Dr. Hauschka

Meerie

Olen käyttänyt Dr.Hauschkaa nyt n.2 viikkoa. Aluksi kaikki finnit ja näpyt lähti ja olin innoissani koko sarjasta. Nyt ruvennut sitten tulemaan paljon pieniä valkopäisiä finnejä. Naaman väri tasittunut eikä hilseilyä enää ole, vaikka yövoiteet pois olen jättänyt. Onko tämä nyt sitä "ihon puhdistautumista" kauanko suunnilleen kestää vai täytyykö taas ruveta uusia aineita kokelemaan :/

Voiko muuten akne liuoksia ja emulsiovoiteita käyttää samaan aikaan, laittaa yöksi vai haittaako se Dr.Hausckan aineiden vaikutusta. Jotenkin alkaa mennä tähänkin sarjaan jo usko. Sanokaa jotain rohkaisevaa, jos on kokemuksia :)

40

43513

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Hei,

Itse olen käyttänyt Dr. Hauschkaa nyt noin parisen kuukautta. Mulle kävin samoin kuin sinulle eli ensi aloittamalla ongelmaihosta lähti kaikki näpyt (innostuin!) mutta sitten alkoi tulla noita pieniä vaaleita näppyjä ja niitä kesti useita viikkoja. Nyt näpyt ovat lähteneet - itselläkin meinasi usko mennä - ja iho on kuulas ja hyväkuntoinen. Ihon väri ja kimmoisuus on mun mielestä parantunut ja tasoittunut huomattavasti ja oon jättänyt meikkivoiteetkin pois eli käytän vain paikoin peiteväriä ja päälle Dr. H:n silkkipuuteria, joka on muuten antibakteerista ja pitää ihon pinnan puuterisen kauniina.

Itse uskon tohon sarjaan, joka on 100% luomua, ja tähtää juuri ihon oman normaalin toiminnan ylläpitämiseen eikä siis aiheuta riippuvuutta.

Ne pienet näpyt iholla voi johtua myös siitä että iho pääsee liian kuivaksi kun yöllä ei voiteita käytetä. Itse laitoin, ohjeiden vastaisesti, joskus yöksi hieman Dr. H:n kosteusvoidetta jos kiristi liikaa mikä vähensi pikkuhiljaa tota näppyisyyttä. Noi akneliuokset sun kohdalla voi kyllä kuivattaa ihoa vielä enemmän ja sen vuoksi noita pikkunäppyjä nousee ihon pintaan. Jos sulla ei ole paha akne niin jospa luopuisit aknevoiteista kokonaan ja laittaisit yöksi vaikka ruusuvoidetta, kvitteniä tai sit niitä Sensitive tehotippoja...

• ean

Akne- ja emulsioaineiden kanssa on syytä olla varovaisia, jos on käytössä Dr.Hauschka, joka on ilmeisen vahvaa ainetta.

• noin niin...

Dr. Hauschka ei todellakaan ole "ilmeisen vahvaa ainetta". Raaka-aineet eivät ole synteettisiä vaan puhtaita luonnontuotteita. Aineiden vaikutus perustuu juuri siihen että iho alkaisi toimia luonnollisesti ja tuottamaan itse tarvitsemansa aineet, toisin kuin niin monet muut kosmetiikka-aineet, jotka laiskistavat ihon omaa tuotantoa ja aiheuttavat riippuvuutta näistä aineista. Varovainen kehoittaisin olemaan aknelääkkeiden kanssa, koska ne ne vasta tujuja ovatkin ja kuivattavat ihoa rankasti. Hauschkallahan on oma epäpuhtaalle iholle tarkoitettu sarjansa (Spezial) ja lisäksi Ruusu-tuotteet ovat oivia herkälle iholle. Monet käyttävät aknelääkitystä, vaikka heillä ei varsinaista aknea olisikaan vaan 'normaali' nuoren epäpuhdas ja rasvainen iho. Aknelääkkeiden käyttö voi tässä tapauksessa vain pahentaa tilannetta ja lisätä ihon omaa rasvantuottoa. Jos ihon kanssa on todellisia ongelmia, suosittelen aina käyntiä ihotautilääkärillä joka tietää tuotteiden sopivuuden/yhteensopivuuden. Omaa ihoa ei kannata pilata liian voimakkailla tuotteilla. Dr. Hauschkaa sen sijaan voin sanoa turvalliseksi sarjaksi ellei sitten ole allerginen tuotteissa käytetyille kasviperäisille aineosille.

• Meerie

En siis käytä aknelääkkeitä nyt samaan aikaan, koska iho ei ole mitenkään erityisen huonassa kunnossa. Kysyin vain, että olisiko siitä jotain haittaa, koska sellaisetkin löytyy (olen ihotautilääkärillä käynyt ja saanut lääkkeet) Oma ihoni ei hirveästi ole kuivunut Dr. Hauschkan käytön aloittamisen jälkeen, aluksi vähän hilseili. Toivottavasti tämä tästä nyt alkaa parantumaan. Taidan odottaa vielä kuukauden verran enkä heitä tuotteita menemään^^

• Lilli

Eikö kosteusvoidetta saa muka käyttää ollenkaan käyttäessä ko. sarjaa? Itse olen käyttänyt ihan normaalisti apteekin perusvoidetta (Humektania). Onko huono juttu? Ja miksi kosteusvoidetta ei saa käyttää (jos näin todella on)?
        Itse olen käyttänyt Dr. Hauschkaa n. 3 viikkoa. Näppylöitä tulee edelleen, mutta iho on jotenkin paremman värinen ja tuntuinen.

• vastauksia
        Lilli kirjoitti:

Eikö kosteusvoidetta saa muka käyttää ollenkaan käyttäessä ko. sarjaa? Itse olen käyttänyt ihan normaalisti apteekin perusvoidetta (Humektania). Onko huono juttu? Ja miksi kosteusvoidetta ei saa käyttää (jos näin todella on)?
        Itse olen käyttänyt Dr. Hauschkaa n. 3 viikkoa. Näppylöitä tulee edelleen, mutta iho on jotenkin paremman värinen ja tuntuinen.

dr.hauschkasta sinulle ja monelle muulle:

http://www.drhauschka.fi/periaatteet.htm

kosteusvoiteita toki käytetään mutta EI YÖLLÄ eli yöksi kasvoille suihkautetaan vain kasvovettä puhdistuksen jälkeen, that's all. Aamulla sitten ihoa suojaamaan normaalisti kosteusvoidetta. Hauschkan tuotteiden vaikutukset tulevat kyllä näkyviin melko pian mutta näppyisyyden häviämisessä menee (yksilökohtaisesti) pitkä aika mutta kärsivällisyys palkitaan. Itselleni paras motivaattori on äitini, joka vielä reippaasti viisikymppisenä menisi ihonsa puolesta alle nelikymppisestä ja käyttänyt koko elämänsä Weledaa ja Dr.Hauschkaa =)

• helena
        vastauksia kirjoitti:

dr.hauschkasta sinulle ja monelle muulle:

http://www.drhauschka.fi/periaatteet.htm

kosteusvoiteita toki käytetään mutta EI YÖLLÄ eli yöksi kasvoille suihkautetaan vain kasvovettä puhdistuksen jälkeen, that's all. Aamulla sitten ihoa suojaamaan normaalisti kosteusvoidetta. Hauschkan tuotteiden vaikutukset tulevat kyllä näkyviin melko pian mutta näppyisyyden häviämisessä menee (yksilökohtaisesti) pitkä aika mutta kärsivällisyys palkitaan. Itselleni paras motivaattori on äitini, joka vielä reippaasti viisikymppisenä menisi ihonsa puolesta alle nelikymppisestä ja käyttänyt koko elämänsä Weledaa ja Dr.Hauschkaa =)

Niin, ehkäpä ne teollisuuskosmetiikan myrkyt pikemminkin ajan kanssa vanhentavat kuin auttavat.

Itselläni alussa tuli Hauschkaa käyttäessä näppyjä ja muuta mutta jatkoin sitkeästi ja ne sitten häipyivät. Iho on nyt parempi kuin ikinä! Joku sanoikin että se kuuluu asiaan.

• tyttö

Olen käyttänyt Hauskaa noin 2-2,5 kk. Ihon väri on kauniimpi ja huokoset pienentyneet, mutta valkoisia näppyjä (miiliumeja) on tullut, eivätkä tunnu lähtevän pois. Ainakin kuukauden ovat olleet. Inhottavia. =(

Tosin en ole koko aikaa käyttänyt sarjaa oikeaoppisesti.. meikin olen poistanut tavallisella puhdistusaineella, jonka jälkeen on ollut pakko laittaa yöksi rasvaa. En tosin ole päivittäin meikannut. Nyt ostin viimein Hauskan meikinpoistoaineen (tai siis sen puhdistusmaidon), jolla aion tästä lähtien putsata meikkivoiteen pois.

Pidän sarjasta ja se sopii herkälle iholleni hyvin. Mustapäät ovat vähentyneet, mutta noita miiliumeja tuntuu tulevan. Harmittaa, kun kesän jälkeen ihoni oli pitkästä aikaa tosi hyvässä kunnossa ja nyt saa sitten tapella miiliumien kanssa.

Kuinka nopeasti teiltä lähti miiliumit pois? Oman aikaisemman kokemukseni mukaan ne häviävät aika hitaasti pois.. Ihoni ei erityisemmin kiristä tai ole kuiva iltaisin, jos on, niin suihkutan lisää kasvovettä, joka auttaa. Pintakuivuutta on kyllä enemmän kuin ennen, sen huomaa meikkivoidetta levittäessä, vaikka laitan voidetta sen alle.

• Elämänpyörre

Miliumit syntyvät vain pintakuivaan ihoon, yleensä herkimmiten juuri silmänympärysalueelle.
        Niillä ei ole mitään tekemistä aknen tai talin kanssa.
        Ihon kosteuttaminen on avainasemassa ennaltaehkäisyssä, mutta pois niitä ei saa kuin tekemällä pieni reikä ihoon ja puristamalla. Silloinkin riippyy miliumin syvyydestä, pystyykö /saako kosmetologi niitä poistettua.

Heidi, Kauneuskeskus Elämänpyörre

• yksi epätoivoinen kaiken ko...

Minä olen todellakin taistellut naamani kanssa monta vuotta. Nuorempana minulla ei ollut mitään näppylöitä vaan täydellinen iho. Kun täytin 25 niin homma räjähti käsiin. Ihostani tuli todella epäpuhdas ja samalla pintakuiva. Olen kokeillut halvoista kalliisiin merkkeihin Chanelia myöden ja kaikki sarjat auttoivat hetken ja taas iholla oli näppylöitä ja laajentuneet ihohuokoset. Minä löysin tämän sarjan n. vuosi sitten. Päätin epätoivoisena kokeilla vielä tämän ja hakea sitten lääkäriltä sen kauhean "hevoskuurin".

Aloitin ihan niillä ampulleilla joita laitetaan yöksi kun tämän sarjan käytön aloittaa. Hoidin ihoa niillä ja muilla epäpuhtaalle iholle tarkoitetuilla tuotteilla. Olin skeptinen ihöljyn suhteen ,mutta kas! Ihoni rauhoittui eikä enää kiillellyt samaan malliin ja päivisin ei tarvinut lisätä paljoa puuteria. Sittemmin olen ostanut savinaamiot ja kaikki mitä epäpuhtaan ihon hoitoon tarvitaan ja sillä olen saanut ihoni voimaan hyvin ja ne kamalat "paukuratkin" ovat hävinneet ja iho rauhoittunut.
      Olin vähänaikaa sitten kosmetologilla ja hän kehui, että ihostani näkee, että sitä on hoidettu oikein ja huolellisesti. Iho ei hilseile eikä paiseile! :)Minä liputan täysin tämän tuotesarjan puolesta. Ja mikä parasta, tämä on täysin luonnonmukainen. Tätä en kyllä vaihda pois! Joten vaikka alku on hankalaa ja tekisi mieli heittää hanskat tiskiin, niin älä luovuta! Kärsivällisyys palkitsee.. niin minutkin.

• kokemus..

..Dr.Hauschasta peräti viikon käytön jälkeen :-)

Mulla ei ole niin kauhean huono iho mutta finnejä kuitenkin tulee, koko ajan on jossain yksi tai monta isompaa punaista paukamaa ja muitakin epäpuhtauksia yms. En käytä päivittäin iholla meikkivoidetta kun koen et se pahentaa vaan iho-ongelmia. Vaikka ihoni onkin aika punasen kirjava varsinkin talviaikaan, että ikävä katsoa kasvojen ihoa mm.sovituskoppien peilistä.
        Olen etsiskellyt sopivaa kasvojenhoitosarjaa (olen epäluuloinen enkä helposti osta mitään)ja Dr.Hauschkasta kuulin niin paljon positiivista (että ihan OIKEASTI on iho muuttunu huomattavasti paremmaks),että ostin puhdistusvoiteen, kasvovesi Spezialin, kasvoöljyn ja Sensitive-ampullit ja iho alkoi heti rauhoittua ja näyttää tasaisemmalta ja musta tuntuu et finnit on supistunut ja parantunut aika nopeesti vaikka tässä viikon aikana niitä tuli muutama lisää, ni nopeesti meni poiskin. Ja yksi ihminen sanoi just eilen mulle että kylläpäs sinä näytät pirteältä ja onpas sinulla hyvä iho ja katseli pidempäänkin (mulla ei ollu edes mitään meikkivoidetta tms) ja sanoi useamminkin että onpas kuulas iho :-) Olin kyllä tosi yllättyny koska en ole sellaista kuullut kuin viimeksi murkkuna jolloin mulla oli hyvä iho viimeksi. Kakskymppisenä alkoi iho huonontua ja nyt olen siis 30v.
        Tietysti tässä on vasta viikko takana tätä, mutta aion silti ostaa savinaamion ja höyrykylpytiivisteen ja jatkaa ampullien käyttöä. Jos joku lukee näitä juttuja ja on kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. En ole siis käyttänyt muita kosmetiikkatuotteita nyt (paitsi silmämeikinpoistoainetta).

• Maikkimaikki
        kokemus.. kirjoitti:

..Dr.Hauschasta peräti viikon käytön jälkeen :-)

Mulla ei ole niin kauhean huono iho mutta finnejä kuitenkin tulee, koko ajan on jossain yksi tai monta isompaa punaista paukamaa ja muitakin epäpuhtauksia yms. En käytä päivittäin iholla meikkivoidetta kun koen et se pahentaa vaan iho-ongelmia. Vaikka ihoni onkin aika punasen kirjava varsinkin talviaikaan, että ikävä katsoa kasvojen ihoa mm.sovituskoppien peilistä.
        Olen etsiskellyt sopivaa kasvojenhoitosarjaa (olen epäluuloinen enkä helposti osta mitään)ja Dr.Hauschkasta kuulin niin paljon positiivista (että ihan OIKEASTI on iho muuttunu huomattavasti paremmaks),että ostin puhdistusvoiteen, kasvovesi Spezialin, kasvoöljyn ja Sensitive-ampullit ja iho alkoi heti rauhoittua ja näyttää tasaisemmalta ja musta tuntuu et finnit on supistunut ja parantunut aika nopeesti vaikka tässä viikon aikana niitä tuli muutama lisää, ni nopeesti meni poiskin. Ja yksi ihminen sanoi just eilen mulle että kylläpäs sinä näytät pirteältä ja onpas sinulla hyvä iho ja katseli pidempäänkin (mulla ei ollu edes mitään meikkivoidetta tms) ja sanoi useamminkin että onpas kuulas iho :-) Olin kyllä tosi yllättyny koska en ole sellaista kuullut kuin viimeksi murkkuna jolloin mulla oli hyvä iho viimeksi. Kakskymppisenä alkoi iho huonontua ja nyt olen siis 30v.
        Tietysti tässä on vasta viikko takana tätä, mutta aion silti ostaa savinaamion ja höyrykylpytiivisteen ja jatkaa ampullien käyttöä. Jos joku lukee näitä juttuja ja on kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. En ole siis käyttänyt muita kosmetiikkatuotteita nyt (paitsi silmämeikinpoistoainetta).

Löysin tämän vanhan ketjun, ja ajattelimpas laittaa omia kokemuksiani kolmen viikon hauschkailun jälkeen.

Ekalla viikolla ihoa hiukan kiristi, hilseili ja kasvovesi tuntui kuivattavan, mutta en laittanut rasvaa yöksi. Myös miiliumeja nousi pintaan runsaasti, ja ne hävisivät noin viikossa. Näppyjä nousi myös paljon pintaan aluksi.

Edelleen ihohuokoset ovat suuret, mutta ei niin suuret kuin ennen. Iho on tasaisempi ja pehmeä. Mieskin kehuu että hyvältä näyttää :)

Käytössä siis puhdistusvoide, puhdistusemulsio meikille, kasvovesi ja ruusuvoide ja hammastahna. Seuraavaksi aion hankkia savinaamion ja ruusunaamion sekä deodorantin. Meikit, shampoot ja muut sitten hiukan myöhemmin.

Todellakin liputan tämän puolesta, ensimmäinen sarja jolla nautinnolla läträän. Ennen koitin pikaisesti vain puhdistaa meikin pois (tavallisilla tuotteilla siis), en tahtonut tavan aineita iholleni.

• ....
        Maikkimaikki kirjoitti:

Löysin tämän vanhan ketjun, ja ajattelimpas laittaa omia kokemuksiani kolmen viikon hauschkailun jälkeen.

Ekalla viikolla ihoa hiukan kiristi, hilseili ja kasvovesi tuntui kuivattavan, mutta en laittanut rasvaa yöksi. Myös miiliumeja nousi pintaan runsaasti, ja ne hävisivät noin viikossa. Näppyjä nousi myös paljon pintaan aluksi.

Edelleen ihohuokoset ovat suuret, mutta ei niin suuret kuin ennen. Iho on tasaisempi ja pehmeä. Mieskin kehuu että hyvältä näyttää :)

Käytössä siis puhdistusvoide, puhdistusemulsio meikille, kasvovesi ja ruusuvoide ja hammastahna. Seuraavaksi aion hankkia savinaamion ja ruusunaamion sekä deodorantin. Meikit, shampoot ja muut sitten hiukan myöhemmin.

Todellakin liputan tämän puolesta, ensimmäinen sarja jolla nautinnolla läträän. Ennen koitin pikaisesti vain puhdistaa meikin pois (tavallisilla tuotteilla siis), en tahtonut tavan aineita iholleni.

Elikkä mä oon toi edellinen, kun kerroin oman kokemukseni :-)
        Enää en käytä pelkästään Hauschkaa, siis ainakaan puhdistukseen, kun mun mielestä se puhdistusvoide kuluu aika nopeesti ja tulee sitten aika kalliiksi. Vaikka se ihan älyttömän hyvä tuote onkin.
        Mutta käytän pelkästään luonnonkosmetiikkaa! Ja mun mielestä se näkyy ihossa. Ja kaikenlisäks luonnonkosmetiikka tuoksuu paljon raikkaammalta. Olen ostanut tuotteita mm.Ruohonjuuresta ja netistä Hyvinvoinnin tavaratalosta ja keväällä Frankfurtista DM:stä sellaista tosi edullista luonnonkosmetiikkasarjaa kun Alverde!
        Erehdyin ostamaan viime talvena Biothermin puhdistusaineen, kasvoveden ja päivävoiteen, kun oli tarjouksessa 3 1 päivillä ja en tykkää kyllä yhtään; ne on liian voimakkaita, vaikka ovat suunnattu herkälle iholle, että käyttämättä jäi!
        Luonnonkosmetiikka on in!! :)
        Niin ja munkin mies huomas kun aloin käyttää Hauschkaa, et onpa hehkeä iho! :-)

• ....
        .... kirjoitti:

Elikkä mä oon toi edellinen, kun kerroin oman kokemukseni :-)
        Enää en käytä pelkästään Hauschkaa, siis ainakaan puhdistukseen, kun mun mielestä se puhdistusvoide kuluu aika nopeesti ja tulee sitten aika kalliiksi. Vaikka se ihan älyttömän hyvä tuote onkin.
        Mutta käytän pelkästään luonnonkosmetiikkaa! Ja mun mielestä se näkyy ihossa. Ja kaikenlisäks luonnonkosmetiikka tuoksuu paljon raikkaammalta. Olen ostanut tuotteita mm.Ruohonjuuresta ja netistä Hyvinvoinnin tavaratalosta ja keväällä Frankfurtista DM:stä sellaista tosi edullista luonnonkosmetiikkasarjaa kun Alverde!
        Erehdyin ostamaan viime talvena Biothermin puhdistusaineen, kasvoveden ja päivävoiteen, kun oli tarjouksessa 3 1 päivillä ja en tykkää kyllä yhtään; ne on liian voimakkaita, vaikka ovat suunnattu herkälle iholle, että käyttämättä jäi!
        Luonnonkosmetiikka on in!! :)
        Niin ja munkin mies huomas kun aloin käyttää Hauschkaa, et onpa hehkeä iho! :-)

..edelliseen viestiini: olen siis käyttänyt minäkin myös muita tuotteita luonnonkosmetiikassa, siis deodoranttia, shampoota, suihkusaippuaa ja vartalovoidetta. Anne Lindin vartalovoide on muuten aika hyvä! Kannattaa kokeilla! Ja sitten olen käyttänyt ihan Ole Hyvä- vartalon pesua. Mun pintakuiva iho on paljon parempi ja pehmeempi, ei tartte edes rasvata joka päivä, pari kertaa viikossa riittää! Ennen mulla oli niin kuiva ja kiristävä iho ja sitä kutitti kauheasti suihkun jälkeen, mutta ei enää! Ihanaa!
        Luonnonaineet todella saa ihmeitä aikaan! Olen ajatellu, et luonnonaineissa on varmasti ravintoaineet sellaisessa muodossa et iho voi niitä käyttää ja varmasti paljon enemmän kaikkia hyviä ravinto- ja tehoaineita kun jossain keinotekosesti valmistetuissa!

• Maikkimaikki
        .... kirjoitti:

..edelliseen viestiini: olen siis käyttänyt minäkin myös muita tuotteita luonnonkosmetiikassa, siis deodoranttia, shampoota, suihkusaippuaa ja vartalovoidetta. Anne Lindin vartalovoide on muuten aika hyvä! Kannattaa kokeilla! Ja sitten olen käyttänyt ihan Ole Hyvä- vartalon pesua. Mun pintakuiva iho on paljon parempi ja pehmeempi, ei tartte edes rasvata joka päivä, pari kertaa viikossa riittää! Ennen mulla oli niin kuiva ja kiristävä iho ja sitä kutitti kauheasti suihkun jälkeen, mutta ei enää! Ihanaa!
        Luonnonaineet todella saa ihmeitä aikaan! Olen ajatellu, et luonnonaineissa on varmasti ravintoaineet sellaisessa muodossa et iho voi niitä käyttää ja varmasti paljon enemmän kaikkia hyviä ravinto- ja tehoaineita kun jossain keinotekosesti valmistetuissa!

Hei tiesitkö että hauschkaa saa halvemmalla verkkoapteekista?

• tiesin
        Maikkimaikki kirjoitti:

Hei tiesitkö että hauschkaa saa halvemmalla verkkoapteekista?

..mutta eikö postimaksut ole isommat mitä enemmän tilaa? Ja huomasin kyllä että voi myös hakea paketin, niin ei tule postimaksuja ollenkaan. Mutta en vaan saanut aikaiseksi silloin kun viime syksynä/talvena innostuin Hauschkasta.
        Ja nyt kun löysin sen saksalaisen sarjan, jossa kallein tuote taisi olla noin 4 euroa, niin ei raaskisi millään enää suomesta ostaa. Löysin siitäkin sarjasta vinkin jostain nettikeskusteluista ja keväällä sitten ostinkin sitä sarjaa ison kassillisen Frankfurtista :-) Käydään Saksassa joka tapauksessa ainakin kerran vuodessa, niin sillä reissulla voi ostaa ison satsin kaikkea.
        Olen myös tilannut ihon hoitoon jotain öljyjä Pienestä tuoksukaupasta ja tehnyt mm."notkistettua karitea", (sieltä sivuilta löytyy ohje), ja se on myös todella hyvää kasvovoidetta ja erinomaista myös huuliin ja olen käyttänyt sitä nyt noin puoli vuotta meikinalusvoiteena (ja meikkivoiteena mulla on Dr.Hauschkaa ja Alverdea ;)) Siihen notkistettuun kariteen tulee vaan karitevoita ja jotain hyvää hoitavaa öljyä (itse käytin kukuipähkinäöljyä) ja se saa ihon näyttämään jotenkin ihanan hehkeältä.
        Mulla on myös jäljellä Hauschkan ihoöljyä ja kasvovoidetta ja käytän myös niitä välillä. Ja puuteri ja ripsari on myös Hauschkan. Ja Hauschkan ripsarihan oli muuten jossain naistenlehdessä testivoittaja!

Niin kuinka sä muuten kiinnostuit Dr.Hauschkan tuotteista, kun kerroit ettet aiemmin käyttänyt kovinkaan paljon aikaa ihon hoitoon/puhdistukseen? Oliko sulla ongelmia ihon kanssa vai halusitko siirtyä luonnonkosmetiikkaan tai jotain sellaista? Mulla oli oikeastaan molempia noita edellä mainittuja.
        Millaista se hammastahna on? Mulla on pari kertaa ollu jotain sellaista luonnonhammastahnaa, mutta ei Hauschkan. Oliko Hauschkalla just sitä suolahammastahnaa? Onko sulla sitä? Se kuulostaa jotenkin mielenkiintoselta! Mulla tais olla Frantsilan ja sit jotain toista merkkiä myös. Ne oli kyllä mukavan mietoja ja myös meidän tytön (nyt 7v) mieleen.

• miilumi
        Maikkimaikki kirjoitti:

Siis aivan ihana tuotesarja!!
        Todellakin odotan aamua kuin kuuta nousevaa, että pääsen taas läträämään ihanilla ruusuisilla tuotteilla :)
        Minulla on ollut aina todella herkkä ja kuiva iho, eikä mikään ole auttanut ennen dr hauschkaa.
        Se kylläkin ihmetytti ettei yöksi laitettu mitään, varsinkin kun ei ollut varaa heti ostaa kaikkia mahdollisia aineita... Ihoa kiristi viikon verran ja miilumit popsahtivat ihosta ulos, mutta jopa krapula-aamuna iho hohti ruusuisena :) :)

Voi suositella!!!!

• apua...

Hei, jospa täältä löytyisi joku joka voisi/osaisi vastata...Epätoivo iskee! Olen käyttänyt Hauschkaa n.2kk ja nyt kasvot ovat todella huonossa kunnossa. Kyse ei ole finneistä vaan pienistä näpyistä jotka eivät lähde pois. Tuntuu että niitä tulee koko ajan lisää ja osa niistä on ollut nyt noin 3vkoa. Itse määrittelisin ne ns. kuivanäpyiksi.

Minulla on aina ollut suht hyvä iho ja aluksi Hauschkakin tuntui vaikuttavan parantavasti ihooni. (ihonväri parani jne.) Nyt kuitenkin homma on kääntynyt niin päälaelleen, että olen kohta valmis siirtymään taas vanhaan Estee Lauderin sarjaan...Kestäisin jos tuntuisi että näpyt poistuvat, mutta niitä on siis tullut ympäri kasvoja ja eivät lähde pois 3vkonkaan jälkeen...

• Seela

Hei,
        olen lukenut useita kirjoituksia tästä samasta ongelmasta eri keskustelupalstoilta, koska itsekin huomasin samat oireet ja ihmettelin, mistä tämä voi johtua. Kävin Hauschka-kosmetologilla ja hän oli sitä mieltä, että voi kestää hyvinkin kauan, ennen kuin iho tottuu aivan uudenlaiseen hoitotapaan. Ilmeisen viisas ihminen kun oli, niin hän vielä sanoi, että me ihmisethän olemme erilaisia, kaikki ei sovi kaikille. Itse olen ajatellut niin, että me olemme käyttäneet vuosia jopa vuosikymmeniä sellaisen määrän kemikaaleja iholle, että muutama kuukausi ei todellakaan voi palauttaa ihon normaalia toimintaa kuntoon. Olen siirtynyt kokonaan Hausckan tuotteisiin, koska jotenkin tuntuu siltä, että tämä paketti on otettava kokonaan tai sitten ei ollenkaan. Näiden sekoittaminen toisiin, varsinkin lisäainetuotteisiin, ei kannata. Ihan orjallisesti en ole ohjeita noudattanut, vaan olen käyttänyt yöksi ohutta kosteusvoidetta. En usko, että Saksassa, missä nämä tuotteet on kehitetty (vai oliko se Sveitsissä) ihmisten ihot ovat tällaisia pohjoismaalaisen ohuita ja kuivia. Talvella, kun sisällä ilma on kuivaa ja ulkona kylmää, ihomme joutuu sellaiselle rasitukselle, että joidenkin iho vaatii voiteita enemmän. Olen ihan varma, että tämä systeemi toimii kesällä mutta ei nyt talvella. Oman ihoni sain paremman tuntuiseksi ja ne näpyt vähenemään, kun aloin laittaa kosteusvoidetta kevyesti yöksi. Kokeilepa sitä. Olen menossa samaiselle kosmetologille 15.1. ja kyselen vielä enemmän tästä näppyasiasta. Palaan tänne palstalle sen jälkeen, jospa olisi parempaa tietoa vielä ja jos kestät siihen saakka. Ai niin, kosmetologi sanoi, että joka kerran ei tarvitse puhdistaa puhdistusvoiteella, meikki pitää aina poistaa puhdistusmaidolla. Silloin kun puhdistaa voiteella, siihen olisi käytettävä kunnolla aikaa. Veden kanssa painella voidetta kasvoille niin, että se ikäänkuin sulaa iholle. Huuhdellaan runsaalla vedellä ja jos haluaa oikein tehostaa hoitoa, antaa iholle vielä vuoroin kylmää ja lämmintä vettä. Kasvoille ja koko keholle vaihtokylvyt olisivat tosi hyviä. Silloin iholle jää suojaava kerros ja iho tuntuu todella pehmeältä.

• Seela
        Seela kirjoitti:

Hei,
        olen lukenut useita kirjoituksia tästä samasta ongelmasta eri keskustelupalstoilta, koska itsekin huomasin samat oireet ja ihmettelin, mistä tämä voi johtua. Kävin Hauschka-kosmetologilla ja hän oli sitä mieltä, että voi kestää hyvinkin kauan, ennen kuin iho tottuu aivan uudenlaiseen hoitotapaan. Ilmeisen viisas ihminen kun oli, niin hän vielä sanoi, että me ihmisethän olemme erilaisia, kaikki ei sovi kaikille. Itse olen ajatellut niin, että me olemme käyttäneet vuosia jopa vuosikymmeniä sellaisen määrän kemikaaleja iholle, että muutama kuukausi ei todellakaan voi palauttaa ihon normaalia toimintaa kuntoon. Olen siirtynyt kokonaan Hausckan tuotteisiin, koska jotenkin tuntuu siltä, että tämä paketti on otettava kokonaan tai sitten ei ollenkaan. Näiden sekoittaminen toisiin, varsinkin lisäainetuotteisiin, ei kannata. Ihan orjallisesti en ole ohjeita noudattanut, vaan olen käyttänyt yöksi ohutta kosteusvoidetta. En usko, että Saksassa, missä nämä tuotteet on kehitetty (vai oliko se Sveitsissä) ihmisten ihot ovat tällaisia pohjoismaalaisen ohuita ja kuivia. Talvella, kun sisällä ilma on kuivaa ja ulkona kylmää, ihomme joutuu sellaiselle rasitukselle, että joidenkin iho vaatii voiteita enemmän. Olen ihan varma, että tämä systeemi toimii kesällä mutta ei nyt talvella. Oman ihoni sain paremman tuntuiseksi ja ne näpyt vähenemään, kun aloin laittaa kosteusvoidetta kevyesti yöksi. Kokeilepa sitä. Olen menossa samaiselle kosmetologille 15.1. ja kyselen vielä enemmän tästä näppyasiasta. Palaan tänne palstalle sen jälkeen, jospa olisi parempaa tietoa vielä ja jos kestät siihen saakka. Ai niin, kosmetologi sanoi, että joka kerran ei tarvitse puhdistaa puhdistusvoiteella, meikki pitää aina poistaa puhdistusmaidolla. Silloin kun puhdistaa voiteella, siihen olisi käytettävä kunnolla aikaa. Veden kanssa painella voidetta kasvoille niin, että se ikäänkuin sulaa iholle. Huuhdellaan runsaalla vedellä ja jos haluaa oikein tehostaa hoitoa, antaa iholle vielä vuoroin kylmää ja lämmintä vettä. Kasvoille ja koko keholle vaihtokylvyt olisivat tosi hyviä. Silloin iholle jää suojaava kerros ja iho tuntuu todella pehmeältä.

Tuli vielä mieleen, että olen tehnyt pienimuotoista tutkimusta Haushkan hinnoista. Kaikkein edullisimmin ne löytyvät netistä www.terveysasema.fi
        Lähetyskuluineen, jotka eivät ole nekään kovin suuret, tuolta löytyy edukkaimmin. Ja jos vertaa jonkun Sokoksen tai Lifen hintoihin niin huhhuh...vaikka kuinka haluaisi tukea pienkauppiaiden toimintaa, niin jossain on se kipuraja, mitä noinkin kalliista tuotteista voi maksaa.

• Mulla sama tilanne

Moi, oletko edelleen käyttänyt haushckaa ? jos oot, niin onko ihosi parantunut ? mä aloitin kans hauschkan käytön 3 kk sitten, ja aluksi ihon väri tasoittui ja parin viikon ajan ei tarvinnut käyttää edes meikkivoidetta, mutta nyt taas viimeiset 3 vkoa iho mennyt huonompaan suuntaan, naama täynnä pieniä punaisia näppyjä, etenkin ohimoilla..meinaa iskeä luovutus tän sarjan suhteen...onko muilla kokemuksia, kestääkö kauan että iho tottuu, vai onko vaan että kaikille ei sovi..

• opiskelija...

Osaisikohan täällä joku vastata kysymykseeni: ihoni on todella herkkä ja punoittaa jatkuvasti, etenkin posket, nenä ja iho kulmakarvojen yläpuolella. Näppyjä on myös, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ajattelin kokeilla Dr.Hauschkaa, mutta kannattaisiko minun hankkia puhdistusvoide vai puhdistusemulsio?Lähinnä mietin, että voiko puhdistusvoidetta käyttää herkälle iholle.Opiskelijana en millään raskisi molempia hankkia..

• hauskailija

Itse olen (vuoden kokemuksen omaavana) sitä mieltä että ko.sarja kannattaa ehdottomasti ottaa kokonaisvaltaisesti käyttöön jos haluaa siitä jotain hyötyä. Eli kaikki muu ihokosmetiikka pois, ne sisältävät kuitenkin jäteöljyjä ym.iholle kuulumattomia aineita. Oman ihoni parantumiseen meni kokonainen vuosi mutta tuloksia kannatti odottaa. Nyt ihoni on terve.

Kannattaa varmaan käydä Hauschka-kosmetologilta kysymässä tarkempia hoito-ohjeita. Puhdistusvoiteenhan sanotaan olevan koko kyseisen sarjan kulmakivi ja siltä se myös tuntuu. Sarja tulee hintoihinsa ainakin jos kerralla ostaa kaikki mutta tuotteet on tosi riittoisia ja kannattaa tosiaan vähän vertailla kauppojen ja nettikauppojen hintoja!

• kisme1975
        hauskailija kirjoitti:

Itse olen (vuoden kokemuksen omaavana) sitä mieltä että ko.sarja kannattaa ehdottomasti ottaa kokonaisvaltaisesti käyttöön jos haluaa siitä jotain hyötyä. Eli kaikki muu ihokosmetiikka pois, ne sisältävät kuitenkin jäteöljyjä ym.iholle kuulumattomia aineita. Oman ihoni parantumiseen meni kokonainen vuosi mutta tuloksia kannatti odottaa. Nyt ihoni on terve.

Kannattaa varmaan käydä Hauschka-kosmetologilta kysymässä tarkempia hoito-ohjeita. Puhdistusvoiteenhan sanotaan olevan koko kyseisen sarjan kulmakivi ja siltä se myös tuntuu. Sarja tulee hintoihinsa ainakin jos kerralla ostaa kaikki mutta tuotteet on tosi riittoisia ja kannattaa tosiaan vähän vertailla kauppojen ja nettikauppojen hintoja!

Samaa mieltä. Tein uuden vuoden lupauksen, että laitan nyt vihdoin ja viimein ihoni tehokuurille (sekaihoa, näppyjä ja kuivuutta, ongelmaa) ja tilasin melkoisen repetuaarin hauskoja. Kalliiksihan se tuli, vaan tilasin laskulle ja pulitan maksun vaikka osissa jos ei rahat muuten riitä :) menee sitä turhempaankin

• Elämänpyörre

Siirtyminen luonnonkosmetiikkaan vie aikaa.
      Tottuminen Biosertifioituun kosmetiikkaan voi viedä 3-4 kk, joskus jopa puolikin vuotta.
      Riippuen siitä mitä ihoosi ole ikävuosiiis mennessä "kerryttänyt".
      Näppyjen synty (aknenäpyt) on ns. puhdistumisprosessia, mutta jos kyseessä on miliumeja (= keratiinia), on kyse kosteuden puutteesta, joka taas ei korjaannu ilman kosteuden lisäämistä.
      Olen itse ammateiltani maskeeraaja, kosmetologi, parturi-kampaaja sekä ekokampaaja.
      Käytän liikkeessäni biosertifioitua luonnonkosmetiikkaa sekä luonnon materiaaleja.

Ihon hoitoon on monia näkemyksiä ja tapoja.
      Itse pidän siitä, että yöksi saan "lääsätä" paljon kaikkea iholleni.
      Suomalainen iho (ilmaston vaihtelut/oma kehon tasapaino) harvoin pärjää mielestäni ilman voiteita tai öljyjä.
      Silloin kun kehosi (=ihosi) on tasapainossa, et periaatteessa tarvitsisi mitään voiteita ihoa hoitamaan.
      Esimerkiksi lapsena.. tämä on kuitenkin monella mahdotonta ja meikkien käytönkin ansiosta.

Tueksi ihon puhdistumisprosessiin tarkista päivävoiteesi.
      Suosittelen, että karsit pois värivoiteen, joissa on ns. maaöljyjä eli Mineral Oils.
      Ne ovat sekarasvaiusella iholla ns. komedogeenisiä, eli aiheuttavat tukkeumia.
      Mutta normaali ja kuivalla iholla eivät sitä tee.

Terkuin Heidi , Kauneuskeskus Elämänpyörre

• Ymmällään____

Hei! Olen ostanut itselleni Dr. Hauschkan puhdistustuotteet ja voiteet ja ovat olleet viikon verran käytössä. Käytän niitä seuraavasti:

Aamu: Puhdistusmaito, kasvovesi, Kvitten -voide
        Ilta: Puhdistusmaito, kasvovesi, Ruusu -voide

Ihoni on aina ollut hyvä, enkä ole koskaan kärsinyt finneistä. Ihoni on hieman kuiva ja poskiin tulee miiliumeja. Mustäpäivä aioastaan nenään. Otsani iho on kuiva ja herkkä ja siihen tulee helposti hikinyppyä urheillessa.

Kokemulkset viikon käytön jälkeen ovat hieman ristiriitaiset. Toisaalta ihoni näyttää ihan hyvältä, mutta ei tunnu siltä. Kovasti kiristelee ja hieman pisteleekin. Iho on siis kuivunut pahasti joistakin kohdista ja punottaa tietysti näistä oikein kuivista paikoista. En ole missään vaiheessa jättänyt voidetta edes yöksi pois vaikka niin suositellaankin. Tuntuu, että iltaisin, kun levitän voiteen puhdistuksen jälkeen, niin ihoni imaisee sen hetkessä itseensä.

Mitä tehdä? Jatkanko käyttöä? Tuntuu, että voiteet eivät ainakaan ole minulle riittävän kosteuttavia.

• hm

Osaatko vastata sisältääkö hauschkan peitepuikko tai puuteri komedogeenisiä aineita???
        kasvot olen pessyt luomu marseille saippualla missä on jotain kolmea asiaa; kookos öljyä, ja joitain kahta muuta, niin siinä tuskin on. iltaisin olen laittanut naamalle suoraan luomu kylmäpuristettuaneitsytkookos öljyä, ja hyvin on auttanut, juuri ostin ne hauschka meikit ja toivon ettei ne sitten rupea tukkimaan.

• Helen_M
        hm kirjoitti:

Osaatko vastata sisältääkö hauschkan peitepuikko tai puuteri komedogeenisiä aineita???
        kasvot olen pessyt luomu marseille saippualla missä on jotain kolmea asiaa; kookos öljyä, ja joitain kahta muuta, niin siinä tuskin on. iltaisin olen laittanut naamalle suoraan luomu kylmäpuristettuaneitsytkookos öljyä, ja hyvin on auttanut, juuri ostin ne hauschka meikit ja toivon ettei ne sitten rupea tukkimaan.

Muutaman kuukauden olen hauschkaa käyttänyt ja ehdoton suosikkituotteeni on kasvoöljy (normaali). Sen päälle laitan päiväksi mineraalimeikkiä. Yritin kovasti olla käyttämättä yöllä mitään, mutta ihoni ei siihen tottunut millään. Laitan siis yöksi ohuesti Kvitten-voidetta. Silmänympärysvoidetta ei vielä ole käytössä: kumpi olisi parempi Silmäluomivoide vai Silmähohde?

• Käyttökokemuksia
        Helen_M kirjoitti:

Muutaman kuukauden olen hauschkaa käyttänyt ja ehdoton suosikkituotteeni on kasvoöljy (normaali). Sen päälle laitan päiväksi mineraalimeikkiä. Yritin kovasti olla käyttämättä yöllä mitään, mutta ihoni ei siihen tottunut millään. Laitan siis yöksi ohuesti Kvitten-voidetta. Silmänympärysvoidetta ei vielä ole käytössä: kumpi olisi parempi Silmäluomivoide vai Silmähohde?

Mulla on itellä tota peitepuikkoo ja en ole ollut kovin tyytyväinen. Se koostumus on jotenkin kökkömäistä ja ne sävy vaihtoehdot on aika kummallisen värisi. Mulla on siis se peitepuikko, jonka pitäis myös parantaa finnejä, mutta itse en kyllä sellaista vaikutusta ole huomannut.

Oon käyttäny hauschkan kivipuuteriakin nyt about. pari kolme kuukautta. Ei ole laittanut ihoa parempaan eikä huonompaan suuntaan. Näppyjä tulee kuten ennenkin.

• 43v.

Onkohan muilla tietoa kun itse en tiedä millaiselle iholle tuotteet on tarkoitettu.
      Ikää on ja iho on tosi ohut ja kuiva vaikka alkaa kosteusvoiteen jälkeen työntää
      älyttömästi rasvaa. Acnea, finnejä, isoja tulehtuneita ja pienempiä.
      Kuivuuden näkee kuitenkin siitä kun hymyilee on naama täynnä pieniä juonteita (ryppyä).
      Liian kevyt voide kiristää, paksumpi parempi vaikka helposti taas sellasesta naama täys finnejä.
      Kaikki ongelmat.
      Iski vaan silmään Emotion:ssa joku hauschkan vanhenevan ihon voide ja sain näytepurkin mukaan.
      Onko muita "vanhuksia" käyttämässä tuotteita ? Kokemuksia ?

• Hurahtanut :)

Suosittelen kokeilemaan Dr. Baumannin tuotteita. Voisin melkein lyödä vetoa, että kun olet kaksi viikkoa käyttänyt, olet tyytyväisempi kuin koskaan ja siitä se jatkuukin :) Kyseisestä sarjasta löytyy tuotteet kaikenlaisille ihotyypeille. Kosmetologi osaa suositella parhaat tuotteet juuri sinulle, kannattaa käydä liikkeessä paikan päällä tiedustelemassa.

• ei hajua
        Hurahtanut :) kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan Dr. Baumannin tuotteita. Voisin melkein lyödä vetoa, että kun olet kaksi viikkoa käyttänyt, olet tyytyväisempi kuin koskaan ja siitä se jatkuukin :) Kyseisestä sarjasta löytyy tuotteet kaikenlaisille ihotyypeille. Kosmetologi osaa suositella parhaat tuotteet juuri sinulle, kannattaa käydä liikkeessä paikan päällä tiedustelemassa.

minua vähän epäilyttää nuo dr hauschkan periaatteet. itsekin ajattelin että voisin kokeilla sarjaa mutta kaikkiallahan toitotetaan miten väärin on jos jättää ihon rasvaamatta? yölläkin. jos miettii että iho kuivaa kuivaksi kuin korppu niin eikös se anna mahtavan kasvualustan rypyille? kosteutetun ihon taas luulisi olevan kiinteä. muutenkin ahdistaa kun kaikilla löytyy aina varmasti jotain valittamista jostakin hyvästä ihonhoitotuotteesta että miten se ei käy juuri heidän iholleen. no ymmärtäähän sen, että jokaisen iho on yksilöllinen mutta alkaa jo pikkuhiljaa ahdistamaan tämä jatkuva epätietoisuus. kaikesta löytyy aina jokin vika. ei huvittaisi kuitenkaan testata naamaansa ihan jokaikistä merkkiä.. ei iho tykkää... mutta kun mistään ei saa ikinä varmaa tietoa. toinen käy toisille ja toinen toisille. mistä tietää enää että mikä itselleen käy? no yleensähän sanotaan että kokeilemalla mutta kuten jo sanoin, ei tekisi mieli kuihduttaa ihoaan jatkuvalla kokeilulla... tv-juontaja kristiina komulainen on ainakin dr hauschkan sivujen mukaan aktiivinen käyttäjä. hänellä on otsassaan aika isot, pinttyneet rypyt vaikka eikös hän ole aika nuori? voisikohan johtua siitä että hän on koko elämänsä ajan jättänyt ihonsa rasvaamatta yöksi ja näin siitä on tullut kuiva ja lopulta otsarypyt ovat jääneet jäädäkseen?

• luonnonlapsi1975
        ei hajua kirjoitti:

minua vähän epäilyttää nuo dr hauschkan periaatteet. itsekin ajattelin että voisin kokeilla sarjaa mutta kaikkiallahan toitotetaan miten väärin on jos jättää ihon rasvaamatta? yölläkin. jos miettii että iho kuivaa kuivaksi kuin korppu niin eikös se anna mahtavan kasvualustan rypyille? kosteutetun ihon taas luulisi olevan kiinteä. muutenkin ahdistaa kun kaikilla löytyy aina varmasti jotain valittamista jostakin hyvästä ihonhoitotuotteesta että miten se ei käy juuri heidän iholleen. no ymmärtäähän sen, että jokaisen iho on yksilöllinen mutta alkaa jo pikkuhiljaa ahdistamaan tämä jatkuva epätietoisuus. kaikesta löytyy aina jokin vika. ei huvittaisi kuitenkaan testata naamaansa ihan jokaikistä merkkiä.. ei iho tykkää... mutta kun mistään ei saa ikinä varmaa tietoa. toinen käy toisille ja toinen toisille. mistä tietää enää että mikä itselleen käy? no yleensähän sanotaan että kokeilemalla mutta kuten jo sanoin, ei tekisi mieli kuihduttaa ihoaan jatkuvalla kokeilulla... tv-juontaja kristiina komulainen on ainakin dr hauschkan sivujen mukaan aktiivinen käyttäjä. hänellä on otsassaan aika isot, pinttyneet rypyt vaikka eikös hän ole aika nuori? voisikohan johtua siitä että hän on koko elämänsä ajan jättänyt ihonsa rasvaamatta yöksi ja näin siitä on tullut kuiva ja lopulta otsarypyt ovat jääneet jäädäkseen?

Hirmuisen kalliita nuo baumannit. Jos haluaa käyttää luonnonkosmetiikkaa muttei pidä niiden (yleensä pahasta) hajusta, on hyvä kokeilla weledan hajustamatonta manteli-sarjaa. Itselläni nuo hausckan ihonhoito-ohjeet ei ole toimineet eikä kaikki tuotteetkaan ole erityisen hyviä mm. puhdistusemulsio ei kyllä puhdista yhtään mitään. Weleda Manteli on lisäksi varsin kohtuuhintainen sarja ja alkuun pääsee vaikka oheisen linkin kaltaisella testauspaketilla ellei onnistu jostain saamaan ilmaisnäytteitä tuotteista:
        http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&cPath=67_80&products_id=1861

• iisebelle

Vaikka ketju onkin aika vanha, tuskin itse asia on vanhentunut :)

Itsekin liputan tuon manteli-sarjan puolesta. etenkin se puhdistusmaito on huikeasti parempaa kuin hausckhan puhdistusemulsio joka ei kyllä puhdista yhtään mitään eikä puhdistusvoiteenkaan oikeaoppinen, painelemalla tehtävä puhdistus kyllä tunnu vakuuttavalle. Mutta: mikä estää ottamasta käyttöön eri sarjoista itselle parhaat tuotteet?

• öäääh

minulle hauschka ei sopinut. veikkaan tuotteissa olevaa alkoholia osalliseksi. kun vaihdoin alkohlittomiin tuotteisiin niin näpyt lähtivät. ihoni ei myöskään tykännyt yövoiteettomuudesta vaikka minusta olikin kiva herätä aamuun ilman rasvakerrosta kasvoissa mutta ihoni kuivui siitä vaikka minulla oli tehoampullit käytössä reilusti yli kuukauden. kaikki ei sovi kaikille. en myöskään haluiaisi käyttää alkoholia 24/7 iholleni. lisäksi jotkut ainesosat, kuten kaakaovoi tukkivat ihoani pahasti, sitä taisi olla ainakin hauschkan kosteusvoiteessa. kuorinnan puuttuminen kismitti kans. no, ompahan sekin nyt testattu niin ei tarvitse koko elämäänsä murehtia että olisko pitänyt joskus kokeilla vaikka kallis kokeilu olikin näin opiskelijabudjetilla. olen lisäksi kuullut että hauschka ei oikein sopisi sekaiholle.

• ___riik

Itse aloitin Hauschkan käytön kuukausi sitten. ostin puhdistusvoiteen, kasvovesi spezialin ja kasvoöljyn. Ekalla viikolla naama oli ok kunnossa, mutta sen jälkeen nää kolme viikkoa on huonontunut. Pieniä finnejä/näppyjä on tullut paljon poskiin ja ohimolle. Ikinä ennen ei oo ollut poskissa finnejä tai näppyjä! Otsa, leuka ja nenä on suht ok kunnossa. Erityisemmin naama ei ole kuivunut, mutta nyt ajattelin kokeilla laittaa rasvaa noihin poskiin yöksi.

Osaako kukaan sanoa, johtuuko tää nyt siitä puhdistautumisesta, kuivuudesta vai eikö tuotteet vaan sovi?

• 19+13
    • hese_

Hei!

Ostin kokeiluun Dr. Hauschkan kasvovesi spezialin ja kasvoöljyn. Tuotteet eivät sopineet kasvoilleni, varmaan osaksi sen takia, etten siirtynyt muilta osin luonnonkosmetiikkaan. En raaskisi heittää hinnakkaita aineita vain roskiin. Haluaisiko joku pientä korvausta vastaan kasvoveden ja kasvoöljyn? Kasvovettä on yli puolet jäljellä ja kasvoöljyä alle puolet. Päiväykset ovat vielä voimassa.

• aina-apua

Dr. Hauschkan tuotteet ovat ihan ok. Käytin aika pitkään kunnes törmäsin Suomessa valmistettuun skin.365:een. Se on YG Products nimisen brändin tuote. Näkyi Satu Tuomistokin vannovan tuotteen nimeen viikonlopun Iltasanomissa. Kannattaa kokeilla. 100% luonnontuote, ei siis mömmöjä. Niillä on kivat nettisivut ja pullo kopsahtaa postiluukusta kun sen tilaa netistä.

• hese_

Ilmoitan vain, että pistin aiemmin mainitsemani tuotteet roskiin, kun kyselyjä ei tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe