Joulu tulee :)

kaisa

Joulu on vissiin tulossa kun lapset kuuntelee joululauluja ;) aattelin näin "joulun alla" alottaa pientä galluppia...eli ootteko menossa Suomeen jouluksi ja kuinka kauaksi aikaa!? Kannattaako suomeen mennä jouluksi vai katsastaa erilaisen kulttuurin tavat??

18

1809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Ma oon menossa suomeen jouluksi kun haluun sen perinteisen lumisen joulun mita taalla keski-englannissa ei oikein saa. Oon pari viikkoa suomessa ja palaan sitten takas tanne. Olisi ollut kiva kokea englantilainen joulu mutta ilman lunta ei joulua tule. ja haluun muutenkin paasta moikkaa kavereita ja sukulaisia.

• LivingInHolland

Kotiin menossa kahdeksi viikoksi. Kuusi kuukautta poissa ja kyllä se joulu on perheen kanssa vietettävä :)

• jenni

Kahdeksi viikoksi juuri ennen joulua olen menossa kotia. 22pva lento takaisin tanne englantiin. Saan ainakin kivasti aikaa perheen kanssa ja sitten kokea myos taman perinteisen englantilaisen joulun.

• Anet

Menen kyllä kotiin. Ei mitään erikoisen eksoottista nähtävää Ruotsin joulussa. Koti ja kaverit siis vie voitin.

• Au-pair85

Kotiin menossa täältä ranskanmaalta. Kolmeksi viikoksi! Johan sitä siinä vaiheessa onkin neljä kuukautta oltu reissussa! :]
      Kyl mä sitä kotia kannatan, ainakin kun perhekkin on lähössä pois täältä niin empäs ajatellut joulua yksin täälläkään viettää! Vaikka en kyllä epäile ettei se olisi kokemus viettää joulua toisenlaisissa merkeissä!?

• jonttu

Lento Belgiasta Suomeen lahtee 16. joulukuuta ja tuun sit just joulun jalkeen takas ja vietan uvan taalla. Suomalaisesta joulusta en raaski luopua vaikka tarjouksia tulikin, uusvuosi on sitten eri asia kun voi olla vahan komjammat tulitukset kun mita kotona olis. JA VARMANA ERI BILEFIILARIT!! Mut tarttee kai mun hakee lahjat kotoo, unohtu toi osotteenmuutos toimittaa Korvatunturille =)

• anniina

Mä vietin viimejoulun USA:ssa ja suosittelen.Kyllä suomalaisia jouluja ehtii (ja on jo ehtinyt) kokemaan. Tuskin koskaan enää amerikkalaista joulua, joka oli kokemisen ja näkemisen arvoinen!

• kotiin

Kylla se on mentava jouluksi kotiin. Usasta lennan Suomeen pariksi viikoksi. Kuukausia on taalla takana 10 ja jatkan viela toisenkin vuoden..:)

• sonju

vietin aupairvuoteni joulun saksassa aupairperheeni kanssa. ja vaikka etukäteen luulinkin, ettei mullle (vannoutunena talven lapsena) joulua ilman lunta tulis, niin kyllä se silti ihan joululta tuntu, ilman luntakin! muutenkin oikein miellyttävä kokemus :) mulle ainakin sopi tuo, etten vuoteni aikan kotona suomessa käynyt, ois vaan kauheeks hulinaks tuo vierailuaika menny, kun ois kaikkii "pitäny"/halunnu nähdä ja sit taas uudet jäähyväiset ja takas ulkomaille...

• SueSue

Meen kotiin.. toivottavasti ainakin viikkoa ennen joulua, jos sopii isäntäperheelle. Pakko sopia! Samalla lähden kotiin.. varmasti haikeaa, mutta samalla ihanaa päästä kotiin. Ristiriitaiset tunnelmat on varmasti. Saa nähdä itkenkö koneessa..

• cheshiregirl

..olin viime joulun ja kylla kannatti, ei itseasiassa ollut yhtaan ikava Suomeen. Ja saatiin jopa valkea joulu, taalla satoi joulupaivana pari senttia lunta! Tana vuonna menen kotiin, lopetan au paireilun joulukuussa.

• Alpeilla

Olin vuosia sitten aupairina ranskankielisessä Sveitsissä ja vietin siellä joulun. Olimme perheen kanssa 3 viikkoa Alpeilla omassa talossa. Joulu jäi lähtemättömästi mieleen. Se oli eka joulu pois kotoa, olin silloin 18 vuotta ja joka joulu sen jälkeen muistelen sitä. Kotijoulut me osaamme ulkoa, mutta tilaisuus kokea tämä suuri juhla muualla tulee kohdalle niin harvoin, että suosittelen todella miettimään sitäkin vaihtoehtoa.

• jouluksi

Kylla ma kotiin menen. Perheessani on kaksi alle 2v lasta ja aikovat matkustaa ympari englantia ja irlantia sukulaisten luona koko joululoman. siita autossa istumisessa ja monissa eri nurkissa pyorimisesta on kylla hohto kaukana. Muutenkin haluan paasta nakemaan perhettani ja ystaviani jouluna, sen avulla taas jaksan sitten ensi kevaan.

• Texasista

Joo, eli lento Dallasista Helsinkiin lähtee 16.12. ja takaisin tulen 19.1. Menen kotiin, koska viime joulun ja talven olin Englannissa, niin muuten jäis kaks kertaa peräkkäin välistä. Mutta kyllä joulun viettäminen ulkomailla on kokemisen arvoinen juttu! Ja nyt taas odotan innolla Suomen joulua pitkästä aikaa.

• sanna
        Texasista kirjoitti:

Joo, eli lento Dallasista Helsinkiin lähtee 16.12. ja takaisin tulen 19.1. Menen kotiin, koska viime joulun ja talven olin Englannissa, niin muuten jäis kaks kertaa peräkkäin välistä. Mutta kyllä joulun viettäminen ulkomailla on kokemisen arvoinen juttu! Ja nyt taas odotan innolla Suomen joulua pitkästä aikaa.

Ajattelin aluksi että jäisin saksaan joulua viettämään, mutta nyt ehdottomasti ei.. 3 lasta juoksee aamusta iltaan ympäri taloa ja sukulasvierailut, niin ei kiitos.. Muutkin au pairit täältä lähistöltä lähtee kotiin, niin mitäpä minä täälä yksin..

• Misky84

mä täältä zürichistä OLEN menossa Suomeen jouluksi. alkaa jo jalkapohjissa polttaa ajatuskin suomalaisesta joulusta, kun tuolla keskustassa alkaa olla niin jouluinen tunnelma, eikä jouluvaloja ole vielä edes sytytetty! suom. perheeni on kyllä jäämässä tänne, mutta minä päätin jo ennen tänne tuloa, että kotiin on sitten pakko päästä vuoden lopussa... toisaalta mun päätökseeni vaikuttaa se, etten viime jouluna Suomessa ollut. kyllä tätä sveitsiläistä kultturia oppii muutenkin, ja mulla varmaan olisi suom. joulu täälläkin tiedossa anyway, so... mielummin sitten oman perheen kanssa!!

• Epsom

Jei, tajusin tassa naita viesteja lukiessani etta neljan kuukauden au-pairiuden jalkeen paasen viimein ensi viikolla kotiin!
        Ihanat kaksi ja puoli viikkoa lumisessa, rakkaassa kotisuomessa... En malta odottaa etta paasen syomaan kaikkia jouluherkkuja kun paino taalla on paassy tippumaan vahan liikaakin (pasta alkaa jo tympimaan). Ja ennenkaikkea naan taas siskot ja ihanan poikaystavan jota on ollut niin ikava!
        Mut joo, kolmas paiva takasin ja sitten viela pari kuukautta taalla...
        Can't wait.

• Anonyymi

Milloin joulu on tänä vuonna?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe