palkkagallup

mikko

pistetään pieni gallup kehiin !
eli mainitse ammattisi ja palkkasi, tämä varmaan kiinnostaa monia !

-luokanopettaja
-palkka n. 2200e

211

61872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veevee

Työsopimuksessa lukee:
      "webbisuunnittelija" ja 1200 eur/kk

Alipalkattu? -Kyllä.

• köyhempi

mekaniikkasuunnittelija, minusta veloitetaan 50Eur/h, minulle maksetaan 8.5eur/h. Voi ...

• '''
        köyhempi kirjoitti:

mekaniikkasuunnittelija, minusta veloitetaan 50Eur/h, minulle maksetaan 8.5eur/h. Voi ...

Liksa oli minullakin metallihommissa v.-85 ;)

• di

Palkka noin 4500 EUR/kk, pääkaupunkiseutu, ei juurikaan muita etuja paitsi etäyhteys kotiin.

• polle

Ravivalmentaja tienaa noin 5000€ kuussa. Palkka koostuu valmennusmaksuista ja ajopalkkioista. Ajopalkkio on noin 15 % hevosen voittosummasta eli jos hevonen voittaa 10.000€ niin saan 1500€ tai sopimuksen mukaan.

• maanviljelijä
        köyhempi kirjoitti:

tukiaisilla eletään ja emännälle ja aikamiespojalle jää työtuloa 2000e/kk plus pääomatulot koko tilalla 45000e/vuosi

• -Vellu-
        köyhempi kirjoitti:

ja palkka 2067 €/kk. Ei hyvä tämäkään, kun ei tule paljoa nousemaan valmistumisen jälkeen (n. 3 kk).

• Qwerty
        maanviljelijä kirjoitti:

tukiaisilla eletään ja emännälle ja aikamiespojalle jää työtuloa 2000e/kk plus pääomatulot koko tilalla 45000e/vuosi

Kun ei nääs noilla sun luvuilla olevaa maatilaa voi olla olemassakaan.

• Kokki3

Joo urani huipulla :)
      Palkka 1850€/kk

• LVI-suunnittelija

2600€/kk lounasetu

• POSTIMIES
        LVI-suunnittelija kirjoitti:

2600€/kk lounasetu

Postinjakajana ja aamulehtijakajana 2 työtä 6pv vko ja 3500e/kk plus postin ateriaetu ja ilmaset uimahallit ja kuntosalit ja lääkäri ja jotain pientä mitä en muista. tyytyväinen kuitenkin ansioihin, työaika muuten 2työssä yhteensä menee noin 6-7h päivä. olis kellokallella töitä jos olis yksityinen firma. no joskus talvella huonot kelit niin kauemmin. niin piti sanoo viä että koulutus näihin töihin kesti 3päivää.

• HÖPÖ HÖPÖ
        POSTIMIES kirjoitti:

Postinjakajana ja aamulehtijakajana 2 työtä 6pv vko ja 3500e/kk plus postin ateriaetu ja ilmaset uimahallit ja kuntosalit ja lääkäri ja jotain pientä mitä en muista. tyytyväinen kuitenkin ansioihin, työaika muuten 2työssä yhteensä menee noin 6-7h päivä. olis kellokallella töitä jos olis yksityinen firma. no joskus talvella huonot kelit niin kauemmin. niin piti sanoo viä että koulutus näihin töihin kesti 3päivää.

Ei postinjakajat pääse mitenkään noin hyville ansioille...

• lentokentällä

Kunnossapidossa lentokentällä 2000€/kk lisät (normalisti 3000€/kk). Työvaatteet firmalta, edulliset lentoliput, kesällä 5 viikkoa lomaa...

www.ilmailulaitos.com

• juupeli

Rakennusalalla paperitöissä. Peruspalkka kk:ssa n. 1400 € lounasetu muut korvaukset eli yht n. 2300 €.

• Niilo
        juupeli kirjoitti:

Rakennusalalla paperitöissä. Peruspalkka kk:ssa n. 1400 € lounasetu muut korvaukset eli yht n. 2300 €.

Opiskelija,
        kesätöissä paperitehtaassa.
        suunnittelu harjoitttelija
        1700 €/kk

• pomo
        Niilo kirjoitti:

Opiskelija,
        1700 €/kk

palkkaa 5500€ kk tuntuu liian vähältä kylläkin sillä tulee toimeen.

• Vompatti
        Niilo kirjoitti:

Opiskelija,
        1700 €/kk

Ajattelin kysyä näin, koska näistä asioista on vaikea saada tietoa. Oletko Insinööri opiskelija? Jos olet niin minkä alan? Ja monettako vuotta opiskelet? Minkä alan (sähkö vai kone) insinöörejä on paperitehtailla töissä? Ja oliko vaikea päästä sinne kesätöihin?

• ride on
        pomo kirjoitti:

palkkaa 5500€ kk tuntuu liian vähältä kylläkin sillä tulee toimeen.

kirjoittaa, niin tienaisit ehkä enemmän. :)

• jäppinen

Siis onko tää työ finnairilla? eivät tienneet siellä rekrytoinnissa mitään..

• hmm

Lentäjä, paljon saa palkkaa? mitkä vaatimukset, kuulemma aika helppoo hommaa

• Heittiö

Mistä kunnossapidon henkilöt saavat edullisempia lippuja, sillä me muut ilmailulaitoksen työntekijät emme niitä saa.

• kaitsu
        Heittiö kirjoitti:

Mistä kunnossapidon henkilöt saavat edullisempia lippuja, sillä me muut ilmailulaitoksen työntekijät emme niitä saa.

Esim. kesätyöntekijöille ei lippuetua ole olemassa. Kannattaa siis vakinaistaa suhteensa..

• Heittiö
        kaitsu kirjoitti:

Esim. kesätyöntekijöille ei lippuetua ole olemassa. Kannattaa siis vakinaistaa suhteensa..

Kiitos muistutuksesta. Työsuhteessa en ole lainkaan, vaan minulla on virka. Luulen tietäväni mistä puhun.
        Eli...kerropas mistä niitä lippuja oikein saa? ja kyse ei ole siis yhtiönä Finnairista!

• Lentokentällä
        Heittiö kirjoitti:

Kiitos muistutuksesta. Työsuhteessa en ole lainkaan, vaan minulla on virka. Luulen tietäväni mistä puhun.
        Eli...kerropas mistä niitä lippuja oikein saa? ja kyse ei ole siis yhtiönä Finnairista!

Meillä saa ainakin finskiltä lentolippuja "stand-by" hinnalla.

ps. Oletko lähdössä lintsille elokuussa? Nähdään siellä!

• Heittiö
        Lentokentällä kirjoitti:

Meillä saa ainakin finskiltä lentolippuja "stand-by" hinnalla.

ps. Oletko lähdössä lintsille elokuussa? Nähdään siellä!

Aina oppii jotain uutta!
        Mitäs lintsillä on elokuussa? Löytyykö siitä esim. Avianetistä?

• Eiköhän työnantaja ole
        jäppinen kirjoitti:

Siis onko tää työ finnairilla? eivät tienneet siellä rekrytoinnissa mitään..

ilmailulaitos. Finnair hoitaa lentoliikenteen ja ilmailulaitos maaliikenteen ja kentät

• kunnossapidossa
        Heittiö kirjoitti:

Aina oppii jotain uutta!
        Mitäs lintsillä on elokuussa? Löytyykö siitä esim. Avianetistä?

Ihan virkistyspäivän viettoa.

Avianetistä en tiedä, koska meiltä lähti nettiyhteydet viime syksynä... Saas nähdä saadaanko auki tänä vuonna. Pomo on nähtävästi pitkävihainen.

• aki
        Niilo kirjoitti:

Opiskelija,
        1700 €/kk

aika paska palkka

• Erppa

- Tukkumyyjänä elintarviketeollisuudessa
      - palkka kiinteä 1601 €/kk

Plussat: toimistotyöaika, mukavat työkaverit, vapaat kädet työn hoitamiseksi, aika helppo työ
      Miinukset: Huono palkka

• v-m

lisineen vajaa 2000€ kuussa.

• 7200 USD

Inssi (mekaniikka CAD)
      USA, North Carolina

7200 USD/kk

• Muuttoaikeissa

Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko tuosta palkasta jää käteen ja paljonko makselet mm. sairaus- ja eläkevakuutusmaksuja sen jälkeen?

• Inssi, USA
        Muuttoaikeissa kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko tuosta palkasta jää käteen ja paljonko makselet mm. sairaus- ja eläkevakuutusmaksuja sen jälkeen?

Mulla on 3 lasta ja vaimo joten maksan tosta vain 600 USD/kuussa veroja!
        Jos olet sinkku tai on pienempi maara lapsia niin % kasvaa, mutta ei yli n20-30 riippuen osavaltiosta.
        Ei elakemaksuja kuule kukaan maksa itse. Se on ehka harhaluulu USA:sta joka levitetaan Suomessa. Elakemaksu sisaltyy (Social Security) siihen mita maksan veroja. Toki voin vapaaehtoisesti saastaa yksityisestikin elakkeeseen maksamalla (bruttopalkasta) n.s. 401K-Planiin jolloin rahat investoidaan. Fiksu elakejarjestelma kaikkiaan.
        Sairausvakuutus maksaa melkein aina tyonantaja. Mina olen konsulttihommissa joten maksan ne itse, noin 50 USD kuussa.
        Toivottavasti tasta oli apua.
        Pitaako taydentaa: Suomeen ei kannata jaada eika muuttaa takaisin.

• helmut
        Inssi, USA kirjoitti:

Jos olet sinkku tai on pienempi maara lapsia niin % kasvaa, mutta ei yli n20-30 riippuen osavaltiosta.
        Ei elakemaksuja kuule kukaan maksa itse. Se on ehka harhaluulu USA:sta joka levitetaan Suomessa. Elakemaksu sisaltyy (Social Security) siihen mita maksan veroja. Toki voin vapaaehtoisesti saastaa yksityisestikin elakkeeseen maksamalla (bruttopalkasta) n.s. 401K-Planiin jolloin rahat investoidaan. Fiksu elakejarjestelma kaikkiaan.
        Sairausvakuutus maksaa melkein aina tyonantaja. Mina olen konsulttihommissa joten maksan ne itse, noin 50 USD kuussa.

Eikös Saksassakin ole sama veropolitiikka,veroprosentti laskee jos on lapsia.Suomessahan se lopetettiin Ahon hallituksen aikana,siis lapsivähennys.Heti tuon jälkeen lapsilisiä alennettiin ja lopulta jäädytettiin ja ovat samalla tasolla vieläkin.
        Hieno maa tämä Suomi.Älkää helkutissa tehkö muksuja Suomessa,saattaa tulla konkurssi.Onneksi ihmiset ovat sen tajunneet ja syntyvyys vähenee.

• Kumsotti
        helmut kirjoitti:

Eikös Saksassakin ole sama veropolitiikka,veroprosentti laskee jos on lapsia.Suomessahan se lopetettiin Ahon hallituksen aikana,siis lapsivähennys.Heti tuon jälkeen lapsilisiä alennettiin ja lopulta jäädytettiin ja ovat samalla tasolla vieläkin.
        Hieno maa tämä Suomi.Älkää helkutissa tehkö muksuja Suomessa,saattaa tulla konkurssi.Onneksi ihmiset ovat sen tajunneet ja syntyvyys vähenee.

kateellinen kansa kuolee sukupuuttoon!
        Tuleepa parempi paikka asua!

• a
        Kumsotti kirjoitti:

kateellinen kansa kuolee sukupuuttoon!
        Tuleepa parempi paikka asua!

suomi, josta ei ulos edes pääse jollei ole eliitin osanen,
        kun ei huvittaisi mukana mennä mutta ei jää vaihtoehtoja kun pois ei alempiarvoinen voi lähteä

• Fyysikko
        Inssi, USA kirjoitti:

Entäs sitten, kun 3 lastasi haluaisi opiskella yliopistossa? Alkaa varmaan pikkuhiljaa kiinnostaa tämä Suomen käytännössä ilmainen yliopisto-opetus. Lasten koulutusta ei työnantaja varmaan maksa?

• mainosmies
        Inssi, USA kirjoitti:

Suomeen ei kannata muuttaa takaisin? Olenkohan minä sitten tyhmä, kun suostun tekemään reilun 3000 euron palkalla Suomessa töitä?
        Minä kun jotenkin olen ajatellut, että sukulaisia, ystäviä, ihmissuhteita, kotiseutua jne ei voi korvata rahalla.

• 1320 € netto
        mainosmies kirjoitti:

Suomeen ei kannata muuttaa takaisin? Olenkohan minä sitten tyhmä, kun suostun tekemään reilun 3000 euron palkalla Suomessa töitä?
        Minä kun jotenkin olen ajatellut, että sukulaisia, ystäviä, ihmissuhteita, kotiseutua jne ei voi korvata rahalla.

Valitettavasti on totta, että "sukulaisia, ystäviä, ihmissuhteita, kotiseutua jne ei voi korvata rahalla". Sen vuoksi meille voi maksaa kurjaakin kurjempaa liksaa ja verottaa sitäkin maailmanennätystahtiin. "Ei ne kurjat kuitenkaan mihinkään karkaa."

Muka hyvinvointivaltio. Pah!

• Ins./DI

Monitoimimies
      3150 €/kk

• tanja

ja palkka 1300 euroo...miksikö lähin sieltä v..tuun!!!

• enemmänkin menis

2600e/kk.

• Ken

Kuukausipalkka 1750 € / kk
      provisio n. 2000 € / kk
      autoetu (n. 30000 € auto)

• Köyhä sellainen

Kiinteä kk-palkka 2150 e/kk
        Bonukset 2 krt vuodessa, n. 1000 e/kerta.
        Normaalit työsuhde-edut ilman autoetua.

Olen siis pahasti alipalkattu =(. No ehkä syksyllä duuni vaihtuu..

• ihmettelijä

..ja tuohon tuloon voi laskea mukaan jatkuvan työttömyysuhan. Eli mitään omakotitalon lainoja ei kannata IT-alan varaan laskea.. Kaikella on varjopuolensakin.

• hirmulisko

Palkka 1400€/kk

kiva työ, kivat työkaverit, mukava pomo

• Systeemisuunnittelija

Alalla tosin vasta 2 vuotta.

• Oho!

Millaisia systeemejä pystyy suunnittelemaan kahden vuoden kokemuksella ja missäpäin Suomea niitä teet?

• Eräällä suurella matkapuhelin
        Oho! kirjoitti:

Millaisia systeemejä pystyy suunnittelemaan kahden vuoden kokemuksella ja missäpäin Suomea niitä teet?

4. vuosi. 2700€/kk edut
        bonukset ja optiot.

• Oho!
        Eräällä suurella matkapuhelin kirjoitti:

4. vuosi. 2700€/kk edut
        bonukset ja optiot.

Vai että oikein optiotkin... Varmaan tuottoisia?

Tärkeimmän unohdit sinäkin, mutta oletettavasti vaikutat pääkaupunkiseudulla?

• Automaatio_DI

Elikkä Automaatioinsinööri lukee käyntikortissa. Koulutus DI ja alalla työkokemusta 1 vuosi.
        Töissä suuressa terästehtaassa. Työaika 7,5h/päivä ja ylityöt maksetaan täysin!
        Palkka:
        -Peruspalkka 2500e/kk
        -Lisät (10-20% kk-palkan päälle) kk riippuen
        -Bonukset n. 2000e/vuosi

=> tot. n. 3000e/kk

Plussat: Hyvä palkka 1 vuoden kokemuksella, erittäin mahtavat työkaverit, jokainen tekee töitä sen verran kun itse tahtoo, eli työllä ei tapeta => klo 16.00 jälkeen alkaa vapaa-aika! =)
        Miinukset: Sijainti, varmaan käytän paikkaa vain hyppynä uralla eteenpäin ja hankin CV:seen tarvittavan työkokemuksen...

• Manna

Englannin opiskelija
      työharjoittelussa kielenkääntäjänä

• Tietäjä

Ihmeen hyvä palkka noin helposta hommasta, onhan nuita työmarkkinatuellakin pakkohommissa tommosia.

• Manna
        Tietäjä kirjoitti:

Ihmeen hyvä palkka noin helposta hommasta, onhan nuita työmarkkinatuellakin pakkohommissa tommosia.

Nyt en oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit.
        Mutta kielenkääntäminen ei ole helppoa, sen
        tietää jokainen joka niitä hommia tuntee.

• Kanttura

Kirkkomuusikko
      1700 €/kk

• untamo

10v kokemuksella, sis. ulkomaankauppaa eli
      kielitaito välttämätön, vaatii myös teknistä osaamista,
      palkka noin 1500 eukkuu/kk, ei mitään etuja.
      Alipalkattuko ??? Ei kai. :)
      Miksi sitten teen tuolla nälkäpalkalla ???
      Helppo työ, sopiva sijainti, hyvä asema yhtiö sisällä,
      eli ei mulla ei ole pomoja hengittämässä niskaan.

• vaan

Pienempi on palkka joten kehua ei ole tarkoitus, vaan sanoa, että aika tulisi pitkäksi siellä varastossa kun ei juttukaveria löytyisi, jollei sitten ole isompi varasto jossa on useampia. Taikka sitten nettiä jossa surffailla.

Nykyään näemmä työvoimatoimistokin oikein kouluttaa pitkän kaavan mukaan varastonhoitajia, aloitetaan suunnilleen aakkosista. Pitkät on harjoittelut, joitten ajalta ei edes palkkaa saa, eli olisikohan kyseessä orjan työ siinäkin todellisuudessa.

Eivätpä kouluta paremmille palkoille ettei kukaan saisi siellä istuvaa virkailijaa enempää palkkaa.

• kumma

..ne vaan nousee vuosien mittaan, kun valtiolla ovat töisssä, samalla kun muualla palkkoja on vähennetty kun hallitus on tahallaan palkkoja ajanut alaspäin..

• Luokanope

mut meillä kunnan työntekijöillä alkaa palkkakelkka jätättää....

• kehityspäällikkö

€5600 Saksassa

• Dippa_Inssi

...sillä TEK:in tilastojen mukaan keskijohto hankkii Saksassa keskimäärin 6400€/kk. =)
        Millaiset vähennykset Saksanmaalla verrattuna Suomeen? Varmaan aika 50-50 Pääkaupunkinseudun kanssa? Entä asuminen?

• Konsulentti
        Dippa_Inssi kirjoitti:

...sillä TEK:in tilastojen mukaan keskijohto hankkii Saksassa keskimäärin 6400€/kk. =)
        Millaiset vähennykset Saksanmaalla verrattuna Suomeen? Varmaan aika 50-50 Pääkaupunkinseudun kanssa? Entä asuminen?

Ennen kaikkea kiinnostaisi veroaste ko tuloilla Saksassa. Itse ansaitsen suomessa saman verran ja veroaste sossumaksuineen on 42 =(.

• Hemuli

Studiomuusikko:
      500-3000e/kk

• Opiskelija

Osa-aikaisesti opiskelun ohella, täysajaksi muutettuna n. 2200e/kk, ei etuja pl. itsevalittavat työajat.

• nettona.

netto palkka 1500e!tämä on siis ilta ja viikonloppu lisineen.mukava vaihteleva työ.

• -Vellu-

Missä opiskelet AMK/TKK/YO ja minkä firman palveluksessa..?=) Kuten aiemmin mainitsin, niin itse samalla alalla, mutta palkka ei tule nousemaan paljoakaan valm. jälkeen -> työpaikan vaihto mielessä. =I

• tietoliikenne

Tekninen asiantuntija; palkka n. 2600€ kuussa

• Terminaalityöntekijä

1900 € kuussa. Käteen.

Jatkuva yötyö. Ei ehkä huippupalkka, mutta pidän yöllä rehkimisestä. Sunnuntaina töihin illalla ja perjantaina aamulla viikonloppu alkaa. Palkitsevaa, kun ajaa perjantaiaamuna kotiin, niin muut kömpii työmaalle!

• jdflksjlf

.... itse ilman koulutusta tai työkokemusta eräässä elintarvikealan yrityksessä töissä. Yövuoroista tienaa jo kohtalaisen hyvin, n. 3500 eepii/kk... Ja ei edes pääkaupunkiseudulla, kyllä muakin hymyilyttää ajella pe- aamusin kotiin XD

• puuseppä

eli olen erikoispuusepän verstaassa pohjanmaalla,pohjanmaalla halpa asua,joten tolla liksalla pärjää kivasti.Ja pienessä työpaikassa noin 10 työntekijää ,hyvät edut ym.

• vartija

1400 ecuu kuukaudessa kesätöissä yhteensä tunteja kuukaudessa 173,5

• jappe

Se vanha sanonta ettei vartijaksi mene kukaan välkky tyyppi...

Euro ja ecu on kuules ihan eri valuutta. Ja sillä on oma kurssinsa. Erikseen ovat ecu ja vihreä ecu. Tarkasta itse vaikka netistä, mistä on kysymys. Älä, ihan oman maineesi takia, käytä eurosta nimitystä ecu.

-nimim. Yleissivistyskunniaan

• Pate
        jappe kirjoitti:

Euro ja ecu on kuules ihan eri valuutta. Ja sillä on oma kurssinsa. Erikseen ovat ecu ja vihreä ecu. Tarkasta itse vaikka netistä, mistä on kysymys. Älä, ihan oman maineesi takia, käytä eurosta nimitystä ecu.

Pitäisi ehkä tarkistaa omakin asia ennenkuin ketään menee tyhmäksi haukkumaan.
        European Currency Unit, laskennallinen korivaluutta, joka koostui 12 jäsenmaan valuutan tietyistä kiinteistä osuuksista (Suomen, Ruotsin ja Itävallan valuutat eivät olleet mukana). Ecu korvautui eurolla EMU:n kolmannen vaiheen alettua 1.1.1999.
        http://www.euro.fi

• zappe
        jappe kirjoitti:

Ei pitäisi ryhtyä vittuilemaan, jos ei ole potentiaalia.

Terv. nimim. "Yleissivistys kunniaan - ja kirjoitustaito"

• juuri valmistunut DI

Kehitysinsinööri ja yleisasiantuntija.
      palkka 3500€/kk paljon ylitöitä, siis tekemistä kyllä riittää ja palkkaa tulee sitten oman innostuksen mukaan.

Kokemusta alalta kolmisen vuotta(opiskeltu työn ohessa), eli aika junnu vielä olen;)

• taskurahanhankkija

5 euroo per tunti,työpaikka(kesä): kiinteistöhuolto

• Peräpohjola

Työpaikan sijainti näkyviin, eihän tässä gallupissa muuten ole mitään järkeä!

• Josku

Helsinki
        Apulaiskirjanpitäjä
        (vuosi sitten valmistunut tradenomi)
        Käteen 1300€

• McDonald`s päivä

Ihan hyvin siitä maksetaan, verottajan jälkeen jää käteen noin 2000€/kk
      Eikä tarvitse edes itseään hajoittaa...

• pisama

Puheterapeuttina tienaan 1900 e kuussa kuuden vuoden yo-opiskelun jälkeen! Työ vastuullista, vaativaa ja työmäärä suuri... Ei voi palkalla siis kehuskella.

• Edustaja

100.000 ecua kuussa : ))

• Samu

Äidilläni sama ongelma puhetterapeuttina. Hirmuisen pitkät opinnot ja pitkät työpäivät takana, ei vielä 50- vuoden iässäkään tienannut juuri kymppitonnia (mk) enempää ja siitäkin meni verot.
        Nyt hän tekee väitöskirjaa ja tienaa tutkijana vieläkin vähemmän (~1kEuro/kk olemattomat apurahat).
        Olen kuullut huhuja, että yksityiset puhetterapeutit tienaavat suuriakin summia, mutta yrittäjäksi ryhtyessä on aina riskinsä.

Itse tienaan enemmän huoltamotyöntekijänä, mitä äitini korkeakoulutteisessa virassaan koskaan tienasi. Hirveätä. :-(

• Raataja

Järjestelmäasiantuntija (palvelimet/Web/mail). 13 vuoden työkokemus. Epäinhimilliset työajat. Epäkiitollinen työ. Perhesuhteet sekaisin.

3184,67e/kk
      optiot
      matkapuhelinetu
      lounassetelit

• Juhani

IT-alan takuuhuoltoja, ylläpitosopimuksien hoitamista jne. Kiinteä kk/palkka 1750€, päälle autorahaa 500€ (tällä saa joko ottaa firman auton taikka muutoin se maksetaan palkkana), puhelin, lounassetelit, kilometrikorvauksia (vähentävät kierolla kaavalla tuota autorahaa) oman auton käytöstä keskimäärin ehkä 500€ kuussa (parhaimmillaan yli 1000€), ylitöistä tunnit ja hälytyskeikoista (illat/viikonloput) eri korvaus päälle.

"Hivenen" alipalkattu vastuullisuuteen ja epämääräisiin työaikoihin nähden... Koskaan et aamulla tiedä mistä itsesi illalla löydät ;)

Ja juu, kehäIII ulkopuolella.

• Pikkupalikka

Ostopäällikkö teknisessä tukkukaupassa

Vaatimukset: Osata prosenttilaskua ja kieliä.. ;o)

Bruttopalkka n. 3200 €/kk
      (täys)autoetu
      matkapuhelinetu

Haluaako joku maksaa enemmän..? ;o))

• myyntitykki

palkka vaihtelee, vuositulot n. 60000e

• Portsari

käteen.

• bodari-fani

Ja paljonko sulla kuluu keskimäärin kuussa erilaisiin steroideihin?

• ......

Ei voi pitää paikkansa, koska teidän älyllänne ei voi käsitellä noin isoja lukuja! Pysy vaa tutulla alueella, eli: Ooks reenannu...häh?

• portsari
        bodari-fani kirjoitti:

Ja paljonko sulla kuluu keskimäärin kuussa erilaisiin steroideihin?

kolmet "stereot",yhdet saunakamarissa, yhdet olohuoneessa sekä korvalappustereot.Mitä pillereihin tulee,niin työni hoituu järjen käytöllä ei pillereillä.

• portsari
        ...... kirjoitti:

Ei voi pitää paikkansa, koska teidän älyllänne ei voi käsitellä noin isoja lukuja! Pysy vaa tutulla alueella, eli: Ooks reenannu...häh?

aina laitettu hyvään järjestykseen.On onni, että ei ole pelkoa siitä, että eksyisit työmaalleni.

• Realisti

Etköhän sä ole tuolla työllisyystuella palkattuna apulaisena.

Palkka: Ei paljon mitään.

• Make

...veroja yms. eläkemaksuja? Vai meinaatko olla ikäsi ovella? Edes kaikki pakolaiset eivät ole samanlaista roskasakkia kuin portsarit, jotkut jopa maksavat ihan oikeasti veroja...

• hoitsu
        portsari kirjoitti:

kolmet "stereot",yhdet saunakamarissa, yhdet olohuoneessa sekä korvalappustereot.Mitä pillereihin tulee,niin työni hoituu järjen käytöllä ei pillereillä.

Eikös suurin osa näistä hevosenkokoisista portsarista käytä erilaisia steroideja: testosteronia, kasvuhormoonia yms. Ei tarvitse olla ylioppilas, että tietää etteivät lihakset kasva tuon kokoisiksi ilman piikkejä! Hormonien tuonti ja kauppa on laitonta. Paljonko portsarin palkastasi kuluisi jos jäsist aineen käytöstä kiinni? Entä paljonko olet 10 vuoden kuluttua valmis maksamaan että vehkeesi toimisivat? Nappien ottamisessa on nääs kova hintansa, jonak sinä ja tyttöystäväsi tulette ajan myötä huomaamaan..

• poke
        hoitsu kirjoitti:

Eikös suurin osa näistä hevosenkokoisista portsarista käytä erilaisia steroideja: testosteronia, kasvuhormoonia yms. Ei tarvitse olla ylioppilas, että tietää etteivät lihakset kasva tuon kokoisiksi ilman piikkejä! Hormonien tuonti ja kauppa on laitonta. Paljonko portsarin palkastasi kuluisi jos jäsist aineen käytöstä kiinni? Entä paljonko olet 10 vuoden kuluttua valmis maksamaan että vehkeesi toimisivat? Nappien ottamisessa on nääs kova hintansa, jonak sinä ja tyttöystäväsi tulette ajan myötä huomaamaan..

No ensinnäkin, kaikki portsarit eivät ole "hevoisen kokoisia" eivätkä kaikki suurikokoiset salilla käyvät käytä aineita.Itse työskentelen elektroniikka-alalla ja käyn viikonloppuisin seisoskelemassa ovella naureskelemassa hölmöileville känniläisille.
        Meilläkin on töissä portsareina kavereita jotka painavat alle 80kg, eli ovat pienikokoisia mutta esim itse olen 192cm ja 126kg, tähän on tarvittu vain terve luusto sekä pitkäjänteistä ja ahkeraa työtä. En ole läski enkä ole käyttänyt mitään nappeja,kasvua tai muitakaan steroideja. Kiellettyjen aineiden listalta löytyy tosin aineita joita minäkin olen käyttänyt, esim kofeiini,quarana(batteryssä)efedrini(yskänlääkeessä), näitä todennäiköisesti myös sinä olet ottanut.
        Monet portsarit joita minä tunnen rahoittavat yötyöllä opiskelua, sillä kaikilla ei ole sellaisia vanhempia jotka rahoittavat lapsensa opiskelun lähes kolmekymppiseksi ja vielä niin hyvin että lapsukainen voi käydä baarissa perjantait ja lauantait kolmena viikoloppuna kuukaudessa.
        Ei passaa yleistää liikaa, sillä ei pelkällä fysiikalla pärjää ovella suomessa. Hauskaa päivän jatkoa.

• sikke
        Make kirjoitti:

...veroja yms. eläkemaksuja? Vai meinaatko olla ikäsi ovella? Edes kaikki pakolaiset eivät ole samanlaista roskasakkia kuin portsarit, jotkut jopa maksavat ihan oikeasti veroja...

Ja mikä tekee portsarista roskasakkia?
        Mun mielestä on hienoa, että voin käydä baarissa kavereiden kanssa ilman, että tarvii miettiä kuka tulee illan aikana häiriköimään. Portsarit ovat kuitenkin aina niiden kunnollisten ihmisten puolella, jotka oikeasti vain haluavat pitää hauskaa.
        Itse en kyseisessä työssä viihtyisi, mutta onneksi on niitä, jotka viihtyvät.

• Make
        sikke kirjoitti:

Mun mielestä on hienoa, että voin käydä baarissa kavereiden kanssa ilman, että tarvii miettiä kuka tulee illan aikana häiriköimään. Portsarit ovat kuitenkin aina niiden kunnollisten ihmisten puolella, jotka oikeasti vain haluavat pitää hauskaa.

Jaahas, taas joku "wanna be Poliisi" vartija pääsi heittämään... No katos, just se on vikana, kun näistä sun kavereista ilman hirveitä hehkutuksia 50% (tuo on niinku puolet koko poke populasta) on sellasia, joilla ei tosiaan virta ole kulkenut päässä vuosiin. Poliiseille sentään opetetaan vuosia käsittelemään "asiakaita" hermojaan menettämättä, vaikka kuinka "asiakas" olisi erimieltä poliisin kanssa. Tämä toinen puolisko pokeista ei kuitenkaan voi pitää pokkaansa vaan ikäviä ylilyöntejä sattuu välillä... Mitä rangaistuksia poke siitä saa? Ei mitään!! Mitä poliisi saisi vastaavassa tilanteessa, jos sillä menisi virantoimituksessa hermot ja se sattuisi vahingoittamaan "asiakasta"? Varmaan ainakin virka lähtisi, jos sillä selviää. Katos KAIKILLE pokeillekin pitäisi olla kunnon koulutus ja heidänkin tulisi maksaa veronsa, kuten kaikkien ihmisten...

• portsari
        poke kirjoitti:

No ensinnäkin, kaikki portsarit eivät ole "hevoisen kokoisia" eivätkä kaikki suurikokoiset salilla käyvät käytä aineita.Itse työskentelen elektroniikka-alalla ja käyn viikonloppuisin seisoskelemassa ovella naureskelemassa hölmöileville känniläisille.
        Meilläkin on töissä portsareina kavereita jotka painavat alle 80kg, eli ovat pienikokoisia mutta esim itse olen 192cm ja 126kg, tähän on tarvittu vain terve luusto sekä pitkäjänteistä ja ahkeraa työtä. En ole läski enkä ole käyttänyt mitään nappeja,kasvua tai muitakaan steroideja. Kiellettyjen aineiden listalta löytyy tosin aineita joita minäkin olen käyttänyt, esim kofeiini,quarana(batteryssä)efedrini(yskänlääkeessä), näitä todennäiköisesti myös sinä olet ottanut.
        Monet portsarit joita minä tunnen rahoittavat yötyöllä opiskelua, sillä kaikilla ei ole sellaisia vanhempia jotka rahoittavat lapsensa opiskelun lähes kolmekymppiseksi ja vielä niin hyvin että lapsukainen voi käydä baarissa perjantait ja lauantait kolmena viikoloppuna kuukaudessa.
        Ei passaa yleistää liikaa, sillä ei pelkällä fysiikalla pärjää ovella suomessa. Hauskaa päivän jatkoa.

Kumma juttu kun yleistetään nuo nappihommat.En ole eläissäni tarvinnut mitään hormoneja tai pullistelupillereitä.On valitettavaa, että meidänkin ammattikunnassa on henkilöitä, jotka eivät todella kuulu ravintolan ovelle asiakkaita palvelemaan.Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen.

• Portsari
        Make kirjoitti:

järvestä.En ole niin pölvästi, etten maksaisi veroja verottajan esittämällä tavalla.Aina olen ollut veroäijän kanssa yhteisymmärryksessä.

• Portsari
        sikke kirjoitti:

juuri niinkuin asian laita on.On ilo palvella asiakasta joka tietää mitä varten esim ravintolassa on järjestyksenvalvoja.

Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen.

• Portsari
        Make kirjoitti:

Jaahas, taas joku "wanna be Poliisi" vartija pääsi heittämään... No katos, just se on vikana, kun näistä sun kavereista ilman hirveitä hehkutuksia 50% (tuo on niinku puolet koko poke populasta) on sellasia, joilla ei tosiaan virta ole kulkenut päässä vuosiin. Poliiseille sentään opetetaan vuosia käsittelemään "asiakaita" hermojaan menettämättä, vaikka kuinka "asiakas" olisi erimieltä poliisin kanssa. Tämä toinen puolisko pokeista ei kuitenkaan voi pitää pokkaansa vaan ikäviä ylilyöntejä sattuu välillä... Mitä rangaistuksia poke siitä saa? Ei mitään!! Mitä poliisi saisi vastaavassa tilanteessa, jos sillä menisi virantoimituksessa hermot ja se sattuisi vahingoittamaan "asiakasta"? Varmaan ainakin virka lähtisi, jos sillä selviää. Katos KAIKILLE pokeillekin pitäisi olla kunnon koulutus ja heidänkin tulisi maksaa veronsa, kuten kaikkien ihmisten...

yksi ryhmä joita joudumme palvelemaan.On paljon mahdollista että sinä kuulut juuri tuohon onnettomaan joukkoon.

Kaikesta huolimatta,ilta meni hyvin , kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen.

• portsari
        Realisti kirjoitti:

Etköhän sä ole tuolla työllisyystuella palkattuna apulaisena.

Palkka: Ei paljon mitään.

ja ime ittees.

• hoitsu
        portsari kirjoitti:

Kumma juttu kun yleistetään nuo nappihommat.En ole eläissäni tarvinnut mitään hormoneja tai pullistelupillereitä.On valitettavaa, että meidänkin ammattikunnassa on henkilöitä, jotka eivät todella kuulu ravintolan ovelle asiakkaita palvelemaan.Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen.

Niin, halusin vain sanoa, että useimmilla ovilla seisoo kavereita, jotka *varmasti* käyttävät aineita. Ikävä kyllä monetkaan eivät *oikeasti* tunne näiden kasvu-aineiden vaikutuksia. Tuloksena saattaa olla aivan rapakuntonen elimistö.

Itse olen hoitanut vuosien varrella useita bodareita, joilla homma on mennyt överiksi. Kun ei olla jaksettu treenata ja odottaa tuloksia, on yritetty parantaa tuloksia napeilla. Siitä maksetaan kovaa hintaa kun paikat lakkaa toimimasta. Bodareista ajatellaan usein *miehisyyden mittana*, ne jotka asiaan ovat törmänneet tietävät että totuus on täysin päinvastainen!

Teitä kaapain kokoisia portsareitakin vasten itseään hinkaavarmaan kaikenlaisia tipuja. Mahtaa olla yllätys kun raahaa teikäläisen kotiinsa ja totuus paljastuu..

• poke
        Make kirjoitti:

Minä maksan kaikki maksut 35000 Eurosta vuodessa,loput tulee suoraan käteen.Näin olen tehnyt jo seitsemäntoista vuotiaasta asti, myös opiskelun ohella. Paljonko olet itse maksanut veroja? Entä paljonko olet nostanut opintotukea,työttömyyskorvausta? Itse en ole saanut valtiolta tukia yms pennin jeniä, enkä ole hakenutkaan.
        Rupee vähän sapettamaan kun joku riisitautinen rupee vertaamaan pakolaisiin, ja kutsuu kaikkia portsareita roskasakiksi! Tämä "roskasakki" on SELVINPÄIN TÖISSÄ katsomassa kun muut ryyppää ja tappelee. Siinä sitten kuuntelet kuusi tuntia suunsoittoa,vittuilua kun ei pääse alaikäisenä tai neljän promillenhumalassa sisään. Silti yritetään hymyillä ja kiittää asiakkaita "mukavasta" illasta.

• Make
        Portsari kirjoitti:

järvestä.En ole niin pölvästi, etten maksaisi veroja verottajan esittämällä tavalla.Aina olen ollut veroäijän kanssa yhteisymmärryksessä.

...bruttona about 11-12000 €/kk!?
        Aika paljon pällistelystä ja pullistelusta ovella... Varmaan moni vaihtaisi hommansa kanssasi, mikäli takaat n. 130 000€ (liki 800 000mk) vuositulot... En todellakaan ole kateellinen vaan mietin vain miksi tosiaan kaikki eivät ole portsareita ja vedä hulluna hilloa... Hmmmm... Eikös niiden, jotka tosiaan tienaa ovella opiskelurahaa kannattaisi haudata opiskelu haaveet ja ryhtyä koko päiväiseksi pokeksi!?!

• poke
        hoitsu kirjoitti:

Niin, halusin vain sanoa, että useimmilla ovilla seisoo kavereita, jotka *varmasti* käyttävät aineita. Ikävä kyllä monetkaan eivät *oikeasti* tunne näiden kasvu-aineiden vaikutuksia. Tuloksena saattaa olla aivan rapakuntonen elimistö.

Itse olen hoitanut vuosien varrella useita bodareita, joilla homma on mennyt överiksi. Kun ei olla jaksettu treenata ja odottaa tuloksia, on yritetty parantaa tuloksia napeilla. Siitä maksetaan kovaa hintaa kun paikat lakkaa toimimasta. Bodareista ajatellaan usein *miehisyyden mittana*, ne jotka asiaan ovat törmänneet tietävät että totuus on täysin päinvastainen!

Teitä kaapain kokoisia portsareitakin vasten itseään hinkaavarmaan kaikenlaisia tipuja. Mahtaa olla yllätys kun raahaa teikäläisen kotiinsa ja totuus paljastuu..

Ensinnäkin tahtoisin tuoda julki että pokeja ei yleesä "raahata kotiin". Meillä on jalat ja kaikilla tuntemillani myös kirjoittamaton sääntö että "kuormasta ei syödä", vaikka olisi sinkku.
        Esimerkiksi meidän lafkassa on seitsemän kaveria töissä joista kaksi on naimisissa jo molemmilla on lapsia,neljä on avoliitossa,yksi kihloissa ja yksi on sinkku.
        Ei ketään selvinpäin olevaa kiinnosta raahata kännistä naista töiden jälkeen puoliviideltä aamulla kotiin pantavaksi...
        Tulisi myös erottaa käsitteet bodari ja portsari toisistaan, ne on kaksi eri asiaa.

• portsari
        Make kirjoitti:

...bruttona about 11-12000 €/kk!?
        Aika paljon pällistelystä ja pullistelusta ovella... Varmaan moni vaihtaisi hommansa kanssasi, mikäli takaat n. 130 000€ (liki 800 000mk) vuositulot... En todellakaan ole kateellinen vaan mietin vain miksi tosiaan kaikki eivät ole portsareita ja vedä hulluna hilloa... Hmmmm... Eikös niiden, jotka tosiaan tienaa ovella opiskelurahaa kannattaisi haudata opiskelu haaveet ja ryhtyä koko päiväiseksi pokeksi!?!

ole pelkkää "pällistelyä ja pullistelua" eikä siihen hommaan ihan kaikki ole kelvollisiakaan.Kaikilla ravintolan ovilla ei palkat ole ihan samaa luokkaa kuin minulla,mutta niinhän se on muillakin aloilla että palkat vaihtelee.

Opiskelioiden ei kannata haaveilla "päiväpoken" hommista,koska teemme yleensä tilimme yöllä kun muut ryyppäävät.

• Trainee

Työharj. jakso menossa.
      Palkaa tulee 1250€/kk -verot

Valmis inssi tienaa kai jotain 1750€/kk
      Eli paska palkka. Älkää ruvetko raksapuolen insseiks.

• Konstruktööri

Alipalkattu ala, ei kannata tänne vaivautua. Koska ei paljon mitään tienaa, ei huvita sitoutuakaan täysillä. Plussaa edes se.

• Trainee
        Konstruktööri kirjoitti:

Alipalkattu ala, ei kannata tänne vaivautua. Koska ei paljon mitään tienaa, ei huvita sitoutuakaan täysillä. Plussaa edes se.

Kaikkihan tätä alaa tuntevat tietää et työmaalta se raha kääritään. Sielä jopa kesä poika taitaa sada sen verran ku valmis ingenjöörare. Ne hommat on muuten kyllä tosi syvältä.

Tosin "oikeat" rahat tulee ihan muilta aloilta
        Kauppa se on joka kannattaa, eiks jeh

• Mikrotuki

Rahapalkka 1000e/kk
      Kännylisä 20e/kk
      Ruokalisä 90/kk

• SISY

Sihteerinä karvan alle 2600€/kk. Samassa firmassa duunissa 13 vuotta. Monia eri tehtäviä talon sisällä. Palkka noussut aina vastuun kasvun myötä.

• Velkainen ikiteekkari

-3200 €/kk
      -optiot (blaa blaa)
      -puhelin
      -lounassetelit

Työnantajan tulevaisuus turvattu enintään puoleksi vuodeksi kerrallaan (start-up).

Tällä verotuksella on aivan sama, minkälaista palkkaa saa, pl. pääjohtajatason tulot.

• teekkari

Kesätöissä (ja osa-aikaisena opiskelun ohessa) ohjelmisto- ja järjestelmätestaajana 1800e/kk puhelin ja terveydenhoito. Ei hirveesti innosta valmistua kun tietää ettei Suomen verotuspolitiikalla käteen jäävän rahan osuus tule tuosta kovin paljoa nousemaan (vastavalmistuneen aloituspalkka tässä firmassa 2550e/kk).

• LVI-suunittelija

Harjoittelija,1650€/kk

• ...

Lukiopohjalla toistaiseksi, y.opisto opiskelut alkaa kohta. Palkan lisäksi känny/terveydenhuolto yms. Hki.

• Manne

Toisinaan tarttuu taskuun Essolta öljykanisteri ja toisinaan saa tyytyä nappulahanskoihin. Naapurin Teboililta lähtevät sitten jo vessapaperitkin.

Miksiköhän en voisi tehdä kunnollistakin työtä, vaan joudun aina olemaan muiden ihmisten silmätikkuna ja uhkailemaan heitä milloin puukolla, milloin vain yksikertaisista munille potkimisella.

Ja rahaa teen hevoskaupoilla ja 'laillisilla' autoilla. Tuloja on perkeleesti, mutta silti muistan aina pyytää alennusta.

ps. Poliisia en pelkää.

• Teejii

- sähköinssi (opisto), sähkölaitosala
      - 4580 e/kk brutto

• Autoasentaja

Kuussa.

• teknikko

3200 e/kk autoetu eläke-etu

• verot alas

markkinointipäällikkö, kuluttajamainonta. Viis bruttotuloista kun ei näillä veroprosenteilla kuitenkaan elämä risaiseksi muutu.

• Sari

-Toimistotyöntekijä
      -1400 € kk

• opiskelija

Olin yllättynyt palkastasi. Itse olen kesätöissä (en oman alani) apulais-sihteerinä. Palkkani on kuitenkin 1345 E/kk, eli melkein sama kuin sinulla...

• Opiskelija

kesäharjoittelija 1600e

• meimei

jaa-a....palkaton, paitsi ruokaraha 7€/päivä

• Lotta

Palkaksi 10 ov ja opintotukea...

• tuntipalkalla

7E tunti, iltasin ja lauantaisin 150% Su 200%. Tekee yhteensä noin 1250 E/kk. "Kehitysmaassa", ei mene veroja mutta se on ainoa hyvä puoli.

• Ravintolapäällikkö

Palkkaa 2000e / kk
      Päivätyö, itsenäistä ja vaihtelevaa.
      Tosin Hesan asumiskustannukset on sellaset, että...

• Hilla

1700 e/kk. Kiireinen, mutta mielenkiintoinen työ sairaalassa. En vaihtaisi alaa.

• di

ohjelmistosuun. atk-alalla (Hki) ja nimikkeellä kehityspäällikkö
      3190e
      ateria
      terv.huolto
      auto (jos niin haluaa)
      arvottomat optiot
      känny
      adsl kotiin, jonka kulut yritys maksaa

Etuina ei työaikoja, mahdollisuus tehdä etätöitä. Ja empä usko että missään olosuhteissa jäisi koskaan tällä alalla työttömäksi.

Niinkuin joku sanoi, ihan sama mikä on brutto kun netto on kuitenkin kaikilla sama. Saksaan pitäs lähteä, jotta työnteolla voisi rikastua.

• a

lähtemästä vaikka saksaan? Ihme kun kaikki vaan valittaa, että palkka kusee mut ei sitten kuitenkaan ees yritä lähteä ulkomaille...No eiköhän ne osaavat ihmiset tässä muutaman vuoden sisällä jätä tämänkin laivan...En muuten ole nähnyt ketään korkeakoulutettua joka ulkomaille muuton olisi sanoneen olleen huono idea..Tietty jos tyytyy siihen tavallisen pulliaisen elämään ilman mitään ihmeellistä ja maksaa kiltisti älyttömät veronsa niin ei siinä sitten mitään..

• Otto-Ville Kuusinen
        a kirjoitti:

lähtemästä vaikka saksaan? Ihme kun kaikki vaan valittaa, että palkka kusee mut ei sitten kuitenkaan ees yritä lähteä ulkomaille...No eiköhän ne osaavat ihmiset tässä muutaman vuoden sisällä jätä tämänkin laivan...En muuten ole nähnyt ketään korkeakoulutettua joka ulkomaille muuton olisi sanoneen olleen huono idea..Tietty jos tyytyy siihen tavallisen pulliaisen elämään ilman mitään ihmeellistä ja maksaa kiltisti älyttömät veronsa niin ei siinä sitten mitään..

Nyt olisi korkea aika kaivaa isoisän sodasta tuomat aseet esille ja suunnata ne porvarien riisto kulttuuria vastaan, ja saattaa tuotantolaitokset työväestön haltuun. Nyt on tehtävä loppu tästä ainaisesta riistosta. Jos kansa ei nouse barrikaadeille niin tämä riisto ei lopu koskaan.

• Jakke

Automatiikkahommia siis... Viime vuonna 36000€

• köyhä

Kuussa tulee hurjat 1600 euroa.

• Jakke
        köyhä kirjoitti:

Kuussa tulee hurjat 1600 euroa.

Mullakin entisessä työpaikassa n. 1100€/kk.

• ap

eli toimittaja ja kk-palkkaa tipahtaa keskimäärin 1600 erkkiä.

• §§

n. 2.650 e.

Polkupyöräonnettomuus vajaat 10 v. sitten. Aluksi tosi vaikeata. Nyt kipujen kanssa pärjäilee ja vapaus puuhailla mitä lystää.
      Vaimo toki töissä!!

Ikää nyt vähän yli 50 v.

• Angelique21v

2750 e/kk, merkantin, merkonomin ja tradenomin paperit, KTM:n papruja hankin työn ohella.

• §§

Oletpa reipas tyttö!!!

- niin ja pystyvä.

• 4200 euroa

jääköön toi ammatti nyt sanomatta

• peppi

teollisuuden palveluksessa 3040 / kk muut edut ja bonukset n. 15% vuodessa

• Rakennusmestari 30v

Ei paljon, mutta elää.

• tj

€5.800 auto

• Gabriel

Elektroniikka- alan tukkumyyntiä, rupinen palkka 1450€ plus provikat.

Plussaa vakio työajat, vähästressinen duuni, kivat työkaverit ja lyhyehkö työmatka. Toki matkapuhelinetu ja ison konsernin henkilökunta-alennukset.

Vanha työni matkapuheliliikkeen myymäläpäällikkönä toi kyllä hitosti enemmän fyrkkaa; 2000€ plus provisiot, mutta työajat olivat kamalat, päivät pitkät ja työmatkaa yli 160 km joka päivä niin kukas sellaista jaksaa pitkän päälle.

Gabriel

• bossi

kuukausipalkka/bonukset/eläkevakuutus/ym.lisät.
      yrityksen ylimmässä johdossa, pääkaupungissa...

• myymälänhoitaja

kännykkäliikken myymälänhoitaja, pohja tommoset 1000€, provikat päälle. siihen se jää 1500€ miinus verot.

no onneksi työ on ihan mukavaa, ja saa itsenäisesti pyörittää liikettä. mutta on se mun mielestä kyllä kumma että vastuuta on enemmän ja titteli mutta palkka on sama kuin tuuraajillakin.
        kaksi kertaa tarvis saada tollanen raha kuussa niin pärjäis...
        no lääke siihenkin vaivaan on löydetty...on vaan niin laiska luonne ettei oo saanu mitään vielä aikaiseksi.

• Joopa joo

Kukaan joka tienaisi 100 000 eemeliä vuodessa ei ilmoita sitä tänne, varsinkaan nimimerkillä "bossi" joten lapsukainen: mene laskemaan senttejäsi

• Boss
        Joopa joo kirjoitti:

Kukaan joka tienaisi 100 000 eemeliä vuodessa ei ilmoita sitä tänne, varsinkaan nimimerkillä "bossi" joten lapsukainen: mene laskemaan senttejäsi

Ei minulla ole tarvetta sitä ryhtyä todistelemaan. Mutta vastasin, kun asiaa kysyttiin. "Bossilla" halusin vain määritellä asemani yrityksessämme palkannauttijana. Sitä en kyllä ymmärrä miksen "saisi/voisi" olla täällä. Ei kai tulot ole este sille...

• Pieni paikka

...tai oikeastaan teknikko, 2700 eur/kk.

• Parittaja

noin 30,000€/kk

• Kateellinen

Onko sulla viellä käyttöetukin

• Ahmed Abu Nasser
        Kateellinen kirjoitti:

Onko sulla viellä käyttöetukin

Miksi valittaa te. mine ei tyossa. minu vaimo tyossa ja minu vaimo mies tyossa. mina saada rahaa kun tahtoo millon kayna vaimo luokse. Minulla aina raha. menna hyva kokoaika.
        kun ei raha mina hakee uusi vaimo ja taas raha

• sikke

Vartija
      n. 1000e/kk

• DI

1900 EUR/kk, tutkija yliopistossa, koulutus DI

• ins. opiskelija

Laitosmiehenä Suuressa yrityksessä(kesätyössä) työkokemusta reilu vuosi. Palkka n.1350E/kk. Etuna on että saa tehdä niin paljon ylitöitä kun haluaa, eli ei mahdotonta että käteenjäävä osuus kuukaudessa on reilu 2000E. Ei mielestäni kovin huonosti kesätöistä ilman mitään koulutusta...

• Ingenjör

Koneinssi 2250€/kk puhelin (vuosi kokemusta inssin papereilla eli ihan keltanokkana painetaan).

• Harjoittelija

1100 e/kk Helsingissä

Tuntuu kuitenkin paljolta opintotukeen verrattuna.

• Luokanope

sekä kerhoja.

• Yleistäjä

Opettajien ansaittu palkka 1500€/kk eikä yhtään enempää.
        No, ehkä yläasteen maikoille vois maksaa vaarallisen työn lisää, mut ala-asteen satutädit vois tehdä hommia talkoo voimin...

• mikko
        Yleistäjä kirjoitti:

No, ehkä yläasteen maikoille vois maksaa vaarallisen työn lisää, mut ala-asteen satutädit vois tehdä hommia talkoo voimin...

hauskaa...onneks osasit itsekin nauraa jutuilles...

• Utelias Aatu
        Yleistäjä kirjoitti:

jouduit tarkkikselle?

• Luokanopettaja
        Yleistäjä kirjoitti:

Niin, kuten sanoin, tuo on palkka ilman ylitunteja, tukiopetusta ja kerhoja. Lopullinen palkkani tulee ensi talvena olemaan n.2580 Euroa ja nykyisillä veroprosenteillani siitä jää käteen n.1950 euroa (veroprosenttini 19). Vanhassa rahassa siis vajaat 11 600 käteen. Kyllä sillä elää kun on visu ja säästäväinen, ja täytyyhän muistaa että pitkän kesäloman aikana kuluu tuhottomasti rahaa. Mutta kaikkihan on ammatinvalinnasta kiinni. Olen onnellinen, että aikanaan tein valinnan, jossa rahaa tule minulle riittävästi ja vapaa-aikaa on jopa toisten kadehdittavaksi.

Vaimo toimii aikuiskoulutuspuolella ja hänen palkkansa on sitten jo huomattavasti parempi, mutta neljän lapsen kasvattaminen ja elättäminen ei ole kovin halpaa puuhaa, joten rahaakin tarvitaan. Ja onneksi saamme myös olla kesät yhdessä perheen voimin, kun kaikki jossain koulussa, joko työssä tai opiskelijana ja kesäisin siis lomalla.

Sori, jos tuotin pahan mielen, sinulle palkkani maksaja. Koita olla ahkera, että mekin saamme palkkamme ajallaan, tosin kunnassahan se tulee kuin manulle illallinen - ajallaan ja säännöllisesti.

• jiipee

2950e käteen verojen jälkeen
      autoetu
      asuntoetu (omakotitalo)
      puhelinlinjatx2 känny

• Epäilevä

Eli sun pitää tienata 6000€/kk bruttona, kun laskee palkan päälle edut(auto, talo, puhelimet), jotka nostaa sun pidätysprosenttia?
        Missäs tuollaset liksat on suomessa?

• jiiipee
        Epäilevä kirjoitti:

Eli sun pitää tienata 6000€/kk bruttona, kun laskee palkan päälle edut(auto, talo, puhelimet), jotka nostaa sun pidätysprosenttia?
        Missäs tuollaset liksat on suomessa?

on tietenkin valtiolla, eduskunnan huoltopäällikkönä. Talossa talon tavalla! Syksyllä ajattelin vaatia hieman lisää liksaa kun tuntuu että olen palkkakuopassa. Ollilakin tienaa enemmän.

• Epäilevä
        jiiipee kirjoitti:

on tietenkin valtiolla, eduskunnan huoltopäällikkönä. Talossa talon tavalla! Syksyllä ajattelin vaatia hieman lisää liksaa kun tuntuu että olen palkkakuopassa. Ollilakin tienaa enemmän.

...tuota! Iliman muuta! Lisää liksaa, raskaista ja vaativista hommista! =)

• jiipee
        Epäilevä kirjoitti:

...tuota! Iliman muuta! Lisää liksaa, raskaista ja vaativista hommista! =)

Niin, vero prosentti on 5-8, varmaan arvannette että en ole suomessa. Suomeenkin maksan hieman veroja että eläke yms karttuu. taitaa olla noin 5% brutosta
        Vaikka palkkakuopassa koen olevani kylläkin hommiin nähden. Seuraavissa "Tupo" neuvotteluissa Pitää vähän tarkistaa.

• kirjastovirkailija

-kirjastovirkailija
      -brutto 1 511 €/kk

• 1345 matkatoimistovirkailija

huonon palkan lisäksi valitusta pilalle menneistä matkoista joiden syihin matkatoimistoilla ole osuutta

• Sara

Jep, aivan. Matkatoimistovirkailija minäkin. Surkea palkka ja paljon ikäviä ihmisiä. Lisäksi naisvaltasella alalla paljon selkäänpuukotusta.

• Tukiukko

1600/kk

• obs

Työtön
      työmarkkinatuki: n. 370 e/kk,
      netto

• trukkikuski

Ovat sitä mieltä, että saat liikaa rahaa;)
        Oma ~1200€ netto;(

• Expat

Country manager, Ita-Eurooppa
      - Netto 3700,00 EUR/kk
      vartioitu asunto
      auto

• Expat

Country manager, Ita-Eurooppa
      - Netto 3700,00 EUR/kk
      vartioitu asunto
      auto
      luonnollisesti puhelimet

• LÄHIHOITAJA

Lähihoitajan palkka minulla vasta-aloittaneella on vain 1430e/kk. Sillä pitäisi sitten elää. HEI, ME KAIKKI OLLAAN JOSKUS VANHOJA!!!

• Joo just

Mun mielestäni se on melkoisen hyvin tolla koulutuksella. Lääkärin palkoilleko pitäisi päästä? En tajua ruikutusta. Joko käydään kouluja tai sitten ei. Jos ei käydä koulua ja halutaan palkoille, ei mennä hoitoalalle. Simple and yet so true.

• HENK.KOHT.AVUSTAJA

EI todellakaan kannata. Ei ainakaan rahan takia- Pitää olla kyl vähän hyväntekeväisyyden halua jos siihen hommaan ryhtyy- Itse olen tehnyt kyseistä duunia reilut 2vuotta. Palkkaa saan huikeat 1296e.

• Hyvin menee

Vähän vaihtelee kuukausittain bonusten mukaan, jos surkeesti menee niin "vain" 5000 euroa (mutta onneksi harvoin menee heikosti). Olen IT-alalla.

• jotain joo

henkilöstö johtaja 15800ekee kyllä tällä pärjäilee

• jio

Melkein valmis inssi.
      Mekaaninen metsäteollisuus
      4400€/kk

• jio

Näppäily virhe. Tuli tonni liikaa oikea on
        3400€/kk

• jefe

5500€ kk.
      vuorotyönjohtaja

• m

konsultti
      nettopalkka noin 4000 €

• menee hyvin

Pohjapalkka on 2500ecua/kk ja pääsen ka. noin 4500€ tuloihin auto-, netti-, sairaus-, kännykkäedut. Ikää on 26 ja tyttöystävä tienaa lisäksi vielä n.1700€/kk. Tällä eletään omassa asunnossa espoossa, matkustellaan, ostellaan kallitta huonekaluja ja vaatteita.
      Mitä muuta ihminen kaipaa? Eiköhän se rakkaus ja hyvinvointi ole kuitenkin tärkein asia...

• Itsekäskö

...ero tulee kuitenkin.. mut sit sä löydät uuden loisen... Minä en ketään elättäs.

Have fun...

• MF

huoltoasema 7,5€/h

• ohjelmistosuunnittelija

Koulutus: insinööri
      Työnimike: ohjelmistosuunnittelija
      Työkokemus: 3 vuotta
      Työ: C :lla softaa erinäisiin härveleihin
      Palkka: 2050e/kk puhelinetu
      Sijainti: Keski-Suomi

Ei kiinteää työaikaa, mikä on tietysti joustavaa. Huonona puolena joutuu projektista riippuen välillä matkustamaan ja asumaan kimppamajoituksissa.

Eli ohjelmistoalalla olevat: pankaas huonommaksi, jos pystytte! ;)

• Vertailija

PASKA!

Etti uus työpaikka.

• Ihmettelijä

...paikkaa? Perhesyyt vai onko jo paperit vetämässä muualle? 3 vuoden kokemuksella saa jo ihan kivaa liksaa muualta...

• niko

kesäisin rahoitusalalla 1600€/kk ;-)

talvisin osa-aikaisena atk-yrityksen taloushommissa 15,9€/h

• Pariskunta

Puolivuotta sitten valmistunut pariskunta:
      Mies:
      -Paperiteollisuudessa Diplomi Insinöörinä.
      -Palkka: lisineen n. 3300€/kk kännykkä
      Nainen:
      -Elektroniikkateollisuudessa Insinöörinä
      -Palkka: lisineen n. 2800€/kk kännykkä

Yhteensä n. 6100€/kk
      Asuinpaikka Pohjoissuomi
      Edessä molemmilla mukava ja haastava uraputki ja palkkakehitys...

• Kesämies

Lääketieteen opiskelija, sairaalalääkärin viransijaisuus (kesätyö). Luonnollisesti olen kokemattomampi kuin valmis lääkäri, joten valtion viran hoitajana palkkaani ei ole muistettu jättää alentamatta. Eli kokonaispalkka päivystyksineen n. 3500e/kk, ilman päivystyksiä peruspalkka olisi 2100e/kk.

• nainen

...ja aloitteleva sellainen.

• Mies

...myös aloitteleva sellainen, mutta ei Suomessa.
        Nettona 2300€.

• duunari

- 3500 euroa / kk

• köyhää

vaivaiset 1800 euroa on brutto...
      No yliopisto-opiskeluhan kesti vain 6v valtiotieteellisessä...

• !

Enempi saat kuin uhrisi jotka eivät sinua haluaisi nähdä, jotka ovat sinua älykkäämpiä, osa myös koulutetumpia, jotka mieluummin olisivat töissä mutta eivät pääse kun et päästä.

• 201.

Soppalan tuki. Kuussataa kuussa ja laskusuunnassa, kuulemma ensi kuussa vain 400.
        Jää sitten vuokrakin maksamatta.
        Eli parin kk päästä:
        Lähin linna, ei palkkaa mutta kunnon ruokaa saa ja asunto on lämmin. Toivon mukaan.

• vähän

ohjelmoija / tekninen tuki
      ~1450€ / kk

opiskelut kesken vielä....

• KVHK

ATK-Suunittelija
      palkka: 1804,82e

• muuurmuur

~4000€/kk parin vuoden kesätyökokemuksella apurinhommista ympärisuomea tehtaiden kunnostusmuurauksia. tuntuu opiskelijan kukkarossa.

• mää vaan
        muuurmuur kirjoitti:

~4000€/kk parin vuoden kesätyökokemuksella apurinhommista ympärisuomea tehtaiden kunnostusmuurauksia. tuntuu opiskelijan kukkarossa.

osastopäällikkö kaupassa

2965.23

• gdfsgsdfgsg
        mää vaan kirjoitti:

osastopäällikkö kaupassa

2965.23

olin etuuskäsittelijänä Helsingissä. Palkka n.2400€ lounarit muita etuja. Nyt osa-aikaisena projektityöntekijänä (ei Helsingissä), kokoaikaisen kk-palkka olisi 1984€ tjsp.

• tienaan

5 tonnia

• kokki11

2200 lisät pirkanmaalla

• zemisti

4100/kk kemistihommissa

• Hullut **kele

Ettehän te nyt voi saada noin huonoa palkkaa ?!

Kauhulla luen näitä ja jos kaikki trollit suodatetaan välistä niin
      hallituksen väittämän mediaani 3500 € ei oikein osu vaan mediaani on
      siinä 1500 €/kk/brutto. Työtön saa lapaansa 1050 €/kk ja vuokran
      jälkeen jää lapaan 260-360 €. Nyt kun olen töissä jää lapaan 430-540 € palkan ollessa 1290/kk/brutto,mutta tää työ on mulle pelkkä harrastus!!
      Jos rahasta tätä tekisin niin en olisi päivääkään töissä,
      ainkaan tässä maassa jos on koulut käyty.
      Sukulaiset perheet ja muut saa painua hyvin syvälle itse
      nostaisin kytkintä jos olisi vähääkään korkeampi koulutus.

• ancdefghik

turvis työtunteja viikossa noin 16 palkka noin 500-600 loput sossusta

• fdfddfsdfdfsdfdf

vartia 400 euroa kuussa!loput sit tukina

• aina työtön

Metallialalta, hitsaajan töistä viimeisin palkka 1840 euroa kuukaudessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1548
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1264
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe