Hylätyksi tulemisen pelko

Priscilla

Olen huomannut kärsiväni järjettömästä hylätyksi tulemisen pelosta. Pelkään puolisoni jättävän minut, en ole edes varma onko siihen syytä. Onko muilla kokemuksia tästä tunteesta? Kuinka olette selvinneet/selviätte sen kanssa?

7

1727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NB

Mäkin olen koko elämäni ajan kärsinyt hylätyksi tulemisen pelosta. Luultavasti minun tilanteessa syy on, että minun isäni ei ole koskaan ollut maisemissa elämässäni. Olen saanut alkuni yhenillan suhteesta.
      Pienenä halusin aina olla äitini kanssa ja lähteä hänen mukaansa minne hän ikinä menikin. Ja aina jos hän vähääkään myöhästyi lupaamastaa kotiintuloajasta minä pelkäsin kaikkein pahimman tapahtuneen.
      Sama hylätyksi tulemisen pelko vaivaa minua suhteessanikin. Ennen naimisiin menoa luulin, että se lähtisi pois viimeistään sillon, kun on valat vannottu, mutta niin ei ole käynyt.
      Pelkään koko ajan, että mieheni löytää jonkun minua paremman ja sen vuoksi haluaisin pitää hänet vain kotona luonani, ettei hänellä olisi mahdollisuus tutustua muihin naisiin.
      Olen myös epätoivoinen, kuinka päästä tästä eroon !!?

• Shadow

pelkään jatkuvasti et mun kihlattu jättää mut. Hän on kuitenkin usein sanonut, että mun ei tarvi pelätä, koska se ei halua muita.
      Mulla tämä pelko juontaa varmaan juurensa siitä, että seurustelin ennen nykyistä miestäni toisen kanssa ja hän vain lähti. Ei kertonut syytä, eikä selittänyt milläänlailla, poisti vaan mut elämästään. En meinannut päästä siitä yli millään.
      Ainut keino millä mä nykyään pärjään tän tunteen kans on se, että mun on pakko luottaa mun kihlattuun...Eniten auttaa pahimpina pelon hetkinä se kun rakkaani osoittaa, että hän todella rakastaa mua.
      Voimia sulle Priscilla, sä et oo ainut joka tuosta kärsii...

• piitu

Sama täällä - minäkin sinnittelen saman tunteen kanssa, vaikka olen kihloissa ja avoliitossa (toisella kierroksella). Pahimmillaan tilanne on silloin, kun mies on hiljainen ja omissa ajatuksissaan/oloissaan tai lähtee omille asioilleen, kertomatta minne. Täytyy kuitenkin sanoa, että mieheni on osoittautunut - meidän vielä lyhyen suhteemme aikana - luotettavaksi.

• K
        piitu kirjoitti:

Sama täällä - minäkin sinnittelen saman tunteen kanssa, vaikka olen kihloissa ja avoliitossa (toisella kierroksella). Pahimmillaan tilanne on silloin, kun mies on hiljainen ja omissa ajatuksissaan/oloissaan tai lähtee omille asioilleen, kertomatta minne. Täytyy kuitenkin sanoa, että mieheni on osoittautunut - meidän vielä lyhyen suhteemme aikana - luotettavaksi.

Minulla myös sama juttu...Poikaystävä kun välillä on hiljainen ja ei huomaa ottaa kainaloon tuntuu olen jo jätetyltä...Tai ystävyys suhteelta.Mutta poikaystäväni on kyllä luotettava,mutta tämä pelko johtuu ilmeisesti siitä kun asuin isäni kanssa hän tapasi vuoden ajan toista naista pitkän seurustelun loppu vaiheilla.En tahdo masentaa ketään,mutta minä en pysty luottamaan kehenkään.En edes kavereihini...Jotkut asiat minun on vain pidettävä sisälläni.
        Ehkä ois aika vaan puhua poikaystävän kanssa.

• perro

Onhan se niin, ettei rakasta halua menettää. Mutta jos kovasti pelkää, -ja ihan muutenkin- kannattaa ylläpitää omia ystävyyssuhteita ja harrastuksia, eikä elää toisen kautta. Silloin pahimmassakin tapauksessa on omia juttuja, joiden ympärille voi koota elämänsä uudestaan.

• juu

mä pelkään kans hylätyksi tulemista mutta onneksi en hirveän paljon, paras apu tuohon on ainakin mun kohdalla ollu se että olen puhunut kullalleni asiasta, ja ehkä sekin että hän pelkää itsekin menettävänsä minut jollekkin toiselle.
        mä pelkään hylätyksi tulemista ehkä enemmän ystävyyssuhteissa koska oon liian usein on käynyt niin että tärkein ystäväni onkin kääntänyt minulle selkäni jne.
        kaikista eniten mä kyllä pelkään sitä että rakkaani joutuu esim. auto-onnettomuuteen tms.
        noh, pelkojen kans on vaan opittava elämään..

• virpi

Mä oon pelännyt hylätyksi tulemista kaikissa suhteissa mitä mulla on ollut. Välillä päässäni pyörii todella hullunkurisia ajatuksia siitä, miten ja miksi mut jätetään.

Oon välillä itkenyt hysteerisesti ystäväni olkapäätä vasten, koska olen taas uppoutunut omaan mielikuvitukseeni ja alistunut ajatukselle, että jossain vaiheessa kulta jättää.

Kerran ystäväni heitti mulle varsin yksinkertaisen, mutta hyödyllisen kysymyksen: "Minkä ihmeen takia se sut jättäis? Ja minkä ihmeen takia se ei sua rakastais?" Mulle tuli ihmeen rauhallinen olo, kun pohdin niitä kaikkia kertoja kun kultani on sanonut rakastavansa mua.

Kaikki lähtee siitä, että opit arvostamaan itseäs. Niitä asioita mitä itsessäs arvostat sun rakkaasikin sussa arvostaa. Ja juuri niiden asioiden takia se sun kanssa on.

Älä murehdi turhaan! Keskity vaan säkin arvostamaan rakkaasi ihania puolia ja vaali samalla omaa ainutlaatuisuuttasi.

Tsemppiä sulle ja kaikille muille! Kyllä te ootte rakkautta ansainneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe