Miehet ja raiskaus.....

Raiskattu.....

Haluan tietää miten miehet käsittelee sen tiedon kun hänen uusi naisystävä kertoo että hänet on raiskattu kolme kertaa? Pelottaako? Miten te miehet ajattelee juuri silloin, tai mitä luulette että tekisitte? Mä olen itse ihan hukassa siinä miten ja milloin on sopiva hetki kertoa sellainen uutinen. Mitä jos olen rakastumassa yhteen mieheen ja luulen että hänelläki on tunteita mua kohtaan. Mitä vois tapahtua kun kerron? Pari miestä ei oo voinnu käsitellä niin iso asia, ne ovat sit vaan kylmästi jättäny mut... Tuntuu niin vaikeelta. En tiedä miten sen kertoisin ja milloin. En halua elää valheessa. Mutta en todella haluaa sitä mainostaa. Mitä mieltä olette???

41

4290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä taas

Taitaa olla liian vaikea kysymys miehille vastakseen tähän. Toivon vaan että ihan rehellisiä olisitte ja oma mielipidensä kertois..
      Koska te miehet osaa vastaa tähän ihan sillä tavalla miten te ajattelette....

• Anonyymi

Itse miehenä ajattelisin niin, että miten nainen Itse ne koki ja mitä kaikkea on joutunut sen jälkeen käymään läpi itsensä kanssa? Miten kaikki se on vaikuttanut häneen? Millainen hän on tänä päivänä?

Aina on olemassa huoli, miten toisen kanssa itse pärjää ja miten hän kokee asioita jatkossa kaiken kokeman jälkeen? Ikävien asioiden läpikäynti hyvä tehdä siinä vaiheessa, kun suhde alkaa vakavoitua tai luottamuksen lisääntyessä?

Vaikeuttaako se miten omaa arkea ja millä tavalla toisen on hyvä asennoitua kaikkea kohtaan hänen mielestä, ettei tulisi väärin ymmärretyksi tai ettei asiat kärjistyisi pahemmaksi odottamatta?

Hyvä suhde kaipaa syvällisiä hyviä keskusteluja molemmin puolin. Näin luottamuskin lisääntyy toiseen ja arvostus. Aina hyvä miettiä syitä ja seurauksia, missä tapahtui virheitä ja mistä ne virheet johtuivat. Oliko vain toisessa vikaa jne.

Hyvistä keskusteluista ja toisen ymmärtämisestä kaikki hyvä lähtee syntymään. Minusta kaikelle on hyvä antaa aikaa, eikä kannata hyppää sänkyyn toisen kanssa hetken mielijohteesta. Kaikki eivät ole rakkauden arvoisia, huonoa käytöstä joutuu miehetkin kokemaan naisten kanssa.

Parempi toisen ymmärtäminen minusta avain onneen ja suhteeseen, joka mahdollistaa asioita. Toivoa on hyvä antaa sellaiselle, joka on sen arvoinen, huono käytös ja epäily sellaiseen on jo merkki sille, ettei anna toiselle toivoa edes lähemmästä kanssakäymisestä.

• meppuFIU

Anna ajan kulua että suhde on vakiintunut koska tuntuu siltä että mies haluaa aikas siveän naisen ja sun kokemus voipi olla liian kova juttu. Rippuu siitä tietysti kuinka kasvanut mies on henkisesti...eli en menis kertomaan alussa koska mitä täällä on miehien mielipiteitä lukenut niin ovat sen verran herkkiä ja eivät osaa astua sun olotilaasi..surullinen juttu koska olisihan sen surun ja murheenkin mukava jakaa koska kyllä se seksissä varmaan paistaa että on jotain huonoja kokemuksia. Kerro parhaalle ystävälle murheesi ja nauti miehestä ja hellyydestä.Anna tunteen palon tulla ja tutustua häneen kunnolla.... että tilanne syvenee Rakkaudeksi.Ei tämä kertomatta jättäminen mitään huijaamista ole! Mitä miehet täällä on sanonut niin eivät halua kertoa naiskokemuksia jos ei sitä erikseen vaadita, se on mennytttä elämää ja nyt on nyt! Sorry miehet...että käytän tätä palstaa ja aavistelen ajatuksianne mut jotain piti sanoa. Vaikka itsekkin jos olisin kokenut raiskauksen niin huutaisin varmaan koko maailmalle että kaikki sen tietäis..juoskoot sit kaikki karkuun :-)

• e. tuomas

Jos nainen sanoisi, että hänet on raiskattu, yrittäisin kuunnella, tukea ja keskustella asiasta, mikäli nainen niin haluaisi.

Mutta jos joku sanoisi että hänet on raiskattu 3 kertaa, varoituskelloni alkaisivat kilkattaa. Miten on mahdollista, että joku raiskataan kolme kertaa, kun kerrankin raiskatuksi joutuminen on kuitenkin suht harvinaista? Ajattelisin, että naisessa täytyy itsessään olla jotakin sellaista, joka on ollut syynä raiskauksiin. Joko hän käyttäytyy täysin holtittomasti, ts. liikkuu omituisissa porukoissa änkyräkännissä tai sitten hän on huijari, joka itse tahtoo sänkyyn ja myöhemmin syyttää miestä raiskauksesta. Eli suhtautuisin epäilevästi ja varautuneesti.

• takkiin tulee

eli älä kerro ikinä miehelle mitään, paitsi aviomiehelle joskus 20v. jälkeen.

itselle on tullut lunta tupaan, jos seksiasioista jotain kertonut. eli turpa kiinni. kiitos. sori tosiasiaa tämä. eipä sitten sun tartte miettiä miksi mies lähtenyt jos lähtee. monet niistä lähtee kuitenkin.

miehet luulee että ne voipi panna joka suuntaan ja sitten kun nainen tekee jotain sinne päin tai joutuupi kokemuksesi kaltaisiin tilanteisiin, niin ne pitää sitä huorana. joten paras olla hiljaa.

miehet ei hyväksy sitäkään että sulla on finni pyllyssä vaikka niillä itsellä olisi ihan mitä vain. näin se menee. usko pois.

kaikkea hyvää sulle !

• minä

Eka kerta; Alaikäinen ja kännissä olin. En jaksannu vastustella vaikka yitin. Yritin uhohda.
      Toinen kerta; Olin baarissa ja kännissä. Tapasin mukavanoloinen mies, mutta hän oli jotai ihan muuta. Olin liian uskovainen. Sen jälkeen opin läksyni. Uskokaa tai älkää.
      Kolmas kerta; Nousuhumala (pari kalja). Heräsin jonkun luonna. Ei ole paljon muistikuvia. Sen tiedän että olin saannu tyrmäystippoja.
      Olen ihan tavalinen nuori nainen joka silloin tällöin juhlii. Ei muuta. Onko mussa jotai vika sit?

• ...

Jos olet miehille kertonut, miten nämä raiskaukset ovat tapahtuneet, voi olla, että he eivät ole etääntyneet sen takia, että sinut on raiskattu, vaan yksinkertaisesti sen takia, että et näytä oikein hallitsevan tuota viinaan käyttöä. Tavallinen nuori nainen, joka sillointällöin juhlii, ei nimittäin juo niin paljon, että päättyy sellaiseen tilaan, että ei voi enää pistellä vastaan liian tungettelevaiselle miehelle, jos siihen muuten selvinpäin pystyy.

• Rowen82
        ... kirjoitti:

Jos olet miehille kertonut, miten nämä raiskaukset ovat tapahtuneet, voi olla, että he eivät ole etääntyneet sen takia, että sinut on raiskattu, vaan yksinkertaisesti sen takia, että et näytä oikein hallitsevan tuota viinaan käyttöä. Tavallinen nuori nainen, joka sillointällöin juhlii, ei nimittäin juo niin paljon, että päättyy sellaiseen tilaan, että ei voi enää pistellä vastaan liian tungettelevaiselle miehelle, jos siihen muuten selvinpäin pystyy.

Millä perusteella voi sanoa, että tuo raiskattu olisi pystynyt selvinpäin pistämään vastaan niille raiskaajille niin hyvin, että olisi välttynyt raiskauksilta (ja että ryyppäämisen takia tämä ei sitten olisi onnistunut)? Monet miehet ovat kuitenkin voimakkaita ja isokokoisia, naiset taas varsin tavallisesti pienikokoisempia ja voimattomampia kuin miehet. Aika harva nainen onnistuu laittamaan niin kovin vastaan raiskaajille ilman apuvälineitä, että välttyvät raiskaukselta. Varsinkin kun raiskaajilla on usein esim. puukko mukana. Raiskaaja saattaa myös olla väkivaltainen ja pahoinpidellä naista vakavastikin (vaikkei mitään puukkoa olisikaan mukana) jos nainen tekee tai yrittää tehdä tälle jotain, joten välttämättä nainen ei raiskaustilanteessa uskalla vastustella kovin paljon, vaikka kykenisikin.

Ja jos käyttää liikaa alkoholia, niin kyllä miesystävä sen varmasti huomaa ilman joskus ennen seurustelua tapahtuneista raiskauksista kertomista.

• ...
        Rowen82 kirjoitti:

Millä perusteella voi sanoa, että tuo raiskattu olisi pystynyt selvinpäin pistämään vastaan niille raiskaajille niin hyvin, että olisi välttynyt raiskauksilta (ja että ryyppäämisen takia tämä ei sitten olisi onnistunut)? Monet miehet ovat kuitenkin voimakkaita ja isokokoisia, naiset taas varsin tavallisesti pienikokoisempia ja voimattomampia kuin miehet. Aika harva nainen onnistuu laittamaan niin kovin vastaan raiskaajille ilman apuvälineitä, että välttyvät raiskaukselta. Varsinkin kun raiskaajilla on usein esim. puukko mukana. Raiskaaja saattaa myös olla väkivaltainen ja pahoinpidellä naista vakavastikin (vaikkei mitään puukkoa olisikaan mukana) jos nainen tekee tai yrittää tehdä tälle jotain, joten välttämättä nainen ei raiskaustilanteessa uskalla vastustella kovin paljon, vaikka kykenisikin.

Ja jos käyttää liikaa alkoholia, niin kyllä miesystävä sen varmasti huomaa ilman joskus ennen seurustelua tapahtuneista raiskauksista kertomista.

"jos siihen muuten selvinpäin pystyy.¨"

• ????
        ... kirjoitti:

"jos siihen muuten selvinpäin pystyy.¨"

niin mitä piti lukea loppuun? Sä et sitä tais tehdä...

• exit !

Ennemmin tai myöhemmin salaisuudet selviävät.Vika ei koskaan ole uhrissa, vaan aina raiskaajassa.Kyllä, jos olet "liian kaunis" voi tulla "ansaittua kyytiä" (huom ironiaa, jotkut miehet vihaavat hyvännäk. ja provosoituvat hyvännäk. naisista, etenkin jos eivät sellaisia oikeasti saa)pienenä rangaistuksena tästä "synnistäsi muita kanssaihmisiä kohtaan".

Jos mies karsii tietyin ranskalaisin viivoin, se hakee formaatti-naisen.Se on valmis tinkimään yksityiskohdista jotta formaatti kokonaisuus täyttäisi kriteerit.Itse asiassa pyytäisin sellaisia miehiä tekemään valmiit kaavakkeet täytettäviksi ekoja treffejä varten.

• exit !

Kuten kaikki tiedämme, nykysuomenkielen "sanakirjassa" sanalla "huora" ei enää tarkoiteta lähinnä maksua vastaan prostituoivaa, ihmiskaupankävijää. Vaan 'huora' on myös kaikinpuolin 'häiritsevä' naisotus. Joillekin yleinen harmonia on NIIN tärkeää, ett jos yks nainen aiheuttaa siinä säröä - kateutta, tahatonta vastentahtoista ihastumista varatuissa miehissä, epävarman tärkeilijän kasvojen menetyksen - tämä riittää joillekin kostoreaktioihin.
        -> raiskaus, naisvihan hyväksikäyttöä ryhmäaggressiona, pateettiset pelit.

Joidenkin miesten on "pakko" avioitua naisen kanssa, josta heille tulee enemmänkin mieleen "äitihahmo" kuin "sähäkkä kissa" syistä jotka ovat tavallaan kirjoittamattomia sosiaalisia lakeja.Vaimona on oltava klassinen maatuschka-formaatti.Vaimon selän takana petetään sellaisten kanssa, jotka eivät sinänsä uhkaa vaimon itseriittoista itsevarmuutta. PAHUS sentään kun ja jos miespolo hurahtaakin kuin skitso johonkin "huorahtavan suloiseen" naiseen, silloin vaimo hyppii seinille ja mies..Urologille.

Tällaisista syistä johtuen raiskausuhreja syyllistetään, pohjautuu seksipuolella toimimattomien liittojen ongelmiin, jotka "ulkoistetaan" muiden ihmisten harteille.

• date raped

Kerron oman tarinani naisena.

Minut on nuorena teininä 'raiskattu' lainausmerkeissä koska se oli daterape, eli tunsin siis jätkän(vieläkin joskus vähän syytän itseäni että laitoin itseni sellaiseen tilanteeseen että oli mahdollista että näin tapahtui). En ollut juonut. Sanoin kyllä ei mutta ei auttanut. Kuitenkin tämä jokseenkin jätti jälkensä minuun, oli eka kerta... Muistan tämän tapauksen aina vähän väliä. Varsinkin kun tulee puheeksi nämä 'ihanat' ensimmäiset kerrat. En ole katkera se vain on vähän herkkä paikka kuulla sellaisia. Olen suhteellisen sinut asian kanssa, vaikka sitä ei koskaan unohda.
      Sitten ulkomailla asuessani ja angsti teininä ajauduin väärään seuraan ja siellä sitten oli jos jonkinlaista pahoinpitelyä (ei koskaan onneksi kovin pahoja) ja aseilla uhkauksia, nämä myös jätti omat jälkensä.

Uudelle jätkälleni kerroin näistä. Sillä hetkellä en kovin tarkkaan enkä tehnyt asiasta kovin isoa (omasta mielestä siis) jätkä ymmärrettävästi oli vähän järkyttynyt mutta ei sen kummemmin.

Asia tulee vähän väliä jotenkin aina pinnalle. Yleensä silloin olen vähän järkyttynyt tms ja jätkä ymmärtää, halaa ja rauhottelee.
      En usko että se kovin pahasti siitä on järkyttynyt, jokaisella on kuitenkin menneisyys.

Sinuna en välttis kertoisi kuinka monta kertaa on tapahtunut ja liikaa yksityis kohtia. Älä kuitenkaan valehtele, jos kysyy suoraan niin suoria vastauksia sillon vaan. Suosittelen kuitenkin kertomaan jo suhteen aika alussa. Minusta ainakin tuntuisi jos olisi jätetty kertomatta ja joskus sitten tulevaisuudessa räjäyttää tälläsen pommin on aika epäluotettu olo.

Vaikka kuinka kliseeltä kuulostaa: mies joka ei ymmärrä ja kauhistelee asiaa liikaa, on sellanen mitä et tarvitse.

• Aluksi järkyttyisin varmaan aika kovasti, mut jos oikeesti välittäisin sinusta niin kyllä pääsisin siitä yli ilman ongelmia. Käytös kuitenki varmaan muuttuisi paljon hellemmäksi ja varovaisemmaksi.

• muuttuisit

niin minkä tähden muuttuisit hellemmäksi ja varovaisemmaksi? Voisitko selittää vähän tuota ajatustasi tarkemmin?

• date raped
        muuttuisit kirjoitti:

niin minkä tähden muuttuisit hellemmäksi ja varovaisemmaksi? Voisitko selittää vähän tuota ajatustasi tarkemmin?

Tuon olen kyllä jossain miehessä huomannu kun on kertonu. Ei ole enää uskaltanu koskea. Selitykseksi tälle on saanu: 'en halua satuttaa'. Siinä vaiheessa yleensä vaan kiukuks menee, en mä nyt siitä hajoa jos muhun koskee!! Kyllä uskoisin ettei sitä suhteeseen ala jos kosketusta pelkää, itse en ainakaan alkanut.

• ja miten
        date raped kirjoitti:

Tuon olen kyllä jossain miehessä huomannu kun on kertonu. Ei ole enää uskaltanu koskea. Selitykseksi tälle on saanu: 'en halua satuttaa'. Siinä vaiheessa yleensä vaan kiukuks menee, en mä nyt siitä hajoa jos muhun koskee!! Kyllä uskoisin ettei sitä suhteeseen ala jos kosketusta pelkää, itse en ainakaan alkanut.

sen saa sitten ymmärtämään että ihan normaalisti sitä voi olla vaikka kolhuja onkin tapahtunut.

Siis mieshän ajattelee kyllä todella kauniisti, mutta normaalisuhtautuminen on tuosta kaukana.
        Pääseekö kumpikaan tuosta tilanteesta sitten ennalleen? Vaikea tilanne.

• date raped
        ja miten kirjoitti:

sen saa sitten ymmärtämään että ihan normaalisti sitä voi olla vaikka kolhuja onkin tapahtunut.

Siis mieshän ajattelee kyllä todella kauniisti, mutta normaalisuhtautuminen on tuosta kaukana.
        Pääseekö kumpikaan tuosta tilanteesta sitten ennalleen? Vaikea tilanne.

järjen tasolla kyllä ymmärrän miksi jotkut miehet tekee niin etteivät enää millään uskalla koskea ja kai se on oikeasti kaunis ajatus mutta silti tunne tasolla se ainakin itsellä tuntuu jotenkin pahalta.
        Joskus kun on joku jossain sanonu: 'damaged goods' siinä vaiheessa kun mies tavallaan torjuu (siltä musta tuntuu siinä vaiheessa) niin tulee tunne että on oikeasti 'damaged goods' ja jotenkin kelpaamaton miehelle...

• juttu tosiaan
        date raped kirjoitti:

järjen tasolla kyllä ymmärrän miksi jotkut miehet tekee niin etteivät enää millään uskalla koskea ja kai se on oikeasti kaunis ajatus mutta silti tunne tasolla se ainakin itsellä tuntuu jotenkin pahalta.
        Joskus kun on joku jossain sanonu: 'damaged goods' siinä vaiheessa kun mies tavallaan torjuu (siltä musta tuntuu siinä vaiheessa) niin tulee tunne että on oikeasti 'damaged goods' ja jotenkin kelpaamaton miehelle...

huh, siinä sitä ollaankin perimmäisten tunteiden äärellä. Juuri silloin kun nainen tarvitsisi sitä todella vahvaa miehen olkapäätä, toinen varoo ja käytännössä torjuu. Osuit kyllä asian ytimeen.
        Ehkä ja toivottavasti sitä löytyy miehiä jotka tajuavat asian.

• muuttuisit kirjoitti:

Siis välttäisin painostusta ja härnäämistä jos toinen ei niistä pitäisikään. Toinen juttu minkä unohtaisin täysin on aivan yllättävät tilanteet. Joskus on tullu ihan yllättäen kaapattua tyttö syliin ja kannettua se sänkyyn...

Se ei välttämättä ole aina hyvä idea, eräs tyttö joutui siitä aivan kamalaan shokkiin. Lähetyminen tapahtuisi aina niin että toinen huomaisi, eli siis edestäpäin.... järkyttävät yllätykset saattaisin unohtaa.

Voi kuulostaa vähän typerältä verrata eläintä ja ihmistä mutta käytökseni olisi hyvin samanlaista kuin kouluttaessa pieksettyä ja arkaa koiranpentua.

• ja ymmärretty
        Frederico kirjoitti:

Siis välttäisin painostusta ja härnäämistä jos toinen ei niistä pitäisikään. Toinen juttu minkä unohtaisin täysin on aivan yllättävät tilanteet. Joskus on tullu ihan yllättäen kaapattua tyttö syliin ja kannettua se sänkyyn...

Se ei välttämättä ole aina hyvä idea, eräs tyttö joutui siitä aivan kamalaan shokkiin. Lähetyminen tapahtuisi aina niin että toinen huomaisi, eli siis edestäpäin.... järkyttävät yllätykset saattaisin unohtaa.

Voi kuulostaa vähän typerältä verrata eläintä ja ihmistä mutta käytökseni olisi hyvin samanlaista kuin kouluttaessa pieksettyä ja arkaa koiranpentua.

tuo oli hyvä pointti. Toimintatavoilla on tosiaankin vaikutusta.

• oikeen

Kolme kertaa! vissiin ihan vahingossa on sattunu näin?

• minä

en oo väittäny että ne oli "vahinkoja" Ne oli aitoja raiskauksia. Mutta miten nuori nainen voi tietää mitä tulee sattumaan?? Totta oli että kännis olin. Onko se joku sellainen juttu että silloin miehet saa raiskata? Paitsi se viimeinen kerta. Milloin mut "huumattiin". Ei se mua häiritsee mitä te miehet tänne kirjoittaa, sen takia tänne kirjoitin ja olen aika paljon saannu tietää miten miehet oikeesti ajattelee. Olen nyt vasta alkannu käydä nää jutut läpi ammattiauttajan kanssa, ja nyst vast olen alkanu käsitellä niitä. En olis muuten varmasti pystyny tännekki kirjoittaa. Ja seksielämä ei oo enää niin kamala kun se oli ennen. Tiedän etä se ei ollu mun syytä. Miehillä ei ole koskaan oikeus raiskata. Rankka on. Mutta olen iloinen siitä että olen saannu kuulla miten miehet ajattelee tästä. Luulin et miehet ei ajattee "meistä" huorina. Taisin olla väärässä.

• kersantti viherpippuri
        minä kirjoitti:

en oo väittäny että ne oli "vahinkoja" Ne oli aitoja raiskauksia. Mutta miten nuori nainen voi tietää mitä tulee sattumaan?? Totta oli että kännis olin. Onko se joku sellainen juttu että silloin miehet saa raiskata? Paitsi se viimeinen kerta. Milloin mut "huumattiin". Ei se mua häiritsee mitä te miehet tänne kirjoittaa, sen takia tänne kirjoitin ja olen aika paljon saannu tietää miten miehet oikeesti ajattelee. Olen nyt vasta alkannu käydä nää jutut läpi ammattiauttajan kanssa, ja nyst vast olen alkanu käsitellä niitä. En olis muuten varmasti pystyny tännekki kirjoittaa. Ja seksielämä ei oo enää niin kamala kun se oli ennen. Tiedän etä se ei ollu mun syytä. Miehillä ei ole koskaan oikeus raiskata. Rankka on. Mutta olen iloinen siitä että olen saannu kuulla miten miehet ajattelee tästä. Luulin et miehet ei ajattee "meistä" huorina. Taisin olla väärässä.

Tuskin sinua kukaan huorana pitää, mutta varsin edesvastuuttomana kyllä.

On tietysti helppoa sanoa, että raiskaus on aina väärin, mutta miksi pitää ottaa kohtuuttomia riskejä? Jos minä vaikkapa menen rattijuopon kyytiin, tiedän ottavani aikamoisen riskin. Tai jos menen hortoilemaan keskellä yötä ympärikännissä alueelle, jossa tunnetusti tapahtuu paljon ryöstöjä ja pahoinpitelyitä. Tai jos syön tuntemattoman henkilön tarjoaman pillerin kun hän vakuuttaa että siitä tulee kiva olo eikä mitään vaaraa ole.

Jos näissä tapauksissa minulle kuitenkin käy kehnosti, saan syyttää itseäni vaikka en ole tehnyt sinänsä mitään rikollista. Ja ymmärrän oikein hyvin jos joku ei pidä minua ensisijaisesti uhrina, vaan edesvastuuttomana huithapelina joka sai mitä tilasi.

• MINÄ
        kersantti viherpippuri kirjoitti:

On tietysti helppoa sanoa, että raiskaus on aina väärin, mutta miksi pitää ottaa kohtuuttomia riskejä? Jos minä vaikkapa menen rattijuopon kyytiin, tiedän ottavani aikamoisen riskin. Tai jos menen hortoilemaan keskellä yötä ympärikännissä alueelle, jossa tunnetusti tapahtuu paljon ryöstöjä ja pahoinpitelyitä. Tai jos syön tuntemattoman henkilön tarjoaman pillerin kun hän vakuuttaa että siitä tulee kiva olo eikä mitään vaaraa ole.

Jos näissä tapauksissa minulle kuitenkin käy kehnosti, saan syyttää itseäni vaikka en ole tehnyt sinänsä mitään rikollista. Ja ymmärrän oikein hyvin jos joku ei pidä minua ensisijaisesti uhrina, vaan edesvastuuttomana huithapelina joka sai mitä tilasi.

Jaa, että nainen ei saa istua baarissa? Juoda viinaa? Ja olenko mukamas ottanu vastaan joku pilleri nyt? Joo, heitä pari tippaa tyrmäystippoja lasiin vaan. Juon sen kyllä!
        Missä naiset ja miehet yleensä tapaavat toisiaan? Eikö se ole baarissa? Pitäiskö mun istua yksin jossain nurkassa selvinpäin ja en saa puhua kellekkään? Näinkö naiset pitäis tehdä?
        Monet nuoret, tarkoitan alaikäiset juo viinaa. Se ei ole hyvä. Mutta silloin yleensä kaikki alkaa juoda ja polttaa tupakkaa. Mutta ei ne tietää rajansa. Minä en tienny koska olin liian nuori. Liian kokenematon viinan suhteen.

• kersantti viherpippuri
        MINÄ kirjoitti:

Jaa, että nainen ei saa istua baarissa? Juoda viinaa? Ja olenko mukamas ottanu vastaan joku pilleri nyt? Joo, heitä pari tippaa tyrmäystippoja lasiin vaan. Juon sen kyllä!
        Missä naiset ja miehet yleensä tapaavat toisiaan? Eikö se ole baarissa? Pitäiskö mun istua yksin jossain nurkassa selvinpäin ja en saa puhua kellekkään? Näinkö naiset pitäis tehdä?
        Monet nuoret, tarkoitan alaikäiset juo viinaa. Se ei ole hyvä. Mutta silloin yleensä kaikki alkaa juoda ja polttaa tupakkaa. Mutta ei ne tietää rajansa. Minä en tienny koska olin liian nuori. Liian kokenematon viinan suhteen.

Tuskin sinulle joka kerralla tyrmäystippoja laitettiin lasiin. Ja vaikka olisi laitettukin, tuskin sinua siellä baarissa raiskattiin, vai??? Eli silloinkin lähdit joidenkin urpojen matkaan. Missä luotettavat ystäväsi olivat silloin, mikseivät he pitäneet sinusta huolta jos olit niin sekaisin?

Ei kukaan nuorikaan nainen voi olla niin naiivi, että juo itsensä änkyräkänniin ja sitten lähtee onnellisen luottavaisena joidenkin ihme hyypiöiden matkaan. Tietääkseni koulu ja vanhemmat varoittavat nuoria ihan kylliksi paitsi viinan vaaroista myös siitä, että tuntemattomien matkaan ei pidä lähteä eikä ottaa heiltä vastaan mitään huikkia. Ainakin minun tuttavapiirissäni valistus on tältä osin mennyt perille. Nuorena kyllä juopoteltiin, joskus käytettiin huumeitakin ja välillä sammuttiinkin, mutta ei silti kukaan joutunut koskaan raiskatuksi. Aina huolehdittiin siitä, että liian humaltunut kaveri pääsi kotiinsa tai johonkin turvaan nukkumaan päänsä selväksi.

• arvaa kuka

Tuskin sinulle joka kerralla tyrmäystippoja laitettiin lasiin. Ja vaikka olisi laitettukin, tuskin sinua siellä baarissa raiskattiin, vai??? Eli silloinkin lähdit joidenkin urpojen matkaan. Missä luotettavat ystäväsi olivat silloin, mikseivät he pitäneet sinusta huolta jos olit niin sekaisin?

Ei kukaan nuorikaan nainen voi olla niin naiivi, että juo itsensä änkyräkänniin ja sitten lähtee onnellisen luottavaisena joidenkin ihme hyypiöiden matkaan. Tietääkseni koulu ja vanhemmat varoittavat nuoria ihan kylliksi paitsi viinan vaaroista myös siitä, että tuntemattomien matkaan ei pidä lähteä eikä ottaa heiltä vastaan mitään huikkia. Ainakin minun tuttavapiirissäni valistus on tältä osin mennyt perille. Nuorena kyllä juopoteltiin, joskus käytettiin huumeitakin ja välillä sammuttiinkin, mutta ei silti kukaan joutunut koskaan raiskatuksi. Aina huolehdittiin siitä, että liian humaltunut kaveri pääsi kotiinsa tai johonkin turvaan nukkumaan päänsä selväksi.

No, en todella muista siitä matkasta hänen luokse kun olin niitä tyrmäystippoja saannu. Hän tunsi työntekijät sielä baarissa. Sen tiedän. Siellä heräsin. Ja kuka on kaatohumalasta puhunu? En minä. Ja tiedätkö kuinka monta nuorta herää putkassa suomessa humalan takia viikonloppuisin? Et varmasti tiedä.... Voisit vähä tutkistella poliisien nettisivut. Ja saisit muutenkin vähä enemmän tietoja tällaista jutuista.

• kersantti viherpippuri
        arvaa kuka kirjoitti:

No, en todella muista siitä matkasta hänen luokse kun olin niitä tyrmäystippoja saannu. Hän tunsi työntekijät sielä baarissa. Sen tiedän. Siellä heräsin. Ja kuka on kaatohumalasta puhunu? En minä. Ja tiedätkö kuinka monta nuorta herää putkassa suomessa humalan takia viikonloppuisin? Et varmasti tiedä.... Voisit vähä tutkistella poliisien nettisivut. Ja saisit muutenkin vähä enemmän tietoja tällaista jutuista.

Mistähän mahtaa johtua, että nuorten kännäily tuntuu olevan nimenomaan Suomen ongelma? Olen sentään asunut erinäisissä maissa, enkä ole missään törmännyt vastaavaan ilmiöön, että reilusti alaikäiset toikkaroivat kaduilla ja puistoissa änkyräkännissä ja joutuvat juoppoputkaan selviämään. Eikä missään muualla harrasteta tällaisia kotibileitäkään, joissa talo on täynnä kännissä oksentelevaa nuorisoa, paikkoja hajotetaan ja vanhemmat ovat ties missä.

Eikö suomalaisia vanhempia todella kiinnosta, mitä heidän lapsensa tekevät viikonloppuisin? Vai pidetäänkö humaltumista Suomessa jonkinlaisena perustavaa laatua olevana ihmisoikeutena, josta jo alle 16-vuotiaiden pitää ehdottomasti päästä osalliseksi? Olen kuullut jopa, että jotkut vanhemmat ostavat omille alaikäisille lapsilleen viinipullon tai muutaman siiderin viikonloppujuomisiksi. Järkyttävää ja edesvastuutonta. Kas kun eivät tunge heroiiniruiskua tai hasispiippua takin taskuun.

• toinen vastaus

Mistähän mahtaa johtua, että nuorten kännäily tuntuu olevan nimenomaan Suomen ongelma? Olen sentään asunut erinäisissä maissa, enkä ole missään törmännyt vastaavaan ilmiöön, että reilusti alaikäiset toikkaroivat kaduilla ja puistoissa änkyräkännissä ja joutuvat juoppoputkaan selviämään. Eikä missään muualla harrasteta tällaisia kotibileitäkään, joissa talo on täynnä kännissä oksentelevaa nuorisoa, paikkoja hajotetaan ja vanhemmat ovat ties missä.

Eikö suomalaisia vanhempia todella kiinnosta, mitä heidän lapsensa tekevät viikonloppuisin? Vai pidetäänkö humaltumista Suomessa jonkinlaisena perustavaa laatua olevana ihmisoikeutena, josta jo alle 16-vuotiaiden pitää ehdottomasti päästä osalliseksi? Olen kuullut jopa, että jotkut vanhemmat ostavat omille alaikäisille lapsilleen viinipullon tai muutaman siiderin viikonloppujuomisiksi. Järkyttävää ja edesvastuutonta. Kas kun eivät tunge heroiiniruiskua tai hasispiippua takin taskuun.

Niinpä, nyt on vaan näin että suomessa on tällainen tilanne. Jos pystyt muuttaa sitä olisin erittäin tyytyväinen.

• riskeistä

Alkoholin juominen baarissa (aloittajakaan ei puhunut änkyräkännistä) ei ole kyllä yhtälailla verrainnollinen tyhmyys kuin tietoinen rattijuopon kyytiin istuminen.

Eikä tyrmäystippojen uhrit mitään nappeja ole vetäneet, vaan heidän juomaansa on salaa laitettu huumaavia aineita. Jos tekijä tunsi baarin pitäjän, niin aine on voinut olla lasissa jo tiskiltä ostettaessa. Juoman ostaja on siis edesvastuuton?

Raiskaus on aina väärin, eikä alkoholin juominen baarissa ole mikään kohtuuttoman riskin otto. Myöskin baarista voi kävellä esim. taksijonoon ilman kohtuuttoman riskin ottamista. Tuskin juuri kukaan nainen(!) kännissä lähtee yksin 'hortoilemaan tunnetusti pahamaineiselle alueelle'.

"Jos näissä tapauksissa minulle kuitenkin käy kehnosti, saan syyttää itseäni vaikka en ole tehnyt sinänsä mitään rikollista. Ja ymmärrän oikein hyvin jos joku ei pidä minua ensisijaisesti uhrina, vaan edesvastuuttomana huithapelina joka sai mitä tilasi."

Niin tosiaan, toi sun kommentti kertoo kyllä enemmän sun mielenterveydellisestä tilasta kuin uhrin edesvastuuttomuudesta.

• Jeejoo
        arvaa kuka kirjoitti:

Kersantti on oikeassa ja sinä voisit miettiä, miten voisit vähentää riskejä. Jos et ota mitään vastuuta itsestäsi, joudut ehkä vielä puhumaan neljännestä, viidennestä ja kuudennestakin raiskauksesta ammattiauttajasi luona.

Ja katso baarissa sitä juomaasi.

"Ja tiedätkö kuinka monta nuorta herää putkassa suomessa humalan takia viikonloppuisin?"

Tarkoittaako se sitä, että sinun pitää olla samassa kunnossa kuin tuo tuleva yhteiskunnan pohjasakka? Jos juhlimistapasi tuntuu sinusta yhä uudelleen ottamiesi riskien arvoistelta, täytyy sinulla olla sitten tosi hauskaa juhliessasi.

• Halloo
        Jeejoo kirjoitti:

Kersantti on oikeassa ja sinä voisit miettiä, miten voisit vähentää riskejä. Jos et ota mitään vastuuta itsestäsi, joudut ehkä vielä puhumaan neljännestä, viidennestä ja kuudennestakin raiskauksesta ammattiauttajasi luona.

Ja katso baarissa sitä juomaasi.

"Ja tiedätkö kuinka monta nuorta herää putkassa suomessa humalan takia viikonloppuisin?"

Tarkoittaako se sitä, että sinun pitää olla samassa kunnossa kuin tuo tuleva yhteiskunnan pohjasakka? Jos juhlimistapasi tuntuu sinusta yhä uudelleen ottamiesi riskien arvoistelta, täytyy sinulla olla sitten tosi hauskaa juhliessasi.

Mitä tarkoittaa tuleva yhteyskunnan pohjasakki???
        Puhutko ittestä nyt vai?
        Et oo vissin kunnolla miettiny tätä naisten asema suomessa. Minkä takia naiset tulee enemmän raiskatuksii kun miehet? Emme ollaan yhtä vahvoja fyysisesti kun miehet. Onko se aina naisten moka jos tällast tapahtuu? Ja jos se tapahtuu kolme kertaa. Eikö se todella voi olla mitään muuta kun naisen oma käytös? Oletko ajatellu että joku oikeesti voi ilman syytä tulla kolme kerta raiskatuks? Pitäks mun istua loppuelämän neljä seinän sisällä vai? KÄYTÄ NYT NYT SUN JÄRKI.... LÖYTYYKÖ SULLA SITÄ? TUSKIN.

• Kokenut

Eräs entinen naistuttava oli lähtenyt kaatokännissä väärän miehen mukaan.

Ei siitä kauheita traumoja näyttänyt jääneen, oli ihan OK sängyssä. Suhteesta ei kuitenkaan kehittynyt mitään sen kummempaa.

Myöhemmin tämä tuttu naiskenteli ympäriinsä kaveripiirissä, pyydysti ihan fiksun miehen, avioitui ja sai pari lasta.

Erosi muutaman vuoden kuluttua, kai sillä jotain ongelmia oli mutta vaikea sanoa mikä oli syy ja mikä seuraus.

• täällä

tuota kysymystä.NÄILTÄ miehiltä.Kun minä olen edelleen sitä mieltä että täällä ei ole Miehiä.

• se raiskattu...

Olen sama mieltä ei täällä miehiä onkaan. Tai luulen ainakin nyt ymmärtäväni vähä paremmin mieshien mielipide näissä asioissa. Ainaki on tullu rehellisiä vastauksia (luulen niin) tavalisilta suomalaisilta miehiltä. Tai mitä ne ne nyt ovat.... Olen kuitenkin iloinen että uskalsin tällainen kysmys tehdä. Koska olen huomannu nyt e se on ihan sama mitä naiset tekee, me ollaan niitten silmissä huoria. Yksinkertaista ajattelu kyllä. No toivon että mun uus miesystävä ei ajattelee näin. Luulen että kerron sen sillin kun on sopiva hetki. Ja jos hän sit näkee mut huorana. Niin sit heitän sitä ulos. On ollu aika rankka elämä. Mutta luulen että sen kautta olen myös paljon oppinu. Ainaki miehistä kun näitä vastauskia luen. Ja huora en ole.... Tiedox vaan kaikille suomen miehille...

• lappiliisa

En olis ikinä voinnu kuvitella että suomessa miehet tänä päivänä eli 2005 ajttelee naisista tällaista juttuja mitä olen täällä lukennu. Tai sit ne on vitsej. TOIVON MUKAAN ME NAISET KUITESKIN AJATTELEE AIVOILLA EIKÄ ALAPÄÄN KAUTTA...

• sedu

No sitä toivoisin minäkin.MUT EI TUO SILTÄ NÄYTÄ....

• vastauksia

Haluan enemmän mielipiteitä tähän.

• se raiskattu

Olen nyt siis neljäs kerta raiskattu.
        Mutta mitä se teille kuuluu, kun omahan moka se oli. Ainakin teidän mielestä. Turhaa kertoa miten niin kävi. Ette kuitenkaan uskoo enää näitä juttuja. Pitkä tarina on, mutta jätän kertomatta. Olen kuitenkin jo huora teidän mielestä. Ja sitä paitsi kukaan ei edes huomaa että kirjoitin taas. Katotaan nyt sit vaan milloin tulee viides kertaa...
        jotkut miehet ovat täysin idiootteja.
        Onneks on ihana miesystävä vieres joka ymmärtää kaiken ja jaksaa kuunnellaa...

• Anonyymi

Olen nainen, mutta jos miesystävä kertoisi että hänet on raiskattu, niin todennäköisesti kyllä olisin aivan tolkuttoman vihainen raiskaajalle ja saattaisi siinä tulla tehtyä jotain harkitsematonta.
      Tosin miesystävää ei ole ja tämä on siinäkin mielessä kuvitteellinen skenaario.

• Anonyymi

Sarjametoosepittäjä, siinä saattaa päässä hätäcacca.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6441
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5868
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      136
      5185
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4055
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3925
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3329
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      73
      3138
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68