Sattuuko luomenpoisto?

pelokas...

Minä olen aina halunnut poistattaa 3 isoa luomea jotka hankaavat ja häiritsevät elämääni. Minua pelottaa miten kyseinen poisto tapahtuu?

Onko kallista? Yksityisellä tuntuu maksavan n. 100 euroa jollei enemmän mutta missäs muualla näitä tehdään?

Esim. miltä tuntuu paikallispuudutus piikki kaulassa ja entäs sen jälkeen itse leikkaus/hirtto miten ne sen sitten tekeekin. Olen kuullut myös jostain laser jutusta mutta se ei varmaan ole tavallisia tapauksia varten.

Onko kellään kokemusta kerroppas yksityiskohtia????

17

12583

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t-t-

Laser ei tosiaan ole kovinkaan käytetty menetelmä. Luulen, että sitä käytetään vain kasvojen alueelle. Ehkä joku tietää paremmin. Minun luomeni on kuitenkin aina leikattu; ja niitä on ollut paljon. Vatsassa, kaulassa, genitaalialueella, selässä...ja vielä vatsasta ja selästä pitäisi kolme poistaa.

Siis eihän se mitään kivaa ole. Puudutuspiikin laittaminen sattuu kyllä, sitä ei voi kieltää. Mutta se onkin sitten ainut asia, mikä sattuu. Itse leikkaamisesta ja tikkien laitosta ei tiedä mitään -mitä nyt tuntee sen nykimisen. Tämä on ollut tilanne mistä tahansa leikattaessa. Sitten pitää viikon verran elellä niiden tikkien kanssa, mikä itsessään ei ole kivuliasta, mutta aika ärsyttävää. Toisaalta on ihana, kun vaivanneesta luomesta pääsee eroon.

Itselleni tosiaan näitä luomia on siunaantunut paljon ja hankalille paikoille. Yhdellä kertaa lääkäri poistaa pari luomea, saattaa olla, että jopa kolme-neljä. Mutta itseltäni kaksi kerrallaan. Ja aina olen halunnut pitää "lepotaukoa" useamman kuukauden/ vuoden välissä ennen kuin olen mennyt seuraavan kerran. (siksi kai tämä niin pitkä projekti onkin :)

Voit mennä toimenpiteeseen myös omalle terveysasemalle. Silloin olisi hyvä, jos pystyt perustelemaan luomen poiston jollain terveydellisellä syyllä kosmeettisen lisäksi (muutokset, vaikea paikka tms).

• pelokas...

Niin tiedän että puudutus vain sattuu sehän siinä pelottaakin se kipu vain. Mutta ei kai sekään nyt ole tavallista verikoetta pahempi vähän kirvelee mutta ei kauaa. Minulla olisi 3 poistettavaa mutta ihan eri paikoissa mutta hankaavat pahasti.

• susan
        pelokas... kirjoitti:

Niin tiedän että puudutus vain sattuu sehän siinä pelottaakin se kipu vain. Mutta ei kai sekään nyt ole tavallista verikoetta pahempi vähän kirvelee mutta ei kauaa. Minulla olisi 3 poistettavaa mutta ihan eri paikoissa mutta hankaavat pahasti.

on poistettu yhteensä kolme luomea. Kaikki eri kerroilla. Jos tk:ssa poistattaa niin tulee paljon halvemmaksi, mutta se joka minulta poisti oli kuitenkin kirurgi. Kaksi muuta luomea on poistettu yksityisellä joka on kyllä aika kallista hommaa. Yli 100 euroa se ainakin on.

Tosiaan ainoastaan puudutuspiikki sattuu ja täytyy kyllä sanoa että kyllä se enemmän sattuu kuin pelkkä verikokeen otto sormenpäästä muttei niin paljon etteikö sitä voisi kestää :) Mikään muu ei sitten satukaan ollenkaan. Luomen poisto on tosi pikku juttu. Varsinkin jos ajattelee että menee yksityiselle ja kirurgi leikkaa niin luomen poistot on niille ihan pienimmästä päästä olevia toimenpiteitä.

• lions paloma
        pelokas... kirjoitti:

Olen myös menossa huomenna poistattamaan pari luomea yksityiselle, ja mietin tuota kipuasiaa koska varsinkin toinen luomista on melko arassa paikassa, mutta toisaalta kun ajattelen että olen synnyttänyt lapsen ja sen operaation jälkeen oli alakerta todella täynnä tikkejä, joiden kanssa sai kärsiä yli kuukauden, niin eiköhän tässä parista piikistä ja tikistä kuitenkin selviä... ;-))

• tyttö

Kyllä laserilla poistetaan ihan tavallisiakin luomia, ainakin yksityisellä. Luomen poisto laserilla tapahtui ihan hetkessä, tikkejäkään ei laitettu. Tosin siitä puudutuksesta et pääse, vaikka valitsisit laserin, mutta itse toimenpide oli minulle paljon helpompi, jos vertaan tavalliseen leikkaamalla poistoon, koska minua inhottaa yli kaiken kaikki leikkauksiin liittyvä.

• Pigmenttihäiriö

Se puudutus tietysti sattuu, mut kaikista pahinta mulle oli pari ekaa päivää poistojen jälkeen. Poltteli ja kirveli, ja tikit pisteli. Nyt juuri otettiin tikit pois eikä toinen haava pysynytkään ummessa... sitä ei kuulemma aleta enää tikkaamaan. nyt mulla on siis odotettavissa oikein komea arpi solisluun päällä.
      Paitsi jos joillakin on vinkkejä arven minimointiin... kuten että ootteko laittanu esim Bepanthenia, tai vastaavaa??

• RLV

Multa poistettiin just pari päivää sitten kaks luomea yläselästä.. Mikään muu kuin puudutus ei sattunut siinä toimenpiteessä, itse luomien poisto oli yllättävän kivutonta :D tuntu vaan siltä että jotain se kirurgi siellä räpeltää, mutta ei sattunut yhtään.
        Hintaa yksityisellä tuli 247e, mutta onneks on sairausvakuutus!
        Jälkeenpäin etenkin toista arpea on poltellut ja kirvellyt. Tikit pidetään yhteensä 10 päivää, niin on varmasti haavat mennyt jo umpeen.

• eka kerta

luomen poisto.Kaulassani oli luomi,mutta jännitin vähäsen.Tehdään vain paikallispuudutus kaulaani,mutta ei se satu kauhea mitään ja minulle myös tehty tikit.Olin luomen poisto terveysasemalla.Paikallispuudutus tuntui vain nipistä kuin hyttynen.Sen jälkeen minua ei pelota mikään.

• riinac

Minulta ei ole ikinä poistettu luomia mutta menossa olen poistattamaan 5 isoa luomea naamasta terveys-asemalle..
        Minulla on naamassani ainakin 5 isoa luomea ja 10 pienenpää ja ne kasvavat hurjaa vauhtia! ;(
        Koko vartalo on muutenkin luomien peitossa ..Mistä se voisi johtua..?
        Ne vaikeuttavat elämääni erittäin paljon koska olen ylä-asteella ja uusiin ihmisiin tutustuminen on erittäin hankalaa..eikä minulla ole muutenkaan paljon ystäviä.
        Minua tuijotetaan ja se tuntuu pahalta, varmasti moni muu ihminen olisi jo tottunut tuijotuksiin ja ei välittäisi mutta olen niin herkkä ihminen ja se satuttaa minua ;((.
        Minua pelottaa puudutus koska olen kuullut että se sattuu SATTUU ja paljon ..
        MInulla on piikkikammo ja erittäin korkea/matala (en tiedä kumpi) kipukynnys..tarkoitan siis että kaikki sattuu paljon ja kun olen muutenkin tosi herkkä.
        Sitä olen miettinyt että voisiko luomelle laittaa ennen poistoa emla puudutuslaastarin puudutusta varten :D...se voi kuulostaa tyhmältä mutta en uso että pystyisin siihen muuten ..Ollaan 2 kertaa käyty ja varattu aika mutta olen saanut paniikin eikä operaatiota olla pystytty tehdä.

Voitteko vastata Pliis! olen toivoton ja tarvin apua! ;(((

• auttaa
        riinac kirjoitti:

Minulta ei ole ikinä poistettu luomia mutta menossa olen poistattamaan 5 isoa luomea naamasta terveys-asemalle..
        Minulla on naamassani ainakin 5 isoa luomea ja 10 pienenpää ja ne kasvavat hurjaa vauhtia! ;(
        Ne vaikeuttavat elämääni erittäin paljon koska olen ylä-asteella ja uusiin ihmisiin tutustuminen on erittäin hankalaa..eikä minulla ole muutenkaan paljon ystäviä.
        Minua tuijotetaan ja se tuntuu pahalta, varmasti moni muu ihminen olisi jo tottunut tuijotuksiin ja ei välittäisi mutta olen niin herkkä ihminen ja se satuttaa minua ;((.
        MInulla on piikkikammo ja erittäin korkea/matala (en tiedä kumpi) kipukynnys..tarkoitan siis että kaikki sattuu paljon ja kun olen muutenkin tosi herkkä.
        Sitä olen miettinyt että voisiko luomelle laittaa ennen poistoa emla puudutuslaastarin puudutusta varten :D...se voi kuulostaa tyhmältä mutta en uso että pystyisin siihen muuten ..Ollaan 2 kertaa käyty ja varattu aika mutta olen saanut paniikin eikä operaatiota olla pystytty tehdä.

Emlan käyttö ennen puudutuspiikkiä auttaa ehkä hieman. Kun olin yläluomileikkauksessa, luomiin levitettiin ensin Emlaa ja sitten muutaman minuutin jälkeen laitettiin puudutuspiikit. Eihän se kipu kokonaan hävinnyt, mutta piikit tuntuivat siedettävältä.

• Anonyymi
        riinac kirjoitti:

Sitä ei kannata pelätä. Piikki tuntuu vähän mutta sen jälkeen tuntuu vaan että joku vaan tekisi jotain. Helppo homma:)

• luomenpoisto sattuu

multa on poistettu aika iso luomi alavatsasta. Se sattui ennemmän kuin mikään muu. Se oli hirveetä, koska puudutus ei ollu auttanu. Vielä enemmän sattu tikkien laitto. Ja toimenpiteen jälkeen melkein pyörryin. Arvesta tuli isompi kuin mitä luomi oli mutta arpi on melkein ihon värinen joten se ei häiritse, toisin kuin luomi.

• luomet

Minulta otetaan huomenna päästä luomi pois ja olen todella surullinen ja pelokas kivun takia, miten lievittäisin suruani:(

• eeverttinen

Minulta poistettiin rinnasta eikä sattunu ollenkaan. Puudutuskaan enempää kun senkan ottaminen. menin terv:kesk:seen. näyttään sairaanhoitajalle luomea kun kutisi ilkeesti, niin sanoi että napataan pois niin lakkaa kutisemasta ja nappasi. Sitten se vielä lähetti sen johonkin laporitorioon tutkittavaksi ettei ole ihosyöpää, Ei sitä oikeestaan tuntenut, rapina vain kuului ja sellainen heikko nykiminen. Neljä tikkiä ja niin parani etten enää tiedä missäkohti se edes oli.

• Anonyymi

Minäkin pelkään

• Anonyymi

Ei kannata pelätä. Minulta poistettiin rintakehästä puolensentin kokoinen luomi. Poiston teki Terveystalon yleislääkäri ja ainoa tunne oli muutama pieni pistos kun puudutusainetta laitettiin alueelle.
      Noin 10 minuutin päästä lääkäri tunnusteli aluetta ja sanoi että on tarpeeksi puutunut ja sitten pari pientä veitsen heilautusta ja luomi oli poissa. Kolme tikkiä paikalle ja laastari päälle ja siinä se olikin. Tikkien laitto tuntui vain hivenen nyppivänä tunteena iholla, mitään kipua ei ollut. Eikä alue ollut edes kipeä seuraavina päivinä. Tikkien poisto oli viikon päästä. Hoitaja katkoi langat ja veti ne pois ihosta. Ei mitään kipuja siinäkään.

• Anonyymi

Kerran se vain kirpaisee ja viikon päästä et enää huomaa mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe