Suuttuminen

Confused

Miten on mahdollista, että tyttöystäväni suuttuu aivan älyttömän helposti aivan mitättömästä asiasta ja sen lisäksi on vielä niin saatanan pitkävihainenkin?

Ihme touhua!

13

6433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maukka

Joo siinä saa sitten itse olla varpaillaan, ei kyllä oikein itse pysty käsittämään miksi näin...

• Susukka

Miten on mahdollista että poikaystäväni suuttua ihan milloin tahansa jostain täysin mitättömästä asiasta ja on vielä saatanan pitkävihainen??

Eipä juuri uskalla mitään enää sanoa, mut sit taas valitetaan että ku "sä et ikinä puhu mitään"!

Juu, varpaillaan joutuu olemaan ja hermot menee...
      Ihme touhua!

• deus.co

Se tekee suuttuneeksi, oli asia mikä tahansa.Ei muutakun päikkäreille vaan, ja sen jälkeen ruokaa mahaan.Itse voin joskus suuttua asiasta kun asiasta.Silloin tiedän että olen helkutan väsynyt, vaikka se ei näy päälle mitenkään, ja nälkäinen olo.Rauhallisesti sitä pitäis ottaa, ja huomioida perhe, mutta ei sitä aina ehdi, nukkua pitäis kaikt enemmän.

• Nimetön

ei ihminen syyttä suutu!
      täytyy olla naisella jatkuva paha olo, jos noin käyttäytyy! eikä saa pahalle ololleen empaatiaa! kukaan ei kuuntele ja väsymyskin painaa päälle!

en sano, että on ok! purkaa muihin negatiiviset tunteensa! ei todellakaan! mutta tuo suuttuminen on vain oire jostakin!
      ota selvää mikä oikeasti mättää!

kuuntele mitä se nainen sanoo ja yritä siitä vaikka kysellä mitä hän todella tarkoittaa! eli yritä luke naisen tunteita!

me ihmiset naiset ja miehet emme monesti edes itse osaa sano miksi äksyilemme. omista puheista se kyllä sitten selviää..kun alkaa miettimään toden teolla..ja jos joku kuuntelee niin se kyllä saa sitten suuren palkinnon kuuntelusta!

miehelle pitäisi tässä olla nyt jokin konkreettinen esimerkki tietysti..

mutta kun nyt ei jaksa kirjoittaa..

lue myötäelämisentaito kirja (Marshall B Rosenberg)ja kun sen mukaan toimit niin johan kiukuttelukin jää.. ja opit tuntemaan naistasi paremmin ja itseäsikin!

• Kokemusta nainen

Joko olet nainen tai todella ymmärtäväinen mies, koska tuo on aivan totta.

Jos nainen suuttuu, taustalla on jotain muutakin kuin se, että et pistänyt astioita koneeseen tai et sanonut rakastavasi tätä kun aloitte nukkumaan. Yleensä jos nainen suuttuu pienistä, tämä on se viimeinen pisara. Naisella on ollut paha olo jo jostain muusta.

Todellakaan ei ole ok purkaa tunteita toiseen, mutta joskus se on ainoa vaihtoehto. Mutta jos saa selvitettyä riitaa tarpeeksi ajoissa, ei tule kohtauksia.

Itsekin vihaan yli kaiken kun mieheni tekee virheen ja pyytelee anteeksi eikä edes tiedä miksi. Miten voit olla pahoillasi jos et ole varma mistä olet. Nainen saattaa tosiaan nähdä asiat toisin kuin sinä. Hän saattaa tulkita teot eri tavalla, joten olisi tärkeää tietää, mitä nainen tuntee. Mikä tässä oli niin kamalaa. Sinulle jokin asia on arkipäivää ja itsestäänselvyys, mutta naiselle se saattaa olla loukkaavaa, alentavaa tai muuta. Esim jos ei laita astioita koneeseen, nainen saattaisi ajatella, että tämän pitää siivota aina sinun jälkiä ja sinä vain alistat tätä tekemään kotitöitä.

Tuo on kyllä terapeuttista. Joskus on vaan huono olo eikä tiedä oikeastaan miksi. Ja joskus se tosien teko on se joka katkaisee kamelin selän, mutta kyllä se syy aina löytyy.

• ihmettä

ei saatana.huonotuulisuus on ymmärrettävää kaikilta,joskus.huonoja päiviä vaan on.mutta naiseni kun kilahtaa aivan täysin!aikuinen ihminen saa turhautuneen pienen lapsen raivonpuuskia ja nimittelee helvetin ilkeesti ja kun kohtaus on ohi,ihmettelee minkä takia minä voin olla vihainen!?!muuten kaikki asiat enemmän kuin kohdallaan.
      naisella kyllä vaikea lapsuus ja nuoruus takana,paljon tukahdutettua vihaa vaikka ei myönnäkkään.pitäisi tietysti ymmärtää,mutta välillä tekis mieli lähtee eikä koskaan tulla takaisin...

• avovaimo

en tiedä jos naisen kotona näin purettiin vihaa ja se oli normaalia? josko hä pitää sitä normaalina!

Voit ymmärtää naistasi, mutta rajansa kaikella. tai lähinnä sinun voimavaroillasi! et voi uuvuttaa itseäsi näin! voit olla hänelle tukena, mutta minusta sinun ei tule sallia itseesi kohdistuvia purkauksia!

tässä jotain vinkkiä tukena olemisesta!

oletteko kokeillut jotain tähän jo? kai olette jutelleet asiasta?
        1.ehkä voit vain sanoa, että jos huudat niin poistun paikalta ja voit huuta yksin minä en siihen osallistu. kun olet rauhoittunut niin mielelläni kuuntelen mikä sinua painaa. tai pitelen sinua vain sylissä ja sanon että kaikki on hyvin.

2. voit todeta :sinulla on oikeus olla vihainen, mutta sinulla ei ole oikeutta minuun sitä purkaa! on tärkeää ettet kiellä naista tuntemasta niin kuin hän tuntee! mutta asetat rajat mitä sinä et siedä! lujasti, mutta lempeästi! suhtaudu häneen kuin lapseen joka kiukkuaa vaikkei oikein tiedä miksi hänellä on vain paha olo.
        yritä unohtaa kenties sinuun kohdistuvat syytökset joita hän latelee suustansa. ja keskity siihen mitä hän tuntee sillä hetkellä ja kysy mitä hän tuntee juuuri nyt! onko hän vihainen, ahdistunut turhautunut... kuuntele häntä!
        tämä on yllättävän vaikeaa varsinkin jos kokee itse saavan sa syytöksi niin perkeleesti. voit kuvitella että se nainen puhuu jostain toisesta ihmisestä ei sinusta. ja niin varmaan puhuukin kun ei näe tunnekuohussa sinua vaan pahan olonsa..

3.Voisitko kuvitella varaavasi hänelle ajan jostain hänen kanssaan? tarkoitan terapeuttia.

4.voisit lainata ensihätään tämän kirjan:
        Suomalaisen lapsuuden haavat, Martti Paloheimo

josko tästä kirjasta olisi apua? voisit itse ensin vaikka lukea sen ainakin osittain että tiedät mistä on kyse! moni on tästä saanut lohtua ja oivalluksia.

olisiko näistä jokin sopiva ehdotus tilanteeseesi ? kokeile!

• Pertsa

Koska se on nainen.

• avovaimo

Kuinka moni suutuisi jos miesystäväsi laittaisi juuri ennen lähtöä ravintolaan youtobista giisin its
      good to ge a gay- biisin ja tanssisi sitä sun edessä. Itse olisit buunannut tunnin itseäs kuntoon ?

• regina2008

jos hän rakastaa sua niin hän antaa anteeksi kaikesta huolimatta jos hän on pitkävihainen se tarkoittaa että sinä merkitset hänelle jotain ... mielestäni teit väärin että alat kyseillä kakilta. tottele vain sydäntäsi se antaa oikeita käskyjä mielestäni sinun pitää antaa hänelle anteeksi kaikesta ja kaikesta huolimatta. jos et ymmärrä, et rakasta häntä tai hän ei rakasta sua

• punecl

Haha, ei se nyt noin mene. Anteeksi anto joo, mutta tuo pitkävihaisuus ei ole merkki että merkitsee. On ihmisiä jotka tahallaan pitkittävät mykkäkoulua, jotta asiat ei selviä. Se on henkistä väkivaltaa.

• yhftjgt

Jotkut on luonteeltaan sellasia että oksat pois..

Sulla on kaks vaihtoehtoa, kestää se tai vaihtaa säyseämpään...

• höpö

Vois vähän kasvattaa itseä ettei suuttuis. Liikunta on hyvä konsti tyttöystävälle. Ikää lisää niin oppii elämään :-P.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe