Patologinen valehtelu

kokemusta on!!

88

46529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • kokemusta on!!

      • Totta! Aivan samaa mieltä.
        kokemusta on!! kirjoitti:

        Toivottavasti joku ottaa onkeensa näistä teksteistä!


        Tässä valehtelusta lisää:

        http://narsistienuhrientuki.info/keskustelu/viewtopic.php?t=1408

        "Mikäli en ole asiaa väärin käsittänyt; jouduin vuosikausiksi
        valehtelijan uhriksi.Tämä henkilö näytti omaavan patologisen,
        paatuneen valehtelijan piirteet.Luin kirjan, missä käsiteltiin
        laajasti ja perusteellisesti valehtelua ja siinä sanottiin, että
        valehtelija riistää ihmisarvon toiselta ihmiseltä.Näin koin
        itsekin-raskaasti.
        Useat ihmiset kokevat valehtelun uhriksi joutuessaan kokemuksen niin
        järkyttäväksi, että joutuvat purkamaan nämä valehtelutilanteet pois
        psykiatrin apua käyttäen. Minä selvisin ilman psykiatria, mutta
        jouduin pari-kolme vuotta kuumeisesti pohtimaan kaikkea mahdollista
        tämän ihmisen motiiveista sekä valehtelutilanteista.Tämä kokemus oli
        äärimmäisen raskas ja kuluttava.
        Eli kysymys ei ole mistään pienestä ja vähäpätöisestä asiasta."


      • valehtelijalle
        Totta! Aivan samaa mieltä. kirjoitti:

        "Mikäli en ole asiaa väärin käsittänyt; jouduin vuosikausiksi
        valehtelijan uhriksi.Tämä henkilö näytti omaavan patologisen,
        paatuneen valehtelijan piirteet.Luin kirjan, missä käsiteltiin
        laajasti ja perusteellisesti valehtelua ja siinä sanottiin, että
        valehtelija riistää ihmisarvon toiselta ihmiseltä.Näin koin
        itsekin-raskaasti.
        Useat ihmiset kokevat valehtelun uhriksi joutuessaan kokemuksen niin
        järkyttäväksi, että joutuvat purkamaan nämä valehtelutilanteet pois
        psykiatrin apua käyttäen. Minä selvisin ilman psykiatria, mutta
        jouduin pari-kolme vuotta kuumeisesti pohtimaan kaikkea mahdollista
        tämän ihmisen motiiveista sekä valehtelutilanteista.Tämä kokemus oli
        äärimmäisen raskas ja kuluttava.
        Eli kysymys ei ole mistään pienestä ja vähäpätöisestä asiasta."

        turha sääliä sitten tyyppiä joka on jäänyt useista valheista kiinni, ei muuta kuin kenkää..
        ei ole sinun rakkautesi arvoinen.
        tuollainen suhde vie ihmisarvon ja pohjan elmältä. mihin elämän rakentaa jos toiseen ei voi luottaa ollenkaan? miten voit nojata olkapäähän ja hakea turvaa tuollaisesta ihmisestä?
        ei mitenkään. on varmasti niin raukka, että jos pitää kohdata itsensä niin ottaa auton alle ja ajaa karkuun. tsemppiä ja voimia kaikille uhreille. jos olette päässeet eroon tuollaisesta ihmisestä niin onnea!


      • 89emppu
        kokemusta on!! kirjoitti:

        Toivottavasti joku ottaa onkeensa näistä teksteistä!


        Tässä valehtelusta lisää:

        http://narsistienuhrientuki.info/keskustelu/viewtopic.php?t=1408

        Kyllä on tullu koettua. Vaikka olikin onneksi vain 6kk suhde mutta kiduin kun kitupiikki. Tämän kyseisen ihmisen takia olen menettänyt uskottavuuden miesten suhteen. Kun tapasin hänet hän oli sen tyyppinen henkilö jota olin "kaivannut". Alussa kun olimme jo jonkin aikaa seurusteltu en tiennyt että hänellä oli tyttöystävä ja kun sain tietää hän sanoi että he ovat eroomassa.. yms muuta. Kertoi tunteistaan ja miten hän tämä exä olivat sopineet erosta ja sitä kuinka hänen tunteensa ovat lopahtaneet tätä tyttö kohtaan jo ajat sitten. Noh, siitä kun annoin mahdollisuuden alkoi helvetti. Aina kun epäilin jotain hän käänsi syyt minun niskoille ja jätti minut yksin tunteideni kanssa eikä kyennyt vastaannottamaan tunteita. Loppu vaiheessa en tiennyt mihin uskoa koska totuuden ja valheen soppa oli jo sekoitettu. Muistan kerran kun palasimme yhteen riidan jälkeen ja kun hän oli taas esittänyt niin hyvin syytöntä ja aito tunteista minua kohtaan. Menin hänen luona käymään ja näin jääkapin ovessa ultra kuvia. Olin ihan pyörryksissa ja ajattelin että tää ei voi olla totta ja eihän sitä hän myöntänyt. Pahin mitä hän teki minulle oli kun oli paha riita hän sanoi puhelimessa "mitä jos se on oikeasti mun lapsi. Et me haluttiin lasta sen kanssa"- menin ihan shokkiin ja aloin itkeä. Hän ei sanonut vähän aikaa mitään mutta sitten hän alkoi nauramaan ja sanoi "hei, se oli vitsi"! olin aivan sekasin. Uskoin häntä koska ajattelin että miten joku voisi heittää noin suuresta asiasta läppää? Kaikki tämä lopuksi päätyi siihen kun sain oman käden kautta tietää että he ovat menossa naimisiin. Sitten totuus iski ja se kirpasi. Vielä viimeseen asti mies ei voinut myöntää edes avioliittoa kun kysyin siitä. Hän vain siihen totesi ettei pysty/halua puhua asiasta. Tämä vain oli pintaraapasua. Mutta jäljet jäi koska miten hän kohteli ja puhui minulle niin se vaikutti suuresti.


      • Sensuroimaton
        Totta! Aivan samaa mieltä. kirjoitti:

        "Mikäli en ole asiaa väärin käsittänyt; jouduin vuosikausiksi
        valehtelijan uhriksi.Tämä henkilö näytti omaavan patologisen,
        paatuneen valehtelijan piirteet.Luin kirjan, missä käsiteltiin
        laajasti ja perusteellisesti valehtelua ja siinä sanottiin, että
        valehtelija riistää ihmisarvon toiselta ihmiseltä.Näin koin
        itsekin-raskaasti.
        Useat ihmiset kokevat valehtelun uhriksi joutuessaan kokemuksen niin
        järkyttäväksi, että joutuvat purkamaan nämä valehtelutilanteet pois
        psykiatrin apua käyttäen. Minä selvisin ilman psykiatria, mutta
        jouduin pari-kolme vuotta kuumeisesti pohtimaan kaikkea mahdollista
        tämän ihmisen motiiveista sekä valehtelutilanteista.Tämä kokemus oli
        äärimmäisen raskas ja kuluttava.
        Eli kysymys ei ole mistään pienestä ja vähäpätöisestä asiasta."

        Valehtelijan uhriksi joutuneille on usein yhteistä se, että he keskittyvät enemmän itseensä kuin valehtelijan paljastamiseen.

        Valehtelija hämärtää uhrinsa ajantajun, sotkee tunne-elämän ja vie uhriltaan toimintakyvyn. Näin valehtelija onnistuu pääsemään karkuun. Valehtelija menee seuraavan uhrinsa luokse ja jatkaa valehteluaan.

        Valehtelijan suojelemista toteuttavat myös nettisensuuria harrastavat keskustelupalstojen ylläpitäjät. Jos joku kertoo havainneensa jonkun valehdelleen ja kykenee osoittamaan tämän asiakirjan tai tallenteen avulla sekä laittaa henkilön nimen näkyviin keskustelupalstalle, niin joku nimetön ylläpitäjä poistaa valehtelijaa yksilöivät tiedot.

        Kuka tahansa voi joutua valehtelijan uhriksi. Kyllä ihmisillä on oikeus kertoa näkemästään, kuulemastaan ja kokemastaan ilman mitään sensuuria.


      • Riivattu rauta

        Entinen miesystäväni valehteli heti alusta saakka. Joskus kysyessäni jotain, ihmettelin, kun hän suivaantui tavattomasti. Tiesin koko ajan jotain olevan pahasti pielessä, mutten osannut nimetä mikä. Vuosien jälkeen tarinoiden oikea laita alkoi käydä ilmi ja ymmärsin hänen aina kiihtyneen silloin, kun tietämättäni olin liipannut läheltä hänen valehtelemiaan asioita.
        Minulta ja rakkaudeltani putosi tyystin pohja. Silti halusin uskoa hyvää hänestä ja ettei hän koskaan enää valehtelisi... Kuinka ollakaan valheita tuli lisää ja lisää. Hän jopa kielsi sanoneensa niin tai näin, vaikka olin itse ollut hänen sanomisiaan kuuntelemassa hetkeä aiemmin. Silloin vihdoin ymmärsin, ettei valheilla ole mitään rajoja eikä hän muuttuisi koskaan.

        Olemme yhä väleissä, mutta nykyisin tiedän suhtautua kaikkeen, niin pikkuasioissa kuin mittavissakin, pelkkänä puheena, joka ei tarkoita mitään. Voimme viettää hyviäkin hetkiä elokuvissa tai liikuntaharrasuksissa, mutta hänen juttuihinsa en todellakaan usko enää.


      • Laki.
        Sensuroimaton kirjoitti:

        Valehtelijan uhriksi joutuneille on usein yhteistä se, että he keskittyvät enemmän itseensä kuin valehtelijan paljastamiseen.

        Valehtelija hämärtää uhrinsa ajantajun, sotkee tunne-elämän ja vie uhriltaan toimintakyvyn. Näin valehtelija onnistuu pääsemään karkuun. Valehtelija menee seuraavan uhrinsa luokse ja jatkaa valehteluaan.

        Valehtelijan suojelemista toteuttavat myös nettisensuuria harrastavat keskustelupalstojen ylläpitäjät. Jos joku kertoo havainneensa jonkun valehdelleen ja kykenee osoittamaan tämän asiakirjan tai tallenteen avulla sekä laittaa henkilön nimen näkyviin keskustelupalstalle, niin joku nimetön ylläpitäjä poistaa valehtelijaa yksilöivät tiedot.

        Kuka tahansa voi joutua valehtelijan uhriksi. Kyllä ihmisillä on oikeus kertoa näkemästään, kuulemastaan ja kokemastaan ilman mitään sensuuria.

        Yksityisen henkilön nimen laittaminen nettiin on rikos, ihmisillä on yksityisyydensuoja, kusipäilläkin.


      • -
        valehtelijalle kirjoitti:

        turha sääliä sitten tyyppiä joka on jäänyt useista valheista kiinni, ei muuta kuin kenkää..
        ei ole sinun rakkautesi arvoinen.
        tuollainen suhde vie ihmisarvon ja pohjan elmältä. mihin elämän rakentaa jos toiseen ei voi luottaa ollenkaan? miten voit nojata olkapäähän ja hakea turvaa tuollaisesta ihmisestä?
        ei mitenkään. on varmasti niin raukka, että jos pitää kohdata itsensä niin ottaa auton alle ja ajaa karkuun. tsemppiä ja voimia kaikille uhreille. jos olette päässeet eroon tuollaisesta ihmisestä niin onnea!

        Ihminen valehtelee luonnostaan kymmeniä kertoja päivässä, jopa satoja. Sinäkin teet niin. Valehtelu kuuluu ihmisen normaaliin kanssakäymiseen. Jokaisella on salaisuuksia, jokainen valehtelee jossakin.

        Jos et usko ihmisten valehtelevan jatkuvasti, googlaa ja huomaat, että näin on tieteellisesti osoitettu. Parisuhteessa valehdellaan useammin kuin yksinelettäessä. Jos et kestä valehtelua, sinkkuelämä voi olla parempi.

        Tai hommaa uusi pari, joka ei kaadu tökeröihin valheisiin vaan osaa todella valehdella uskottavasti ja ei tärkeissä asioissan, niin että et edes huomaa moisia.

        Ihminen valehtelee - opi elämään sen kanssa.


      • -
        Sensuroimaton kirjoitti:

        Valehtelijan uhriksi joutuneille on usein yhteistä se, että he keskittyvät enemmän itseensä kuin valehtelijan paljastamiseen.

        Valehtelija hämärtää uhrinsa ajantajun, sotkee tunne-elämän ja vie uhriltaan toimintakyvyn. Näin valehtelija onnistuu pääsemään karkuun. Valehtelija menee seuraavan uhrinsa luokse ja jatkaa valehteluaan.

        Valehtelijan suojelemista toteuttavat myös nettisensuuria harrastavat keskustelupalstojen ylläpitäjät. Jos joku kertoo havainneensa jonkun valehdelleen ja kykenee osoittamaan tämän asiakirjan tai tallenteen avulla sekä laittaa henkilön nimen näkyviin keskustelupalstalle, niin joku nimetön ylläpitäjä poistaa valehtelijaa yksilöivät tiedot.

        Kuka tahansa voi joutua valehtelijan uhriksi. Kyllä ihmisillä on oikeus kertoa näkemästään, kuulemastaan ja kokemastaan ilman mitään sensuuria.

        Jos nainen kysyy mieheltä: olenko mielestäsi kaunein maailmassa, mies valehtelee. Miehen jopa odotetaan valehtelevan.

        Sama juttu on jos nainen sanoo miehelle: "Pidän tästä paidasta. Pidätkö sinäkin?" Miehen ei oleteta sanovan totuutta, jos hän ajattelee että paita on ihan hirveä. Ei, hän mukailee ja toteaa, vaikkapa että tuo toinen olisi parempi. Totuutta ei siis odoteta kerrottavan, totuutta vääristellään jotta parisuhde toimisi.

        Se, että haluat paljastaa valehtelijan, tarkoittaa, että romutat parisuhteen yhden tärkeimmistä kulmakivistä, nimittäin myötäilyn. Jos parisi ei saa myötäillä, toisin sanoen valehdella, on melko varmaa, että suhde kaatuu melko pian.

        Älä siis etsimällä etsi valheita, sillä on satavarma, että tulet niitä löytämään.


      • -
        - kirjoitti:

        Jos nainen kysyy mieheltä: olenko mielestäsi kaunein maailmassa, mies valehtelee. Miehen jopa odotetaan valehtelevan.

        Sama juttu on jos nainen sanoo miehelle: "Pidän tästä paidasta. Pidätkö sinäkin?" Miehen ei oleteta sanovan totuutta, jos hän ajattelee että paita on ihan hirveä. Ei, hän mukailee ja toteaa, vaikkapa että tuo toinen olisi parempi. Totuutta ei siis odoteta kerrottavan, totuutta vääristellään jotta parisuhde toimisi.

        Se, että haluat paljastaa valehtelijan, tarkoittaa, että romutat parisuhteen yhden tärkeimmistä kulmakivistä, nimittäin myötäilyn. Jos parisi ei saa myötäillä, toisin sanoen valehdella, on melko varmaa, että suhde kaatuu melko pian.

        Älä siis etsimällä etsi valheita, sillä on satavarma, että tulet niitä löytämään.

        Sopii kysyä mikä on valehtelun paljastamisen tarkoitus?

        1. Sekö että näytät toisen olevan jollain tapaa huonompi ja saat tuntea mielihyvää ylemmyydestä?

        2. Sekö että osoitat valehtelijan olevan tavallinen ihminen eikä laupias samarialainen, jollaiseksi hänet aikaisemmin kuvittelit?

        3. Sekö että haluat tieten tahtoen rikkoa ihmissuhteen?

        Valitse mieleisesi.


      • -
        - kirjoitti:

        Sopii kysyä mikä on valehtelun paljastamisen tarkoitus?

        1. Sekö että näytät toisen olevan jollain tapaa huonompi ja saat tuntea mielihyvää ylemmyydestä?

        2. Sekö että osoitat valehtelijan olevan tavallinen ihminen eikä laupias samarialainen, jollaiseksi hänet aikaisemmin kuvittelit?

        3. Sekö että haluat tieten tahtoen rikkoa ihmissuhteen?

        Valitse mieleisesi.

        Voit myös valita kaikki kolme.


      • -
        - kirjoitti:

        Voit myös valita kaikki kolme.

        Lukiessa tämän alempia kommentteja, ymmärtää selvästi, että kommentoivat ovat valineet kaikki kolme.


      • -
        - kirjoitti:

        Lukiessa tämän alempia kommentteja, ymmärtää selvästi, että kommentoivat ovat valineet kaikki kolme.

        Mitä sitten pitäisi tehdä jos valehtelun paljastaminen rikkoo ihmissuhteita?

        Monet ihmiset unohtavat tunnekuohuissaan pääasian: valehtelun paljastaminen ei ole tärkeää vaan totuuden löytäminen.

        Anna toisen valehdella, sillä jos tuomitset valehtelun, tuomitset myös itsesi koska sinäkin aika ajoin valehtelet.

        Ohita valehtelu sivuseikkana ja etsi totuutta. Totuus on tärkeintä, ei sen piilottelu.

        Etsi totuutta mutta tee totuuden etsinnästä numero vain sellaisissa tapauksissa, jotka todella merkitsevät. Jos teet totuuden etsinnästä numeron pienissäkin seikoissa, luottamus särkyy ja suhde kaatuu.


      • ...................
        - kirjoitti:

        Ihminen valehtelee luonnostaan kymmeniä kertoja päivässä, jopa satoja. Sinäkin teet niin. Valehtelu kuuluu ihmisen normaaliin kanssakäymiseen. Jokaisella on salaisuuksia, jokainen valehtelee jossakin.

        Jos et usko ihmisten valehtelevan jatkuvasti, googlaa ja huomaat, että näin on tieteellisesti osoitettu. Parisuhteessa valehdellaan useammin kuin yksinelettäessä. Jos et kestä valehtelua, sinkkuelämä voi olla parempi.

        Tai hommaa uusi pari, joka ei kaadu tökeröihin valheisiin vaan osaa todella valehdella uskottavasti ja ei tärkeissä asioissan, niin että et edes huomaa moisia.

        Ihminen valehtelee - opi elämään sen kanssa.

        Valkoisia valheita päästelee varmasti jokainen, se on jopa sivistyneen kommunikaation edellytys Yhtenä esimerkkinä treffikuviot, valtaosa sanoo nähdään, soitellaan yms, vaikka ei ole pienintäkään aikomusta olla yhteyksissä toiseen.

        Valkoiset valheet ovat toki täysin eri asia kuin sitten vakavasti ja suoraan yhden tai useamman ihmisen elämään vaikuttavat valheet, kuten vaikka pettäminen fyysisesti, henkisesti tai taloudellisesti.


      • 13+11

    • alkaa

      jo pienistä asioista

    • rankkaan tapaukseen törmännyt

      Kuuntelin puoli vuotta niitä selityksiä, lupauksia, valheita. "Kirjasin" kaikki valheet ja rikotut lupaukset mielessäni ylös. En uskonut mitään enkä luottanut enää pitkiin aikoihin. Sitten maksoin takaisin.

      Vedin "maton" miehen alta ja pistin pihalle. Kylmän viileästi, ilman psykiatreja, konsultteja tai itsetunnon menetystä. Siihen tilanteeseen ei ole muuta ratkaisua kuin tuo ja se on ainoa järkevä. Itsetuntoni vain kasvoi, kun huomasin olevani narsistisen, sairaan ja patologisen valehtelijan yläpuolella. Olin ja olen edelleen henkisesti häntä paljon vahvempi. Hän ei tunne sääliä vaikka osaakin sitä näytellä hyvin. Hän ei tunne rakkautta vaikka osaa näytellä sitäkin tosi hyvin. Hän tuskin tuntee muita, kuin itsekkäitä tunteita, mutta empatia, sympatia, toisesta välittäminen ei kuulu näiden ihmisten sanavarastoon. He ovat tunneköyhiä.

      Jättäkää tuollaiset välittömästi huomattuanne, että puoliso valehtelee. Merkit on selkeästi luettavissa alta kuukaudessa, joten pitäkää silmät auki ja ottakaa mahdollisesti teille ystävien, varsinkin puolison ystävien varoitukset todesta. Ne kannattaa pitää "korvan takana" ja pitää taustalla kun tarkkailette oireita.

      • ei-valehtelija

        "Hän ei tunne sääliä vaikka osaakin sitä näytellä hyvin. Hän ei tunne rakkautta vaikka osaa näytellä sitäkin tosi hyvin. Hän tuskin tuntee muita, kuin itsekkäitä tunteita, mutta empatia, sympatia, toisesta välittäminen ei kuulu näiden ihmisten sanavarastoon. He ovat tunneköyhiä".

        - Aivan exäni juuri sopii tuohon kuvaukseen! Luulee rakastavansa mutta ei sitä taitoa osaa.

        "Jättäkää tuollaiset välittömästi huomattuanne, että puoliso valehtelee. Merkit on selkeästi luettavissa alta kuukaudessa, joten pitäkää silmät auki ja ottakaa mahdollisesti teille ystävien, varsinkin puolison ystävien varoitukset todesta. Ne kannattaa pitää "korvan takana" ja pitää taustalla kun tarkkailette oireita. "

        - Niitä merkkejä en kyllä noin nopeasti huomannut hänessä, mutta kyllä ne muutamassa kuukaudessa huomaa ja olisinpa uskonut kun minua varoitettiin, mutta en uskonut, koska olin rakastunut. Mutta hyvät ihmiset uskokaa niitä ketkä varoittavat, muuten joudutte itse henkisen väkivallan uhriksi!


      • Marjo
        ei-valehtelija kirjoitti:

        "Hän ei tunne sääliä vaikka osaakin sitä näytellä hyvin. Hän ei tunne rakkautta vaikka osaa näytellä sitäkin tosi hyvin. Hän tuskin tuntee muita, kuin itsekkäitä tunteita, mutta empatia, sympatia, toisesta välittäminen ei kuulu näiden ihmisten sanavarastoon. He ovat tunneköyhiä".

        - Aivan exäni juuri sopii tuohon kuvaukseen! Luulee rakastavansa mutta ei sitä taitoa osaa.

        "Jättäkää tuollaiset välittömästi huomattuanne, että puoliso valehtelee. Merkit on selkeästi luettavissa alta kuukaudessa, joten pitäkää silmät auki ja ottakaa mahdollisesti teille ystävien, varsinkin puolison ystävien varoitukset todesta. Ne kannattaa pitää "korvan takana" ja pitää taustalla kun tarkkailette oireita. "

        - Niitä merkkejä en kyllä noin nopeasti huomannut hänessä, mutta kyllä ne muutamassa kuukaudessa huomaa ja olisinpa uskonut kun minua varoitettiin, mutta en uskonut, koska olin rakastunut. Mutta hyvät ihmiset uskokaa niitä ketkä varoittavat, muuten joudutte itse henkisen väkivallan uhriksi!

        UHRIN SELVIYTYMISKEINOJA

        Luonnehäiriöisen kohtaamisessa seuraavat neljä osittain peräkkäistä, osittain sisäkkäistä ja osittain vaihtoehtoista toimenpideryhmää näyttävät tarpeellisilta:

        1. Tunnista.
        2. Taistele, jos voit.
        · Lakkaa alistumasta
        · Älä jää pelon valtaan
        · Älä suostu syyllistymään
        · Osoita vihastumisesi
        · Vastusta
        · Älä sääli alistajaasi
        · Älä usko hänen muuttumiseensa
        3. Pakene, ellet voit taistella.
        · Vältä häntä
        · Sano hänet irti
        · Kerro hänestä hänen esimiehelleen
        · Ota hänestä avioero
        · Älä ruoki vihaasi häntä kohtaan äläkä yritä kostaa hänelle
        4. Kärsi, ellet voi taistella etkä paeta, mutta tiedä (= tunnista), mitä teet kärsiessäsi.
        · Valitse asenteesi itse
        · Älä tukahduta, kiellä, turhenna kärsimistäsi
        · Yritä raivata itsellesi omaa elintilaa
        · Näe ihmisarvosi
        (Tätä suositusta ei auttaja voi antaa,
        mutta uhri voi valita sen itse.)

        5. Hän ei muutu koskaan!

        Nämä ovat jo tietenkin sellaisille uhreille, jotka ovat olleet kauemmin tällaisen patologisen valehtelijan kanssa tai ei välttämättä. Patologinen valehtelu on sairaus, joka on alkanut jo lapsuudessa yleensä opittujen käyttäytymismallien kautta!

        Itse koin rankasti ex-mieheni kautta seuraukset patologisesta valehtelusta!


      • että saavat mustan näyttämään
        Marjo kirjoitti:

        UHRIN SELVIYTYMISKEINOJA

        Luonnehäiriöisen kohtaamisessa seuraavat neljä osittain peräkkäistä, osittain sisäkkäistä ja osittain vaihtoehtoista toimenpideryhmää näyttävät tarpeellisilta:

        1. Tunnista.
        2. Taistele, jos voit.
        · Lakkaa alistumasta
        · Älä jää pelon valtaan
        · Älä suostu syyllistymään
        · Osoita vihastumisesi
        · Vastusta
        · Älä sääli alistajaasi
        · Älä usko hänen muuttumiseensa
        3. Pakene, ellet voit taistella.
        · Vältä häntä
        · Sano hänet irti
        · Kerro hänestä hänen esimiehelleen
        · Ota hänestä avioero
        · Älä ruoki vihaasi häntä kohtaan äläkä yritä kostaa hänelle
        4. Kärsi, ellet voi taistella etkä paeta, mutta tiedä (= tunnista), mitä teet kärsiessäsi.
        · Valitse asenteesi itse
        · Älä tukahduta, kiellä, turhenna kärsimistäsi
        · Yritä raivata itsellesi omaa elintilaa
        · Näe ihmisarvosi
        (Tätä suositusta ei auttaja voi antaa,
        mutta uhri voi valita sen itse.)

        5. Hän ei muutu koskaan!

        Nämä ovat jo tietenkin sellaisille uhreille, jotka ovat olleet kauemmin tällaisen patologisen valehtelijan kanssa tai ei välttämättä. Patologinen valehtelu on sairaus, joka on alkanut jo lapsuudessa yleensä opittujen käyttäytymismallien kautta!

        Itse koin rankasti ex-mieheni kautta seuraukset patologisesta valehtelusta!

        valkoiselta. En muista mistä luin, että nainen joka oli lähtenyt tällaisen miehen matkaan oli vasta vuoden avioliiton jälkeen saanut esim. tietää, että ei mitään enolta saatua perintö kartanoa ollutkaan ruotsissa! Rakkaudesta nainen silti lähtenyt suhteeseen. Eli tässä oli pointtina se, että valehtelu on niin luonnollista heille, että sen uskoo siksi uhrikin helpommin. Patologinen valehtelu on vakava sairaus ja sitä ei välttämättä heti kyllä huomaa. Uskovat kun itsekin valheisiin. Yleensä nämä ihmiset haluaisivat olla kuuluisia, rikkaita ja mahtavia, mutta todellisuudessa eivät ole mutta haluavat sitä esittää. Ovat yleensä holtittomia esimerkiksi rahankäytössään elävät yli varojen.


      • Kiitos
        että saavat mustan näyttämään kirjoitti:

        valkoiselta. En muista mistä luin, että nainen joka oli lähtenyt tällaisen miehen matkaan oli vasta vuoden avioliiton jälkeen saanut esim. tietää, että ei mitään enolta saatua perintö kartanoa ollutkaan ruotsissa! Rakkaudesta nainen silti lähtenyt suhteeseen. Eli tässä oli pointtina se, että valehtelu on niin luonnollista heille, että sen uskoo siksi uhrikin helpommin. Patologinen valehtelu on vakava sairaus ja sitä ei välttämättä heti kyllä huomaa. Uskovat kun itsekin valheisiin. Yleensä nämä ihmiset haluaisivat olla kuuluisia, rikkaita ja mahtavia, mutta todellisuudessa eivät ole mutta haluavat sitä esittää. Ovat yleensä holtittomia esimerkiksi rahankäytössään elävät yli varojen.

        Kiitos hyvistä linkeistä ja keskusteluista! Itse seurustelin narsistin kanssa joka oli patologinen valehtelija myös, aina välillä epätoivon hetkellä syyttelen itseäni, että oliko minussa vika ja teinkö todella itse kaikki virheet(niinkuin hän väitti) Nämä tekstit vahvistavat omaa ajatusta että tosiaan mies oli sairas. Valehtelua pienistä ja isoista asioista koko ajan ja hänellä korostunut itsetunto ja luuli omistavansa koko maailman. Valehtelua valehtelua, onneksi pääsin hänestä eroon!


      • minä
        ei-valehtelija kirjoitti:

        "Hän ei tunne sääliä vaikka osaakin sitä näytellä hyvin. Hän ei tunne rakkautta vaikka osaa näytellä sitäkin tosi hyvin. Hän tuskin tuntee muita, kuin itsekkäitä tunteita, mutta empatia, sympatia, toisesta välittäminen ei kuulu näiden ihmisten sanavarastoon. He ovat tunneköyhiä".

        - Aivan exäni juuri sopii tuohon kuvaukseen! Luulee rakastavansa mutta ei sitä taitoa osaa.

        "Jättäkää tuollaiset välittömästi huomattuanne, että puoliso valehtelee. Merkit on selkeästi luettavissa alta kuukaudessa, joten pitäkää silmät auki ja ottakaa mahdollisesti teille ystävien, varsinkin puolison ystävien varoitukset todesta. Ne kannattaa pitää "korvan takana" ja pitää taustalla kun tarkkailette oireita. "

        - Niitä merkkejä en kyllä noin nopeasti huomannut hänessä, mutta kyllä ne muutamassa kuukaudessa huomaa ja olisinpa uskonut kun minua varoitettiin, mutta en uskonut, koska olin rakastunut. Mutta hyvät ihmiset uskokaa niitä ketkä varoittavat, muuten joudutte itse henkisen väkivallan uhriksi!

        mä myös ollut valehtelijan kanssa vuosia,jotenkin aika vaan meni.nyt jo hänestä eronnut,luojan kiitos.kaikki varoittivat jo heti alussa mut ei sitä rakastuneena uskonut mitään ja nyt harmittaa.melkein menetin ystäväni asian takia!samaa mieltä et yrittäkää ess uskoo läheisiänne asiassa!


      • jos niitä varoitetaan
        minä kirjoitti:

        mä myös ollut valehtelijan kanssa vuosia,jotenkin aika vaan meni.nyt jo hänestä eronnut,luojan kiitos.kaikki varoittivat jo heti alussa mut ei sitä rakastuneena uskonut mitään ja nyt harmittaa.melkein menetin ystäväni asian takia!samaa mieltä et yrittäkää ess uskoo läheisiänne asiassa!

        varsinkin jos on kyseessä ex- nais/mies ystävä joka yrittää kertoa seuraavalle uhrille. Sitä luullaan, että ex on aina vain mustis.. Eipä uskonut minunkaan ex-mieheni uusi typy, kun yritin varoittaa. Mies on diagnosoitu persoonallisuushäiriöiseksi ja patologiseksi valehtelijaks! Mut aika näyttää!


      • kauan...
        jos niitä varoitetaan kirjoitti:

        varsinkin jos on kyseessä ex- nais/mies ystävä joka yrittää kertoa seuraavalle uhrille. Sitä luullaan, että ex on aina vain mustis.. Eipä uskonut minunkaan ex-mieheni uusi typy, kun yritin varoittaa. Mies on diagnosoitu persoonallisuushäiriöiseksi ja patologiseksi valehtelijaks! Mut aika näyttää!

        Onko kauan aikaa,
        siis siitä kun yritit varoittaa?
        vuosia?


      • jos niitä varoitetaan
        kauan... kirjoitti:

        Onko kauan aikaa,
        siis siitä kun yritit varoittaa?
        vuosia?

        Ei siitä kovin kauan ole kun varoitin. Jos sinua on varoitettu kun kyselet kerran.. niin kannattaa uskoa ja kuunnella muita, monesti tietävät mistä puhuvat, poikkeuksiakin tietysti aina on.


      • samoin
        ei-valehtelija kirjoitti:

        "Hän ei tunne sääliä vaikka osaakin sitä näytellä hyvin. Hän ei tunne rakkautta vaikka osaa näytellä sitäkin tosi hyvin. Hän tuskin tuntee muita, kuin itsekkäitä tunteita, mutta empatia, sympatia, toisesta välittäminen ei kuulu näiden ihmisten sanavarastoon. He ovat tunneköyhiä".

        - Aivan exäni juuri sopii tuohon kuvaukseen! Luulee rakastavansa mutta ei sitä taitoa osaa.

        "Jättäkää tuollaiset välittömästi huomattuanne, että puoliso valehtelee. Merkit on selkeästi luettavissa alta kuukaudessa, joten pitäkää silmät auki ja ottakaa mahdollisesti teille ystävien, varsinkin puolison ystävien varoitukset todesta. Ne kannattaa pitää "korvan takana" ja pitää taustalla kun tarkkailette oireita. "

        - Niitä merkkejä en kyllä noin nopeasti huomannut hänessä, mutta kyllä ne muutamassa kuukaudessa huomaa ja olisinpa uskonut kun minua varoitettiin, mutta en uskonut, koska olin rakastunut. Mutta hyvät ihmiset uskokaa niitä ketkä varoittavat, muuten joudutte itse henkisen väkivallan uhriksi!

        en uskonut, vaikka varoitettiin. mies vaikutti niin ihanalta. Sitten pikkuhiljaa pikkuvalheista aloin ymmärtää, että kaikki ei ole kohdallaan. Mies ei ollut avoin, vältti kertomasta itsestään liikaa, edes entisestä elämästä. Kunpa olisin ymmärtänyt, että oli salattavaa, eikä ollut sinut entisen elämänsä kanssa. Näpeille tuli, ja jäin ymmälleni sekä vaille vastauksia useisiin kysmyksiin, joita häneltä kyselin tyylin MIKSI... MIKSI...? olenko ansainnut tämän kärsimyksen? Miksi valehtelit taas???
        Lopulta ei pystynyt silmiin katsoa ja lähti karkuun...luit oikein KARKUUN. Eli oli vielä surkea raukkakin.


      • patologinen uhri?
        samoin kirjoitti:

        en uskonut, vaikka varoitettiin. mies vaikutti niin ihanalta. Sitten pikkuhiljaa pikkuvalheista aloin ymmärtää, että kaikki ei ole kohdallaan. Mies ei ollut avoin, vältti kertomasta itsestään liikaa, edes entisestä elämästä. Kunpa olisin ymmärtänyt, että oli salattavaa, eikä ollut sinut entisen elämänsä kanssa. Näpeille tuli, ja jäin ymmälleni sekä vaille vastauksia useisiin kysmyksiin, joita häneltä kyselin tyylin MIKSI... MIKSI...? olenko ansainnut tämän kärsimyksen? Miksi valehtelit taas???
        Lopulta ei pystynyt silmiin katsoa ja lähti karkuun...luit oikein KARKUUN. Eli oli vielä surkea raukkakin.

        tämä on kuin minun elämästä... ei myöskään kasvotusten lopettanut suhdetta (erosimme usein ja aina hän sanoi ettei meidän tarvitse nädä "viimeistä kertaa") eikä palauttanut avaintani ja tavaroitai saati hakenut omiaan. itse vein hänen kamat ovensa taakse, omiani (avaita lukuunottamatta) en ole saanut pois.

        ymmärsin jo syksyllä että joku mättää.. (olimme tavanneet heinäkuussa, muutama vuosi aiemmin myös kerran) en vuoden seurustelun aikana tavannut hänen kavereitaan tai perheenjäseniään (paitsi isän kun itse soitin hänelle miehen kadottua), eikä hän ollut halukas tapaamaan minun, vaikka tapasikin enemmän sattumalta sukulaisia ja kavereitani. hän alkoi muuttua kärttyisäksi kunnes kerran vain katosi. annoin 2kk riitelyn jälkeen anteeksi (tai ennemmin uuden mahdollisuuden..). riitelimme aina samoista aiheista, siitä kuinka minä halusin yhdessä elokuviin tms. kävimme yhdessä oikeastaan vain lenkillä ja ruokakaupassa. hän usein ärsytti minua riitaan ja pisti sitten syykseni, ja myös sillä verukkeella "livisti" monista sovituista menoista.

        oma pitkäaikaissairauteni paheni suhteen aikana ja teki minusta lähes invalidin (en jaksanut käydä enää edes lenkillä tai kaupassa), hän kuin imi energiaa minusta. hänessä eli kuin 2 persoonaa jotka olivat hyvin ääripäät eivätkä tienneet toistensa tekemisistä. hän ainakin osasi esittää empaattista mikä hämäsi minua (olen seurustellut myös narsistin kanssa ja sellaisen tunnistan kaukaa...)

        en vieläkään tiedä totuutta suurimmasta osaa asioita, muuten kuin että en usko mihinkään mitä suhteen aikana oli tai hän sanoi. monet hänen suurimmista valeistaan eivät olleet niin suuria kuin mitä olen kuullut, eli ne oli ihan uskottavia (esim unelma ok-talosta, pankki luvannut jo lainan ja hänellä oli laskelmiakin ja osasi sanoa mistä taloista haaveili.. eli uskoi siis itsekin että laina on ja kaupat voi syntyä..) tietenkin haluaa kysyä MIKSI, mutta vastauskia ei tule koskaan ja olenkin ymmärtänyt että se yksi ja ainoa vastaus on PERSOONALLISUUSHÄIRIÖ JA PATOLOGINEN VALEHTELU. hänen kannaltaan harmillista on se että nuo "haaveet" ovat tosiaan sitä luokkaa että ne voisivat olla rehellisenä toteutettavissa.

        mies jäi lopullisesti kiinni viikko sitten. olin mielessäni monesti halunut että tulisi se jokin "viimeinen niitti" että pääsisin hänestä kunnolla eroon (koska hän oli se "unelmieni mies"). siskoni ja isäni törmäsivät häneen terveyskeskuksessa toisen naisen kanssa. silloin vielä hän jatkoi valehtelua valehtelun perään, sellaisistakin asioista joita voi todistaa kuka tahansa tässä kaupungissa (esim paikallislehti). mielestäni mies on HUONO patologinen valehtelija koska valehtelee tosiaan asioista joista jää kiinni (sanoi maksaneensa nettilaskun, kysyin vielä monta kertaa, kunnes netti suljettiin... juupa juu). olo on tupla-petetty. ilman patologista valehtelua pettäminen olisi ollut itsessään tarpeeksi paha, siihen tuo valehtelu päälle kaikesta muustakin!

        mielenkiintoinen seikka miehessä on se että (hän ei yleensä puhu puhelimessa vaan kommunikoi viestein) tunnistan kirjoitetuista lauseista ne joihin voin ennemmin uskoa. hän käyttää valehdellessaan lauseen lopussa yhtä pistettä ja huutomerkkiä/merkkejä. jos lause loppuu pelkkään pisteeseen, se lause on se mihin uskon ja luotan.

        luulen miehen sairastuneen jo lapsena hänen äitinsä halvaannuttua kun hän oli alle kouluikäinen (äidin halvaus on tosi, isänsä vahvisti!!). hän itse kertoi sen tapahtuneen n.10v sitten vaikka todellisuudessa siitä oli 20v.

        olisinpa uskonut varoituksia jo suhteen alussa, mutta tehty mikä tehty, hän osasi manipuloida minua (toisin kuin tuo narsisti). jos teitä varoitetaan, juoskaa, JA LUJAA!!!!!!!!!!!!!!!


      • valheiden uhri
        patologinen uhri? kirjoitti:

        tämä on kuin minun elämästä... ei myöskään kasvotusten lopettanut suhdetta (erosimme usein ja aina hän sanoi ettei meidän tarvitse nädä "viimeistä kertaa") eikä palauttanut avaintani ja tavaroitai saati hakenut omiaan. itse vein hänen kamat ovensa taakse, omiani (avaita lukuunottamatta) en ole saanut pois.

        ymmärsin jo syksyllä että joku mättää.. (olimme tavanneet heinäkuussa, muutama vuosi aiemmin myös kerran) en vuoden seurustelun aikana tavannut hänen kavereitaan tai perheenjäseniään (paitsi isän kun itse soitin hänelle miehen kadottua), eikä hän ollut halukas tapaamaan minun, vaikka tapasikin enemmän sattumalta sukulaisia ja kavereitani. hän alkoi muuttua kärttyisäksi kunnes kerran vain katosi. annoin 2kk riitelyn jälkeen anteeksi (tai ennemmin uuden mahdollisuuden..). riitelimme aina samoista aiheista, siitä kuinka minä halusin yhdessä elokuviin tms. kävimme yhdessä oikeastaan vain lenkillä ja ruokakaupassa. hän usein ärsytti minua riitaan ja pisti sitten syykseni, ja myös sillä verukkeella "livisti" monista sovituista menoista.

        oma pitkäaikaissairauteni paheni suhteen aikana ja teki minusta lähes invalidin (en jaksanut käydä enää edes lenkillä tai kaupassa), hän kuin imi energiaa minusta. hänessä eli kuin 2 persoonaa jotka olivat hyvin ääripäät eivätkä tienneet toistensa tekemisistä. hän ainakin osasi esittää empaattista mikä hämäsi minua (olen seurustellut myös narsistin kanssa ja sellaisen tunnistan kaukaa...)

        en vieläkään tiedä totuutta suurimmasta osaa asioita, muuten kuin että en usko mihinkään mitä suhteen aikana oli tai hän sanoi. monet hänen suurimmista valeistaan eivät olleet niin suuria kuin mitä olen kuullut, eli ne oli ihan uskottavia (esim unelma ok-talosta, pankki luvannut jo lainan ja hänellä oli laskelmiakin ja osasi sanoa mistä taloista haaveili.. eli uskoi siis itsekin että laina on ja kaupat voi syntyä..) tietenkin haluaa kysyä MIKSI, mutta vastauskia ei tule koskaan ja olenkin ymmärtänyt että se yksi ja ainoa vastaus on PERSOONALLISUUSHÄIRIÖ JA PATOLOGINEN VALEHTELU. hänen kannaltaan harmillista on se että nuo "haaveet" ovat tosiaan sitä luokkaa että ne voisivat olla rehellisenä toteutettavissa.

        mies jäi lopullisesti kiinni viikko sitten. olin mielessäni monesti halunut että tulisi se jokin "viimeinen niitti" että pääsisin hänestä kunnolla eroon (koska hän oli se "unelmieni mies"). siskoni ja isäni törmäsivät häneen terveyskeskuksessa toisen naisen kanssa. silloin vielä hän jatkoi valehtelua valehtelun perään, sellaisistakin asioista joita voi todistaa kuka tahansa tässä kaupungissa (esim paikallislehti). mielestäni mies on HUONO patologinen valehtelija koska valehtelee tosiaan asioista joista jää kiinni (sanoi maksaneensa nettilaskun, kysyin vielä monta kertaa, kunnes netti suljettiin... juupa juu). olo on tupla-petetty. ilman patologista valehtelua pettäminen olisi ollut itsessään tarpeeksi paha, siihen tuo valehtelu päälle kaikesta muustakin!

        mielenkiintoinen seikka miehessä on se että (hän ei yleensä puhu puhelimessa vaan kommunikoi viestein) tunnistan kirjoitetuista lauseista ne joihin voin ennemmin uskoa. hän käyttää valehdellessaan lauseen lopussa yhtä pistettä ja huutomerkkiä/merkkejä. jos lause loppuu pelkkään pisteeseen, se lause on se mihin uskon ja luotan.

        luulen miehen sairastuneen jo lapsena hänen äitinsä halvaannuttua kun hän oli alle kouluikäinen (äidin halvaus on tosi, isänsä vahvisti!!). hän itse kertoi sen tapahtuneen n.10v sitten vaikka todellisuudessa siitä oli 20v.

        olisinpa uskonut varoituksia jo suhteen alussa, mutta tehty mikä tehty, hän osasi manipuloida minua (toisin kuin tuo narsisti). jos teitä varoitetaan, juoskaa, JA LUJAA!!!!!!!!!!!!!!!

        Siis niin paljon saman tyylinen kuin oma tarinani. len ihmetellyt miksi ihmeessä elää valehtelulla ja saada toisen ihmisen elämän täysin pilalle. Itse ole suorapuheinen ja kerron kaiken ja sitten törmään mieheen joka valehteli kaikista asioista. Ja niin hyvin ettei sitä alussa edes huomannut. Menneisyydestään ei halunnut pahemmin kertoa mitään. Suuttui ja oli aivan raivona kun yritin kysellä. ja jos sattui jotain kertomaan niin tarinat muuttuivat erintyyliseksi.


      • minnuska__
        patologinen uhri? kirjoitti:

        tämä on kuin minun elämästä... ei myöskään kasvotusten lopettanut suhdetta (erosimme usein ja aina hän sanoi ettei meidän tarvitse nädä "viimeistä kertaa") eikä palauttanut avaintani ja tavaroitai saati hakenut omiaan. itse vein hänen kamat ovensa taakse, omiani (avaita lukuunottamatta) en ole saanut pois.

        ymmärsin jo syksyllä että joku mättää.. (olimme tavanneet heinäkuussa, muutama vuosi aiemmin myös kerran) en vuoden seurustelun aikana tavannut hänen kavereitaan tai perheenjäseniään (paitsi isän kun itse soitin hänelle miehen kadottua), eikä hän ollut halukas tapaamaan minun, vaikka tapasikin enemmän sattumalta sukulaisia ja kavereitani. hän alkoi muuttua kärttyisäksi kunnes kerran vain katosi. annoin 2kk riitelyn jälkeen anteeksi (tai ennemmin uuden mahdollisuuden..). riitelimme aina samoista aiheista, siitä kuinka minä halusin yhdessä elokuviin tms. kävimme yhdessä oikeastaan vain lenkillä ja ruokakaupassa. hän usein ärsytti minua riitaan ja pisti sitten syykseni, ja myös sillä verukkeella "livisti" monista sovituista menoista.

        oma pitkäaikaissairauteni paheni suhteen aikana ja teki minusta lähes invalidin (en jaksanut käydä enää edes lenkillä tai kaupassa), hän kuin imi energiaa minusta. hänessä eli kuin 2 persoonaa jotka olivat hyvin ääripäät eivätkä tienneet toistensa tekemisistä. hän ainakin osasi esittää empaattista mikä hämäsi minua (olen seurustellut myös narsistin kanssa ja sellaisen tunnistan kaukaa...)

        en vieläkään tiedä totuutta suurimmasta osaa asioita, muuten kuin että en usko mihinkään mitä suhteen aikana oli tai hän sanoi. monet hänen suurimmista valeistaan eivät olleet niin suuria kuin mitä olen kuullut, eli ne oli ihan uskottavia (esim unelma ok-talosta, pankki luvannut jo lainan ja hänellä oli laskelmiakin ja osasi sanoa mistä taloista haaveili.. eli uskoi siis itsekin että laina on ja kaupat voi syntyä..) tietenkin haluaa kysyä MIKSI, mutta vastauskia ei tule koskaan ja olenkin ymmärtänyt että se yksi ja ainoa vastaus on PERSOONALLISUUSHÄIRIÖ JA PATOLOGINEN VALEHTELU. hänen kannaltaan harmillista on se että nuo "haaveet" ovat tosiaan sitä luokkaa että ne voisivat olla rehellisenä toteutettavissa.

        mies jäi lopullisesti kiinni viikko sitten. olin mielessäni monesti halunut että tulisi se jokin "viimeinen niitti" että pääsisin hänestä kunnolla eroon (koska hän oli se "unelmieni mies"). siskoni ja isäni törmäsivät häneen terveyskeskuksessa toisen naisen kanssa. silloin vielä hän jatkoi valehtelua valehtelun perään, sellaisistakin asioista joita voi todistaa kuka tahansa tässä kaupungissa (esim paikallislehti). mielestäni mies on HUONO patologinen valehtelija koska valehtelee tosiaan asioista joista jää kiinni (sanoi maksaneensa nettilaskun, kysyin vielä monta kertaa, kunnes netti suljettiin... juupa juu). olo on tupla-petetty. ilman patologista valehtelua pettäminen olisi ollut itsessään tarpeeksi paha, siihen tuo valehtelu päälle kaikesta muustakin!

        mielenkiintoinen seikka miehessä on se että (hän ei yleensä puhu puhelimessa vaan kommunikoi viestein) tunnistan kirjoitetuista lauseista ne joihin voin ennemmin uskoa. hän käyttää valehdellessaan lauseen lopussa yhtä pistettä ja huutomerkkiä/merkkejä. jos lause loppuu pelkkään pisteeseen, se lause on se mihin uskon ja luotan.

        luulen miehen sairastuneen jo lapsena hänen äitinsä halvaannuttua kun hän oli alle kouluikäinen (äidin halvaus on tosi, isänsä vahvisti!!). hän itse kertoi sen tapahtuneen n.10v sitten vaikka todellisuudessa siitä oli 20v.

        olisinpa uskonut varoituksia jo suhteen alussa, mutta tehty mikä tehty, hän osasi manipuloida minua (toisin kuin tuo narsisti). jos teitä varoitetaan, juoskaa, JA LUJAA!!!!!!!!!!!!!!!

        moikka! missä päin tämä tapaus oli? itse tunnen yhden miehen joka aivan sairas, valehteli aikoinaan mulle nimet.iät,ammatin ym ym.. on 39w ja nimi Jan, ajelee sellasella mustalla uudella hienolla bemarilla, huijaa naisilta rahaa ja pyörittää monta naista yhtä aikaa.


      • valheiden uhri
        minnuska__ kirjoitti:

        moikka! missä päin tämä tapaus oli? itse tunnen yhden miehen joka aivan sairas, valehteli aikoinaan mulle nimet.iät,ammatin ym ym.. on 39w ja nimi Jan, ajelee sellasella mustalla uudella hienolla bemarilla, huijaa naisilta rahaa ja pyörittää monta naista yhtä aikaa.

        länsi-suomen alueelta mutta tuskin on sama henkilö kysymyksessä eli näitä tälläisia tapauksia on. Ja myöskin huijaa naisilta rahaa keksien mitä ihmeellisempiä selityksiä. Tietenkin niin että alussa mukamas rakastaa naista ja saa naisen rakastumaan itseensä. Sitten kun huomaa että nyt nainen rakastaa tarpeeksi alkaa keksimään veruklkeita kaiken tyylisiin rahantarpeisiin. Onneksi itse en hänelle rahaa antanut ja kun mies tuon huomasi ettei rahaa saa niin lähti.


    • Selväjärkinen

      Törmäsin elämäni pahimpaan valehtelijaan chatissa. Pikku hiljaa aloin ymmärtää, että tämä ihminen ei puhu totta. Hän valehteli asiat niin, että välillä olin jo itsekin hämilläni, luulenko vaan. Seurailin asioita ja huomasin että olen oikeassa hänen suhteensa. Aloin ymmärtää että jos uskon hänen sanansa, olen pian vainoharhainen enkä enää tiedä mikä on totta ja mikä valhetta. Koska itse olen rehellinen, huomasin asioita, jotka puhuivat sen puolesta että olen oikeassa ja hän todella on patologinen valehtelija. Pitää uskoa itseensä, ei siihen, mitä toinen vakuuttaa, valehtelija yrittää peittää jälkensä ja tehdä sinusta syyllisen tavalla tai toisella. Ei hän sitä sinulle paljasta, mutta tietää kyllä sen itse.

      • itsekin ex-uhri

        Olin vuosia narsistin uhri, myös valheita. Ihminen joka on jo pienenä oppinut käyttäytymismallinsa ei tule koskaan muuttumaan! Hoitokin on miltei epätodennäköistä ja kestää vuosia! Yleensä patologisest valehtelijat ovat narsisteja, ei tietenkään kaikki. Uhrin on vaikea antaa anteeksi itselleen, kun on uskonut kaiken ja pitää itseään hölmönä sen vuoksi, mutta he osaavat valehtelun taidon niin että fiksumpikin uskoo. Joten älkää syytelkö itseänne! Voimia kaikille!


      • itsekin ex-uhri
        itsekin ex-uhri kirjoitti:

        Olin vuosia narsistin uhri, myös valheita. Ihminen joka on jo pienenä oppinut käyttäytymismallinsa ei tule koskaan muuttumaan! Hoitokin on miltei epätodennäköistä ja kestää vuosia! Yleensä patologisest valehtelijat ovat narsisteja, ei tietenkään kaikki. Uhrin on vaikea antaa anteeksi itselleen, kun on uskonut kaiken ja pitää itseään hölmönä sen vuoksi, mutta he osaavat valehtelun taidon niin että fiksumpikin uskoo. Joten älkää syytelkö itseänne! Voimia kaikille!

        Niin ja unohdin sanoa, että jos patologinen valehtelija jää kiinni valheestaan hän hermostuu usein ja selittää uudella valheella vanhan. Yleensä kun tällainen ihminen joutuu selittämään jonkin asian mitä häneltä kysytään joka on valhe hän alkaa näpräämään jotain käsillään, alkaa selittelemään ja on ylivilkas. Tai nämä tuntomerkit ainakin olivat minun ex:llä.


      • -mia-
        itsekin ex-uhri kirjoitti:

        Niin ja unohdin sanoa, että jos patologinen valehtelija jää kiinni valheestaan hän hermostuu usein ja selittää uudella valheella vanhan. Yleensä kun tällainen ihminen joutuu selittämään jonkin asian mitä häneltä kysytään joka on valhe hän alkaa näpräämään jotain käsillään, alkaa selittelemään ja on ylivilkas. Tai nämä tuntomerkit ainakin olivat minun ex:llä.

        1) Liikaa tai liian vähän katsekontaktia. Valehtelija välttää katsomasta silmiin tai tuijottaa intensiivisesti.

        2) Liialliset yksityiskohdat. Kun ihminen välttää kertomasta totuutta, hän valitsee jonkin täysin epäolennaisen yksityiskohdan asiastaan ja yrittää saada huomion kiinnittymään siihen totuuden sijaan.

        3) Yleinen rauhattomuus. Tämä on nähtävissä esimerkiksi lapsissa, jotka valehtelevat. Valehtelija ei pysty olemaan paikallaan.

        4) Nenän koskeminen. Tutkimusten mukaan valehdellessaan ihmisillä on tapana koskettaa nenänsä alaosaa.

        5) Suun kautta hengittäminen. Valehdellessaan ihminen ei saa tarpeeksi happea ja siksi hengittää suun kautta.

        6) Epäröinti puheessa. Pysähteleminen, kurkun selvittäminen jne. saattaa olla keino voittaa aikaa, mikäli ihminen valehtelee.

        7) Ylös tai alas katsominen. Tapa voittaa aikaa.

        8) Vastaa kysymyksiin, joita ei kysytä. Valehtelija puolustelee itseään, vaikkei häneltä kysytä mitään.

        9) Muut kehonkielen merkit. Mm. voimakas silmien räpsyttely, laajentuneet pupillit, äänensävyn vaihtelut ja olkien kohauttelu.


      • kokemusta on!!
        -mia- kirjoitti:

        1) Liikaa tai liian vähän katsekontaktia. Valehtelija välttää katsomasta silmiin tai tuijottaa intensiivisesti.

        2) Liialliset yksityiskohdat. Kun ihminen välttää kertomasta totuutta, hän valitsee jonkin täysin epäolennaisen yksityiskohdan asiastaan ja yrittää saada huomion kiinnittymään siihen totuuden sijaan.

        3) Yleinen rauhattomuus. Tämä on nähtävissä esimerkiksi lapsissa, jotka valehtelevat. Valehtelija ei pysty olemaan paikallaan.

        4) Nenän koskeminen. Tutkimusten mukaan valehdellessaan ihmisillä on tapana koskettaa nenänsä alaosaa.

        5) Suun kautta hengittäminen. Valehdellessaan ihminen ei saa tarpeeksi happea ja siksi hengittää suun kautta.

        6) Epäröinti puheessa. Pysähteleminen, kurkun selvittäminen jne. saattaa olla keino voittaa aikaa, mikäli ihminen valehtelee.

        7) Ylös tai alas katsominen. Tapa voittaa aikaa.

        8) Vastaa kysymyksiin, joita ei kysytä. Valehtelija puolustelee itseään, vaikkei häneltä kysytä mitään.

        9) Muut kehonkielen merkit. Mm. voimakas silmien räpsyttely, laajentuneet pupillit, äänensävyn vaihtelut ja olkien kohauttelu.

        täsmälleen.


      • millaisia ihmisiä
        kokemusta on!! kirjoitti:

        täsmälleen.

        maa päällänsä kantaa. Onnekseni itselleni ei tuollaista ihmistä ole tullut vastaan!


      • kokemusta on!!
        millaisia ihmisiä kirjoitti:

        maa päällänsä kantaa. Onnekseni itselleni ei tuollaista ihmistä ole tullut vastaan!

        mutta onneksi vain n. 1% suomalaisista.. tai mistäs sen varmaksi tietää. Ihmisiin vain on pystyttävä jatkossa luottamaan. Se voi viedä aikaa, mutta toivoa on!


      • millaisia ihmisiä
        kokemusta on!! kirjoitti:

        mutta onneksi vain n. 1% suomalaisista.. tai mistäs sen varmaksi tietää. Ihmisiin vain on pystyttävä jatkossa luottamaan. Se voi viedä aikaa, mutta toivoa on!

        Voimia kaikille ketä ovat joutuneet kestämään tuollaisia ihmisiä! On meitä rehellisiäkin onneksi!


      • missä rehelliset
        kokemusta on!! kirjoitti:

        mutta onneksi vain n. 1% suomalaisista.. tai mistäs sen varmaksi tietää. Ihmisiin vain on pystyttävä jatkossa luottamaan. Se voi viedä aikaa, mutta toivoa on!

        1% kuulostaa aika pieneltä, enemmän niitä on mutta ei ole vain diagnosoitu. Olen 16 ja olen tuntenut kolme tällaista henkilöä, johon kuvaus sopii.


      • Huijattu.
        -mia- kirjoitti:

        1) Liikaa tai liian vähän katsekontaktia. Valehtelija välttää katsomasta silmiin tai tuijottaa intensiivisesti.

        2) Liialliset yksityiskohdat. Kun ihminen välttää kertomasta totuutta, hän valitsee jonkin täysin epäolennaisen yksityiskohdan asiastaan ja yrittää saada huomion kiinnittymään siihen totuuden sijaan.

        3) Yleinen rauhattomuus. Tämä on nähtävissä esimerkiksi lapsissa, jotka valehtelevat. Valehtelija ei pysty olemaan paikallaan.

        4) Nenän koskeminen. Tutkimusten mukaan valehdellessaan ihmisillä on tapana koskettaa nenänsä alaosaa.

        5) Suun kautta hengittäminen. Valehdellessaan ihminen ei saa tarpeeksi happea ja siksi hengittää suun kautta.

        6) Epäröinti puheessa. Pysähteleminen, kurkun selvittäminen jne. saattaa olla keino voittaa aikaa, mikäli ihminen valehtelee.

        7) Ylös tai alas katsominen. Tapa voittaa aikaa.

        8) Vastaa kysymyksiin, joita ei kysytä. Valehtelija puolustelee itseään, vaikkei häneltä kysytä mitään.

        9) Muut kehonkielen merkit. Mm. voimakas silmien räpsyttely, laajentuneet pupillit, äänensävyn vaihtelut ja olkien kohauttelu.

        Jos ei katso silmin ja ei pysy paikallaan, niin voi johtua muustakin kuin valehtelusta.
        Jos on nuha, niin hengittää suun kautta, eikä ole välttämättä valehtelija, mutta toki valehtelijallakin voi olla nuha.
        itse olen törmännyt suureen valehtelijaan joka katsoi aina silmiin, eikä eväkään värähtänyt kun valehteli, huijarit osaavat kyllä konstit olla uskottavia, muutenhan huojareiden uhreja ei olisi.

        Nenäni kutiaa usein, enkä valehtele, kutiaminen johtuu muusta systä. Epäröin nuorempana puheessa, koska olin ujo, mutta rehellinen. Räpsyttelin myös silmiä, koska minulla oli piilolasit ja silmät kuivuivat. Pupillit laajentuvat jos näkee jotain mieluisaa ja myös huumeiden käyttäjillä, itse en ole kokeillut.
        Oikeat huijarit ovat usein taitavia, eikä niistä päällepäin mitään huomaa, vaan ajan kanssa huomaa tulleensa kusetetuksi. Itse menetin paljon rahaa ja mies petti, mutta voihan huijari olla nainenkin siinä asiassa tasa-arvo toteutuu.


    • ihmisellä

      itsellään olla jonkinlainen mittari jolla tunnistaa valehtelevan ihmisen.mitä kaikkien kanssa antautuu juttusille. Nimim:Se on kerrasta poikki, jos ei miellytä.
      PS: Mulle on turha yrittää valehdella.

      • kokemusta on!!

        kuule kun tällainen patologinen valehtelija tulee sinulle valehtelemaan, se on 6-0 valehtelijalle! Nämä ihmiset osaavat sen valehtelun niin hyvin, ett tosiaan saavat huijatuksi ketä vain, tietysti pienemmät valehtelijat ketkä ei ole patologisia valehtelijoita jäävät helpommin kiinni!


      • pahempaa monesti kuin
        kokemusta on!! kirjoitti:

        kuule kun tällainen patologinen valehtelija tulee sinulle valehtelemaan, se on 6-0 valehtelijalle! Nämä ihmiset osaavat sen valehtelun niin hyvin, ett tosiaan saavat huijatuksi ketä vain, tietysti pienemmät valehtelijat ketkä ei ole patologisia valehtelijoita jäävät helpommin kiinni!

        fyysinen väkivalta


      • ikävä tosiasia
        pahempaa monesti kuin kirjoitti:

        fyysinen väkivalta

        mut ei onneksi kaikki ole noita!


      • patologinen valehtelu

      • ♥♥&...
        patologinen valehtelu kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=599&posting=22000000011746121

        Tapasin miehen ystävieni kautta.. Ihana, huomioonottava, rakastava, rehellinen, ikinä ei pettäisi, ihana!

        Aluksi en oikein tiennyt miten suhtautua mieheen, koska oli jo melkeinpä perhettä perustamassa hetken tapailun jälkeen, todella innokas. Leveili rahoillaan mistä en pitänyt ollenkaan. Hän lähetti kotiin ruusuja vei ulos syömään ja oikea herrasmies.

        Rakastuin häneen ja hän minuun. Suunnittelimme yhteenmuuttoa parin kuukauden yhteiselon jälkeen.

        Aloin kuitenkin epäillä monia asioita miehessä ja sanoinkin, että josko mietittäisiin vielä hetken ja tutustuttaisiin rauhassa ennenkuin muutetaan yhteen. Se ei käynyt lainkaan ja minun piti valita ero tai muutto ja rakastuneena ero ei tullut kuuloonkaan, vaikka hälytyskellot alkoivat jo soida..

        Muutimme yhteen ja sitten kaikki alkoikin mennä pieleen... Valehteli kaikesta.. ihan kaikesta.. ainut mikä piti paikkansa oli oma nimi ja perheenjäsenten nimet, kaikki muu valhetta. Kun sain hänet kiinni valheesta selitti hän sen uudella valheella ja taas uudella. Mies oli niin hyvä puhumaan että kaikki uskoivat häntä. Hänen ystävänsä ja kaikki. Vieläkin olen kuullut lisää valheita mitä en silloin saanut selville. Ex käytti hyväksi ja petti.. huh huh..(näin muille sanoi) mies oli itse pettänyt naista ja naisen piti olla huippumalli(ei sitten ollutkaan) ja sellainen hyväksikäyttö ei onnistu ilman sitä rahaa mistä hän puhui.

        Vuoden sitä henkistä raiskausta ja kiristystä kestin.. Ostatti tavaroita minun rahoilla ja jätti maksamatta. Onneksi se on nyt ohi, muutaman vuoden terapiat päälle ja valtava lääkemäärä.

        Halusin kertoa siksi tarinani, että ihmiset oikeasti kuuntelisitte omaa itseänne jos alkaa epäilyttämään, itse en kuunnellut ja tässä tulos. Ystäväni ja perheeni vain sanoivat aina että ei se on hyvä mies, katso itseäsi peiliin et kyllä sinussa on vikaa kun ei tämä ihana mies voinut olla sellainen mitä kerroin.. Kuunnelkaa sydämen ääntä ja älkää päästäkö tällaisen ihmisen tekemään itsellenne pahaa. He ovat sairaita ihmisiä!♥


      • mutta tulikin ihme sotkua= )
        ♥♥&... kirjoitti:

        Tapasin miehen ystävieni kautta.. Ihana, huomioonottava, rakastava, rehellinen, ikinä ei pettäisi, ihana!

        Aluksi en oikein tiennyt miten suhtautua mieheen, koska oli jo melkeinpä perhettä perustamassa hetken tapailun jälkeen, todella innokas. Leveili rahoillaan mistä en pitänyt ollenkaan. Hän lähetti kotiin ruusuja vei ulos syömään ja oikea herrasmies.

        Rakastuin häneen ja hän minuun. Suunnittelimme yhteenmuuttoa parin kuukauden yhteiselon jälkeen.

        Aloin kuitenkin epäillä monia asioita miehessä ja sanoinkin, että josko mietittäisiin vielä hetken ja tutustuttaisiin rauhassa ennenkuin muutetaan yhteen. Se ei käynyt lainkaan ja minun piti valita ero tai muutto ja rakastuneena ero ei tullut kuuloonkaan, vaikka hälytyskellot alkoivat jo soida..

        Muutimme yhteen ja sitten kaikki alkoikin mennä pieleen... Valehteli kaikesta.. ihan kaikesta.. ainut mikä piti paikkansa oli oma nimi ja perheenjäsenten nimet, kaikki muu valhetta. Kun sain hänet kiinni valheesta selitti hän sen uudella valheella ja taas uudella. Mies oli niin hyvä puhumaan että kaikki uskoivat häntä. Hänen ystävänsä ja kaikki. Vieläkin olen kuullut lisää valheita mitä en silloin saanut selville. Ex käytti hyväksi ja petti.. huh huh..(näin muille sanoi) mies oli itse pettänyt naista ja naisen piti olla huippumalli(ei sitten ollutkaan) ja sellainen hyväksikäyttö ei onnistu ilman sitä rahaa mistä hän puhui.

        Vuoden sitä henkistä raiskausta ja kiristystä kestin.. Ostatti tavaroita minun rahoilla ja jätti maksamatta. Onneksi se on nyt ohi, muutaman vuoden terapiat päälle ja valtava lääkemäärä.

        Halusin kertoa siksi tarinani, että ihmiset oikeasti kuuntelisitte omaa itseänne jos alkaa epäilyttämään, itse en kuunnellut ja tässä tulos. Ystäväni ja perheeni vain sanoivat aina että ei se on hyvä mies, katso itseäsi peiliin et kyllä sinussa on vikaa kun ei tämä ihana mies voinut olla sellainen mitä kerroin.. Kuunnelkaa sydämen ääntä ja älkää päästäkö tällaisen ihmisen tekemään itsellenne pahaa. He ovat sairaita ihmisiä!♥

        No eipä se ollut pointti!=)


      • Onneksi itselläni
        mutta tulikin ihme sotkua= ) kirjoitti:

        No eipä se ollut pointti!=)

        ei vastaavaa ole tapahtunut.. Voimia sinulle ja kaikille saman kokeneille.


      • henkistä
        Onneksi itselläni kirjoitti:

        ei vastaavaa ole tapahtunut.. Voimia sinulle ja kaikille saman kokeneille.

        väkivaltaa!! Patologinen valehtelija ei tiedä empatiasta, rakkaudesta ja katumuksesta mitään. Eikä muutu, luulin muuttavani minun ex-aviomieheni, mutta toisin kävi. Lupaavat ettei ikinä enää.. mutta taas se alkaa pian!


      • muuttavani hänet
        henkistä kirjoitti:

        väkivaltaa!! Patologinen valehtelija ei tiedä empatiasta, rakkaudesta ja katumuksesta mitään. Eikä muutu, luulin muuttavani minun ex-aviomieheni, mutta toisin kävi. Lupaavat ettei ikinä enää.. mutta taas se alkaa pian!

        mutta totuus on karu. Patologinen valehtelija ei muutu, eikä häntä voi terapoida, ja auttaa.
        Kun huomaat toisen valehtelijaksi niin pakene, jos et halua huomata koko elämääsi valheeksi..


      • pettynyt
        muuttavani hänet kirjoitti:

        mutta totuus on karu. Patologinen valehtelija ei muutu, eikä häntä voi terapoida, ja auttaa.
        Kun huomaat toisen valehtelijaksi niin pakene, jos et halua huomata koko elämääsi valheeksi..

        Minun entinen ystäväni seurustelee patologisen valehtelijan kanssa, mutta luottaa mieheen niin sokeasti että on lopettanut lähes kaikki välit niihin ihmisiin, jotka ovat totuuden tästä mihestä huomanneet. Itsekin uskoin aluksi tyypin juttuihin vaikka hänet pidempään tunteneet kaverinsa käskivät olla luottamatta liikaa.

        Sitten aloin itsekin epäillä kun valheet olivat jo liian uskomattomia ja niitä oli kokoajan. Tämä ystävänikin sanoi huomanneensa miehensä valehtelevan välillä, mutta vielä yli puolen vuodenkaan päästä hän ei ole tehnyt mitään asialle. Ajattelee vain että ihmiset ovat kateellisia kun hänellä on 'niin ihana mies'

        Eniten loukkaa se ettei edes tämä ystävä sano mitään vaikka hänen miehensä yrittää selvästi kusettaa niin minua kuin monia muitakin! Hän on niin Miehen lumoissa.
        Enää en sitten ollakaan väleissä kumpaankaan..
        Ikävä menettää ystävä tuollaiselle miehelle.


      • Valevale
        pettynyt kirjoitti:

        Minun entinen ystäväni seurustelee patologisen valehtelijan kanssa, mutta luottaa mieheen niin sokeasti että on lopettanut lähes kaikki välit niihin ihmisiin, jotka ovat totuuden tästä mihestä huomanneet. Itsekin uskoin aluksi tyypin juttuihin vaikka hänet pidempään tunteneet kaverinsa käskivät olla luottamatta liikaa.

        Sitten aloin itsekin epäillä kun valheet olivat jo liian uskomattomia ja niitä oli kokoajan. Tämä ystävänikin sanoi huomanneensa miehensä valehtelevan välillä, mutta vielä yli puolen vuodenkaan päästä hän ei ole tehnyt mitään asialle. Ajattelee vain että ihmiset ovat kateellisia kun hänellä on 'niin ihana mies'

        Eniten loukkaa se ettei edes tämä ystävä sano mitään vaikka hänen miehensä yrittää selvästi kusettaa niin minua kuin monia muitakin! Hän on niin Miehen lumoissa.
        Enää en sitten ollakaan väleissä kumpaankaan..
        Ikävä menettää ystävä tuollaiselle miehelle.

        Onko oikein valehdella jos haluan suojella kumppaniani, enkä halua tuottaa hänelle pahaa mieltä jos olen tehnyt jonkun asian väärin. Olen itselleni suonut tuon asian mutta tiedän että se ei ole oikein ja on raskasta elää valheessa. Ja nyt kun olen raottanut kerrotuja valheita, on erittäin vaikea saada luottamusta takaisin. Kuka neuvoo ja miten saan kihlattuni luottamuksen takaisin. Pystynkö itse parantumaan koskaan, ja mistä saan apua. Jotenkin tuntuu vaan helpommalta valehdella jossain tilanteissa. Luulin jo päässeeni siitä. mutta sitten tuli tilanne että oli pakko keksiä jotain ei todellista, mutta oman huonon omantunnon vuoksi osittain raotin totuutta. Tiedän että tarvitse apua


      • 100%
        ♥♥&... kirjoitti:

        Tapasin miehen ystävieni kautta.. Ihana, huomioonottava, rakastava, rehellinen, ikinä ei pettäisi, ihana!

        Aluksi en oikein tiennyt miten suhtautua mieheen, koska oli jo melkeinpä perhettä perustamassa hetken tapailun jälkeen, todella innokas. Leveili rahoillaan mistä en pitänyt ollenkaan. Hän lähetti kotiin ruusuja vei ulos syömään ja oikea herrasmies.

        Rakastuin häneen ja hän minuun. Suunnittelimme yhteenmuuttoa parin kuukauden yhteiselon jälkeen.

        Aloin kuitenkin epäillä monia asioita miehessä ja sanoinkin, että josko mietittäisiin vielä hetken ja tutustuttaisiin rauhassa ennenkuin muutetaan yhteen. Se ei käynyt lainkaan ja minun piti valita ero tai muutto ja rakastuneena ero ei tullut kuuloonkaan, vaikka hälytyskellot alkoivat jo soida..

        Muutimme yhteen ja sitten kaikki alkoikin mennä pieleen... Valehteli kaikesta.. ihan kaikesta.. ainut mikä piti paikkansa oli oma nimi ja perheenjäsenten nimet, kaikki muu valhetta. Kun sain hänet kiinni valheesta selitti hän sen uudella valheella ja taas uudella. Mies oli niin hyvä puhumaan että kaikki uskoivat häntä. Hänen ystävänsä ja kaikki. Vieläkin olen kuullut lisää valheita mitä en silloin saanut selville. Ex käytti hyväksi ja petti.. huh huh..(näin muille sanoi) mies oli itse pettänyt naista ja naisen piti olla huippumalli(ei sitten ollutkaan) ja sellainen hyväksikäyttö ei onnistu ilman sitä rahaa mistä hän puhui.

        Vuoden sitä henkistä raiskausta ja kiristystä kestin.. Ostatti tavaroita minun rahoilla ja jätti maksamatta. Onneksi se on nyt ohi, muutaman vuoden terapiat päälle ja valtava lääkemäärä.

        Halusin kertoa siksi tarinani, että ihmiset oikeasti kuuntelisitte omaa itseänne jos alkaa epäilyttämään, itse en kuunnellut ja tässä tulos. Ystäväni ja perheeni vain sanoivat aina että ei se on hyvä mies, katso itseäsi peiliin et kyllä sinussa on vikaa kun ei tämä ihana mies voinut olla sellainen mitä kerroin.. Kuunnelkaa sydämen ääntä ja älkää päästäkö tällaisen ihmisen tekemään itsellenne pahaa. He ovat sairaita ihmisiä!♥

        Kuin olisi suoraan 8v suhteestani, onneksi viimein heräsin ja tajusin syksylla 2007. Varmaan muuten hoidettaisiin minua jossakin.....

        Vielä tämä mies porskuttaa ja tiedän hänen loukanneen minunkin jälkeen useita naisia!


    • olen itse patologinen valeh...

      ...joten kerron nyt motiiveja miksi patologinen valehtelija valehtelee. nämä ovat tietenkin vain syitä miksi minä valehtelen ja kyllä, olen hakeutunut jo hoitoon.
      olen valehdellut pienestä pitäen koska en pysty/halua erottaa todellisuutta mielikuvituksesta. en haluaisi valehdella mutten pysty estämään sitä. tajuan vasta liian myöhään mitä olen suustani päästänyt ja en pysty lopettamaan vaan kasvatan valhetta entisestään.
      suojelen tavallaan itseäni niin sanotusti "elämällä omassa haavemaailmassani" ja olen vasta viime aikoina hakenut apua omasta aloitteestani.
      en ole ylpeä sairaudestani ja haluaisin pystyä vielä joskus elämään todellisuudessa kuten muutkin.
      ymmärrän että patologiset valehtelijat satuttavat muita pahasti (minäkin varmasti monia) mutta olen myös itse joutunut kärsimään yhtä paljon sairaudestani kuin uhrinikin.

      • hannamaria88888

        kyllä entisen ja nykysen taholta...valitettavasti


      • tiedän mitä sanoin

        No niin elikkä olen kai patologinen valehtelija. En osaa sanoa mutta merkit siihen ainakin viittaavat. Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa yli kuusi vuotta ja valehtetelen hänelle kaikesta. Valehtelen tupakanpoltostotani, rahankäytöstäni, menoistani ja ylipäätään kaikesta. Minä en oikeasti tee sitä niin sanotusti "tahallani" kaikki vain lipsahtaa suusta ja sitten et oikeasti enää uskalla/kehtaa korjata sitä koska sitten sinua aletaan syyttää valehtelijaksi. Tuntuu jotenkin aina vain helmpommalta olla olevinaan parempi kuin olen ja yrittää luoda täydellisen poikaystävän kuvaa. Aina kun jään kiinni valheesta selitän sen lähes aina uudella valheella ja uudella jne. Tämä alkaa kalvaa ihmistä joka valehtelee niin paljon että siihen tuntuu tukehtuvan, sen haluaa lopettaa. Mutta se ei oikeasti ole niin helppoa. Voisi vaan pläjäyttää kaiken toiselle päinnäköä, mutta minun tapauksessani en tahdo loukata kumppaniani niin paljon. Päätin haudata valheeni ja lopettaa mutta en pystynyt ja jäin melkein kaikesta kiinni. Suhteesta en ole varma, se saattaa loppua nyt pian omista virheistäni johtuen, enkä voi syyttää siitä ketään muuta kuin itseäni. Rakastan tyttöystävääni todella enkä tahtoisi hänen kärsivän.
        Valehtelijallekkaan se ei ole helppoa, uskokaa!! Se rikkoo yhtäpaljon häntä kuin uhriakin ja varsinkin kun sen tajuaa ja ei pystykään lopettamaan!! Ja todellakin haluan hakeutua hoitoon ja lopettaa valehtelun kokonaan. Ainakaan minä en nauti tästä ainaisesta epävarmuuden ja paljastetuksi tulemisen pelosta.


      • patologinen uhri?

        se on jo paljon jos itse tajuaa ongelmansa ja hakeutuu hoitoon. moni kun pitää niitä muita hoidon tarpeessa olevina vaan ei itseään...


    • lottovoitto¨¨

      hyvä taito eikä mikään sairaus...???

    • isäpuoli

      Jos muuta väitätte valehtelette.

    • 1+1

      kauhia valehtelemaan

      • Antti .

        Kauhea valitusvimma ihmisillä päällä.
        Onko narsisti ja patologinen valehtelija terve? = Ei

        Onko narsistin ja patologisen valehtelijan uhri terve, jos hän valittaa toisen henkilön empatian puutteesta, samalla häntä haukkuen ja heikkouksia pilkaten?
        Onko tervettä esittää tietävänsä mielisairauksista, jos ei kerran pohjalla ole kuin wikipedia ym. lainauksia?

        Vastaus aikaisempiin on ei.

        Olen pahoillani että joudutte/jouduitte elämään sairaan ihmisen kanssa, mutta sympatia- ja empatiakäsitteet tuntuvat olevan useimmalle aika vieraita.
        Mielisairaus on sairaus siinä missä muutkin. Sairaudelle ei välttämättä itse voi mitään. Mielisairaudetkaan eivät välttämättä ole parannettavissa. Jos ihmisen maailmankuva on pahasti vääristynyt jo lapsuudessa, on sen korjaaminen aikuisiällä melko vaikeaa.

        On normaalia kokea tietynlaista inhoa ihmistä kohtaan, joka on aiheuttanut kärsimystä.
        Vihan normaalius on taas käsitekysymys.
        Kannattaa yrittää edes hiukan ymmärtää toista, vaikka hän olisi mitä tehnyt. Jossain kohtaa se on mahdotonta, mutta jos edes yrittää on oman pään kasassa pitäminen taas varmempaa.

        Lisäyksenä:
        En tietenkään tarkoita että kaikki valehtelijat olisivat mielisairaita, tai että heitä pitäisi puolustella.
        Otan syvästi osaa ja toivotan parempaa jatkoa elämälle.

        -Antti


      • Kallonkutistaja.
        Antti . kirjoitti:

        Kauhea valitusvimma ihmisillä päällä.
        Onko narsisti ja patologinen valehtelija terve? = Ei

        Onko narsistin ja patologisen valehtelijan uhri terve, jos hän valittaa toisen henkilön empatian puutteesta, samalla häntä haukkuen ja heikkouksia pilkaten?
        Onko tervettä esittää tietävänsä mielisairauksista, jos ei kerran pohjalla ole kuin wikipedia ym. lainauksia?

        Vastaus aikaisempiin on ei.

        Olen pahoillani että joudutte/jouduitte elämään sairaan ihmisen kanssa, mutta sympatia- ja empatiakäsitteet tuntuvat olevan useimmalle aika vieraita.
        Mielisairaus on sairaus siinä missä muutkin. Sairaudelle ei välttämättä itse voi mitään. Mielisairaudetkaan eivät välttämättä ole parannettavissa. Jos ihmisen maailmankuva on pahasti vääristynyt jo lapsuudessa, on sen korjaaminen aikuisiällä melko vaikeaa.

        On normaalia kokea tietynlaista inhoa ihmistä kohtaan, joka on aiheuttanut kärsimystä.
        Vihan normaalius on taas käsitekysymys.
        Kannattaa yrittää edes hiukan ymmärtää toista, vaikka hän olisi mitä tehnyt. Jossain kohtaa se on mahdotonta, mutta jos edes yrittää on oman pään kasassa pitäminen taas varmempaa.

        Lisäyksenä:
        En tietenkään tarkoita että kaikki valehtelijat olisivat mielisairaita, tai että heitä pitäisi puolustella.
        Otan syvästi osaa ja toivotan parempaa jatkoa elämälle.

        -Antti

        On vaan valehdellu niin kauvan että eivät osaa lopettaa vaikka haluaisiavat...
        Pitää hakea apua..


      • pappa näkee
        Kallonkutistaja. kirjoitti:

        On vaan valehdellu niin kauvan että eivät osaa lopettaa vaikka haluaisiavat...
        Pitää hakea apua..

        Tällä palstalla kirjoittavat vain naiset. Minulla on kokemusta 30 vuoden ajan X-vaimosta. Hän on pajannut valheillaan minua sekä miniäänsä perättömillä valheilla. Kun hän joutuu kiinni, hän selittää
        vbanhan valheen aina uudella. Hän sanoo olevansa uskovainen, mutta ei ole koskaan tunnustanut pahuuttaan vaan syyttää kaikesta toisia, vaikka se olisi miten järjetöntä. Miniää hän vihaa kuin ruttoa ja levittää aina valheita hänestä.
        Tämä on elinikäinen painajainen miniälleni sekä minulle. Poliisit ovat ehdottaneet hänellä lähesty-
        miskietoa. Tähän patologiseen valehtelijaan ei mikään järkipuhe ei tehoa. Hän vetää "kirkkonaamarin"
        kasvoilleen ja sanoo että onhän minä mutta muut....
        Kyläälä ihmetellään miten näin sairas ja kieroutunut nainen saa kulkea vapaana. Hän riitaantuu
        kaikkien kanssa jo muutaman minuutin kuluessa.


      • eioikein
        pappa näkee kirjoitti:

        Tällä palstalla kirjoittavat vain naiset. Minulla on kokemusta 30 vuoden ajan X-vaimosta. Hän on pajannut valheillaan minua sekä miniäänsä perättömillä valheilla. Kun hän joutuu kiinni, hän selittää
        vbanhan valheen aina uudella. Hän sanoo olevansa uskovainen, mutta ei ole koskaan tunnustanut pahuuttaan vaan syyttää kaikesta toisia, vaikka se olisi miten järjetöntä. Miniää hän vihaa kuin ruttoa ja levittää aina valheita hänestä.
        Tämä on elinikäinen painajainen miniälleni sekä minulle. Poliisit ovat ehdottaneet hänellä lähesty-
        miskietoa. Tähän patologiseen valehtelijaan ei mikään järkipuhe ei tehoa. Hän vetää "kirkkonaamarin"
        kasvoilleen ja sanoo että onhän minä mutta muut....
        Kyläälä ihmetellään miten näin sairas ja kieroutunut nainen saa kulkea vapaana. Hän riitaantuu
        kaikkien kanssa jo muutaman minuutin kuluessa.

        Valehtelija,jopa uskoo omiin kertomuksiin ja siirtää asiat toisen syyksi..

        Ei tunnusta omia virheitä ja eikä osaa selittää syytä miksi on puhunut näin.

        Olen kokenut miten uskottavasti valhtelija osaa puhua omaan pussiin ja tehdä toisesta se syylinen.
        Kiertää asioita ja puhuu asiat muille niin kun toinen ois tehnyt niin..Eli tekee toisesta hullun.
        Joka kuvitelee asioita ja puhuu omiaan.

        Valhe se on kun kierre joka ei pysy totuudessa koskaan.Tälläinen ihminen ei pysy koskaan totuudessa eikä osaa itsekään uskoa mikä on totta ja mikä valhetta.
        Miksi on niin vaikee pysyä totuudessa ja olla rehellinen ei mene minun ymmärykseen ..
        Onko se niin helvetin vaikee olla rehellinen,mihin tämä maailma on mennyt.
        Itse opetan lapseni rehelisyyteen ja muut kylvää sitä .


      • ....................
        eioikein kirjoitti:

        Valehtelija,jopa uskoo omiin kertomuksiin ja siirtää asiat toisen syyksi..

        Ei tunnusta omia virheitä ja eikä osaa selittää syytä miksi on puhunut näin.

        Olen kokenut miten uskottavasti valhtelija osaa puhua omaan pussiin ja tehdä toisesta se syylinen.
        Kiertää asioita ja puhuu asiat muille niin kun toinen ois tehnyt niin..Eli tekee toisesta hullun.
        Joka kuvitelee asioita ja puhuu omiaan.

        Valhe se on kun kierre joka ei pysy totuudessa koskaan.Tälläinen ihminen ei pysy koskaan totuudessa eikä osaa itsekään uskoa mikä on totta ja mikä valhetta.
        Miksi on niin vaikee pysyä totuudessa ja olla rehellinen ei mene minun ymmärykseen ..
        Onko se niin helvetin vaikee olla rehellinen,mihin tämä maailma on mennyt.
        Itse opetan lapseni rehelisyyteen ja muut kylvää sitä .

        1. Tuntee itsensä mahtavaksi, suureksi ja hyvin tärkeäksi (esimerkiksi liioittelee saavutuksia, kykyjä, taitoja, kontakteja ja persoonallisuuden piirteitä valehteluun asti, ja vaatii tulla tunnustetuksi ylemmänasteisena ilman vertailukelpoisia todellisia saavutuksia);
        2. Pakonomaisia fantasioita rajattomasta menestyksestä: maine, pelottava voima tai kaikkivaltius, vertaansa vailla oleva loistokkuus (älyllinen narsisti), ruumiillinen kauneus tai seksuaalinen kyky (ruumiillinen narsisti), tai ideaalinen, loputtomiin kestävä rakkaus tai intohimo;
        3. On syvästi vakuuttunut omasta ainutlaatuisuudestaan, minkä tähden vain erityiset tai ainutlaatuiset ihmiset (tai instituutiot) voivat ymmärtää häntä, kohdella häntä oikein, tai ovat hänen seuransa arvoisia;
        4. Vaatii ylenpalttista ihailua, palvontaa, huomiota ja mielenkiintoa - tai sen puuttuessa vaatii olla pelottava ja pahamaineinen (Narsistinen Lähde);
        5. Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;
        6. "Riistää" ihmissuhteita, toisin sanoen käyttää muita omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen;
        7. Vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin;
        8. On jatkuvasti kateellinen muille ja etsii keinoja loukata tai tuhota turhautumisensa kohteita. Kärsii vainoharhaisista mielikuvista, koska uskoo, että muut kokevat hänet samoin ja todennäköisesti toimivat samalla tavalla;
        9. Käyttäytyy ylimielisesti ja koppavasti. Tuntee olevansa ylivoimainen, kaikkeen kykenevä, kaiken tietävä, voittamaton, immuuni, "lain yläpuolella", ja kaikkialla läsnä oleva (maaginen ajattelu). Raivostuu ollessaan turhautunut, kohdatessaan vastarintaa, tai kun sellaiset ihmiset nuhtelevat häntä, joita hän pitää alempiarvoisina ja arvottomina.


      • pahasti kusetettu
        .................... kirjoitti:

        1. Tuntee itsensä mahtavaksi, suureksi ja hyvin tärkeäksi (esimerkiksi liioittelee saavutuksia, kykyjä, taitoja, kontakteja ja persoonallisuuden piirteitä valehteluun asti, ja vaatii tulla tunnustetuksi ylemmänasteisena ilman vertailukelpoisia todellisia saavutuksia);
        2. Pakonomaisia fantasioita rajattomasta menestyksestä: maine, pelottava voima tai kaikkivaltius, vertaansa vailla oleva loistokkuus (älyllinen narsisti), ruumiillinen kauneus tai seksuaalinen kyky (ruumiillinen narsisti), tai ideaalinen, loputtomiin kestävä rakkaus tai intohimo;
        3. On syvästi vakuuttunut omasta ainutlaatuisuudestaan, minkä tähden vain erityiset tai ainutlaatuiset ihmiset (tai instituutiot) voivat ymmärtää häntä, kohdella häntä oikein, tai ovat hänen seuransa arvoisia;
        4. Vaatii ylenpalttista ihailua, palvontaa, huomiota ja mielenkiintoa - tai sen puuttuessa vaatii olla pelottava ja pahamaineinen (Narsistinen Lähde);
        5. Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;
        6. "Riistää" ihmissuhteita, toisin sanoen käyttää muita omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen;
        7. Vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin;
        8. On jatkuvasti kateellinen muille ja etsii keinoja loukata tai tuhota turhautumisensa kohteita. Kärsii vainoharhaisista mielikuvista, koska uskoo, että muut kokevat hänet samoin ja todennäköisesti toimivat samalla tavalla;
        9. Käyttäytyy ylimielisesti ja koppavasti. Tuntee olevansa ylivoimainen, kaikkeen kykenevä, kaiken tietävä, voittamaton, immuuni, "lain yläpuolella", ja kaikkialla läsnä oleva (maaginen ajattelu). Raivostuu ollessaan turhautunut, kohdatessaan vastarintaa, tai kun sellaiset ihmiset nuhtelevat häntä, joita hän pitää alempiarvoisina ja arvottomina.

        haluan kertoa että aloin etsiin syitä itsestäni. pari vuotta meni ennen kuin todella tajuan että mieheni on aivan psykoottinen valehtelija!!!ensin kun kohtasin niin hän kertoi omistavansa omakotitalon ja hevosia.no tottakai oli mahtava tunne...mut ikinä hän ei mua vienyt asunnolle.alkoi tulla juttuja mitä hän on työkseen tehnyt ja ettei ikinä pettänyt.mua alkoi kyl epäilyttään kun en koskaan nähnyt tai kenenkään sanovan että juu kyl hänel kaikkea on.kaikki alkoivat varottaa minua.en uskonut.hän oli mun mielestä aivan ihana.hän muutti luokseni.koko ajan viestejä lähetteli.mulle valehteli nimiä.hän kirjotteli ja etsi koko ajan seuraa.aloin puhelinta katsoon ja hän narahti.oli pöydän päässä vähän aikaa tuijottaen maahan.suuttui mulle ja lähti!!!!!nyt hän on jonku naisen luona koska ei vastaa.ja muka on vuokrannu jonku asunnon.mua syyttää viestejä kirjottamalla ja mitä uskomattomilla tarinoilla!!!!!huh huh.


      • Varsinainenlahopää
        pahasti kusetettu kirjoitti:

        haluan kertoa että aloin etsiin syitä itsestäni. pari vuotta meni ennen kuin todella tajuan että mieheni on aivan psykoottinen valehtelija!!!ensin kun kohtasin niin hän kertoi omistavansa omakotitalon ja hevosia.no tottakai oli mahtava tunne...mut ikinä hän ei mua vienyt asunnolle.alkoi tulla juttuja mitä hän on työkseen tehnyt ja ettei ikinä pettänyt.mua alkoi kyl epäilyttään kun en koskaan nähnyt tai kenenkään sanovan että juu kyl hänel kaikkea on.kaikki alkoivat varottaa minua.en uskonut.hän oli mun mielestä aivan ihana.hän muutti luokseni.koko ajan viestejä lähetteli.mulle valehteli nimiä.hän kirjotteli ja etsi koko ajan seuraa.aloin puhelinta katsoon ja hän narahti.oli pöydän päässä vähän aikaa tuijottaen maahan.suuttui mulle ja lähti!!!!!nyt hän on jonku naisen luona koska ei vastaa.ja muka on vuokrannu jonku asunnon.mua syyttää viestejä kirjottamalla ja mitä uskomattomilla tarinoilla!!!!!huh huh.

        Mitä ilmeisemmin buhahahahahaaaaa


      • stadinasa
        Antti . kirjoitti:

        Kauhea valitusvimma ihmisillä päällä.
        Onko narsisti ja patologinen valehtelija terve? = Ei

        Onko narsistin ja patologisen valehtelijan uhri terve, jos hän valittaa toisen henkilön empatian puutteesta, samalla häntä haukkuen ja heikkouksia pilkaten?
        Onko tervettä esittää tietävänsä mielisairauksista, jos ei kerran pohjalla ole kuin wikipedia ym. lainauksia?

        Vastaus aikaisempiin on ei.

        Olen pahoillani että joudutte/jouduitte elämään sairaan ihmisen kanssa, mutta sympatia- ja empatiakäsitteet tuntuvat olevan useimmalle aika vieraita.
        Mielisairaus on sairaus siinä missä muutkin. Sairaudelle ei välttämättä itse voi mitään. Mielisairaudetkaan eivät välttämättä ole parannettavissa. Jos ihmisen maailmankuva on pahasti vääristynyt jo lapsuudessa, on sen korjaaminen aikuisiällä melko vaikeaa.

        On normaalia kokea tietynlaista inhoa ihmistä kohtaan, joka on aiheuttanut kärsimystä.
        Vihan normaalius on taas käsitekysymys.
        Kannattaa yrittää edes hiukan ymmärtää toista, vaikka hän olisi mitä tehnyt. Jossain kohtaa se on mahdotonta, mutta jos edes yrittää on oman pään kasassa pitäminen taas varmempaa.

        Lisäyksenä:
        En tietenkään tarkoita että kaikki valehtelijat olisivat mielisairaita, tai että heitä pitäisi puolustella.
        Otan syvästi osaa ja toivotan parempaa jatkoa elämälle.

        -Antti

        Puhut asiaa. Eräs läheinen ystäväni paljastui patologiseksi valehtelijaksi. Tiedän kuitenkin että hänen valheensa ovat satuttaneet häntä enemmän kuin minua. Säälin häntä ja haluan hänen parantuvan.


    • 20+5

      Olen ollut uhri, kyllä hän romuttaa koko elämäsi . Tappaa henkiseti ihmisen. Sitä on pitkään tyhjä kuori joka ei tunne mitään. Arvet ovat niin syvät, pienikin väärä lause voi repiä vanhat muistot auki. Mietin koska selviän tästä vai selviänkö koskaan. En uskalla luottaa enää miehiin.
      ps. tapasin miehen vuosia sitten netissä. Nyt hän jatkaa täällä suomi24.fi uuden etsimistä minunkin jälkeen jo muutaman jätettyä.

      • Jaksaa jaksaa

        Päädyin yhteen erään henkilön kanssa pari vuotta sitten ja alkuun kaikki oli niin ihanan helppoa. Henkilö tykkäsi samoista asioista, inhosi samoja asioita, arvosti samoja juttuja ja kertoi, kuinka hän pitää esimerkiksi ruuanlaitosta ja siististä kodista. Jee, eihän tämä voi olla totta, ajattelin, vihdoinkin onni lykästi että olen löytänyt itselleni täydellisenpuolison, samanhenkisen sielun.

        Yhtäkkiä sitten parin kuukauden jälkeen alkoi tulla rahahuolia ja minähän rakastuspuuskassani autoin sälliä sen minkä kykenin, otin velkaakin, että saimme häntä kuiville vanhoista veloista. Oli kuulemma ollut takaamassa sukulaiselle lainaa ja kaikki muut sukulaiset olivat hänet hylänneet tuolloin, kun sukulaiselta oli mennyt maksukyky ja laina oli kaatunut hänen niskaan. Harmittavan kuuloinen tarina ja autoin lisää. Mutta joku tarinassa ei ihan täsmännyt ja ryhdyin hieman tutkimaan. Velkoja usealle exälle ulosotossa, velkoja ulkomailla asuville sukulaisille ulosotossa, velkoja lääkäristä parkkipirkkoon ulosotossa ja alla melkein tuliterä auto, joka oli kuulemma ostettu vuosi sitten omilla säästöillä. Viikottain tulleet perintätoimistojen kirjeet olivat kuulemma kuitteja maksetuista suorituksista. Hälytyskelloja, mutta rakkautta edelleen. Miksi se minulle valehtelee, kaippa se vain häpeää, kun ei ole osannut hoitaa asioitaan hyvin. On se varmasti jo oppinut läksynsä ja maksaa minulle tähän mennessä lainaamani rahat takaisin. Niin se on minulle sanonut. Näin ajattelin tuolloin.

        Tutkin vähän lisää, löytyi sitä ja tätä ja tuota ja kysyin, että miksi et ole rehellinen. Ai sitä huudon määrää, kun en luota epäilen häntä valehtelusta. Sitten riita ohjattiin sivuraiteelle ja jouduin puolustamaan itseäni hänen syytöksiltä. Hetkinen, eihän tämän nyt näin pitänyt mennä, minun pyytämäni asia jäi käsittelemättä ja nyt hän huutaa minulle, kun olin kuulemma niin huono jossakin ja olin loukannut häntä. Taas ajattelin, että häpeän tunne tekee hänet tuommoiseksi ja annan asiassa pallon hänen suuntaan.

        Hänellä oli myös vakipano, jonka koko kylä tietää ja kysyttäessä siitä, että vieläkö teillä on jotain sutinaa vastaus oli totaalinen kieltäminen koko asiaan. Meillä ei ole koskaan ollut mitään, kavereita vain. Ok, ajattelin, se ehkä häpeää sitä ja ei halua tunnustaa olleensa sen kanssa.

        Tilanne on nyt mennyt jo niin pitkälle, että epäilen jokaista asiaa, minkä hän suustaan päästää. Liian paljon olemattomia tarinoita, ylivuolaita kehumisia, käskyjä muuttua ja muuttumisen jälkeen haukkumista että miksi toimit nyt noin.

        Vieläkö rakastan? Jollakin tasolla kyllä, mutta taitaa olla aika turhaa koettaa muuttaa ihmistä, joka ilmiselvästi kärsii jatkuvasta valehtelusta ja narsismista. Hän on käyttänyt minua surutta hyväksi omaksi edukseen ja nyt taitaa olla jokin muu lompakko kiikarissa, sillä etäisyys on astunut suhteeseen ja seksi kadonnyt lähes tyystin.

        Onneksi en ole ottanut hänen takiaan niin paljoa velkaa, että oma talouteni kaatuisi, mutta harmittaa ja hävettää kun olin näin sinisilmäinen. Alusta lähtien minulla oli olo, että kaikki ei ole ihan niin kuin minulle kerrotaan, mutta ajattelin, että ehkä se on vain iän mukanaan tuomaa kyynisyyttä. Vastedes uskon kyllä vaistoani näissä asioissa ja kukaan ei saa osaansa minun pienestä palkastani. Eikä paikkaa sydämestä, jos tuntuu liian hyvältä ollakseen totta.

        Uskomatonta, että olen antanut kusettaa itseäni näin huolella.


      • valheet,valheet
        Jaksaa jaksaa kirjoitti:

        Päädyin yhteen erään henkilön kanssa pari vuotta sitten ja alkuun kaikki oli niin ihanan helppoa. Henkilö tykkäsi samoista asioista, inhosi samoja asioita, arvosti samoja juttuja ja kertoi, kuinka hän pitää esimerkiksi ruuanlaitosta ja siististä kodista. Jee, eihän tämä voi olla totta, ajattelin, vihdoinkin onni lykästi että olen löytänyt itselleni täydellisenpuolison, samanhenkisen sielun.

        Yhtäkkiä sitten parin kuukauden jälkeen alkoi tulla rahahuolia ja minähän rakastuspuuskassani autoin sälliä sen minkä kykenin, otin velkaakin, että saimme häntä kuiville vanhoista veloista. Oli kuulemma ollut takaamassa sukulaiselle lainaa ja kaikki muut sukulaiset olivat hänet hylänneet tuolloin, kun sukulaiselta oli mennyt maksukyky ja laina oli kaatunut hänen niskaan. Harmittavan kuuloinen tarina ja autoin lisää. Mutta joku tarinassa ei ihan täsmännyt ja ryhdyin hieman tutkimaan. Velkoja usealle exälle ulosotossa, velkoja ulkomailla asuville sukulaisille ulosotossa, velkoja lääkäristä parkkipirkkoon ulosotossa ja alla melkein tuliterä auto, joka oli kuulemma ostettu vuosi sitten omilla säästöillä. Viikottain tulleet perintätoimistojen kirjeet olivat kuulemma kuitteja maksetuista suorituksista. Hälytyskelloja, mutta rakkautta edelleen. Miksi se minulle valehtelee, kaippa se vain häpeää, kun ei ole osannut hoitaa asioitaan hyvin. On se varmasti jo oppinut läksynsä ja maksaa minulle tähän mennessä lainaamani rahat takaisin. Niin se on minulle sanonut. Näin ajattelin tuolloin.

        Tutkin vähän lisää, löytyi sitä ja tätä ja tuota ja kysyin, että miksi et ole rehellinen. Ai sitä huudon määrää, kun en luota epäilen häntä valehtelusta. Sitten riita ohjattiin sivuraiteelle ja jouduin puolustamaan itseäni hänen syytöksiltä. Hetkinen, eihän tämän nyt näin pitänyt mennä, minun pyytämäni asia jäi käsittelemättä ja nyt hän huutaa minulle, kun olin kuulemma niin huono jossakin ja olin loukannut häntä. Taas ajattelin, että häpeän tunne tekee hänet tuommoiseksi ja annan asiassa pallon hänen suuntaan.

        Hänellä oli myös vakipano, jonka koko kylä tietää ja kysyttäessä siitä, että vieläkö teillä on jotain sutinaa vastaus oli totaalinen kieltäminen koko asiaan. Meillä ei ole koskaan ollut mitään, kavereita vain. Ok, ajattelin, se ehkä häpeää sitä ja ei halua tunnustaa olleensa sen kanssa.

        Tilanne on nyt mennyt jo niin pitkälle, että epäilen jokaista asiaa, minkä hän suustaan päästää. Liian paljon olemattomia tarinoita, ylivuolaita kehumisia, käskyjä muuttua ja muuttumisen jälkeen haukkumista että miksi toimit nyt noin.

        Vieläkö rakastan? Jollakin tasolla kyllä, mutta taitaa olla aika turhaa koettaa muuttaa ihmistä, joka ilmiselvästi kärsii jatkuvasta valehtelusta ja narsismista. Hän on käyttänyt minua surutta hyväksi omaksi edukseen ja nyt taitaa olla jokin muu lompakko kiikarissa, sillä etäisyys on astunut suhteeseen ja seksi kadonnyt lähes tyystin.

        Onneksi en ole ottanut hänen takiaan niin paljoa velkaa, että oma talouteni kaatuisi, mutta harmittaa ja hävettää kun olin näin sinisilmäinen. Alusta lähtien minulla oli olo, että kaikki ei ole ihan niin kuin minulle kerrotaan, mutta ajattelin, että ehkä se on vain iän mukanaan tuomaa kyynisyyttä. Vastedes uskon kyllä vaistoani näissä asioissa ja kukaan ei saa osaansa minun pienestä palkastani. Eikä paikkaa sydämestä, jos tuntuu liian hyvältä ollakseen totta.

        Uskomatonta, että olen antanut kusettaa itseäni näin huolella.

        Valheella on tapana olla lyhyet jäljet.
        On sanonta.Joka pitää paikkanssa.
        Olen ollut suhteessa jossa valheet lopulta paljastui,ei suuria mutta vei luotamuksen suhteesta.
        Se mikä sai minut mietimään,mikä on totta ja mikä ei.Hän epäili minua,rehelisyydestä ja muustakin asiasta käytäytymisellä,mutta puhui minulle että luotta 100% minuun.
        Aika risti riitainen tilanne.
        Paljastuksia tuli, toinen toisen perään.
        Loppujen lopuksi sain tietää että ei ilennyt kertoa kuinka asiat on ja syylisyyden tunteet sai minun niskaan.
        Se mikä on vaikee ymmärtää,miksi ei voi kertoa miten ne asiat on.
        Helppoa on se paska kaataa toisen niskaan. Kun itsesotkee, suhteen epärehelisyydellä.
        Tai edes myöntää tehneensä väärin,miten voi enää tälläiseen ihmiseen luottaa tai uskoa.


      • patologinen uhri?
        valheet,valheet kirjoitti:

        Valheella on tapana olla lyhyet jäljet.
        On sanonta.Joka pitää paikkanssa.
        Olen ollut suhteessa jossa valheet lopulta paljastui,ei suuria mutta vei luotamuksen suhteesta.
        Se mikä sai minut mietimään,mikä on totta ja mikä ei.Hän epäili minua,rehelisyydestä ja muustakin asiasta käytäytymisellä,mutta puhui minulle että luotta 100% minuun.
        Aika risti riitainen tilanne.
        Paljastuksia tuli, toinen toisen perään.
        Loppujen lopuksi sain tietää että ei ilennyt kertoa kuinka asiat on ja syylisyyden tunteet sai minun niskaan.
        Se mikä on vaikee ymmärtää,miksi ei voi kertoa miten ne asiat on.
        Helppoa on se paska kaataa toisen niskaan. Kun itsesotkee, suhteen epärehelisyydellä.
        Tai edes myöntää tehneensä väärin,miten voi enää tälläiseen ihmiseen luottaa tai uskoa.

        näitä itsekin mietin että miksei vaan voi myöntää.. mutta kun se ihminen on sairas.. :(


    • Epätoivoinen2011

      Olen patologisen valehtelijan ex vaimo. Olen kauhuissani siitä, ettei minua uskota asioissa jotka koskettavat yhteisiä lapsiamme. Kaikki virkavalta sanoo minun puhuvan siksi pahaa exästäni että olen katkera jne.
      Minä koitan suojella itseäni pysymällä erossa ex miehestäni, lapset on pakko hänelle antaa joka toinen vkl. Hän valehtelee heillekkin. Ihan kaikesta. Ei ole asiaa mistä hän ei valehtelisi. Viimeksi ollessamma valvojalla sopimassa elatusmaksuista, hän sai valehtelemalla käännettyä valvojan pään. Minä pystyin kumoamaan kaikki hänen väitteensä, mutta silti valvoja uskoi häntä. Lakimiehenikin ohje oli: unohda, päästä irti. Mutta kun en tiedä missä exäni asuu, minne hän vie lapseni jne. Mihinkään ei voi luottaa! Ylläpitääkseen salaisuuksiaan ja valheiden kehää numerot ovat salaisia, hän vaihtaa niitä taukoamatta, osoite tiedot ovat salaisia ja hän majailee milloin missäkin ja ties kenen naisen luona. Hän hyväksikäyttää monia naisia niin rahallisesti, fyysisesti kuin psyykkisesti. Lopetin aikaa sitten näiden naisten varoittelun. eivät he usko, ennenkuin totuus todella tulee selville. Ja näitä naisia on paljon. Hän elättää itseään sillä jatkuvalla ihailulla. Kun se liekki alkaa lopahtamaan ja valheista alkaa jäädä kiinni, pitää saada uusi saalis.
      Tätä hän sitten opettaa lapsillemme. Kertokaa miten voin suojella pieniä lapsiamme tältä hirviöltä! Mitä minä voin tehdä? Minä pelkään koska en tiedä missä lapseni ovat, kenen kanssa, missä kaupungissa. He ovat vain 4pvä kk isänsä kanssa mutta sekin tuntuu olevan liikaa. Lastenvalvoja jne uskoo exääni ja minä edelleen olen se katkera akka. Tämäkinhän on exäni sanomisia.
      En luota enää miehiin, en uskalla,pelkään että minut sokaistaan taas. Se miten nämä ihmiset saavat sinut koukkuun on niin pelottavaa. En ikinä olisi uskonut joutuvani tälläiseen. Tekeväni lapsia, meneväni naimisiin. Luulin olevani hyvä ihmistuntija ja vahva ihminen. En ole enää. Olen vain haamu joka taistelen lasteni puolesta että tuo sairas mutta rakas isi ei sekottaisi lapsia liikaa omiin peleihinsä mukaan.
      Ex mieheni jopa valehtelee psykologille, psykiatrille..hän ei voi puhua totta missään. Hän huijaa työnantajaansa, työkavereita..ja sitten kehtaa leuhkia yhteisille tutuillemme kuinka valehtelu ei ole väärin jos toinen ei tiedä sitä. Täten pettäminen jne ei ole tuomittavaa, mitä toinen ei tiedä..se ei satuta eikä voi olla väärin.
      Toki olen katkera, en siksi että menetin tuon miehen kuten virkavalta väittää vaan siksi, että olen ollut näin tyhmä! Olen antanut tehdä minusta hiiren entisen leijonan sijaan.
      Mitä minä teen lasteni suhteen?

      • 19028731082

        Hei, otan osaa hirvittävään tilanteeseesi. Minusta tuntuu, että olen melkein samassa jamassa (tosin en tietääkseni vielä ihan yhtä pahassa). Olin naimisissa miehen kanssa, joka osoittautui täydelliseksi kusipääksi. Olen viime päiviin saakka uskonut, että hänesä on edes jotain ihmisyyttä jäljellä. Mutta se usko on osoittautunut turhaksi. Ja rakkaat pikku lapseni palvovat ihanaa isäänsä... Toivon tosiaan että sinun ja minun tilanteisiini löytyisi joku inhimillinen ratkaisu


    • Kokemusta on...

      Hyvä Epätoivoinen2011 ! En voi sanoa muuta kuin, että kannusta lapsiasi ajattelemaan itse, kyllä heistä sitten tulee viisaita tulkitsemaan jossain vaiheessa. Niin kauan kun heillä ei ole vaaraa niin koita jaksaa ja päästä irti pelosta.

      Itselläni on samanlainen ongelma toisen vanhempani kanssa,
      joka on vaikuttanut kovasti elämääni, mutta kunhan löytyy niitä "terveitä" ihmisiä ympäriltä, on voimia olla mitä on, eikä sen henkisen alistuksen kanssa sellainen surkea elämän muoto...
      Yleensä nämä patologiset hakeutuvat ihmisten seuraan joilla on jokin samanlainen ongelma olla rehellisesti mitä on.
      Luultavimmin jokin syvätrauma laukaissut ihmisillä lapsuudesta asti sellaisen selviytymis muodon, mutta niin, voiko rakkaudella parantaa kaiken?
      Jos ei koskaan ole löytänyt sitä sisintä itseään jota rakastaa, jottai osaisi muitakin rakastaa, on syytä tutkiskella ja miettiä....
      keinoa jolla saisi ongelmasta kärsivät sen tekemään en tiedä.
      Ehkä siihen tarvitaan paljon valtaa, joten ei jätetä ketään yksin jos maailmasta halutaan hulluus kitkeä!

    • Woi kyynel

      Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,NyyhNyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh,Nyyh..
      Kattokaa peiliin....

    • Baltic Princess

      Täällä myös yks. Onneks löysin tän keskustelun, löytyi paljon hyvää luettavaa, tiedän etten oo yksin.

      Vieläkään et tiedä varmaksi monia asioista, mutta sen tiedän että mies on täys patologinen valehtelija. Se mistä mulla ei oo todisteita (ja niitä on vaikea saadakaan enää suhteen jälkeen), että mies väitti sairastavansa pahanlaatuista syöpää. Kävi rankoissa hoidoissa, mutta pystyi silti käymään töissä ja ryyppäämään, hiukset ja kaikki pysyi päässä eikä muutenkaan vaikuttanut muulta kuin vähän väsyneeltä. Jäi kiinni kerran, kun sanoi olevansa lääkärissä (sai oikeen huolestumaan), mutta unohtikin sen luultavasti ja sanoi hetken päästä makaavansa kotona sängyssä. Kun paljastui, meni ihan hiljaiseksi ja keksi todella naurettavan tekosyyn...
      Haluaisin tietää, millainen tämän miehen oikea menneisyys on ollut, mutta en ehkä kaikkea mitä hän on valehdellut. Esim kuinka paljon petti jne. Kerran löysin naisen jättämän lapun olohuoneen lattialta...

      Haluaisin myös varottaa hänestä muita, mutta se mahtaa olla mahdotonta... Netin kautta tapaa sekopäitä, vaikken sitä hetki uskonutkaan...

    • Vihainen!

      Täällä näytetään puhuvan patologisesta valehtelijasta, kuin se olisi joku sairas murhaaja. Herran jumala, kun patologinen valehtelijakin on ihminen. Hänelläkin on tunteet. Patologinen valehtelu on vakava sairaus ja yleensä siitä seuraa hänelle itselleen jo vakava masennus. "Patologisten valehtelijoiden uhrit tarvitsevat tukea" PASKAT, sanon minä. Kuulostaa niin naurettavalta. Patologinen valehtelija on se joka tarvitsee tukea ja apua, hän se eniten kärsii. Älkää herran nimeen tuomitko viattomia, he ovat sairauden uhreja, ette te sairaan ihmisen uhreja, ellette väkisin sitä tahdo.

    • Halpaan menin..

      Merkkien määrä ei riitä kertomaan omaa tarinaani, mutta voin vain todeta että todellisuuden tajuaminen ja miehen todellisen luonteen paljastuminen on ollut iso shokki!!
      Kaikki ammatista, elämäntilanteesta, veloista, vamman laadusta (työtapaturma), palkasta, sosiaalisesta elämästä..kaikki on ollut valhetta!
      Hän oli ja on varmasti suhteessammekin ollut niin järjestelmällinen, että hän jopa esitti olevansa töissä ("vuorotyö") ja lopetti esim. puhelun kesken koska "tuli lähtö"... Hän näytti netistä videoita joissa hän on "joutunut kuvatuksi" ..!!
      On todella hämmentävää tajuta ettei mikään ole pitänyt paikkaansa ja että hänen valheidensa vuoksi myös MINÄ olen valehdellut tietämättäni läheisilleni.. :(

      Nykyisin emme ole nää yhdessä, -hänen päätöksestään (yllättäen kun verkko rupesi kiristämään), ja minun täytyy miettiä voinko olla edes kaveri hänen kanssaan, niin kovasti todellisuus iski vasten kasvoja, no hänhän ei myönnä virheitään, eikä myöskään tiedä kaikkea mitä minä tiedän, vaan elää osittain siinä tietoisuudessa että minä uskon edelleen kaiken!

      Jaksamista kaikille, elämän on jatkuttava sillä patologisen valehtelijan kanssa se ei ole mahdollista, mutta hev oivat kyllä tehdä sinunkin elämästäsi helvettiä..

    • JK

      EN OLEPATOLOGISEN VALEHTELIJANNUHRI

    • typeräolo

      olen patologisen valehtelijan uhri. ainakin yksi niistä liikkuu tälläkin hetkellä täällä suomi24:n ihmeellisessä maailmassa ja ei - en viittaa itseeni. oikeesti naiset, jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta niin se luultavasti on.

      • LiianHyvää

        mitenkä patologiseen valehtelijaan voi jäädä niin kiinni ettei pysty irrotautumaan hänen otteestaan? Tajuan miehen valehtelevan ja on tehnyt sitä jokaisessa asiassa ja siltikin hän osaa jotenkin puheillaan kääntää kaiken omaksi hyväkseen. Ei kerro totuutta mistään asiasta ei vaikka jäisi kiinni. On varattu ja etsii siltikin seuraa netissä ja pyörittelee naisia kuin haaremissa. Ja naisethan menevät aina hänen lankaansa. Niin minäkin typeränä menin :(
        Valehtelee olevansa hyvin koulutettu ja töissä Huom öisin ja totuuden tietävä tietää ettei töitä edes halua tehdä. On tosiaankin liian hyvä ollakseen totta ja osaa kertoa kuinka häntä painostetaan hän kun on niin kiltti alistuva mies. Sen mitä kertoo entisistä suhteistaan on täyttä valhetta. Entiset naiset pettäneet ja totuus on että mies itse pettää samoin kaikki ovat olleet mielenvikaisia jollain lailla ja todellakin nämä exät vain olleet rakastuneita.
        Mutta toivonpa ettei anakaan seuraavat hänen uhrinsa menisi niin hänen valheisiinsa mukaan vaan osaisivat todellakin ajatella. Miksi joku jättää hyvän miehen joka kertoo kuinka hän tekee ruuan, kotitöitä, on aina luotettava, eti tupakoi, eikä alkoholia käytä ja ottaa ainan naisen huomioon joka asiassa. Voiko näin hyväksi tekeytyvä mies olla tosiaankin vapaa?


    • epsanjan ihme

      Olen. Lupasi ummet ja lammet. Rakasti vain minua. Petti, minkä kerkes.
      Ei pidä pornosta, sillä se on ällöttävää....lähetti vahingosa mulle pornosivun linkin.
      Uskotteli osavansa tehdä vaikka mitä. Jälkikäteen ajatellen ihmeenkin paljon! Ja kaikissa oli hyvä.
      Unohti ilmoittaa, että exänsä kävi hänen luonaan ja viipyi useamman päivän.
      Laittoi minut odottamaan itseään, ja minä tyhmä odotin. Odotin 1,5v, kunnes tajusin, että odottaisin yhä (4v asiasta kulunut).
      Oli niin täydellinen mies että. Itseään täynnä oleva ja sain tuntea, että piti olla kiitollinen, että yleensä kiinnostui minusta.

      Nyt elän ihanaa suhdetta normaalin miehen kanssa eli happy end :)

      • suomi24:n valepukki

        Suomi24:ssä ja muillakin treffipalstoilla pyörii eräs narsisti ja patologinen valehtelija. Jokaista eksäänsä on pettänyt monta kertaa ja sitten leimannut nämä mielisairaiksi ja narsisteiksi. Mies on koulutettu, ovela ja hyvin toimeentuleva, ajelee hienolla autolla jne. Minua kusetti kunnolla vuosia, lopulta paljastui kokonainen haaremi naisia vähän siellä sun täällä. Eräs onneton haksahti miehen kanssa asumaan vaan todetakseen että mies petti. Nainen antoi anteeksi ja mies petti jälleen. Kaikille naisille vannoo rakkauttaan. Mies pakotti kiristämällä sivusuhteenaan olleen naisen kirjoittamaan avovaimolleen sähköposteja ja valehtelemaan näissä ettei suhdetta ollut. Avovaimo uskoi kaiken. Mies lähetti naiselle sähköpostia jossa muka jätti tämän. Sähköpostin sanoma peruttiin seuraavalla sähköpostilla. Mies lähettelee omasta toisesta kännykkäliittymästään, jonka numeron on tallentanut sivusuhteensa nimellä, viestejä itselleen ja osoittaa avovaimolle että tämä toinen nainen roikkuu hänessä. Mikään ei ole sitä miltä se näyttää vaan kaikki on huijausta. Sitten mies alkoi taas yrittää samaa naista. Nainen yritti kertoa avovaimolle että mies huijaa, mutta avovaimo ei kuuntele. Hän haluaa uskoa miehestä hyvää ja että syy on muissa naisissa ja leimaa eksät valehtelijoiksi jotka yrittävät hänen miestään. Viestintuoja ammutaan joka kerta, niin se vain on.


    • Iltasanomat

      Minkä näköinen ja ikäinen mies ja mistä päin?

      • !!!

        Nainen olet ja 24/7 Vlehtelet palstoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe