Hintakysymys renkaanvaihdosta

Päijät-Hämeessä auto

Mitä maksoitte/maksatte vanteille olevien henkilöauton renkaiden vaihdosta? Ei säilytystä tms. Kannattaako soitella hintoja etukäteen? Palvelun osto välttämättömyys, joten ei saarnoja tehdä työ itse!

11

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matteus `

Jos nyt kuitenkin tekisit ihan itse.

Se voisi olla sinulle hyväksi. Saisit vähän perspektiiviä autoiluun sillä sinulla täytyis olla valmius suorittaa renkaan vaihto koska tahansa.

• joo-o

Jos se on välttämätöntä, niin hinta on silloin sivuseikka.

• vaihtaa renkaasi tien varrella jos puhkeaa ajossa?
        Kannattaisiko opetella rauhassa kotona vaikka talvirenkaitten vaihdolla? Meneehän siinä arviolta se 15 minuuttia aikaa, mutta paljonko ajoaikaa menee "halvimpaan" liikkeeseen ja takaisin?

• niinpä joo
        sitroen kirjoitti:

vaihtaa renkaasi tien varrella jos puhkeaa ajossa?
        Kannattaisiko opetella rauhassa kotona vaikka talvirenkaitten vaihdolla? Meneehän siinä arviolta se 15 minuuttia aikaa, mutta paljonko ajoaikaa menee "halvimpaan" liikkeeseen ja takaisin?

Jos rengas räjähtää tienpäällä, niin autoliiton tiepalveluhan sen vaihtaa. Spekuloin vain sillä, että jos äijältä puuttuu vaikka käsi tai jalka tai selkä on katkeamaisillaan, niin saattaa tulla vähän lisähaastetta tuohon vaihtohommaan. Itse ehdottelisin hommaa vaikkapa naapurin murrosikäiselle kersalle pientä korvausta vastaan...

• niinpä joo kirjoitti:

Jos rengas räjähtää tienpäällä, niin autoliiton tiepalveluhan sen vaihtaa. Spekuloin vain sillä, että jos äijältä puuttuu vaikka käsi tai jalka tai selkä on katkeamaisillaan, niin saattaa tulla vähän lisähaastetta tuohon vaihtohommaan. Itse ehdottelisin hommaa vaikkapa naapurin murrosikäiselle kersalle pientä korvausta vastaan...

Itse vaihdoin naapuripiirilleni renkaat autoon 15e/auto, kun liikkeessä hinnat alkoivat 20e/auto.

• joo-o
        sitroen kirjoitti:

vaihtaa renkaasi tien varrella jos puhkeaa ajossa?

Minä olen aina vaihtanut itse renkaani.Ihan turha alkaa aukomaan.Välttämätöntä se on SIINÄ tapauksessa jos on invalidi tms.

• Automiekkonen
        joo-o kirjoitti:

Minä olen aina vaihtanut itse renkaani.Ihan turha alkaa aukomaan.Välttämätöntä se on SIINÄ tapauksessa jos on invalidi tms.

Nimittäin se, että miten uskaltaa yleensä autoilla, jos ei osaa edes rengasta vaihtaa ? Kyllä minua ainakin hirvittäisi jos rengas pamahtaa jossain tuolla hevon kuusessa yöaikaan, pakkasta 30 astetta, ja olet sen varassa, että joku tiepalvelu tulee sen vaihtamaan, jos tulee. Pitäisi varmaan ottaa autokoulun opetukseen mukaan tuo renkaanvaihto.

Jos on joku vamma, on eri asia olla vaihtamatta. En usko että kellään on niin kiireinen elämä, ettei jouda sitä puolta tuntia siihen käyttämään.

Toki jos on niin hienohelma, ettei viitsi käsiään liata, niin mikäs siinä sitten.

• Päijät-Hämeessä auto
        Nowhereman kirjoitti:

Itse vaihdoin naapuripiirilleni renkaat autoon 15e/auto, kun liikkeessä hinnat alkoivat 20e/auto.

Muut viestit ei asiallisia olleetkaan. Jouduin maksamaan 25 euroa mitä pidän korkeana, naapuripiirihintasi on mielestäni ihan kohtuullinen ja tuon olisin valmis maksamaan itsekin. Oletuksena muissa vastauksissa ilmiselvästi oli mieshenkilön esittämä kysymys ja ilmeisesti siksi ikävä sävy ;) vaikka ei kaikki miehetkään itse renkaita vaihda.

• DoeJohn

huoltoasemalla töissä ja tähän aikaan vuodesta tehtiin omistajan kanssa pitkää päivää. Silloin otettiin 60mk/auto. Nykyään kuuluu maksavan 20€ = n. 2x vanhahinta. :-O

Ei mene minulla jakeluun tuo hintamuutos. Turha selitellä inflaatiolla tai vastaavalla. Ahne on ihminen, ei voi mitään.

Itse muuten vaihdan aina itse. Tulee samalla katsottua jarrupalat ja -levyt, iskarit, nivelet etc. Tuo on osa oman omaisuuden huoltamisesta. Suosittelen kaikille. Kuten joku tuossa aikaisemmin taisi kirjoittaa, on hyvä osata itse vaihtaa renkas tienpäällä jos se sattuu puhkeamaan.

Ymmärrän hyvin toisaalta ihmisten erilaiset tarpeet ja kaikki eivät voi/ehdi vaihtamaan itse renkaitaan.

• Päijät-Hämeessä auto

Tämä on kallein renkaanvaihto mikä kohdalleni on osunut. Euron myötä hinnat on nousseet kauttaaltaan ja ihminen käy todella ahneemmaksi aivan kuten totesit. Ensi kerralla kysyn hintaa ennakkoon, nyt oli vaan kiire saada talvikumit alle. Vaihtaisinkin itse jos: 1) varmasti saisin pultit auki 2) varmasti en tekisi reikiä pohjaan tms. 4) kerrostalon pihaa parempi paikka että voisi ne säilytettävät renkaat edes huuhdella 5) apuihminen ei pahasta (esim. kuluneisuuden mukaan valinta, pultit ym. varmisus ja neuvonta)

• Päijät-Hämeessä auto kirjoitti:

Tämä on kallein renkaanvaihto mikä kohdalleni on osunut. Euron myötä hinnat on nousseet kauttaaltaan ja ihminen käy todella ahneemmaksi aivan kuten totesit. Ensi kerralla kysyn hintaa ennakkoon, nyt oli vaan kiire saada talvikumit alle. Vaihtaisinkin itse jos: 1) varmasti saisin pultit auki 2) varmasti en tekisi reikiä pohjaan tms. 4) kerrostalon pihaa parempi paikka että voisi ne säilytettävät renkaat edes huuhdella 5) apuihminen ei pahasta (esim. kuluneisuuden mukaan valinta, pultit ym. varmisus ja neuvonta)

Kaverin autoon vaihdoimme myös renkaat, kaksistaan. Pultin auki saantiin auttaa aina renkaita vaihtaessa pultin puhdistus ja rasvaus. mitään bensassa uittamista en nyt tarkoita, trasselilla kierteiden puhtaaksi kääntö, pieni rasvatäppä kierteeseen ja paikalleen kierto. Itselläni on pulttiavaimen kädensijaan sopiva putken pätkä jolla saan jatkettua vartta ja enemmän voimaa kääntöön.

Yksi keino on laittaa tunkin alle esim. lauta ja nostaa sitten kantavasta rakenteesta ylös. Suht. pienen auton voi nostaa vaikka tukipalkista, jolloin nousee kaksi pyörää kerrallaan.

Kaverini myös asuu kerrostalossa, kerrostalon piha on tosiaan huono paikka. Menimme siis läheisen huoltoaseman pihaan tekemään työn, usein huoltoasemalta saa käyttää myös vettä letkusta. Varmaan naapurin ukko / työkaveri lähtee mukaasi, kun ehdotat vaihdon samalla hänen autoonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3285
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1312
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1245
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe