Miehet, mitä mieltä olette naisesta
a) jonka opinnot on kesken
b) luottotiedot menneet
c) ei ole töissä vaan hoitaa lasta kotona, mikä tarkoittaa tietenkin sitä, että ainoat tulot ovat lapsilisä, kotihoidon tuki, elatusmaksu lapsen isältä ja satunnaisesti toimeentulotuki. (= ei moderni omillaan toimeentuleva?)
Voiko kiinnostavuus olla kiinni näistä asioista? Siis jos muuten synkkaa, niin tökkääkö juttu näihin/joihinkin näistä?
Mitä mieltä jos...
29
2905
Vastaukset
- relaa....
tuskin miehet katsoo mitään sellasita.. miesten kuuluu elättää!niillä herää luolamies vietti :)
ja opinnot kesken eli aikomuksesi on varmaan vielä jatkaa opintoja.- exan
mäkin olen vähän tota mieltä, mutta sanopa se miehelle ääneen! Musta tuntuu, että nykyisin kaikki parit maksavat kaiken tasan tarkkaan puoliksi. Sitä paitsi miehet heti luulee, että etsin elättäjää tälle katraalleni, vaikka asia ei todellakaan ole niin!
Ja opinnot on jo loppusuoralla, onneksi:) - Grogi
exan kirjoitti:
mäkin olen vähän tota mieltä, mutta sanopa se miehelle ääneen! Musta tuntuu, että nykyisin kaikki parit maksavat kaiken tasan tarkkaan puoliksi. Sitä paitsi miehet heti luulee, että etsin elättäjää tälle katraalleni, vaikka asia ei todellakaan ole niin!
Ja opinnot on jo loppusuoralla, onneksi:)Anna kun arvaan. Lähihoitaja???
- exan
Grogi kirjoitti:
Anna kun arvaan. Lähihoitaja???
Ei edes siltä alalta:)
- enää
eikö toi päde jo kaikkiin suomalaisiin naisiin??? eihän sitä voi siitä syyttää että töitä ei oo ja pentu parkuu nälissään.
ei paljo lapsilisillä elellä!
se si riippuu paljon naisesta itsestä että tekeekö millaisen vaikutuksen.. - mutta
Se, et luottotiedot on menny, on tosi paha juttu. Kertoo ainakin mulle siitä miten ihminen hoitaa/ei hoida asioitaan. Jos on luottotiedot menny, niin ekaks tulee mieleen, et oma moka. Susta en tiedä, mut harvemmalla ne menee kuitenkaan ilman omaa syytä ja leveeperästä taloudenhoitoa. Tiedän noita tapauksia liian paljon...
- exan
Paha juttuhan tuo on, ja hankaloittaa elämää todella paljon! Mulle kävi niin, että aikoinaan hankin paljon kulutusluottoja, kun yhteistä kotia exän kanssa perustettiin. Olin töissä ja opiskelin, hän oli työtön opiskelija eikä mitään luottokortteja edes voinut saada. Tarkoitus oli niitä sitten yhdessä maksella, kun valmistutaan ja molemmilla on säännölliset tulot. Vaan kuinkas sitten kävikään... erohan tuli ennen kuin edes valmistuttiin! Nyt sitten pitäis yksin maksella, mikä tässä tilanteessa on täysi mahdottomuus:(
- paha
exan kirjoitti:
Paha juttuhan tuo on, ja hankaloittaa elämää todella paljon! Mulle kävi niin, että aikoinaan hankin paljon kulutusluottoja, kun yhteistä kotia exän kanssa perustettiin. Olin töissä ja opiskelin, hän oli työtön opiskelija eikä mitään luottokortteja edes voinut saada. Tarkoitus oli niitä sitten yhdessä maksella, kun valmistutaan ja molemmilla on säännölliset tulot. Vaan kuinkas sitten kävikään... erohan tuli ennen kuin edes valmistuttiin! Nyt sitten pitäis yksin maksella, mikä tässä tilanteessa on täysi mahdottomuus:(
ku käy noin.. tosi usein kuulee sellaista että toinen jää makselemaan velkoja, jopa sellaisia jotka toinen on yksikseen ottanut.. ikävää tosi ikävää..
- että...
Ainakaan sellaiset eivät anna asian häiritä, jotka ovat myös omassa elämässään kokeneet ikäviä yllätyksiä joita ei millään tavalla ole voinut ennakoida. Jos taas elämä on ollut siloista, niin silloin voi olla vaikea ymmärtää.
- exan
kuin siloista on elämäni ollut viimeiset 10 vuotta...
- että...
exan kirjoitti:
kuin siloista on elämäni ollut viimeiset 10 vuotta...
Jos mies ei ole kokenut todellisia vastoinkäymisiä elämässään, ei silloin välttämättä ymmärrä ettei aina parhaansa yrittäminen riitä.
- exan
että... kirjoitti:
Jos mies ei ole kokenut todellisia vastoinkäymisiä elämässään, ei silloin välttämättä ymmärrä ettei aina parhaansa yrittäminen riitä.
kyllä pointtisi:)
- dayum
Jos naisen kanssa synkkaa muuten, niin ei minun kiinnostusta haittaisi tuollaiset asiat. Välttämättä. Tietenkin onhan silläkin väliä, että miten se nainen on "päässyt" tuollaiseen tilanteeseen. Ja se minkälaisen kuvan nainen itsestään antaa, että kaipaako pikemmin elättäjää kuin miestä rinnalleen...
Mutta jos TODELLA synkkaa, niin ei haittaisi paskan vertaa :) - Kyo-kun
mihinkään noista, vaan siihen että on jo lapsi.
- exan
No sen syyn näköjään listastani unohdin! Ehkä siksi että se on jo käytännössä havaittu... Siis itse asiassa on useampi lapsi:)
- Kyo-kun
exan kirjoitti:
No sen syyn näköjään listastani unohdin! Ehkä siksi että se on jo käytännössä havaittu... Siis itse asiassa on useampi lapsi:)
se kannattaa muistaa, että harva mistään ns. 'vaatimuksista' on ehdoton. Ei sitä koskaan tiedä mihin kaikkeen sitä on valmis jos se amorin nuoli osuu kohdalleen...
- Asiasta huvittunut
Hyi sua! En kyllä jaksais katella tommosta, joka ei osaa rahaa käyttää. Ja muksukin on tietysti pitänyt maailmaan lykätä, vaikka valmiudet siitä huolehtimiseen ovat huonot.
- exan
Silloin kun muksut "lykättiin" maailmaan, tilanne oli aivan toinen, kuten olen edellä kertonut. Heillä piti oleman molemmat vanhemmat, joilla molemmilla normaalit säännölliset tulot. Mutta harmi vaan, että kukaan meistä ei voi ennakkoon tietää, mitä tuleman pitää!
Miten niin valmiudet lapsista huolehtimiseen on huonot?? Kaikki Suomessa saavat äidit (yleensä) saavat lapsilisää lapsistaan. Kaikilla alle 3-vuotiaiden lasten vanhemmilla on oikeus lasten kotihoidon tukeen. Isä maksaa elatusmaksut. En mielestäni saa mitään sellaista, mikä ei minulle laillisesti kuuluisi, tai olisi jotenkin "extraa". Lisäksi kotona on rauhallista ja turvallista, kun ei tarvitse koko ajan lastenkaan miettiä, milloin isä taas raivostuu ja äiti itkee... Mielestäni asiamme ovat nyt paljon paremmin kuin silloin, kun elimme "perheenä". - Asiasta huvittunut
exan kirjoitti:
Silloin kun muksut "lykättiin" maailmaan, tilanne oli aivan toinen, kuten olen edellä kertonut. Heillä piti oleman molemmat vanhemmat, joilla molemmilla normaalit säännölliset tulot. Mutta harmi vaan, että kukaan meistä ei voi ennakkoon tietää, mitä tuleman pitää!
Miten niin valmiudet lapsista huolehtimiseen on huonot?? Kaikki Suomessa saavat äidit (yleensä) saavat lapsilisää lapsistaan. Kaikilla alle 3-vuotiaiden lasten vanhemmilla on oikeus lasten kotihoidon tukeen. Isä maksaa elatusmaksut. En mielestäni saa mitään sellaista, mikä ei minulle laillisesti kuuluisi, tai olisi jotenkin "extraa". Lisäksi kotona on rauhallista ja turvallista, kun ei tarvitse koko ajan lastenkaan miettiä, milloin isä taas raivostuu ja äiti itkee... Mielestäni asiamme ovat nyt paljon paremmin kuin silloin, kun elimme "perheenä".ole huolissani lainpykälistä tai niiden noudattamisesta, vaan esimerkiksi moraalisesta oikeutuksestasi toimeentulotukeen.
En tosiaan lukenut noita muita viestejä ennen vastaustani, olisi näköjään pitänyt. - exan
Asiasta huvittunut kirjoitti:
ole huolissani lainpykälistä tai niiden noudattamisesta, vaan esimerkiksi moraalisesta oikeutuksestasi toimeentulotukeen.
En tosiaan lukenut noita muita viestejä ennen vastaustani, olisi näköjään pitänyt.Toimeentulotuen hakeminen on kuule niin vastenmielinen kokemus "normaalille" ihmiselle, etten kenenkään soisi moista "syyniä" joutuvan kokemaan! En todellakaan hae sitä, ellei ole aivan pakko!
En ole tästä tilanteesta mitenkään ylpeä, ja osittain siksi en "uskalla" edes haaveilla Siitä Oikeasta...
Entäs ne puliukot ja muut laitapuolen kulkijat - mahtavatko kovastikin pohtia moraalista oikeuttaan yhteiskunnan varoilla elämiseen? - Asiasta huvittunut
exan kirjoitti:
Toimeentulotuen hakeminen on kuule niin vastenmielinen kokemus "normaalille" ihmiselle, etten kenenkään soisi moista "syyniä" joutuvan kokemaan! En todellakaan hae sitä, ellei ole aivan pakko!
En ole tästä tilanteesta mitenkään ylpeä, ja osittain siksi en "uskalla" edes haaveilla Siitä Oikeasta...
Entäs ne puliukot ja muut laitapuolen kulkijat - mahtavatko kovastikin pohtia moraalista oikeuttaan yhteiskunnan varoilla elämiseen?Perinteisesti se toimeentulo on haettu töistä. Tämänkin tavan vastenmielisyydestä voimme olla montaa mieltä, mutta silti monet sen valitsevat.
Viimeiseen kysymykseesi: eivät varmaankaan, mutta syytä olisi. - exan
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Perinteisesti se toimeentulo on haettu töistä. Tämänkin tavan vastenmielisyydestä voimme olla montaa mieltä, mutta silti monet sen valitsevat.
Viimeiseen kysymykseesi: eivät varmaankaan, mutta syytä olisi.mitenkään työtä vieroksuvaa tyyppiä, johan kerroin olleeni töissä. Nuorin on kuitenkin vielä niin pieni, ettei tulisi mieleenkään laittaa häntä vielä päiväkotiin. Kyllä mulle on ihan selvää, että palaan vielä työelämään.
- akak
No siinä on kyllä nainen pedannut elämänsä niin perseelleen kun voi. Tai no narkkari vielä jos olis niin sitten. Onkohan se koskaan kuullut, että ihmisten omat valinnat vaikuttaa niiden kohtaloon.
Eli ei kiinnosta.- exan
Entä jos oliskin toistepäin! Et mies ois yksinhuoltaja jolta on luottotiedot menneet?! Hän olis varmaan joku suuri sankari ja roolimalli, VAI?
- akak
exan kirjoitti:
Entä jos oliskin toistepäin! Et mies ois yksinhuoltaja jolta on luottotiedot menneet?! Hän olis varmaan joku suuri sankari ja roolimalli, VAI?
Jos elämänsä on sotkuun laittanut niin sitten on laittanut. Ihan sama onko kyseessä mies vai nainen.
No tostakin on vaan ponnisettava. Ensin pentu tarhaan jos se on sen ikäinen, sen jälkeen talous kuntoon eli töihin. Sitten pikku hiljaa lapselle parempaa ympäristöä tarjoamaan sen mukaan miten rahkeet riittää. Ritari-hevosyhdistelmiä ei oikeassa elämässä ole eli kaikki on itsensä varassa. - exan
akak kirjoitti:
Jos elämänsä on sotkuun laittanut niin sitten on laittanut. Ihan sama onko kyseessä mies vai nainen.
No tostakin on vaan ponnisettava. Ensin pentu tarhaan jos se on sen ikäinen, sen jälkeen talous kuntoon eli töihin. Sitten pikku hiljaa lapselle parempaa ympäristöä tarjoamaan sen mukaan miten rahkeet riittää. Ritari-hevosyhdistelmiä ei oikeassa elämässä ole eli kaikki on itsensä varassa.Kyllä mä jo tähän ikään mennessä olen havainnut ettei ritareita todellakaan ole olemassa. Enkä etsi lapsilleni elättäjää, kuten jo ylempänä viestiketjussa sanoin. No, olinkin jo IHAN ITSE tajunnut, ettei tähän syssyyn enää kaivata lisäksi parisuhdehuolia!
b) luottotiedot menneet
- Tähän tökkää tosi pahasti. Kyllä kaikissa elämäntilanteessa pitää pystyä elämään sen hetkisen tulotason mukaan.
Jos ei omat rahat riitä ruokaan ja vuokraan niin sitten sossun luukulle, eikä kulutusluotolle.- exan
vastaukseni kohdasta Totta!
Kyllä rahat riitti vuokraan ja ruokaan, mutta "nuorena ja viisaana" sitä luotti tulevaisuuteen niin, että halusi kotiinsa "kaiken heti". Jälkiviisaus on paras viisaus.
- exan
ja jotta kunnon nyyhkytarina olisi valmis, lisätään vielä
d) entisen miehensä pahoinpitelemä ja tämän luota turvakodin kautta siirtynyt elämään omaa elämäänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 317028
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 623939
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362913Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262515- 401863
- 261845
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777