aikaa ollut markkinointi-alalla. Nyt sain vihdoin paremman duunin. Minusta tehtiin "Functional Manager". Palkkani nousi 3000 eurosta 4500 euroon kuussa. Minulla ei ole varsinaista tehtävää, olen ns neuvonantajana palavereissa. Palavereita on pari kertaa viikossa, kestoltaan 2 tuntia kerta. Käyn työpaikalla 2-3 päivänä viikossa, monesti kuljeskelen työpaikalla katsellen mitä muut tekevät. Itselläni kun ei ole varsinaista konkreettista tekemistä. Olen vain henkisenä tukena ja saan siitä liksaa. Välillä tapaan tärkeitä henkilöitä ravintoloissa yms paikoissa, mikä on ihan kivaa. Suurimman osan työstä teen kotona etätyönä, toisaalta en varsinaisesti tee kotona työtä, vain ajattelen valmiiksi asioita. Tyypillisesti voin ajatella asioita vaikka muskeliveneeni päällä, siellä kun vietän melko paljon aikaa merellä.
Tässäpä perus työviikkoni:
Maanantai: 9-11 palaveri, 11-13 lounas tärkeiden henkilöiden kanssa samalla keskustellen.
Tiistai: merellä botskilla
Keskiviikko: merellä botskilla
Torstai: 9-11 palaveri, 11-13 lounas, 13-15 bisnesvierailu (harvinaisen pitkä päivä)
Perjantai: mökillä ja botskilla
Lauantai: viihteellä
Sunnuntai: kotona muuten vaan
Näin se menee, yleensä maanantai ja torstai täytyy pyörähtää työpaikalla. Joskus pyörähdän ihan muuten vain työpaikalla, antamassa neuvojani henkilökohtaisesti. Erään naisen kanssa ollaankin juteltu vähän liiankin henkilökohtaisesti. Välillä naurattaa, kun saan niin hyvää liksaa. En oikein itsekään välillä tiedä missä mennään, mutta yritän puhua viisauksia ja kaikki luulevat että minun ansioistani menestys on hyvä. Onhan tämä tällaiselle 27-vuotiaalle akateemisesti koulutetulle ihan ok palkka. Lisäksi pidän siitä, että minulle jää viikossa 5 päivää vapaa-aikaa ja vain 2 päivää töitä, monilla se on toisinpäin. Pidän enemmän siitä että saan rauhassa ajella muskeliveneelläni ja paistatella päivää saaristossa. Kerään myös autoja, autotallissa on 6 erilaista keräilyautoa (1948-vuoden Plymouthin avomalli on yksi rakkaimmista). Arkiautoinani ovat kaksi uutta bemaria, toisen ostin naiselleni kauppakassiksi. Tienaa naisenikin toki hyvin 2700 euroa, ostimme merenrannasta kalliin omakotitalon jossa on neliöitäkin 230 m2, ja oma venesatama, iso autotalli (halli 10 autolle), tenniskenttä ja uima-allas pihalla amerikan malliin. Että näinkin hyvin voi joillain asiat olla. En edes viitsi laskea tuntipalkkaani, se ei ole hullu kuka pyytää vaan se joka maksaa. Noh, tunnustetaan nyt sentään, että hyvillä suhteilla sain vähän niin kuin sellaisen kaveripaikan ilman tulosvaatimuksia. Kaverini asuu naapuriniemessä, ja hänellä on myös prameat puitteet. Näin on mukavaa elellä alle 3-kymppisinä ja naureskella kuinka tavalliset duunarit raataa yövuoroja sun muita ylitöitä saadakseen sen 2-tonnia juuri ja juuri, sitten on mustat silmäpussit ja selkä kipeä ja ei jaksa nauttia vapaapäivistään. Minä en ainakaan sellaista jaksaisi, mieluummin makoilen botskilla ja puhun paskaa työntekijöille ja kuittaan siitä vielä hyvät liksat...
Sain hyvän duunin
23
5337
Vastaukset
- duunari
voi helvata! voiks tommosia työpaikkoja olla ihan oikeasti olemassa?! onks toi työpaikka pääkaupunkiseudulla?
- Perttiina Rovoinen
Mukava kuulla, että sinulla menee hyvin.
- Jerry Cotton
Aika hyvä yritys kusettaa. Sori mut toi sun kusetus ei mene läpi.
- NiiNuiyu
Kylläpäs nyt rupes vituttamaan, miten jollain voi mennä noin hyvin? Tulin niin kateelliseksi, että elämäni suorastaan luisui raiteiltaan, taidanpa käydä kiskoille makaamaan.
- ........
ja sit sä heräsit...
- todeten, että
on aika lakata uneksimasta ja lähteä valintatalon kassalle 8,9 euron tuntipalkalla raatamaan. Sen pituinen se satu. Valitettavaa on, että jotkut hölmöläiset ottavat tuollaiset idioottitarinat todesta!
- Tyytyväinen oon
Ihan kiva tarina, keksi lisää ja koita piristyä, koska elämä on muutenkin kivaa, kun tuollaisissa puitteissa mitä tarinassasi oli.
- ei riitä
Olisit keksinyt paremman palkan; tuo 4,5k bruttona rittäisi juuri ja juuri veneen polttoaineeseen, ei enää Bemareihin ja merenrantataloihin. Espoossa noilla palkoilla asutaan rivarissa ja ajetaan ehkä Passatilla tai A4:llä.
- jemes
Mitäs asut Epsoossa, syytön minä siihen olen jos joudut passatilla ajamaan ja somalilähiös asumaan. Silkkaa tyhmyyttähän se on kalliissa Epsoossa asua, muuta tänne Turun lähistölle, täällä asutaan kuules paremmin. Lisäksi naisenikin tienaa hyvin kuten sanoin. Kyllä kuules botskilla on mukava cruisailla kesällä.
- itsestäni....
jemes kirjoitti:
Mitäs asut Epsoossa, syytön minä siihen olen jos joudut passatilla ajamaan ja somalilähiös asumaan. Silkkaa tyhmyyttähän se on kalliissa Epsoossa asua, muuta tänne Turun lähistölle, täällä asutaan kuules paremmin. Lisäksi naisenikin tienaa hyvin kuten sanoin. Kyllä kuules botskilla on mukava cruisailla kesällä.
...käypä tuolla verohallinnon sivuilla laskemassa nettotulot tuolla palkalla. Sitten voit käydä huoltoasemalla katsomassa polttoaineen hinnat, ja seuraavaksi vaikka kirjastossa Vene- lehdestä muskeliveneen polttoaineen kulutuksen päivän cruisailussa. Voit myös vilkaista merenrantatalojen hinnat paikallisen kinteistönvälittäjän ikkunasta; esittelemään he tuskin vaivautuvat.
Ai niin, Turkuunhan ne kaikki somalit Suomessa muuttavat, kun on helppo yhteys Ruotsiin sukulaisia katsomaan. - jemes
itsestäni.... kirjoitti:
...käypä tuolla verohallinnon sivuilla laskemassa nettotulot tuolla palkalla. Sitten voit käydä huoltoasemalla katsomassa polttoaineen hinnat, ja seuraavaksi vaikka kirjastossa Vene- lehdestä muskeliveneen polttoaineen kulutuksen päivän cruisailussa. Voit myös vilkaista merenrantatalojen hinnat paikallisen kinteistönvälittäjän ikkunasta; esittelemään he tuskin vaivautuvat.
Ai niin, Turkuunhan ne kaikki somalit Suomessa muuttavat, kun on helppo yhteys Ruotsiin sukulaisia katsomaan.Ollaanpas sitä kateellisia, kun tiedetään jopa paremmin taloudestani kuin minä itse. Olet jopa vaivautunut vihreytesi takia selaamaan vene lehtiä ja laskemaan verojani verolaskurilla, keskity oman taloutesi ylläpitoon kun et kaikkea ymmärrä. Meillä ei ole talouden kanssa ongelmia, molemmat kun olemme hyvätuloisia naiseni kanssa. Hauskaa, miten jotkut ovat niin kateellisia.
- jemes
itsestäni.... kirjoitti:
Ai niin, Turkuunhan ne kaikki somalit Suomessa muuttavat, kun on helppo yhteys Ruotsiin sukulaisia katsomaan.Puupään kannattaa myös muistaa, että en käytä muskelivenettä talvisin, jolloin ei ole myöskään polttoainekuluja.
- niin ...
jemes kirjoitti:
Ollaanpas sitä kateellisia, kun tiedetään jopa paremmin taloudestani kuin minä itse. Olet jopa vaivautunut vihreytesi takia selaamaan vene lehtiä ja laskemaan verojani verolaskurilla, keskity oman taloutesi ylläpitoon kun et kaikkea ymmärrä. Meillä ei ole talouden kanssa ongelmia, molemmat kun olemme hyvätuloisia naiseni kanssa. Hauskaa, miten jotkut ovat niin kateellisia.
...kateellisia, vaan lähinnä toivoisin parempaa mielikuvitusta sinulta, jos kateutta tahdot herättää. Lähinnä paljastit todelliset tulosi pitämällä esim EUR 2700 kk-palkkaa jotenkin erityisen hyvänä ja EUR 4500 aivan ylimaallisena.
Kunpa tietäisit, kuinka moni aivan oikeasti tienaa tuon verran ja viettää aivan normaalin keskiluokan elämää. - Dippis
7000€/kk brutto, nettona vajaa 4000€, rivarissa asutaan muijan ja muksun kanssa. Iso Bemari ja pieni vene on, mutta perse auki koko ajan. Ja ei asuta PK-seudulla, eli tarinasi ontuu pikkasen...
- hardt
Dippis kirjoitti:
7000€/kk brutto, nettona vajaa 4000€, rivarissa asutaan muijan ja muksun kanssa. Iso Bemari ja pieni vene on, mutta perse auki koko ajan. Ja ei asuta PK-seudulla, eli tarinasi ontuu pikkasen...
Pitää olla jossain vikaa jos 7000 e/kk ei riitä, jos vielä otetaan huomioon sen toisen osapuolen tulot.
Olemme 3-kymppisiä. Itse tienaan sellaiset 2800 e/kk (brutto) ja vaimo 1900 e/kk (brutto). Me asutaan uudessa omakotitalossa hyvällä paikalla, kaikki palvelut lähellä ja koulu ihan vieressä, ei toki asuta pk-seudulla mekään. Meillä on kaksi hyvää autoa, molemmat uusia ja omassa autotallissa. Venettä ei ole, koska se ei kuulu harrastuksiimme, ja merellekin on 100 kilometriä matkaa. Toki meillä on oma mökki järven rannalla, jossa on se soutuvene, grillikatos, ulkosauna ja pieni piha. Emme ole perse auki olleet oikein missään vaiheessa, toki velkaakin on otettu, mutta ei nyt mitään isoa, ehkä saman verran mitä joku juppi ottaa yksiötä varten hesassa.
En ymmärrä miten noilla tuloilla voit olla perse auki, ehkä pelaat uhkapelejä tai sitten syötte joka päivä hienossa gourmet-ravintolassa 100 euron lounaan.
Meillä kun riittää rahaa näillä perustuloilla ihan kaikkeen. On laajakuvateeveetä, kotiteatteria, kaikkea pikkukivaa, käymme lisäksi ulkomailla joka vuosi. - Dippis
hardt kirjoitti:
Pitää olla jossain vikaa jos 7000 e/kk ei riitä, jos vielä otetaan huomioon sen toisen osapuolen tulot.
Olemme 3-kymppisiä. Itse tienaan sellaiset 2800 e/kk (brutto) ja vaimo 1900 e/kk (brutto). Me asutaan uudessa omakotitalossa hyvällä paikalla, kaikki palvelut lähellä ja koulu ihan vieressä, ei toki asuta pk-seudulla mekään. Meillä on kaksi hyvää autoa, molemmat uusia ja omassa autotallissa. Venettä ei ole, koska se ei kuulu harrastuksiimme, ja merellekin on 100 kilometriä matkaa. Toki meillä on oma mökki järven rannalla, jossa on se soutuvene, grillikatos, ulkosauna ja pieni piha. Emme ole perse auki olleet oikein missään vaiheessa, toki velkaakin on otettu, mutta ei nyt mitään isoa, ehkä saman verran mitä joku juppi ottaa yksiötä varten hesassa.
En ymmärrä miten noilla tuloilla voit olla perse auki, ehkä pelaat uhkapelejä tai sitten syötte joka päivä hienossa gourmet-ravintolassa 100 euron lounaan.
Meillä kun riittää rahaa näillä perustuloilla ihan kaikkeen. On laajakuvateeveetä, kotiteatteria, kaikkea pikkukivaa, käymme lisäksi ulkomailla joka vuosi.Kai sitten jotain vikaa jossain, voishan sitä elää niukemminkin. Progressiivinen verotus tosin hoitaa ns. löysät helposti pois. Siihen päälle kalliit harrastukset (moottoriurheilu) joitakin ulkomaan lomareissuja vuoristomaisemiin mäkeä laskemaan vuosittain ja eihän tää rivarikämppäkään ihan pienimmästä päästä tässä järven rannalla ole, tosin velkarahalla ostettu.
Koitan kovasti velkaa kyllä maksella pois, vaikka pankinjohtajan mielestä asialla ei olisi niin kiire, kuten kaikki asuntovelkaiset tietävät.
Kaksi autoa on ja sen verran tuoreita, että kaskot pitää olla ja merkkihuollossa käyttää, ettei takuut mene. Kun vielä tykkään joskus käydä illastamassa kunnon ravintolassa hesen sijaan, niin eipä siinä paljon muuta tarvita, että kaikki menee eikä riitäkään.
Muija on onneksi kohtapuoliin päättämässä lääkäriopintojaan, niin eiköhän se sitten ala vähän helpottaa. - hardt
Dippis kirjoitti:
Kai sitten jotain vikaa jossain, voishan sitä elää niukemminkin. Progressiivinen verotus tosin hoitaa ns. löysät helposti pois. Siihen päälle kalliit harrastukset (moottoriurheilu) joitakin ulkomaan lomareissuja vuoristomaisemiin mäkeä laskemaan vuosittain ja eihän tää rivarikämppäkään ihan pienimmästä päästä tässä järven rannalla ole, tosin velkarahalla ostettu.
Koitan kovasti velkaa kyllä maksella pois, vaikka pankinjohtajan mielestä asialla ei olisi niin kiire, kuten kaikki asuntovelkaiset tietävät.
Kaksi autoa on ja sen verran tuoreita, että kaskot pitää olla ja merkkihuollossa käyttää, ettei takuut mene. Kun vielä tykkään joskus käydä illastamassa kunnon ravintolassa hesen sijaan, niin eipä siinä paljon muuta tarvita, että kaikki menee eikä riitäkään.
Muija on onneksi kohtapuoliin päättämässä lääkäriopintojaan, niin eiköhän se sitten ala vähän helpottaa.Muuten saman tyyppiset menot kuin meillä pienituloisillakin, mutta ymmärrän kyllä että nuo kalliit harrastukset (moottoriurheilu, mitä lie sitten tarkoittaakaan) syö suurimman osan rahasta. Meillä meni taas iso osa oman unelmakodin rakentamiseen ja sen laittamiseen sekä mökkiinkin jonkin verran. Muut menot olivatkin sitten sivuseikka, mutta se on sontaa että näin pienillä tuloilla ei voisi elää laadukkaasti. Toki velkaakaan ei enää tarvitse maksaa niin paljon pois 400 e/kk, jää rahaa koko ajan enemmän kaikkeen turhamaisuuteen. Toisaalta harrastuksemme ovat ns perinteisiä joihin ei rahaa uppoa, toki halvat hubit on ihan jees.
- Utelias
Mitä teet jatkossa tiistaina ja keskiviikkona kun keli huononee ja meri jäätyy ?
- ilmiö
...............
- jemes
Teen jotain muuta kuin töitä. Lähden vaikka kaverini omistamaan biljardisaliin pelaamaan tai ihan mitä tahansa.
- kiitollinen köyhä
Kiitos pelastit päiväni, sain hyvät naurut näin perjantaille. Köyhällä halvat huvit.
- Söndags black
Jos toi juttu nyt oli siis sun elämästä, niin sä muistutat yhtä puolituttua, jolla on uus työpaikka eikä liikaa kavereita. Se kun ostaa jotain ni se kirjottelee siitä sellasille tutuilleen joilla ei o rahaa ostaa sitä. Itte sekään ei niistä kamppeistaan nauti ku muutenhan se vaan duunailis niillä kavereittensa kanssa jotain hauskaa. Tulee sääli semmosta sosiaalista väliinputoajaa, olis ihmiselle parempi olla koko ajan rikas tai koko ajan köyhä, koska jos rikastuu yllättäin niin ei pääse rikkaitten piireihin ja köyhempienkin jutut tuntuu jo tylsiltä. Ainut mistä saa iloa on kertoa niille vanhoille tutuilleen että ihan totta mulla menee nyt ihan kivasti ja elämä hymyilee kaikesta huolimatta. Ja toivoa että sais myötatuntoa tai ees kateutta niiltä vanhoilta kavereiltaan joita ei enää osaa tavata. Pelkään kyllä että itsellekin on käynyt vähän noin, mutta koita hyvä mies käsittää mihin suuntaan oot menossa. Jos poltetaan sillat nuoruudessa niin joskus vanhana voi kaduttaa jos kukaan vanhoista tutuista ei enää haluakaan olla meidän kanssa.
- jemes
Ote tekstistäsi:
"Pelkään kyllä että itsellekin on käynyt vähän noin"
Kirjoitit siis itsestäsi. Vittuako sitten vittuilet?? Vuahahahahhhahhhaaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 332649
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392466Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1781219
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070