Joku tuossa aikasemmin mainitsi että puhukaa Bathorysta. Noh puhutaan sitten. All time favoritenä Bathoryltä täytyy mainita heti ensimmäinen levy joka pieksee primitiivisyydellään, Quorthonin ärähtely tuo mieleen todella pimeän ja vihaa täynnä olevan ihmisen, kitarasoundit ovat raakaa kuunneltavaa kun tumea basso jyllää taustalla ja rummut kuuluvat kirkkaasti soittimien seassa. Laulut ovat miksattu sopivalle tasolle.Levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä Tässä on black metallia parhaimmilaan, fuck the norwegian gays, hail sweden.
The Return... tappaa myös siinä missä ensimmäinen, Total Destructionin riffi on pelkkää metallia puhtaimmillaan (likaisimmillaan) levy on samantyyppisiä biisi rakenteita kuin ensimmäisellä levyllä mikä ei ole lainkaan huono juttu. Toimii! Parhaimpina biiseinä mainitsisin Total Destruction, Bestial Lust ja Sadist, loistava levy, aikakautensa parhaimmistoa.
Under The Sign Of The Black Mark jatkaa hyvää linjaa edelleen, hiljaisen ja synkän intron jälkeen lähtevää Massacre tarjoaa nopeutta ja tiukkaa riffittelyä...laulut ovat hieman erilaisemmat kuin aikaisemilla mutta loistavat kuitenkin, monelle on tuttu Women Of Dark Desires jota myös Marduk on coveroinut ja moni muukin bändi kyllö, loistava biisi josta tehdyt coverit eivät ole ikinä yltäneet alkuperäisen tasolle. Call From The Grave biisissä mennään vähän hitaammalle linjalle, toimiva kappale jossa hyviä ja jänniä melodioita. Equimanthorn biisissä lähdetään taas nopeaan meininkiin, nopeaa ja aggressiivista laulantaa Quorthonilta, aivan killer biisi, yksi levyn parhaimmista biiseistä.
Muita hyviä Chariots Of Thunder, Massacre, Enter The Eternal Fire joka on hieman viikinkimeininkiä.
Lähdetään noilla nyt liikkeelle.
BATHORY!
21
2072
Vastaukset
- Spellbound
Joo Bathory oli kyllä aikakautensa kovin blackmetal bändi jota moni nykyteini ei edes tiedä. Itse tutustuin bändin tuotantoon joskus 80-luvun lopulla ja iski kyllä kovaa.. se oli jotain ennenkuulemattoman mahtavaa musaa kun ottaa huomioon sen ajan tarjonnan black osastolla.
Itsellä suosikki levy on Under sign of the black mark sen hieman melodisempien biisien takia mutta myös the return löytyy hyllystä. Vinyyli aikaan löytyi uudempiakin levyjä joissa viikinkimeininki jylläsi ja olivat hiukan erilaista Bathorya.
Erikoista Bathoryssa oli se että muistaakseni eivät tehneet ainuttakaan keikkaa koskaan, korjatkaa jos olen väärässä mutta näin muistelisin.
Quarthonistahan jätti aika tossa joku aika sitten ja bändin nettisivuilla annettiin neuvo faneille: Sterkat täysille huutamaan Bathorya ja 13 mustaa kynttilää palamaan.
Mitenkäs muuten a.p. Blood Fire Death levy ? Sehän oli vielä melko kovaa tykitystä.. En omista kyseistä levyä joten muistikuvien varassa..
Lopuksi toteamus että ilman Bathorya blackmetal scene olisi hyvin erilainen vai olisiko sitä ollenkaan ???"Erikoista Bathoryssa oli se että muistaakseni eivät tehneet ainuttakaan keikkaa koskaan, korjatkaa jos olen väärässä mutta näin muistelisin."
Näinhän se minun tietojeni mukaan on kunnes joku toisin todistaa!?
"Mitenkäs muuten a.p. Blood Fire Death levy ? Sehän oli vielä melko kovaa tykitystä.. En omista kyseistä levyä joten muistikuvien varassa.."
Loistava levy myös kyseessä josta itselläni löytyy vinyyli, ylivoimaisesti kovin kappale joka levyltä löytyy on For All Those Who Died ja The Golden Walls Of Heaven. Ostakaa levy!- Osculum
Ei varmasti olisi bm-scene sama ilman Bathorya. Kaipa ne Norjassa olisivat jotain kehitelleet itsekin, mutta kyllä Bathory oli siellä monelle suuri esikuva. Itelle uppoaa sekä miehen bm-puoli että viikinkimeno.
Osculum kirjoitti:
Ei varmasti olisi bm-scene sama ilman Bathorya. Kaipa ne Norjassa olisivat jotain kehitelleet itsekin, mutta kyllä Bathory oli siellä monelle suuri esikuva. Itelle uppoaa sekä miehen bm-puoli että viikinkimeno.
jota olen miettinyt on että jos Bathorya ei ikinä olisi ollut olemassa niin minkälainen olisi black metalskene nykyään? Mistä ne primitiiviset vaikutteet olisivat tulleet ellei Bathorylta, Venom oli kummiskin sen verran heavy metal maisempaa kuin Bathory.
- hammurabi
aggressor.perverssor kirjoitti:
jota olen miettinyt on että jos Bathorya ei ikinä olisi ollut olemassa niin minkälainen olisi black metalskene nykyään? Mistä ne primitiiviset vaikutteet olisivat tulleet ellei Bathorylta, Venom oli kummiskin sen verran heavy metal maisempaa kuin Bathory.
vaan crimson moonlightia blälkkisen kuuluu olla kristillistä eikä antikristillistä,antikristillinen bläkkis pois maan päältä,ja jeesuksen veren voima tilalle
- hammurabi
hammurabi kirjoitti:
vaan crimson moonlightia blälkkisen kuuluu olla kristillistä eikä antikristillistä,antikristillinen bläkkis pois maan päältä,ja jeesuksen veren voima tilalle
crimson moonlight on parasta ruotsalaista grindblackia
- Osculum
Venom ei tosiaan ollu musiikillisesti sellaista, että siitä olisi primitiiviblackia ammennettu. Monet Norjan bm-miehistä ovat maininneet Kreatorin vahvana vaikutteena, ja varmasti niin on ollutkin. Mutta Bathoryn vaikutusta on vaikea yliarvioida.
- Spellbound
Nimenomaan primitiivisyys puuttuisi varmaan monelta bändiltä ilman Bathorya ja sen kylmää, kuivaa ja repivää soundia.. Pitihän ladata koneelle levyiltä Bathoryt ja saatana että kuulostaa taas pienen tauon jälkeen hyvältä.
Niin ja siitä keikattomuudesta että syynä taisi olla että bändin jäsenet asuivat eri maissa tai ainakin rumpali, näin ainakin kaivelin muistini syövereistä.
Kokoontuivat ainoastaan levyttämään ja tekasivat tollaisia klassikoita... - Osculum
Spellbound kirjoitti:
Nimenomaan primitiivisyys puuttuisi varmaan monelta bändiltä ilman Bathorya ja sen kylmää, kuivaa ja repivää soundia.. Pitihän ladata koneelle levyiltä Bathoryt ja saatana että kuulostaa taas pienen tauon jälkeen hyvältä.
Niin ja siitä keikattomuudesta että syynä taisi olla että bändin jäsenet asuivat eri maissa tai ainakin rumpali, näin ainakin kaivelin muistini syövereistä.
Kokoontuivat ainoastaan levyttämään ja tekasivat tollaisia klassikoita...Kokoonpano vaihtui myös aika paljon: olihan siellä rummuissa yhteen aikaan nykyisin kuuluisa musavideo-ohjaaja Jonas Åkerlund. Mutta yhden miehen projekti Bathory pitkälle oli tietysti.
- Olio
Osculum kirjoitti:
Kokoonpano vaihtui myös aika paljon: olihan siellä rummuissa yhteen aikaan nykyisin kuuluisa musavideo-ohjaaja Jonas Åkerlund. Mutta yhden miehen projekti Bathory pitkälle oli tietysti.
Jostain luin muinoin, että olisi ne ihan alkualkoina parisen keikkaa heittänyt. Tarkemmin en nyt just muista. Asiallista menoa sekä uusi, että vanha matsku. Sain mä jopa kerran Quorthon herralta meiliäkin, kun pistin kysyen siltä jotain. Maanläheistä meininkiä, eikä mitään starailua. Hail the Hordes!
- sworn666
hammurabi kirjoitti:
Black metal ei ole ikinä ollut mitään jeesustelua.
- Ward
Olio kirjoitti:
Jostain luin muinoin, että olisi ne ihan alkualkoina parisen keikkaa heittänyt. Tarkemmin en nyt just muista. Asiallista menoa sekä uusi, että vanha matsku. Sain mä jopa kerran Quorthon herralta meiliäkin, kun pistin kysyen siltä jotain. Maanläheistä meininkiä, eikä mitään starailua. Hail the Hordes!
Jostain luin että Boss ehkä pelkäsi että keikkojen jännitys ja painen eivät ole hyväks Quorthonille ,sydänvian takia. Ja myöhempää tuotantoa ois ollu vaikea tehdä livenä sama mitä studiossa.
- Olio
Ward kirjoitti:
Jostain luin että Boss ehkä pelkäsi että keikkojen jännitys ja painen eivät ole hyväks Quorthonille ,sydänvian takia. Ja myöhempää tuotantoa ois ollu vaikea tehdä livenä sama mitä studiossa.
Olisi suunnitelmissa ollut varmaan tosi mahtipontiset "keikat", vaikea toteuttaa.
- keppi-einari
Olio kirjoitti:
83-85, näin muistan jostakin lukeneeni. Itellä kolahtaa armottomasti tuo viikinki, vaikkakin erään kaverin ansiosta Bathorya tuli jonkun verran jo kuunneltua 80-luvulla. Bläkki ei oikein silloin iskenyt, vaikka melko tymäkkää kamaa olikin. Nykyään jo kyllä löydän Bathoryn bm-kamankin joukosta muutaman todellisen helmen.
Toivottavasti valkyyriat Valhallassa tarjoilevat Quorthonille runsaasti olutta.
- blackmedal
Mulla on joku semmonen kuva että sillä Bathoryn äijällä oli joku sairaus joka tappoi hänet aika nuorena. Pitääkö paikkansa ?
- Olio
Ongelmia ollut jo pidempään sydämen kanssa muistaakseni.
- auttakaa
Niin onko Bathory jo siis lopettanu..ite aloin kuunnellla Bathorya noin vuosi sitten en muista biiseitten tai albumitten nimiä, mut menevää oli...sit osaisko joku sanoo levyjen määrään ja kui menestyneesti? kiitos
- Lemmy73
Jep, Bathory eli Quorthon kuoli tossa viime vuonna. Täältä löytyy lisätietoja noista letuista:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=BATHORY&uid=CAW060511080525&sql=11:xx1ibka96akc~T2
- Metal-tyttö
Olet tosi vetävän näköinen !
- Lemmy73
Äläs nyt viitti, oon vanha ja rupinen.
Mutta kiitos ny kuitenkin. :) - Metal-Tyttö
Lemmy73 kirjoitti:
Äläs nyt viitti, oon vanha ja rupinen.
Mutta kiitos ny kuitenkin. :)Hauska ja huumorintajuinen, aito Metal-mies:) Et sie oo vanha:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255