Tanssiko--Syntiäkö?

tanssityttö%

En käsitä miksi helluntailaisuudessa ei hyväksytä tanssia.Miekkejä.Korvakoruja.Huulipunaa.ym.ym

Itse en niistä luovu.Tahdon olla NAINEN ja pitää itseni naisena.En ole kuulevinanikaan helluntailaisten sääntöjä koska hehän eivät ole jumalia. Eihän?

16

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrx

taasko joku luuli rinnastavansa helluntailaiset Jumalan tasolle? Ei, hellarit ovat syntisiä siinä kuin muutkin. Armosta vain pelastutaan ja vahurskainkin vain vaivoin pääsee taivaaseen.

Ite en hirveen tiukasti ajattele korvakoruja, huulipunaa ja kaunistautumista vastaan, mut niinkuin yleensä kaikella, niin siinäkin on rajansa. En ehkä sois naisten tulevan minihameissa ja tiukoissa topeissa seurakuntiin ja täysin tälläytyneinä. Sillä kun varmasti varastetaan niin monen keskittyminen pois Jumalasta. Ja tanssista en osaa oikein sanoa. Joissakin seurakunnissa onkin joitakin näytöksiä joissa tanssitaan, mut varmaan meinasit tanssia diskoissa. Se on varmaankin henk.kohtanen kysymys miten sallittua se kenellekin on. En usko että Jumala tuomitsee ketään jos kyseinen ihminen ei nää siinä mitään pahaa ja pitää tanssimisesta. Toiselle taas, joka pitää sitä pahana, on tanssi synniksi. Neuvoisin et rukoile Jumalaa asioiden vuoks ja pyydä johdatusta asioissa. Jumalalle sä olet vastuussa, et ihmisille.

• Hellarinainen

"En käsitä miksi helluntailaisuudessa ei hyväksytä tanssia.Miekkejä.Korvakoruja.Huulipunaa.ym.ym"

Nyt vähän riippuu siitä mitä tarkoitat sanalla "tanssi". Paritansseista ei pidetä sen takia että siinä kihnutetaan vieri vieressä, ja vieläpä usein miehen/naisen kanssa joka ei ole oma puoliso. Jos oman puolison kanssa niin siitä vain. Fittness tanssikin on mielestäni ok. Sitten on tanssia josta Raamattukin puhuu. Se on tanssia Jumalalle joka taas on ok kaikin tavoin. Kaikki vanhemmat eivät kyllä sitäkään katso suopeasti. Sitä en ole koskaan kuullut että meikkaaminen tai korut ovat syntiä. Vai sekotatko kenties helluntailaisuuden lestadiolaisuuden kanssa?

"Itse en niistä luovu.Tahdon olla NAINEN ja pitää itseni naisena"

No jos nyt näin itsekin naisena sanon, niin eiväthän nuo yllä mainitut asiat naisesta sen enempää naista tee..? Ja jos ei käytä meikkia tai koruja, ei hän sen vähempää nainen ole. Korjaa jos olen väärässä.

"En ole kuulevinanikaan helluntailaisten sääntöjä koska hehän eivät ole jumalia. Eihän?"

Okei...? Miksi kirjotat tänne ja kyselet ja ihmettelet jos et kuitenkaan "ole kuulevinasi"? Niin, eivät hellarit ole jumalia.

• "Sitten on tanssia josta Raamattukin puhuu. Se on tanssia Jumalalle joka taas on ok kaikin tavoin."

Kertoisitko, millaista tuo on?

• Hellarinainen
        Työmies2 kirjoitti:

"Sitten on tanssia josta Raamattukin puhuu. Se on tanssia Jumalalle joka taas on ok kaikin tavoin."

Kertoisitko, millaista tuo on?

on vapaamuotoista tanssia niin sanotusti. En ole nähnyt mitään tanssikirjaa jossa on ohjeet siitä miten voi tanssia Jumalalle. Joskus tällaisessa tilanteessa Pyhä Henki sitten johdattaa niitä tanssi-askelia. No, vaikea selittää. Jos olet itse käynyt kokouksissa joissa on tanssittu, niin tiedät kyllä sitten mistä puhun.

• >> Niin, eivät hellarit ole jumalia.

• Hellarinainen
        Epiktetos kirjoitti:

>> Niin, eivät hellarit ole jumalia.

Eivät hellarit eivätkä muut ole jumalia. En ymmärrä tuota Raamatun lausetta jossa sanotaan että "Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia". Minusta se tarkoittaa sitä, että uskovaiset ovat Jumalan lapsia, "jumalia" kai sitten oudosti sanottuna, mutta se ei tarkoita että olemme nimenomaa jumalia koska on vain yksi oikea Jumala. Ja Raamattu sanoo ettei saa pitää muita jumalana paitsi yhtä oikeaa tosi Jumalaa. En osaa paremmin selittää.

• Kadun-nainen

Olisiko Jumala niin kiinnostunut synnistä, että toimisi tanssituomarina. Katsoisi meikitkin läpi
        ja korvakorut. Sitten tekisi rajanvetoa fitnessiin ja meikkilaatuihin. Korujen materiaaleihin jne.

• sini-silmänen
        Hellarinainen kirjoitti:

Eivät hellarit eivätkä muut ole jumalia. En ymmärrä tuota Raamatun lausetta jossa sanotaan että "Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia". Minusta se tarkoittaa sitä, että uskovaiset ovat Jumalan lapsia, "jumalia" kai sitten oudosti sanottuna, mutta se ei tarkoita että olemme nimenomaa jumalia koska on vain yksi oikea Jumala. Ja Raamattu sanoo ettei saa pitää muita jumalana paitsi yhtä oikeaa tosi Jumalaa. En osaa paremmin selittää.

14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään,

• Hellarinainen
        sini-silmänen kirjoitti:

14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään,

Sori, nyt en ymmärrä asia-yhteyttä.

• tode'
        Hellarinainen kirjoitti:

on vapaamuotoista tanssia niin sanotusti. En ole nähnyt mitään tanssikirjaa jossa on ohjeet siitä miten voi tanssia Jumalalle. Joskus tällaisessa tilanteessa Pyhä Henki sitten johdattaa niitä tanssi-askelia. No, vaikea selittää. Jos olet itse käynyt kokouksissa joissa on tanssittu, niin tiedät kyllä sitten mistä puhun.

taidetaan kyllä tanssahdella harvoin noita tarkoittamiasi ylistystansseja. eiköhän ne enemmän ole city-kirkkojen heiniä? meidän seurakunnassa tosin on yksi mummeli, joka aina silloin tällöin ottaa pari tanssiaskelta, kun oikein intoutuu virttä veisatessaan. me muut katselemme jäykkinä siinä vieressä ... :-)

olen kerran nähnyt TV2n jumalanpalveluksessa tanssitaiteilija titta tunkkarin esittävän ylistystanssin ja vaikken itse olekaan tanssi-liikunnallisesti suuntautunut, olin ihan mykistynyt.

• Eila
        Epiktetos kirjoitti:

Ensinnäkin koko psalmi 82:

Jumala on jumalien tuomari

1 Asafin psalmi. Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa ja julistaa jumalille tuomionsa: [2 "Kuinka kauan te poljette oikeutta ja pidätte väärintekijöiden puolta? (sela)
        3 Puolustakaa orpoja ja onnettomia, huolehtikaa köyhistä ja kurjista.
        4 Pelastakaa heikot ja vähäväkiset, vapauttakaa heidät sortajien käsistä.
        5 Te ette tiedä ettekä ymmärrä mitään, te harhailette pimeässä, ja maan perustukset järkkyvät.
        6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, 7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!"
        8 Nouse, Jumala, saata maan päällä oikeus kunniaan! Sinun ovat kaikki kansat. [1. Moos. 18:25 ]

Pitänee tarkistaa viisaammille, mutta minun mielestäni tuo on jumaliksi itseään väittäville osoitettu haaste, että pistäkääpä paremmaksi.

Toiseksi:

2. Moos. 20: 2-3: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

• Eila
        Epiktetos kirjoitti:

Raamattu puhuu jumalista pienellä J:llä, ei isolla. On ihan eri asia.

• ei katso
        Kadun-nainen kirjoitti:

Olisiko Jumala niin kiinnostunut synnistä, että toimisi tanssituomarina. Katsoisi meikitkin läpi
        ja korvakorut. Sitten tekisi rajanvetoa fitnessiin ja meikkilaatuihin. Korujen materiaaleihin jne.

Jumala ei koruja ja meikkejä katso.
        Ei katso hiusten pituutta eikä hameen väriä.
        Ei myöskään sitä jos puhuu kielillä tai ei.
        Tanssi ei ole syntiä, muuta kuin ahtaissa
        mielissä. Jokainen tietää itse missä se
        synti on.
        Turha on täällä listoja kirjoittaa.
        Kun Jumala kerran pystyy syntisen
        vetämään puoleensa, niin Hän
        kaikkivaltiaana Taivaan ja maan
        Luojana myös pystyy näyttämään
        senkin, mikä passaa ja mikä ei.
        Ahdasmielisille itseriittoisille
        ei passaa mikään. Ei koskaan.
        Jumalakaan ei passaa sellaisena
        kuin Jumala on, vaan sellaisena
        kuin tiukkapipo haluaa Jumalan nähdä;
        yhtä ahtaana ja harmaana kuin itsensä.

• Eila kirjoitti:

Raamattu puhuu jumalista pienellä J:llä, ei isolla. On ihan eri asia.

"puhuessani" jumalista isolla kirjaimella. Onhan sillä todella meikäläisen kirjoitustavan mukaan eroa, kumpaa kirjainta kaytetään.

Asiayhteydestäkin tuo sitaaraamani Psalmin jae oli tietysti irroitettu mutta tässähän seurasin vain hyvää uskovien kristittyjen käytäntöä: tempaistaan irrallinen Raamatunjae oman sanomisen tueksi, välittämättä siitä, kuka, milloin, missä, miksi ja kenelle on tuon lauseen alunperin sanonut tai kirjoittanut.

• Mona-Henrika

lähtöisin ja meillä on aina meikattu ja pidetty koruja.

Tanssimiseen en oikein osaa sanoa. Itse vedän rajan siihen, että häävalssi & tanssiminen kunnonkohotuksena ja harrastuksena on ok. Kunhan se tapahtuu joko oman puolison kanssa tai yksin. Eikä kapakassa.

• Saa

Oletko muuten käynyt helarien kokouksissa viime aikoina? Siellä on korvakoruja naisilla, jopa miehilläkin, muista koruista puhumattakaan. Huulipunaa on myöskin monilla naisilla! Miekkejä?? Onko kyse meikistä? Niissäkin löytyy ja värjätyissä hiuksissa. Osa myös hyväksyy tanssin, osa taas ei! Raamatussa ei mainita tanssi sanaa montakaan kertaa. Jeesus ja apostolit eivät kertaakaan. Mikä estää paritanssiakaan tanssimasta?! Ainoastaan, jos tunnet viettelystä toiseen sukupuoleen, jonka kanssa tanssit, vältä silloin paritanssia. Kapakassa tanssiminen ei ole sen huonompaa, kuin tanssilavoillakaan. Tosin niissä on vaan raskaampi ilma ja enemmän humalaisia, koska viinaa on helposti saatavilla. Jos menet nauttimaan tanssista ja artistin esiintymisestä, niin tuskimpa sinua huvittaakaan kännätä! Tanssilavat ovat silloin mielestäni parempi vaihtoehto. Muuten helarit eivät ole jumalia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11153
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      6990
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5663
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5048
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3889
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2985
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2894
    Aihe