Alaselän tatuointi..

lumileopardi

Niin tuossa alempana herätin jo keskustelua alasedän tatuoinnista..
Sellainen tuli vaan mieleen, että kun ekaa kuvaa oon ottamassa ja täällä s24:s lukenu hirmusti näitä kokemuksii kaikesta niin mahtaako se kipu olla aika sietämätöntä tuolle alueelle..? Pitäisikö ottaa kuitenkin eka kuva nilkkaan, saisi sitten jonkinlaisen käsityksen että miltä sen tekeminen tuntuu...
Vaik toisaalta sehän riippuu juurikin tuosta alueesta! Kyllä siitä siis takuulla selviää henkissä..;) Mut mut, ainahan näitä sitte miettii ja viimeistään jännitys nousee huippuunsa kun siinä tatuointi paikalla sit makoilee.. =)
Mutta niin siis tuosta paranemisprosessista vaan, että eikös se ole aika vaivalloista kun se on tuolla alaselässä niin rasvailla ym? Ja kuinkas kauan se oikeen kestää parantua kun kaikki vaatteetkin sitä sitten hiertää.. Hmmm..
Jospa te alaselän tatuoinnin omaavat vastailisitte tai miksei muutkin!! Kokemuksia! =)

24

9428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatskojen omistaja

      Otin ensimmäisen tatuoinnin alaselkään. Ja vielä suht ison kokoisen. Eikä se mitää hirveen kivuliasta ollu. Tietysti se riippuu ihmisen kipukynnyksestä. Tosin välillä tuntu, että ei enää ikinä ku neula kaiversi jotain hermon päätä tai vastaavaa. Välillä sai kävellä ja huilata jos halus.
      Niin ja paraneminen ei vieny kauaa. Alkuunhan se oli arka, mutta pari päivää vierähti niin helpotti. Ja silloinhan kannattaa käyttää matalavyötärösiä housuja yms.

    • TaruM

      Risstiselässä on rykelmä hermonpäitä ja jos omaa alhaisen kipukynnyksen, saattaa teko olla tuskaista. Muissa kohdissa alaselkää saattaa päästä helpommalta.Tottakai kipuun sitten vaikuttaa jännitys, itseasiassa positiivisesti, kun keho tuottaa adrenaliinia..

      Oma kuvani ei sattunut, toisaalta kipukynnykseni on erittäin korkea. Hassua tosin, nilkkakuvani sattui huomattavasti enemmän vaikka laitettiinkin pehmytkudokseen, ei siis luun päälle. Liekö sitten syynä se, että jännitystä ei enää ollut ja adrenaliinit ei virrannut :)

      • lumileopardi

        alhainen kipukynnys eli siksi on alkanut jossain määrin asia mietityttämään.. Mutta tatuoija on kyllä tuttuni, joka helpottaa jännitystä ja jos tosissaan alkaa kärsimystä olla niin kai siinä voi sitten pienen tauon ottaapi... ;) Olen myös kuullut, että nilkkaan tehty kuva voi olla kivuliaampi.. Hassua!
        Ei pitäisi miettiä liikaa, vaan rohkeasti marssia tatuoitavaksi.. vais mitä? Siis kuvaa kannattaa miettiä, mutta tuota kipuasiaa ei varmaankaan kun se taitaa jokaiselle olla niin henk.koht asia!
        Kunhan tässä kartoittelen yleistä mielepidettä!! =)


      • pennywise
        lumileopardi kirjoitti:

        alhainen kipukynnys eli siksi on alkanut jossain määrin asia mietityttämään.. Mutta tatuoija on kyllä tuttuni, joka helpottaa jännitystä ja jos tosissaan alkaa kärsimystä olla niin kai siinä voi sitten pienen tauon ottaapi... ;) Olen myös kuullut, että nilkkaan tehty kuva voi olla kivuliaampi.. Hassua!
        Ei pitäisi miettiä liikaa, vaan rohkeasti marssia tatuoitavaksi.. vais mitä? Siis kuvaa kannattaa miettiä, mutta tuota kipuasiaa ei varmaankaan kun se taitaa jokaiselle olla niin henk.koht asia!
        Kunhan tässä kartoittelen yleistä mielepidettä!! =)

        elä sen suuremmin sitä kipujuttua ajattele. itelläni on erittäin matala kipukynnys, ja ensimmäinen kuva tuli alaselkään. semmonen 8x10cm kuva, reilu puoli tuntia hakattiin. oli valehtelematta elämäni tuskasin puolituntinen. mutta jännitti ja kaikkea. taukoja voi pitää jne. plussaa on, jos tatuoija on tuttu, vähentää jännitystä. mutta ei ollut niin traumaattista kuitenkaan minulla, nyt joulun alla toista kuvaa ottamaan. :)


      • Jaana 26
        lumileopardi kirjoitti:

        alhainen kipukynnys eli siksi on alkanut jossain määrin asia mietityttämään.. Mutta tatuoija on kyllä tuttuni, joka helpottaa jännitystä ja jos tosissaan alkaa kärsimystä olla niin kai siinä voi sitten pienen tauon ottaapi... ;) Olen myös kuullut, että nilkkaan tehty kuva voi olla kivuliaampi.. Hassua!
        Ei pitäisi miettiä liikaa, vaan rohkeasti marssia tatuoitavaksi.. vais mitä? Siis kuvaa kannattaa miettiä, mutta tuota kipuasiaa ei varmaankaan kun se taitaa jokaiselle olla niin henk.koht asia!
        Kunhan tässä kartoittelen yleistä mielepidettä!! =)

        Heikot tuntee kipua.


      • totuus...
        Jaana 26 kirjoitti:

        Heikot tuntee kipua.

        Heikot EI tunne kipua..


    • ladybug

      Itselläni oli ensin alaselässä n.pankkikortin kokoinen tatuointi ja nyt vähän aikaa sitten otin sen sivuille vielä jatkoa. Kun en keksinyt mitään paikkaa mihin olisin halunnut uuden tatuoinnin ja kun vaan teki mieli... :)

      Henk.koht. tatuoinnin tekeminen ei juurikaan sattunut. Mutta hieman ehkä kutitti ja tunsi kuitenkin kun sitä tehtiin. En sanoisi kivuksi. :) Ja ei ole kaduttanut vielä kertaakaan. (n.2 vuotta ollut kuva)

    • omistajaylpee

      Heyp

      Mulla noin puolisen vuotta ollut nyt alaselässä. Ensinnäkin täytyy sanoa että se parani aivan älyttömän nopeasti, rasvasin sitä Helosanilla jatkuvasti niin,että se oli yli kaksi viikkoa valkoisen kerroksen peittämänä; tämä oli hyvä niksi; ei kutinaa, ei kipuja, ei mitään hiton rupea. Yölläkin jos heräsin niin lisäsin kerroksen rasvaa.

      Kipu ei ollut niin kova kuin pelkäsin, erilaista kipua, ei olisi "neulaksi" uskonut. Kuvani on 25cm leveä, joten tuonne kylkirajoille kun se piirsi niin siitä voi sanoa että sattui, kai siellä iho on ohuempaa ja arempaa hermotustakin, mutta en edes inahtanut, ei se mitään sietämätöntä ole. Kamalinta oli se ettei tiedä mitä odottaa. Mutta nyt tiedän! :)

      Onnea tatskan hankintaan, omani on ihan maailman tyylikkäin :)))

      • lumileopardi

        Kuulla, että olet pitänyt tatuoinnistasi! =)
        Minulla on enää kuvan mietintä edessä, jos vaikka jouluna jo olisi kuva valmiina. Itselle vähän kuin joululahjaksi! Eikä se kipu varmasti ole mitään sietämätöntä, tutun tekemänä vielä helpompaa varmasti!!!
        Kiitos kaikista tsemppaavista vastauksista! =)


      • sattui vietävästi=)
        lumileopardi kirjoitti:

        Kuulla, että olet pitänyt tatuoinnistasi! =)
        Minulla on enää kuvan mietintä edessä, jos vaikka jouluna jo olisi kuva valmiina. Itselle vähän kuin joululahjaksi! Eikä se kipu varmasti ole mitään sietämätöntä, tutun tekemänä vielä helpompaa varmasti!!!
        Kiitos kaikista tsemppaavista vastauksista! =)

        mulla sellanen keskisuuri tribali. sen tekeminen sattu ihan sikana aluksi mutta jossain vaiheessa kipu "turtui"joten ei sitä sitten enää tuntenu ainoastaan sillo ku jyrsittiin selkärangan kohdalta (olin etunojassa istumassa joten selkä hieman kaarella.) lopputulokseen olen tyytyväinen ja lisääki tullu otettua ei se pitkään koske=)


      • Pliis kertokaa
        sattui vietävästi=) kirjoitti:

        mulla sellanen keskisuuri tribali. sen tekeminen sattu ihan sikana aluksi mutta jossain vaiheessa kipu "turtui"joten ei sitä sitten enää tuntenu ainoastaan sillo ku jyrsittiin selkärangan kohdalta (olin etunojassa istumassa joten selkä hieman kaarella.) lopputulokseen olen tyytyväinen ja lisääki tullu otettua ei se pitkään koske=)

        NIin että ootteko te kaikki aikuisia? ite oisin yläaste ikäinen ja haluan tatuoinnin alaselkään. sellasen jännän kuvan, vaikee kuvailla. Voisko joku kertoo silelen suurinpiirtein miltä tatuoiminen tuntuu? Tottuuuko siihe? saako siinä minkään sortin puutudusta? Kiitso avusta jos autatte :)


      • Unknown
        Pliis kertokaa kirjoitti:

        NIin että ootteko te kaikki aikuisia? ite oisin yläaste ikäinen ja haluan tatuoinnin alaselkään. sellasen jännän kuvan, vaikee kuvailla. Voisko joku kertoo silelen suurinpiirtein miltä tatuoiminen tuntuu? Tottuuuko siihe? saako siinä minkään sortin puutudusta? Kiitso avusta jos autatte :)

        ...en osaa kysymyksiisi vastata, mutta oli pakko kirjoittaa koska olen samanikäinen, tai no siis täytän kohta 16 vuotta. Ja haluan alaselkään tatuoinnin, ja pienen kiinalaisen merkin lapaluuhun.

        Tietääkö joku voiko kahta tatuointia ottaa samaan aikaa jos molemmat melko pieniä?

        Ja voisiko kipua verrata esim. viiltelyyn?

        Niin ja saako mitään puudutusta kun ottaa tatuointia, ja vielä tärkeämpää, saako epiduraalipuudutuksen lasta synnyttäessä???

        Jos viitsitte niin mainitkaa jotakin hyviä tatuointi- ja lävistysliikkeitä Hämeenlinnasta tai lähistöltä. (Napalävistyksen aion kohta ottaa) ;)


      • n24.
        lumileopardi kirjoitti:

        Kuulla, että olet pitänyt tatuoinnistasi! =)
        Minulla on enää kuvan mietintä edessä, jos vaikka jouluna jo olisi kuva valmiina. Itselle vähän kuin joululahjaksi! Eikä se kipu varmasti ole mitään sietämätöntä, tutun tekemänä vielä helpompaa varmasti!!!
        Kiitos kaikista tsemppaavista vastauksista! =)

        Lueskelin täälä näitä juttuja. Ite kans menos ottamaan tatskan selkään joulukuussa.
        Jännittää toki mutta asiaa oon jo niin monta vuotta pähkäilly ja miettiny ja haaveillu enneku menin sitte jokunen kuukausi sit jutteleen erääseen tatskaliikkeeseen ja varasin ajan samalla. Pitkät on jonot mutta on se sen arvostaki - odotukski varmasti palkitaan. :) Tatuointi on semmonen oksatyyppinen, joka alkaa alaselästä kyljestä ja menee sillai viistosti selän halki vastakkaiseen olkapäähän asti. :) Sillai oksatyyppisesti, värillisenä tottakai. Haaveena ois ollu saada oksaan valkoset kukat, mutta sitä nuo eivät luvanneet tehdä koska valkoinen väri heillä on kuulemma ainoastaan ns. tehosteväri, jota käytetään vain pieninä osina kuvassa. Se hieman latisti fiilistä, mutta olen tässä pähkäillyt muita väritysmahdollisuuksia ja eiköhän siitä pääse yhteisymmärrykseen vielä. ;) Onhan tässä aikaakin onneksi vielä miettiä värejä. Runko joka tapauksessa olisi melko hento, ohut - ei siis mikn puunrunko vaan oksa josta haarautuu pienempiä oksia. Hieman kirsikanpuunoksan tyyppinen/omenanpuunoksa. :) Oksa olisi ruskealla sävytyksellä ja kukat.. ehkä keltaisen sävyllä taikka turkoosi-valkoisina. Jotenkin se pinkki sävytys tökkii, joka yleisenä värinä tosin on tuossa kirsikankukan oksassa. Mutta aika näyttää, mihin päätös lopulta päättyy.
        Marraskuussa pitäis olla lyötynä lukkoon nuo kuvan mallit ja väritykset, jolloin meen tatuoijjan luo suunnittelemaan ja hän alkaa sitä piirtämään. :) Kuva siis on varma juttu ja tyyli mutta kukkien värit vielä hiukan harkinnan alla. Kuvalla on minulle henkilökohtanen merkitys, ei siis ole tod mikn hetken mielijohteen juttu. :) Ja sen ideana on kuvata osana mun persoonallisuutta, ja luonnetta. Se on ikäänkuin se pieni palanen mun puuttuvasta persoonallisuudesta. Jos näin vois sanoa. :)


    • alaselkätatuointi

      Aattelin tässä vastata kun itekkin olen alaselkään tatuoinnin ottamassa.. mutta sitten oon kanssa kuullu sellasta että onko totta että jos ottaa alaselkään tatuoinnin, niin eikö sitten saa synnyttäessä sitä puudutusta..? tai tällästä oon kuullu.. joten te jotka tietää tatuoinneist hieman enemmän niin voisko kertoo :-)

      • ..Jenna..

        Riippuen tietenkin tatuoinnin koosta ja peittävyydestä, usein epiduraalin antaminen on mahdollista. Siinä on muutama nikamaväli tilaa, ihon venyttäminen, eli ei siis mitään absoluuttista paikkaa josta puudutus pitäisi saada annettua. Tarkempaa tietoa / omakohtaisia kokemuksia minulla ei kyllä asiasta ole.

        Kivusta sen verran, että itsellä ei sattunut mitenkään hirveästi ensimmäisten muutaman tunnin aikana, mutta sitten alkoi iho jo olla aika herkkänä ja jossain vaiheessa sattui todella paljonkin. Paikka tietenkin vaikuttaa myös, itsellä koski eniten kun läheltä selkärankaa vedeltiin, mutta sekään ei ollut alussa mitenkään sietämätöntä.

        Ensin tatuoiminen tuntuu mielestäni raaputukselta, kuin jollain terävällä raavittaisiin ihoa mutta ei niin, että se sattuisi. Tietyissä paikoissa (ja ainakin itselläni kaikkialla kun on kuvaa tehty jo pidempi aika) tunne on enemmänkin veitsellä viiltelemisen tuntuista, tai ehkä edelleenkin jollain terävällä raapimista, mutta niin vahvasti, että se todella tuntuu. Kai nuo tuntemuksetkin voi olla aika henkilökohtaisia. Jälkeenpäin ei ole ikinä oikeastaan ollut paikka kipeänä, hieman kosketusherkkä vain.

        Mutta eipä ole ollut mitään, mitä ei kestäisi. Käsivarteen, ts. hauikseen tehty kuva tuntui vähiten, alussa jopa mukava, hieman kutittava tunne (muuttui kyllä jossain vaiheessa epämiellyttäväksi, kipukynnyksen uskoisin minulla olevan aika keskivertoa luokkaa, ei erityisen matala tai korkea).


      • tzyde
        ..Jenna.. kirjoitti:

        Riippuen tietenkin tatuoinnin koosta ja peittävyydestä, usein epiduraalin antaminen on mahdollista. Siinä on muutama nikamaväli tilaa, ihon venyttäminen, eli ei siis mitään absoluuttista paikkaa josta puudutus pitäisi saada annettua. Tarkempaa tietoa / omakohtaisia kokemuksia minulla ei kyllä asiasta ole.

        Kivusta sen verran, että itsellä ei sattunut mitenkään hirveästi ensimmäisten muutaman tunnin aikana, mutta sitten alkoi iho jo olla aika herkkänä ja jossain vaiheessa sattui todella paljonkin. Paikka tietenkin vaikuttaa myös, itsellä koski eniten kun läheltä selkärankaa vedeltiin, mutta sekään ei ollut alussa mitenkään sietämätöntä.

        Ensin tatuoiminen tuntuu mielestäni raaputukselta, kuin jollain terävällä raavittaisiin ihoa mutta ei niin, että se sattuisi. Tietyissä paikoissa (ja ainakin itselläni kaikkialla kun on kuvaa tehty jo pidempi aika) tunne on enemmänkin veitsellä viiltelemisen tuntuista, tai ehkä edelleenkin jollain terävällä raapimista, mutta niin vahvasti, että se todella tuntuu. Kai nuo tuntemuksetkin voi olla aika henkilökohtaisia. Jälkeenpäin ei ole ikinä oikeastaan ollut paikka kipeänä, hieman kosketusherkkä vain.

        Mutta eipä ole ollut mitään, mitä ei kestäisi. Käsivarteen, ts. hauikseen tehty kuva tuntui vähiten, alussa jopa mukava, hieman kutittava tunne (muuttui kyllä jossain vaiheessa epämiellyttäväksi, kipukynnyksen uskoisin minulla olevan aika keskivertoa luokkaa, ei erityisen matala tai korkea).

        Mistä tämä aina pulpahtaa pinnalle?
        Tatuointi EI estä epiduraalipuudutusta.
        Tässä tietoa asiasta englanniksi:
        http://wiki.bmezine.com/index.php/Epidural


      • lalalaa
        tzyde kirjoitti:

        Mistä tämä aina pulpahtaa pinnalle?
        Tatuointi EI estä epiduraalipuudutusta.
        Tässä tietoa asiasta englanniksi:
        http://wiki.bmezine.com/index.php/Epidural

        Juuh ei ole todisteita siitä, että tatuoinnin läpi puuduttaminen tekisi mitään, mutta jotkut sitä silti epäilevät. Tiedä sitten syystä, mutta kaikki lääkärit eivät suostu epiduraalia laittamaan tatuoinnin päältä. Eipä silti, yleensä tosiaan se jostain kolosta silti pystytään tekemään.


    • pöh...

      menee ehkä vähän ohi aiheen mutta paljonko teidän tatuointinne ovat maksaneet? siis nimen omaan alaselän tatuoinnit. totta kai se riippuu paikastakin paljo ottavat mutta ois mukava kuulla sellasia "suunnilleen" hintoja :)

    • Tuohon että ottaisit nilkkaan ensin.. Itse otin alaselkään jonka luulin sattuvan todella paljon niin ei loppujenlopuksi sattunut kovinkaan paljoa. Eilen otin nilkkaan (pohkeen puol väli jalkapöytään asti) Ja voin kertoa että sattui niin s**tanasti. oli melko lähellä ettei poru tullut. :D Tosin kipu on täysin ihmisestä kiinni, mutta tunnen muutamia joilla on niin alaselässä kuin nilkassa ja jokainen on sanonut että nilkka oli KIPEÄ (:

      • Niin ja otin itse alaselkääni tatuoinnin kun olin 15. alaselässäni on perhostribaali joka on noin 20cm leveä ja maksoi 60e. Nilkassa aika suuri ja maksoi vain 30e koska tatuoija oli tuttu. (oudossa liikkeessä noin 150e.)


      • Pavros
        mimmuskaaa kirjoitti:

        Niin ja otin itse alaselkääni tatuoinnin kun olin 15. alaselässäni on perhostribaali joka on noin 20cm leveä ja maksoi 60e. Nilkassa aika suuri ja maksoi vain 30e koska tatuoija oli tuttu. (oudossa liikkeessä noin 150e.)

        Alaselässä oleva tatuointi on sairaan seksikäs naisella. Takaapäin lykkiessä tulee tulee tunne kuin likaista lumppua työntelisi


    • Stovaria

      Kertokaa sitten toki missä elokuvissa esiinnytte ja millä taiteilijanimellä jotta tatuoinnin laatu on tarkastettavissa.

    • Auts..

      Kyllä suosittelen, että ei todellakaan kannata ensimmäistä kuvaa ottaa nilkkaan. Sattuu saatanasti, värit voi lähtee parantumisvaiheessa helposti eli sit pitää korjata ja kärsii lisää kipuu ja myös kenkä/vaatevalinnat on rajalliset parantumisvaiheessa.

    • Anonyymi

      Kaikki riippuu tosiaan jokaisen kipukynnyksestä. Itsellä korkea sellainen mutta alaselkään tehdyssä tatuoinnissa huomasi tietyt hermopisteet joissa epämiellyttävyys oli aika huipussa. Kaiken kesti ja kestää jos tosiaan kuvan haluaa ja iho turtuu nakutuksen edetessä. Jos ei ole varma oman kivun siedosta ehkä kannattaa ottaa vaikka olkavarteen ensimmäinen, ei ole pahimmasta päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe