Minulla tällainen. Käyn isolla asialla. Suihkutan ja pyyhin kunnolla.
Silti vähän ajan päästä kun olen liikkunut niin voi paperille pyyhkiä ulostetta. Onks kellään tällaista? Vatsa toimii hyvin, kerran päivässä ja uloste ei löysää eikä kova.Pukamia on ollut aina silloin tällöin.
nolo vaiva
8
1702
Vastaukset
- lääkäristä
Yleensä tuo ongelma viittaa ulosteen koostumukseen eli jos on liian löysää niin kyseisenlaista vaivaa esiintyy. Toinen syy voi olla että jotenkin tämä toinen pää on löystynyt ja tuo ongelma johtuu siitä seikasta. Joistakin leikkauksista on puhuttu asian suhteen. Kysy lääkäristä tarkempia tietoja.
- iita
olen itsekin ajatellut että jotenkin paikat löystyneet, koska minulla on hyvin vaikeata pitää ilmatkin sisällä.Noloa kyllä sekin.Minulla on ollut kolme synnytystä, ja repesin ekalla keralla aika kunnolla.Pukamiakin on ollut niin jos sinne on jäännyt jotain "taskuja" mihin uloste jää, ja sitten kun liikkuu tule sieltä pois. Kyllähän aina olisi parasta kysyä lääkäriltä, mutta jotenkin pitkittää näitä asioita kun sitä puolta ei mielellään kävisi näyttämässä. Ihme kyllä vaikka gynelläkin on tottunut käymään ;)
- ainoa
iita kirjoitti:
olen itsekin ajatellut että jotenkin paikat löystyneet, koska minulla on hyvin vaikeata pitää ilmatkin sisällä.Noloa kyllä sekin.Minulla on ollut kolme synnytystä, ja repesin ekalla keralla aika kunnolla.Pukamiakin on ollut niin jos sinne on jäännyt jotain "taskuja" mihin uloste jää, ja sitten kun liikkuu tule sieltä pois. Kyllähän aina olisi parasta kysyä lääkäriltä, mutta jotenkin pitkittää näitä asioita kun sitä puolta ei mielellään kävisi näyttämässä. Ihme kyllä vaikka gynelläkin on tottunut käymään ;)
Olen aina luullut olevani ainoa, jolla on
kyseinen kiusallinen vaiva. Se ilmenee varsinkin
silloin kun uloste on "pehmeämpää". Heti
ulostamisen jälkeen ei tee mieli lähteä kotoa
minnekään kun tietää, että joutuu kuitenkin
käymään uudestaan pyyhkimässä ja pesemässä.
Minulla on myös neljä synnytystä takana.
Joskus minulla on sellainen tunne että
peräaukko ei täysin sulkeutuisi heti ulostami-
sen jälkeen tai että peräsuolen limakalvoa
työntyisi hieman ulos ponnistaessa. Joka
tapauksessa kiusallinen ja nolottava vaiva,
jota ei oikein mielellään lähtisi lääkäriinkään
valittamaan. Pitäisi yrittää ajatella, että
jokaisella meistä on peräaukko mutta.. - iita
ainoa kirjoitti:
Olen aina luullut olevani ainoa, jolla on
kyseinen kiusallinen vaiva. Se ilmenee varsinkin
silloin kun uloste on "pehmeämpää". Heti
ulostamisen jälkeen ei tee mieli lähteä kotoa
minnekään kun tietää, että joutuu kuitenkin
käymään uudestaan pyyhkimässä ja pesemässä.
Minulla on myös neljä synnytystä takana.
Joskus minulla on sellainen tunne että
peräaukko ei täysin sulkeutuisi heti ulostami-
sen jälkeen tai että peräsuolen limakalvoa
työntyisi hieman ulos ponnistaessa. Joka
tapauksessa kiusallinen ja nolottava vaiva,
jota ei oikein mielellään lähtisi lääkäriinkään
valittamaan. Pitäisi yrittää ajatella, että
jokaisella meistä on peräaukko mutta..ole kummallista että häpeää peräaukkoa mutta käy näyttämässä gynelle toista paikkaa.Jouduin kerran peräukon tutkimukseen kun häntäluu oli kipeä. Lääkäri käski nelinkontin pöydälle ja rupesi peräaukon kautta tunnustelemaan häntäluuta. Voi että minä häpesin. Tunsin itsen i aivan lehmäksi siinä pöydällä.
- ei kiva
Minulla on sama juttu, housut tahriintuvat koko ajan. Lääkäri kysyi että onko välilihaa leikattu synnytyksen yhteydessä. Ja onhan sitä leikelty. Siinä toimenpiteessä kuulema jotkin hermot tai vastaavat voivat vaurioitua, ja peräpään loppuosa löystyy. Vaivaa ei pysty korjaamaan. On vain vältettävä ruokia, jotka aiheuttavat löysyyttä ulosteeseen.
Itsellä ainakin esim. useat säilöntä-ja lisäaineet tekevät tämän. Olen kokeillut viljatonta ja mahdollisimman puhdasta ja käsittelemätöntä ruokavaliota. Tuntuu auttavan. Pitäisi kokeilla viljat yksitellen, aiheuttaako jokin erityisesti oireita. Hiiva, sokeri, makeutusaineet yms. pahentavat vaivaani. Täytyisi löytää kultainen keskitie, mutta vaikealta tuntuu. - kokenut
Mulla leikattiin pukamat ja sen jälkeen alkoi
valskaa peräaukko.Jos uloste on nauhamaista ja
pehmeää niin valskaa.Kävin lääkärissä,sulkija-
lihas ei ole löysä.Jos menee leikkaukseen tästä
voi olla että vain pahenee.Vatsaa kovettavaa
lääkettä voi käyttää pieniä määriä kerralla.
Itse olen todennut että parempi välttää ruoka-
aineita jotka löysyttävät ulostetta.- iita
eroa onko uloste kova tai löysä. Vaikka uloste olisi kuinka kova niin lopussahan aina kuitenkin tulee löysempää.En ole myöskään huomannut että joku määrätty ruokaine sitä aiheuttaisi.
- JaJu
Minullakin muuten sama juttu mutta ei ole pukamia. Määrällisesti hyvin olematonta. Kiinnostaisi todella tietää mistä kyse tässä helvetin kiusallisessa vaivassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094236
- 783466
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803280Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243199Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223132- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452770Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim612721Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852539- 332384