Aloitin Seronilin syönnin muutama viikko sitten. Soitin sopimuksen mukaan lääkärille lääkkeiden loputtua, joka antoi minulle uuden reseptin. Mutta jatkosta ei ollut puhetta. Joten nyt tulevaisuudessa, pitääkö minun aina lääkkeiden loputtua soittaa lääkärille ja uusia resepti sitä kautta, vai onko siihen joku toinenkin käytäntö?
En ole ennen nääs reseptilääkkeitä syönyt, ni en tiedä miten menetellään.
reseptin uusiminen
3
613
Vastaukset
- suti
Minä käyn uusimassa reseptin lääkärillä kerran vuodessa, saan siis lääkkeet vuodeksi kerrallaan. Jos olet vasta hiljattain aloittanut lääkkeet, lääkäri haluaa ehkä seurata vointiasi ja tarkkailla onko lääke juuri sinulle sopiva - jos lääke sopii, voit sitten hankkia pitkäaikaisen respetin. Lääkäriltä voi myös kysyä.....
Mielialalääkkeitä ei yleensä uusita apteekin kautta. - Ovidiu
Jos kyseisen lääkkeen määräsi terveyskeskuslääkäri, voit viedä reseptin terveysasemalle uusittavaksi ennen kuin lääkkeet loppuvat. Uusimisaika on n. 3 vrk. Terveyasemalla on joko laatikko, johon uusittavat repsut jätetään tai sitten erillinen reseptitoimisto, jonne reseptit viedään ja josta ne noudetaan.
Yksityislääkäri - koska bisnestä tekee - vaatii yleensä uuden vastaanottokäynnin luonaan tai sitten hän soittaa apteekkiin puhelinreseptin ja perii puhelinreseptipalkkion. Tosin kaikkia reseptejä ei voi määrätä puhelimitse. - wellamo
että kävisit lääkärissä välillä, sillä hoidon alkaessa (ja myöhemminkin) on tärkeää, että sun vointia ja lääkkeen vaikutusta seurattaisiin.
Tämä on juuri se typerä ongelma terveydenhuoltojärjestelmässämme ainakin psyykkisten ongelmien hoidossa, että resepti kouraan, mutta lääkehoidon tehoa ja potilaan vointia ei useinkaan seurata! Kyllä pitäisi kontrollikäynti aina sopia!
Jatkossa voit saada sitten tosiaan lääkkeet pitemmäksikin aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854