Vastaavia kokemuksia?

pettynyt

Moi!

Tässä mun ongelmani.

On kulunut vuosi siitä, kun erosin entisestä poikaystävästäni. En ole unohtanut häntä, ajattelen häntä edelleen melkein päivittäin. Suurin osa tunteista on vihamielisiä ja katkeria, kerron siihen syyn.

Olimme olleet yhdessä noin kaksi vuotta, kun aloitin keskustelun yhteisistä tulevaisuuden suunnitelmistamme. Tähän mennessä olimme asuneet eri asunnoissa, tapailimme säännöllisesti 2-4 kertaa viikossa eli kyse oli siis vakavasti otettavasta seurustelusta. Olemme molemmat 30-vuotta täyttäneitä, mies minua noin kolme vuotta vanhempi.

Mies meni vakavista keskusteluista (jos niitä mun puolelta käytyjä monologeja voi keskusteluiksi edes sanoa) ihan lukkoon. Sanoi rakastavansa mutta että ollaan liian erilaisia, että hän ei olisi voinut edes harkita yhteen muuttamista, lapsista puhumattakaan. Hänellä ei kuulemma ollut koskaan ollut sitä tunnetta, että mä olisin hänelle ”se oikea”. Itse asiassa hänellä ei ollut ollut sellaista tunnetta ikinä kenenkään naisen kanssa. Mies halusi ottaa aikalisän ja miettiä mitä todella halusi. Minä hyväksyin asian. Oltiin erossa. Mies kävi baareissa. Noin puoli vuotta kului aikaa ja minä tapasin mielenkiintoisen miehen. Kerroin tästä tapauksesta ex:lleni ja hän meni aivan sekaisin mustasukkaisuudesta ja hädästä, halusi heti palata takaisin yhteen. Palattiin yhteen ja kesä siinä meni. Myöhäiseen syksyyn mennessä kävi jälleen selväksi, että mies ei halua tulevaisuudessakaan muuta kuin tapailla ”niinku ollaan tähänkin asti oltu”. Mutta ei sen enempää. Vuosi oli kulunut ja olin palannut miehen kanssa kimppaan vain todetakseni että mikään asia ei ollut muuttunut.

En tajua mikä meillä niin pahasti mätti. Molemmat rakastettiin toisiamme, ainakin niin toisillemme aina vakuuteltiin. Mies väitti, ettei voida tulla toimeen arkielämässä. Ollaan liian erilaisia. En tajua miksi, koska ei oltu koskaan sitä arkea edes tosissaan nähty. Siksikö, että hänen mielestään leikkasin kurkkua väärällä leikkuulaudalla? Tämä oli eräs hänelle niin vaikeista asioista. Niin, minä olin tosiaan rokkari ja hän kuunteli mieluummin klassista musiikkia… jep. Molemmat akateemisia ihmisiä, tosin minä en ollut tohtori. Seksi oli hyvää ja sitä oli aina ollut riittävästi.

Sain tarpeekseni siitä pelleilystä ja heivasin jätkän vuosi sitten. En ole päässyt yli hänestä tosin. Kaipa tämä eron käsitteleminen voi ottaa aikansa, joskus pitkänkin aikaa. Lähettelee välillä baarista viestejä pilkun jälkeen, että ”olenko jo löytänyt itselleni hyvän miehen”. Mietin tietysti, että kyselee multa vain varmistaakseen paljonko hänellä on armonaikaa löytää se täydellinen ja ”se oikea” nainen, josta se aina jaksoi jauhaa. Vai alkaako aika käydä vähiin ja hänen täytyisikin ”tyytyä” muhun.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Onko tällainen ”paremman tavoittelu” yleistä? Tässä ei voi kertoa kaikkia suhteen yksityiskohtia lukijan mielenkiinnon kärsimättä, kysykää jos joku asia jäi epäselväksi.

2

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalleeee*

Tietentyyliset ihmiset eivät vaan sovi yhteen. En mäkään hevarina voisi minkään hopparin tai popparin kanssa seurustella. Seksi ei pelasta suhdetta jossa on kaksi täysin erilaista ihmistä. Loppupeleissä se merkitsee hyvin vähän kun arki ja muut asiat tulee elämään.

• Asiasta huvittunut

jäi ainoastaan se, miksi tällaista enää pohdit kun olet kerran jo päätöksesi tehnyt (=antanut fudut)?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe