Albert Järvinen on itselleni suomirockin paras kitaristi ever. Äkillisestä poismenostaan on jo sen verran aikaa, että uskalsin ottaa "hyvin vaietun asian", joka on askarruttanut minua edelleen esille. "Raittiusmies", kirjailija A. Melleri kertoi Alpun vetäneen heroiinia, mutta yleensä Albertin ongelma oli viina.
Mikähän on totuus? Kiitosta tietäjille.
Albert Järvisen kuolinsyy?
5
3797
Vastaukset
- punky-funk
Albert kuoli 24.3.1991 40-vuotiaana sydänkohtaukseen samassa Lontoolaisessa hotellissa, jossa Jimi Hendrix 20 vuotta aiemmin.
Viina oli Järviselle isoin ongelma, mutta kyllä kai se muutankin joskus veti. Viinan takia Remu potki sen Hurriganesista 1981. Albertin ja Cissen dokaamiseen kaatui myös Hurriganesin surullisen kuuluisa paluu vuonna 1988. Hurriganesin paluu oli ihan pannukakku huomioiden, että asialla oli legendaarisin kokoonpano: todella paskaa soittoa. Älkää ikinä kuunnelko Live at Cafe Metropolia.
Ankara dokaaminen näkyi Albertissa ikäistä vanhempana olemuksena, jos muistaa vaikkapa hieman ennen kuolemaa olleen Flashbacksliders -projektin, jossa Albert näytti jo ihan 60-vuotiaalta. Lääkäri joka teki Järviselle ruumiinavauksen sanoi, että 40-vuotiaan miehen sisäelimet olivat 70-vuotiaan. Juicella taitaa olla sama homma.- Se on jämpti niin
Melleri oli alkoholisti, joka kännipäissään käveli auton alle, eikä ennen kuolemaansa toipunut koskaan täydellisesti vammoistaan. Kuolikohan Mellerikin siis heroiinin?
Melkein kuka tahansa saa itsensä hengiltä ylenmääräisellä viinanjuonnilla 20 vuodessa, jotkut jopa nopeammin. Toiset loukkaa itsensä kännipäissään ja toisilta menee sisuskalut (kaikilta ennen pitkään).
Jos Alppu olisi kuollut jonkun huumeen yliannostukseen, ei asia olisi jäänyt salaisuudeksi. Tässä maailmassa paljastuu mitättömämmätkin asiat.
Hurriganesin -88 come back kaatui kyllä ihan muuhun kuin Alpun alkoholin käyttöön, vaikka Remu niin meidän haluaakin ymmärtää. Jos se olisi ollut pelkästään Alpusta kiinni, niin olishan Remu ja Cisse pärjänneet sitten ihan hyvin jonkun toisen kitaristin kanssa. 88 come back kaatui lähinnä Remun idioottimaisuuteen niin kuin moni muukin mahdollisuus Hurriganesin uralla.
Juicellahan ei omasta mielestään ole kuin diabetes ja munuaisvika, hänhän ei käytä alkoholia :-) Nythän Juicella on kuitenkin pappi omasta takaa, niin ehtii hyvin tekemään parannuksen ennen kuolemaa ja pelastua. - punky-funk
Se on jämpti niin kirjoitti:
Melleri oli alkoholisti, joka kännipäissään käveli auton alle, eikä ennen kuolemaansa toipunut koskaan täydellisesti vammoistaan. Kuolikohan Mellerikin siis heroiinin?
Melkein kuka tahansa saa itsensä hengiltä ylenmääräisellä viinanjuonnilla 20 vuodessa, jotkut jopa nopeammin. Toiset loukkaa itsensä kännipäissään ja toisilta menee sisuskalut (kaikilta ennen pitkään).
Jos Alppu olisi kuollut jonkun huumeen yliannostukseen, ei asia olisi jäänyt salaisuudeksi. Tässä maailmassa paljastuu mitättömämmätkin asiat.
Hurriganesin -88 come back kaatui kyllä ihan muuhun kuin Alpun alkoholin käyttöön, vaikka Remu niin meidän haluaakin ymmärtää. Jos se olisi ollut pelkästään Alpusta kiinni, niin olishan Remu ja Cisse pärjänneet sitten ihan hyvin jonkun toisen kitaristin kanssa. 88 come back kaatui lähinnä Remun idioottimaisuuteen niin kuin moni muukin mahdollisuus Hurriganesin uralla.
Juicellahan ei omasta mielestään ole kuin diabetes ja munuaisvika, hänhän ei käytä alkoholia :-) Nythän Juicella on kuitenkin pappi omasta takaa, niin ehtii hyvin tekemään parannuksen ennen kuolemaa ja pelastua.kenenkään kuolleen heroiiniin?
En mä ainakaan. Sanoin vain missä Albert kuoli, ja että jonkun kohtauksen sai.
Niin yleisesti aikalaiset ovat jupisseet, että Albert todellakin veti muutakin kuin viinaa. Niinpä en mä sitä voi kiistää, jos kohta en voi varmasti sen väittää huumeita vetäneenkään. Mitä sen väliäkään. Ainakin juovuksissa se oli jatkuvasti. Cisselle maistui märkä niin ikään. Remu taas on istunut pariinkin otteeseen linnassa ja ainakin se 80-luvun kakku tuli huumejutuista. Ainahan soittajille päihteet ovat maistuneet.
Ganesin paluusta 88 vielä se, että varmaan oli Remun kusipäisyys osasyy. Cissen ja Albertin hc-kännääminen tuolloin tuskin bändin paskaa soittokuntoa ja tulehtuneita välejä ainakaan paransi. - Pappa
...voisit olla hiljaa asioista mistä et näytä tietävän mitään. Toisekseen Metropol levyllä ei soita Alppu vaan Janne Louhivuori. Sen levyn huonous ei johdu kitaristista vaan kahdesta muusta huonokuntoisesta "muusikosta".
- punky-funk
Pappa kirjoitti:
...voisit olla hiljaa asioista mistä et näytä tietävän mitään. Toisekseen Metropol levyllä ei soita Alppu vaan Janne Louhivuori. Sen levyn huonous ei johdu kitaristista vaan kahdesta muusta huonokuntoisesta "muusikosta".
olet oikeassa. Vaikka paluu tehtiinkin ensin Järvisen kanssa, niin skebailija turhalla live-levyllä oli Louhivuori. Se oli mulle uutta. Mitä sä muuten dumaat? Kyllä mä Hurriganesista sentään jotain tiedän. Oli nuorenpana vaihe, jolloin se oli mulle tärkein bändi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272840- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391311