Adventtiseurakunta paras

herätysliike

Kiva kun meillä adventisteilla, ainoalla kokonaan Raamattuun perustuvalla Kristukseen uskovalla seurakunnalla, on tämä herätyspalsta. Täällä voidaan herätellä ihmisiä parhaiten koko Suomessa. Varmaan laskutavoista riippuen tämä palsta on tuonut kymmeniä, ellei satoja ihmisiä, tilaisuuksiimme ja heistä saamme vielä uusia jäseniä Kristuksen seurakuntaan. Ne valheet joita vastustajamme täällä heittävät yllemme saatanallisessa hengessä ovat parasta lääkettä sielulle joka etsii totuutta vilpittömin sydämin. Sellainen sielu näkee mikä ero on totuudella ja valheella.

55

1472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviä unia sinulle, pian herätyskellosi soi.

• maanantaina

Kiitos, uni tekee hyvää. Mutta miksi et nuku, vaan keikut öisin tällä palstalla?

• vai kuis on?

Tällä palstalla kävijämäärä on ollut arviolta n. 40-50 eri henkilöä/viikko .

Määrän perusteella tuskin päästään kertomiisi lukuihin.
      Katso kävijämäärän todellinen luku niistä viesteistä joissa vain yksi vastausviesti niin voit saada kokonaiskävijämäärän tietoosi.

• millenium

Ja vielä kun heitetään vettä kiukaalle, niin pian useat tuhannet kiinnostuneet saavat lukea totuutta tämän palstan adventistikirjoittajilta. Adventisteja käsittelevien aiheiden lukijamäärä ollut parhaillaan yli 3000, niin silloin jo yli kolmesataa eri lukijaa on ilmoittautunut. Jumala tekee työtään!

• oilingboiling
        millenium kirjoitti:

Ja vielä kun heitetään vettä kiukaalle, niin pian useat tuhannet kiinnostuneet saavat lukea totuutta tämän palstan adventistikirjoittajilta. Adventisteja käsittelevien aiheiden lukijamäärä ollut parhaillaan yli 3000, niin silloin jo yli kolmesataa eri lukijaa on ilmoittautunut. Jumala tekee työtään!

Uusia jäseniä tulossa,mutta kuinka moni lähtee pois?
        Ei varmaankaan kukaan.Kaikki on niin onnelisia että!

• ihmisjoukoissa
        oilingboiling kirjoitti:

Uusia jäseniä tulossa,mutta kuinka moni lähtee pois?
        Ei varmaankaan kukaan.Kaikki on niin onnelisia että!

Ainahan on niitä "juudaksia" jotka pettävät Herran, mutta ei heidän silti tarvitse hirteen mennä esikuvansa mukaan, kyllä Jeesus antaa katuvalle anteeksi (vrt. Pietari).

• turhapuro
        ihmisjoukoissa kirjoitti:

Ainahan on niitä "juudaksia" jotka pettävät Herran, mutta ei heidän silti tarvitse hirteen mennä esikuvansa mukaan, kyllä Jeesus antaa katuvalle anteeksi (vrt. Pietari).

===Ainahan on niitä "juudaksia" jotka pettävät Herran,====

Koskas ellen on korotettu jo herraksi?

• ihmettelenpä vaan
        turhapuro kirjoitti:

===Ainahan on niitä "juudaksia" jotka pettävät Herran,====

Koskas ellen on korotettu jo herraksi?

Taidat olla vainoharhainen, tai et osaa lukea, tai et ymmärrä lukemaasi, tai et ole lukenut, tai olet uskova_1.

• turhapuro
        ihmettelenpä vaan kirjoitti:

Taidat olla vainoharhainen, tai et osaa lukea, tai et ymmärrä lukemaasi, tai et ole lukenut, tai olet uskova_1.

Kysymykseen "koska " vastauksesi oli kieliopillsesti virheellinen.

• oilingboiling
        ihmisjoukoissa kirjoitti:

Että adventismin jättänyt on sama kuin jättäis Jeesuksen?

Eiköhän asia oo niin että joka jättää adventismin ja yksinomaan ottaa vastaan Jeesuksen ole oikealla jäljillä.
        Silloin ei ole kahden isännän palvelija.
        Eihän sitä voi istua kahdella tuolilla.

Jeesus yksin on Herra!

• ihmisjoukosta
        oilingboiling kirjoitti:

Että adventismin jättänyt on sama kuin jättäis Jeesuksen?

Eiköhän asia oo niin että joka jättää adventismin ja yksinomaan ottaa vastaan Jeesuksen ole oikealla jäljillä.
        Silloin ei ole kahden isännän palvelija.
        Eihän sitä voi istua kahdella tuolilla.

Jeesus yksin on Herra!

Vähän sama kun jos Mooseksen aikana olisi jättänyt juutalaisuuden?

• juuri toisin
        ihmisjoukosta kirjoitti:

Vähän sama kun jos Mooseksen aikana olisi jättänyt juutalaisuuden?

....rotatkin jättävät uppoavan laivan

• oksu

Hyvä merkki lopunajan srk;sta on se, että siihen kohdistuu vainoa ja panettelua....?

• -björn-

23:11 Sillä he ovat jumalattomia, niin profeetta kuin pappikin; omasta huoneestanikin minä olen tavannut heidän pahuutensa, sanoo Herra.
        23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
        23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
        23:30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
        23:31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana.'
        23:33 Ja kun tämä kansa tai profeetta tai pappi sinulta kysyy sanoen: 'Mikä on Herran ennustuksen kuorma?' niin sano heille: 'Mikä kuorma? - Teidät minä heitän pois', sanoo Herra.
        23:34 Ja sitä profeettaa, pappia ja kansaa, joka sanoo: 'Herran kuorma' - sitä miestä ja hänen huonettansa minä rankaisen.

Asiat eivät ole noin. Väärät profeetat ja heidän seuraajansa joutuvat häviöön aikojen lopulla.
        Vanhuskaat perivät voiton.

• turhapuro

• osta leko
        turhapuro kirjoitti:

Olet nimimerkkisi mukainen?

• turhapuro
        osta leko kirjoitti:

Olet nimimerkkisi mukainen?

...mutta muista paikkakunnan järjestyssännöt;
        Älä naura yleisellä paikalla.
        Älä ainakaan osoita samaan aikaan nauraessasi ohikulkijoita sormella.
        Älä naura taajama-asunnossasi klo:22:00 jälkeen liian äänekkäästi. Joku voi työn, levon tai sairauden vuoksi häiriintyä metelöinnistäsi.
        Ja viimeiseksi, muista vaihtaa puhtaat vaipat nauramisesi päätyttyä.

• enne
      • oilingboiling

Lopun aikana totuus kirkastuu ja sellaiset lahkot kuin aedventistit,jehovan todistajat ja mormoonit kuihtuu ja kokee lopullisen perikadon.

Ja kun Kristus saapuu Hän saattaa sanoa juuri noille lahkoille:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät.En ole koskaan tuntenut teitä."
        Miten ikävää,miten ikävää!

• millenium
        oilingboiling kirjoitti:

Lopun aikana totuus kirkastuu ja sellaiset lahkot kuin aedventistit,jehovan todistajat ja mormoonit kuihtuu ja kokee lopullisen perikadon.

Ja kun Kristus saapuu Hän saattaa sanoa juuri noille lahkoille:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät.En ole koskaan tuntenut teitä."

Sinulla ei ainakaan ole tietoa. Lukisit Raamattua rukoillen kuten adventistit. Tyhmyys on oma syy. Viisautta on tarjolla. Tietäisit mitä tarkoitetaan laittomuudella (vihje: kymmenen käskyä). Ne jotka rikkovat tahallaan yhtäkin käskyä kymmenestä, ovat niitä laittomuud4en tekijöitä. Eli juuri sunnuntain pyhittäjät ovat yksi suuri laittomien ryhmä jota Jeesus ei tunne.

• Kyyhkynen
        oilingboiling kirjoitti:

Adventisteille ei riitä pelkkä evankeliumin sanoma, se on korvattu kolmen enkelin sanomalla. E. White:lla on näköjään oikeus muuttaa liitot, lait ja ajat.

• kolme enkeliä
        Kyyhkynen kirjoitti:

Adventisteille ei riitä pelkkä evankeliumin sanoma, se on korvattu kolmen enkelin sanomalla. E. White:lla on näköjään oikeus muuttaa liitot, lait ja ajat.

Niinpä vaan näkyy olevan kovin raamatullinen tuo kolmen enkelin sanoma, kun löytyykin Raamatusta, toisin kuin esim. sunnuntain viettäminen jota babylon porttoseurakuntineen pyhittää paavilliseen lakiin perustuen.

• näkemys
        millenium kirjoitti:

Sinulla ei ainakaan ole tietoa. Lukisit Raamattua rukoillen kuten adventistit. Tyhmyys on oma syy. Viisautta on tarjolla. Tietäisit mitä tarkoitetaan laittomuudella (vihje: kymmenen käskyä). Ne jotka rikkovat tahallaan yhtäkin käskyä kymmenestä, ovat niitä laittomuud4en tekijöitä. Eli juuri sunnuntain pyhittäjät ovat yksi suuri laittomien ryhmä jota Jeesus ei tunne.

Kymmenet käskyt eivät ole voimassa. Ne kumoutui ristillä missä tehtiin uusliitto Jeesuksen veressä.

Se mikä on vanhaa on kadonnut, uusi on tullut sijaan. Ihana Jeesus vapahtajamme, eikä uskoamme horjuta legalismin paulat, eikä adventismin traumat. Ahtautesi ajaa sinut ristin puulle. Ja vapauden ja rakkauden kohdata voit. Ilossa Herran on vapautesi, ei kuoleman laissa.

• vahvimman laki?
        näkemys kirjoitti:

Kymmenet käskyt eivät ole voimassa. Ne kumoutui ristillä missä tehtiin uusliitto Jeesuksen veressä.

Se mikä on vanhaa on kadonnut, uusi on tullut sijaan. Ihana Jeesus vapahtajamme, eikä uskoamme horjuta legalismin paulat, eikä adventismin traumat. Ahtautesi ajaa sinut ristin puulle. Ja vapauden ja rakkauden kohdata voit. Ilossa Herran on vapautesi, ei kuoleman laissa.

Tuon halusinkin kuulevani. No onko samaa mieltä myös luterilaiset piispat? Heidän katekismuksensa ainakin vielä tänä vuonna on maininnut että kymmenen käskyä on voimassa. Silloinhan koko 5 miljoonainen Suomen kansa on harhaanjohdettu? Oikeasti vain ehkä sinä ja muutama oppimaton ihminen voi väittää että Jumala on kumonnut itsensä. Aikamoinen väite. Muuten oletko huorannut tänään paljonkin tai aiotko huomenna tappaa vaikka pomosi? Älä anna maallisten lakien olla esteenä, Jumalahan on lait kumonnut; tehköön siis jokainen mitä mieleen tulee. Tätä sanomaa voisit mennä julistamaan vankiraukoille jotka ovat syyttään joutuneet tiilenpäitä lukemaan, sillä he eivät varmaan tiedä että Jumala on kumonnut käskyt, joten heidät tulis vapauttaa mitä pikimmiten toteuttamaan villejä huvejaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mike
        kolme enkeliä kirjoitti:

Niinpä vaan näkyy olevan kovin raamatullinen tuo kolmen enkelin sanoma, kun löytyykin Raamatusta, toisin kuin esim. sunnuntain viettäminen jota babylon porttoseurakuntineen pyhittää paavilliseen lakiin perustuen.

Ei lue raamatussa että levittäkää *kolmen enkelin sanomaa*. Siellä lukee julistakaa *evankeliumia*.

Teidän evankeliumi on harhaista sapatti sanomaa, joka paljastaa itsensä raamatun valossa. Valo tulee paljastamaan pimeyden pyrkimyksenne.
        Olette jehovien tapainen kulttilahko joka tarjoaa vierasta evankeliumia.

• ovat Jumalan kansa
        Mike kirjoitti:

Ei lue raamatussa että levittäkää *kolmen enkelin sanomaa*. Siellä lukee julistakaa *evankeliumia*.

Teidän evankeliumi on harhaista sapatti sanomaa, joka paljastaa itsensä raamatun valossa. Valo tulee paljastamaan pimeyden pyrkimyksenne.
        Olette jehovien tapainen kulttilahko joka tarjoaa vierasta evankeliumia.

6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.

Kultti tai ei; Jumalan sanansaattajat (enkeli=sanansaattaja) julistavat sitä minkä Raamattu kehoittaa ja Jumala on kanssamme.

• Timo Flink
        näkemys kirjoitti:

==>Kymmenet käskyt eivät ole voimassa. Ne kumoutui ristillä missä tehtiin uusliitto Jeesuksen veressä.

• Mike
        vahvimman laki? kirjoitti:

Tuon halusinkin kuulevani. No onko samaa mieltä myös luterilaiset piispat? Heidän katekismuksensa ainakin vielä tänä vuonna on maininnut että kymmenen käskyä on voimassa. Silloinhan koko 5 miljoonainen Suomen kansa on harhaanjohdettu? Oikeasti vain ehkä sinä ja muutama oppimaton ihminen voi väittää että Jumala on kumonnut itsensä. Aikamoinen väite. Muuten oletko huorannut tänään paljonkin tai aiotko huomenna tappaa vaikka pomosi? Älä anna maallisten lakien olla esteenä, Jumalahan on lait kumonnut; tehköön siis jokainen mitä mieleen tulee. Tätä sanomaa voisit mennä julistamaan vankiraukoille jotka ovat syyttään joutuneet tiilenpäitä lukemaan, sillä he eivät varmaan tiedä että Jumala on kumonnut käskyt, joten heidät tulis vapauttaa mitä pikimmiten toteuttamaan villejä huvejaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laki on jumalattomia varten. Uskovat eivät ole kasvattajan(lain)alaisia. Nähtävästi olet uskomaton, jolle laki voisi toimia välineenä ajamaan Kristukseen luokse.

Suuri ero on nähdä asiat hengellisesti tai lihallisesti. Eläät lihassa kun näet että olet lihalle velassa elääksesi sen mukaan( suorituskristillisyys jne.). Uskova ei ole enää velassa elääkseen lihan mukaan.

Ei ole enää kadotus tuomiota niille jotka ovat on Jeesuksessa Kristuksessa.

• rohkeasti Jumalan sanaa.
        Timo Flink kirjoitti:

==>Kymmenet käskyt eivät ole voimassa. Ne kumoutui ristillä missä tehtiin uusliitto Jeesuksen veressä.

12. Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
        13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• liiton osapuolet
        Timo Flink kirjoitti:

retorinen kysymys: Ovatko taivas ja maa kadonneet?
        Yhtä retorinen kysymyys;ovatko liiton osapuolet kadonneet?
        Lakiliittoon kuului maininta osapuolista joten sekin kohta on ennallaan.

• vaan selitätte muuta
        ovat Jumalan kansa kirjoitti:

6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.

Kultti tai ei; Jumalan sanansaattajat (enkeli=sanansaattaja) julistavat sitä minkä Raamattu kehoittaa ja Jumala on kanssamme.

Teille ei riitä evankeliumi. Selitätte kaikkea muuta kuin puhdasta evankeliumia. Puhdas evankeliumi on ilosanomaa Jeesuksesta, eikä siihen liity sapattia, eikä muitakaan varjoja.
        Peratkaa hapatus pois ja palatkaa ei jehova juurillenne vaan Kristus kalliolle joka on maailman pelastus sanoma.

• Timo Flinkille
        Timo Flink kirjoitti:

===Tuo väite on antinomismia, joka on kapinaa Jumalaa vastaan.====

""Onhan teillä Mooses""==>>13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
        14. Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15. Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.

Mooseksen lakiliiton Jumalana oli Mooses.

Uuden liiton Jumalana on Jeesus.
        Ja näin Jeesus antaa tunnustusta edeltäjästään;Johanneksen evankeliumi:
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Ja hän puhui totta:11. Ja tapahtui niihin aikoihin, kun Mooses oli kasvanut suureksi, että hän meni veljiensä luo ja näki heidän raskaan työnsä. Ja hän näki egyptiläisen miehen lyövän hebrealaista miestä, erästä hänen veljistään.
        12. Silloin hän katseli ympärillensä joka taholle, ja kun hän näki, ettei ketään ollut läheisyydessä, löi hän egyptiläisen kuoliaaksi ja kätki hänet hiekkaan.

Ja Mooseksen hengen tuosta teosta lunasti hänen Sippora niminen vaimonsa;24. Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        25. Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".

Ja tämän lunastuksen kautta Mooses nimitettiin Jumalan virkaan ja hänen tuli tehdä laki omaan nimeensä, jossa tuo ympärileikkaus oli sovituksen merkkinä kunnes tulee Moosesta suurempi joka lunastaa Mooseksen lakeineen ja rikkomuksineen vapaaksi tuosta virasta;
        Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Paavalin käyttämä ilmaisu "meidän vastustajamme" tarkoittaa nimenomaan niitä , joilla oli Mooseksen laki vastustajanaan.
        Tässäkin Paavali osoittaa ettei laki koskenut pakanoita eikä tämän sovitusteon jälkeen myöskään ole vastustaja kenellekään.Näin on poistunut se rangaistuksen virka mutta noudattamisen velvollisuus jäi.Mutta nyt ilman rangaistusta.
        Ellen on tuomassa rangaistuksen uudelleen takaisin ilman lupaa ja saarnaa Jeesuksen sovitustyön mitättömäksi.
        Näin EGW puhuu Jeesusta vastaan ja se on murhaakin vakavampi synti niinkuin käy ilmi myös tämän lainauksen lopusta;10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
        11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
        16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
        18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
        20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
        21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Kuten huomaat, sapatinrikkominenkin on pienempi synti kuin tämän kirjan sanoman väärentäminen.
        Ellet usko niin lue vaikka.Ne vitsaukset joita täällä maan päällä voi tulla, ja joista EGW varoittaa, ovat pienempi rangaistus kuin tämän kirjan sanoman muuttamisesta tulee rangaistukseksi.

• Timo Flink
        Timo Flinkille kirjoitti:

===Tuo väite on antinomismia, joka on kapinaa Jumalaa vastaan.====

""Onhan teillä Mooses""==>>13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
        14. Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15. Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.

Mooseksen lakiliiton Jumalana oli Mooses.

Uuden liiton Jumalana on Jeesus.
        Ja näin Jeesus antaa tunnustusta edeltäjästään;Johanneksen evankeliumi:
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Ja hän puhui totta:11. Ja tapahtui niihin aikoihin, kun Mooses oli kasvanut suureksi, että hän meni veljiensä luo ja näki heidän raskaan työnsä. Ja hän näki egyptiläisen miehen lyövän hebrealaista miestä, erästä hänen veljistään.
        12. Silloin hän katseli ympärillensä joka taholle, ja kun hän näki, ettei ketään ollut läheisyydessä, löi hän egyptiläisen kuoliaaksi ja kätki hänet hiekkaan.

Ja Mooseksen hengen tuosta teosta lunasti hänen Sippora niminen vaimonsa;24. Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        25. Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".

Ja tämän lunastuksen kautta Mooses nimitettiin Jumalan virkaan ja hänen tuli tehdä laki omaan nimeensä, jossa tuo ympärileikkaus oli sovituksen merkkinä kunnes tulee Moosesta suurempi joka lunastaa Mooseksen lakeineen ja rikkomuksineen vapaaksi tuosta virasta;
        Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Paavalin käyttämä ilmaisu "meidän vastustajamme" tarkoittaa nimenomaan niitä , joilla oli Mooseksen laki vastustajanaan.
        Tässäkin Paavali osoittaa ettei laki koskenut pakanoita eikä tämän sovitusteon jälkeen myöskään ole vastustaja kenellekään.Näin on poistunut se rangaistuksen virka mutta noudattamisen velvollisuus jäi.Mutta nyt ilman rangaistusta.
        Ellen on tuomassa rangaistuksen uudelleen takaisin ilman lupaa ja saarnaa Jeesuksen sovitustyön mitättömäksi.
        Näin EGW puhuu Jeesusta vastaan ja se on murhaakin vakavampi synti niinkuin käy ilmi myös tämän lainauksen lopusta;10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
        11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
        16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
        18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
        20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
        21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Kuten huomaat, sapatinrikkominenkin on pienempi synti kuin tämän kirjan sanoman väärentäminen.
        Ellet usko niin lue vaikka.Ne vitsaukset joita täällä maan päällä voi tulla, ja joista EGW varoittaa, ovat pienempi rangaistus kuin tämän kirjan sanoman muuttamisesta tulee rangaistukseksi.

Mooses ei ollut Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton jumala. Teksti, jota lainasit, liittyy Mooseksen ja faraon väliseen suhteeseen.

Matt. 5:17-19, jota minä lainasin, on osa vuorisaarnaa ja se on puhuttu opetuslapsille ja muille ympärillä oleville kuulijoille. Samassa vuorisaarnassa Jeesus varoittaa niistä, jotka sanovat hänelle "Herra, Herra", mutta ovat ANOMIAn tekijöitä. ANOMIA = laittomuus, lain hylkääminen jne.

Paavalin sanat "meidän vastustajamme" liittyvät alkutekstissä (Kol. 2:14) sanaan kheirografon (velkakirja), jolla tarkoitetaan syntivelkaa. Sana ei tarkoita vanhan liiton lakia. Asian voit tarkistaa vaikka New International Greek Testament Commentary sarjan kolossalaiskirjeen teoksesta (löytyy SLEY:n pyörittämän Suomen Teologisen Instituutin kirjastosta).

Timo Flink

• Kalle
        vaan selitätte muuta kirjoitti:

Teille ei riitä evankeliumi. Selitätte kaikkea muuta kuin puhdasta evankeliumia. Puhdas evankeliumi on ilosanomaa Jeesuksesta, eikä siihen liity sapattia, eikä muitakaan varjoja.
        Peratkaa hapatus pois ja palatkaa ei jehova juurillenne vaan Kristus kalliolle joka on maailman pelastus sanoma.

Onko mainintaa Raamatussa siitä, että puhtaassa Evankeliumissa Jeesus on käskenyt teidän kokoontua Lusiferin antaman Aurinkopäivän Jumalan palveluksiin. Kerro meille koska Jeesus Evankeliumissaan on käskenyt meitä Sunnuntain
        viettoon lepopäivänä.

Näet mikä olikaan Jeesuksen puhdas ilosanoma Jeesuksesta. Ei kai se ollut pakoa siitä mitä mitä Hän Herra mestari opetti. Jeesus oli itse
        kuuliainen ja noudatti Isänsä käskyjä, mutta
        teille on tullut uusi isä jonka käskyjä te seuraatte Jeesus ei muuttanut eläessään maan päällä yhtä ainoata käskyä, mutta te olette
        muuttaneet niitä runsaasti. Jaa että Jeesus on nyt vain varjo tulevaisuudesta.

Onko Lusifer sitten nyt ihan oikea Jumala, joka syrjäyttää Jeesuksen kertokaa. Ilosanoma Jeesuksesta on hänen Kuolemansa ja hänen ylös-nousemus voitonsa. Hän lepäsi haudassa Sapati ja nousi Sunnutai aamuna voitajana ylös antaen
        meille ylös nousemus toivon. Tämä on se Evankeliumi hyvä sanoma Jeesuksesta

• jo toinen kohta jossa M=jum...
        Timo Flink kirjoitti:

Mooses ei ollut Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton jumala. Teksti, jota lainasit, liittyy Mooseksen ja faraon väliseen suhteeseen.

Matt. 5:17-19, jota minä lainasin, on osa vuorisaarnaa ja se on puhuttu opetuslapsille ja muille ympärillä oleville kuulijoille. Samassa vuorisaarnassa Jeesus varoittaa niistä, jotka sanovat hänelle "Herra, Herra", mutta ovat ANOMIAn tekijöitä. ANOMIA = laittomuus, lain hylkääminen jne.

Paavalin sanat "meidän vastustajamme" liittyvät alkutekstissä (Kol. 2:14) sanaan kheirografon (velkakirja), jolla tarkoitetaan syntivelkaa. Sana ei tarkoita vanhan liiton lakia. Asian voit tarkistaa vaikka New International Greek Testament Commentary sarjan kolossalaiskirjeen teoksesta (löytyy SLEY:n pyörittämän Suomen Teologisen Instituutin kirjastosta).

Timo Flink

Olet erehtynyt Raamatunpaikasta.

13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
        17. Ja ota käteesi tämä sauva, jolla olet tekevä nuo tunnusteot."
        18. Niin Mooses tuli takaisin appensa Jetron luo ja sanoi hänelle: "Anna minun mennä takaisin veljieni tykö Egyptiin, katsomaan, ovatko he vielä elossa". Jetro sanoi Moosekselle: "Mene rauhassa".
        19. Ja Herra sanoi Moosekselle Midianissa: "Mene takaisin Egyptiin, sillä kaikki ne ovat kuolleet, jotka väijyivät sinun henkeäsi".
        20. Niin Mooses otti vaimonsa ja poikansa ja pani heidät aasin selkään ja palasi Egyptin maahan; ja Mooses otti käteensä Jumalan sauvan.
        21. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.
        22. Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
        23. sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi.'"
        24. Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        26. Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".

Suurin synti Uudessa liitossa ei ole Sapatin rikkominen vaan Paavali sanoo suurimmasta synnistä näin;
        Heb.13:26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Nät aivan selvästi, että Mooseksen laissa ei ollut mitään suurempaa syntiä, kuin Uuden liiton suurin synti on. Joten Sapatin rikkominen on tuota pienempi synti ja samoin kaikki muut synnit mitä ihminen maan päällä tekee.

Ja varmistusta kenen verestä on kyse;13:20. Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
        21. hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

• Timo Flink
        jo toinen kohta jossa M=jum... kirjoitti:

Olet erehtynyt Raamatunpaikasta.

13. Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
        17. Ja ota käteesi tämä sauva, jolla olet tekevä nuo tunnusteot."
        18. Niin Mooses tuli takaisin appensa Jetron luo ja sanoi hänelle: "Anna minun mennä takaisin veljieni tykö Egyptiin, katsomaan, ovatko he vielä elossa". Jetro sanoi Moosekselle: "Mene rauhassa".
        19. Ja Herra sanoi Moosekselle Midianissa: "Mene takaisin Egyptiin, sillä kaikki ne ovat kuolleet, jotka väijyivät sinun henkeäsi".
        20. Niin Mooses otti vaimonsa ja poikansa ja pani heidät aasin selkään ja palasi Egyptin maahan; ja Mooses otti käteensä Jumalan sauvan.
        21. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.
        22. Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
        23. sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi.'"
        24. Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
        26. Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".

Suurin synti Uudessa liitossa ei ole Sapatin rikkominen vaan Paavali sanoo suurimmasta synnistä näin;
        Heb.13:26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Nät aivan selvästi, että Mooseksen laissa ei ollut mitään suurempaa syntiä, kuin Uuden liiton suurin synti on. Joten Sapatin rikkominen on tuota pienempi synti ja samoin kaikki muut synnit mitä ihminen maan päällä tekee.

Ja varmistusta kenen verestä on kyse;13:20. Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
        21. hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

==>Olet erehtynyt Raamatunpaikasta.Hepr. 13:26. "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä"

• no voi voi
        Timo Flink kirjoitti:

==>Olet erehtynyt Raamatunpaikasta.Hepr. 13:26. "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä"

==Kuinka niin? 2 Moos. 4:16 puhuu siitä, kuinka Jumala asettaa Moosekselle tehtävän mennä Egyptiin faaraon eteen==
        En tiedä mikä olet miehiäsi.
        Mutta olet väärässä selityksessäsi.
        Kun minä sanon että puhut väärästä Raamatunkohdasta niin tiedänhän toki mitä väitän.

Tässä on sinun mainitsemasi kohta;2.Moos.7:1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

Tässä toisessa Mooses komennetaan tehtäväänsä viedä kansa pois Egyptistä.
        Lainauksessa ei puhuta mitään Egyptin faaraosta vaan Israelin kansasta.

"16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.

Huomaan sinun lukevan viestit huonosti, koska vastauksesi näyttävät aniharvoin olevan niihin asioihin, joihin olet vastaavinasi.Viestisi, johon nyt vastaan, ei vastannut mihinkään edellisessä viestissä esiintyneeseen asiaan, vaan sinä sekoitit merkityksiä omasta päästäsi ja vastailit oman pääsi ajatuksiin.

Mikä sinun pyrkimyksesi oikein oli osoittaa tarkoituksellisesti pois ajatuksesta, että tässä Jumala asetti Mooseksen sijaisekseen?
        Näyttää että sinulla on joku tietty tarve osoittaa selvät sanat pois siitä merkityksestä ,joka lukijalle tulee tekstistä suoraan.
        .

• Timo Flink
        no voi voi kirjoitti:

==Kuinka niin? 2 Moos. 4:16 puhuu siitä, kuinka Jumala asettaa Moosekselle tehtävän mennä Egyptiin faaraon eteen==
        En tiedä mikä olet miehiäsi.
        Mutta olet väärässä selityksessäsi.
        Kun minä sanon että puhut väärästä Raamatunkohdasta niin tiedänhän toki mitä väitän.

Tässä on sinun mainitsemasi kohta;2.Moos.7:1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

Tässä toisessa Mooses komennetaan tehtäväänsä viedä kansa pois Egyptistä.
        Lainauksessa ei puhuta mitään Egyptin faaraosta vaan Israelin kansasta.

"16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.

Huomaan sinun lukevan viestit huonosti, koska vastauksesi näyttävät aniharvoin olevan niihin asioihin, joihin olet vastaavinasi.Viestisi, johon nyt vastaan, ei vastannut mihinkään edellisessä viestissä esiintyneeseen asiaan, vaan sinä sekoitit merkityksiä omasta päästäsi ja vastailit oman pääsi ajatuksiin.

Mikä sinun pyrkimyksesi oikein oli osoittaa tarkoituksellisesti pois ajatuksesta, että tässä Jumala asetti Mooseksen sijaisekseen?
        Näyttää että sinulla on joku tietty tarve osoittaa selvät sanat pois siitä merkityksestä ,joka lukijalle tulee tekstistä suoraan.
        .

2 Moos. 3-4 luvut kertovat vuoropuhelun, jossa Jumala lähettää Mooseksen Egyptiin, eikö? Se 2 Moos. 7:1 puhuu saman tehtävän toteutumisesta, josta 2 Moos 3-4 puhuu lähettämisenä. Kuten totesin, joku kirjoitti, että Mooses olisi lakiliiton Jumala. Eivät noista teksteistä kumpikaan sellaista tarkoita, vaan sitä osaa, joka Mooseksella oli suhteessa faaraoon, kun Jumala vapautti kansansa Egyptin orjuudesta. Liiton kansansa kanssa Jumala teki vasta Siinailla, joten en oikein ymmärrä miksi, joku vetoaa 2 Moos 4:16 ja sanoo, että "Mooses on lakiliiton Jumala". Tähänhän se alkuperäinen kommenttini oli. Tekstissähän sanotaan (2 Moos. 4:16), että "Hän [Aaron] puhuu sinun puolestasi kansalle ja on sinun suunasi, ja sinä olet hänelle kuin Jumala." Huomioikaa tuo sana "kuin". Tekstissä ei sanota, että Mooses on lakiliiton Jumala, vaan että hän on kuin Jumala Aaronille, joka puhuu kansalle. Tämä toteutuu sitten siinä, kun he menevät Jumalan lähettämänä vapauttamaan kansaa ja asettuvat faaraon eteen. Kyseessä ei ole liittoteksti.

Timo Flink

• näinhän teet
        Timo Flink kirjoitti:

2 Moos. 3-4 luvut kertovat vuoropuhelun, jossa Jumala lähettää Mooseksen Egyptiin, eikö? Se 2 Moos. 7:1 puhuu saman tehtävän toteutumisesta, josta 2 Moos 3-4 puhuu lähettämisenä. Kuten totesin, joku kirjoitti, että Mooses olisi lakiliiton Jumala. Eivät noista teksteistä kumpikaan sellaista tarkoita, vaan sitä osaa, joka Mooseksella oli suhteessa faaraoon, kun Jumala vapautti kansansa Egyptin orjuudesta. Liiton kansansa kanssa Jumala teki vasta Siinailla, joten en oikein ymmärrä miksi, joku vetoaa 2 Moos 4:16 ja sanoo, että "Mooses on lakiliiton Jumala". Tähänhän se alkuperäinen kommenttini oli. Tekstissähän sanotaan (2 Moos. 4:16), että "Hän [Aaron] puhuu sinun puolestasi kansalle ja on sinun suunasi, ja sinä olet hänelle kuin Jumala." Huomioikaa tuo sana "kuin". Tekstissä ei sanota, että Mooses on lakiliiton Jumala, vaan että hän on kuin Jumala Aaronille, joka puhuu kansalle. Tämä toteutuu sitten siinä, kun he menevät Jumalan lähettämänä vapauttamaan kansaa ja asettuvat faaraon eteen. Kyseessä ei ole liittoteksti.

Timo Flink

16: And he shall be thy spokesman unto the people: and he shall be, even he shall be to thee instead of a mouth, and thou shalt be to him instead of God.

Jumalan enkeli ilmoitti Moosekselle hänen asemansa kansaan nähden.Aaronille tuli ylipapin asema tuossa järjestyksessä.
        6:14 sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut."

Samasta asemasta Paavalikin kirjoittaa;9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,

Mooses oli siinä asemassa vielä tämänkin mukaan.
        Jeesuksen asema oli paljon korkeampi kuin murhamiehelle annettu asema.
        Siitähän tätä keskustelua käydään.
        Näin saadaan selville mikä oli mahdollinen EGW:n asema.Se on osoittautunut tavallisen mökin mummon asemaksi suhteessa maailman muihin ihmisiin.
        Tällainen opettajan asema, mistä Raamattu kertoo Mooseksen kohdalla, puuttuu kaikilta Raamatun ajan jälkeisiltä ihmisiltä.

• Timo Flink
        näinhän teet kirjoitti:

16: And he shall be thy spokesman unto the people: and he shall be, even he shall be to thee instead of a mouth, and thou shalt be to him instead of God.

Jumalan enkeli ilmoitti Moosekselle hänen asemansa kansaan nähden.Aaronille tuli ylipapin asema tuossa järjestyksessä.
        6:14 sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut."

Samasta asemasta Paavalikin kirjoittaa;9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,

Näin saadaan selville mikä oli mahdollinen EGW:n asema.Se on osoittautunut tavallisen mökin mummon asemaksi suhteessa maailman muihin ihmisiin.
        Tällainen opettajan asema, mistä Raamattu kertoo Mooseksen kohdalla, puuttuu kaikilta Raamatun ajan jälkeisiltä ihmisiltä.

Kommentoin väitettä, joka esitettiin 2 Moos 4:16:sta. Se siitä. Suosittelen muuten laittamaan jaelistoihin koko viitteen eikä pelkkiä numeroita, koska kaikki tätä lukevat eivät välttämättä hallitse Raamattuaan niin hyvin, että pelkkien numeroiden valossa tietävät, mistä Raamatun kirjasta mikin teksti on otettu.

Timo Flink

• annu42
        näinhän teet kirjoitti:

" Niissä (kirjoituksissa) tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia. " (2. Piet. 3:16)

Mielestäni tämä raamatunpaikka osoittaa että olet hakoteillä. Koskaan ei ole ollut aikaa, että Jumala olisi jonkun ihmisen todella asettanut Jumalaksi, ellemme puhu Jeesuksesta, joka oli Jumala tai paavista, joka on tehnyt itsensä Jumalan pojan sijaiseksi. Jos otat tähän mukaan Elleninkin, voimme verrata Moosesta ja häntä toisiinsa Jumalan sanansaattajina, mutta kuitenkin ihmisinä, ei Jumalana. Kukahan tässä "vedättää" ja ihan pakkomielteen omaisesti ja mihin? Omaan korvasyyhyynkö sinun tulee saada kaikki asiat sopimaan? Anteeksi tyylini, mutta tältä sivullisesta tuntuu.

• halusin vain osoittaa
        annu42 kirjoitti:

" Niissä (kirjoituksissa) tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia. " (2. Piet. 3:16)

Mielestäni tämä raamatunpaikka osoittaa että olet hakoteillä. Koskaan ei ole ollut aikaa, että Jumala olisi jonkun ihmisen todella asettanut Jumalaksi, ellemme puhu Jeesuksesta, joka oli Jumala tai paavista, joka on tehnyt itsensä Jumalan pojan sijaiseksi. Jos otat tähän mukaan Elleninkin, voimme verrata Moosesta ja häntä toisiinsa Jumalan sanansaattajina, mutta kuitenkin ihmisinä, ei Jumalana. Kukahan tässä "vedättää" ja ihan pakkomielteen omaisesti ja mihin? Omaan korvasyyhyynkö sinun tulee saada kaikki asiat sopimaan? Anteeksi tyylini, mutta tältä sivullisesta tuntuu.

...miten Mooseksenkin välityksellä valmistettiin Jeesukselle sijaa oman liittonsa valmistuttua Hänen asemansa liittonsa Jumalana.
        Samoin en halunnut muuta kuin osoittaa Jumalan teettäneen Mooseksella hänen rikkomuksensa Egyptiläisen surmaamisessa sitä varten, että Jumalan Poika olisi toisessa ääripäässä nuhteettomudessaan kuin oli Israelin kanssa tehdyn liiton päämies, joka oli murhamies.
        Näin ei sovi armoliiton päämiehen arvolle ottaa mitään jo käytössäollutta lakia omaan liittoonsa, koska vanha liitto on jo Paavalinkin mukaan halvempi liitto kuin Uusi liitto.
        Minä ihmettelen miksi Jeesusta ei teillä pidetä juurikaan merkittävämpänä kuin Moosesta, jonka liitto vahvistettiin hiehon verellä ja Uuden liiton vahvistaminen tapahtui Jumalan Pojan verellä.
        Heb.10:28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        - Jo tuossa näkee, että Mooseksen liitto on pimeyttä verrattuna Jeesuksen tekemään liittoon.
        Muuta syytä en voi nähdä kuin Ellenin arvon nostamisen ylemmäksi kuin höperön mökin mummon.
        Hänen arvostaanhan täällä te kiistelette ylenaikaa.Mitä ylemmäs hänet nostatte, sitä pienemmäksi Jeesuksen merkitys EGW:n rinnalla putoaa.
        Katsoin teidän olleen ristiretkellä tällä palstalla noin 4 kkn ajan. Keväällä kun vierailin täällä aikaisemmin ei adventisteja paljon huomannut.

• oilingboiling
        kolme enkeliä kirjoitti:

Tästä adventistit eivät enää pysty kiemurtelemaan mihinkään:
        Lukekaapas!

Room.3:28
        "Katsomme siis,että ihminen tulee vanhurskaaksi,kun hän uskoo,ILMAN LAIN VAATIMIA TEKOJA".

Tähän sisältyy koko laki myös kymmenykset,sapatit y.m. USKO riittää!
        Koska usko tekee automaattisesti Jumalan valtakunnan hengen mukaisesti.

Kristuksen täydennys tulee ilmi muutoin evankeliumeissa,esim apt.15:29,sekä Paavalin ja Pietarin sanoissa.Henki on sama mutta ei luettelot.

• Timo Flink
        halusin vain osoittaa kirjoitti:

...miten Mooseksenkin välityksellä valmistettiin Jeesukselle sijaa oman liittonsa valmistuttua Hänen asemansa liittonsa Jumalana.
        Samoin en halunnut muuta kuin osoittaa Jumalan teettäneen Mooseksella hänen rikkomuksensa Egyptiläisen surmaamisessa sitä varten, että Jumalan Poika olisi toisessa ääripäässä nuhteettomudessaan kuin oli Israelin kanssa tehdyn liiton päämies, joka oli murhamies.
        Näin ei sovi armoliiton päämiehen arvolle ottaa mitään jo käytössäollutta lakia omaan liittoonsa, koska vanha liitto on jo Paavalinkin mukaan halvempi liitto kuin Uusi liitto.
        Minä ihmettelen miksi Jeesusta ei teillä pidetä juurikaan merkittävämpänä kuin Moosesta, jonka liitto vahvistettiin hiehon verellä ja Uuden liiton vahvistaminen tapahtui Jumalan Pojan verellä.
        Heb.10:28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        - Jo tuossa näkee, että Mooseksen liitto on pimeyttä verrattuna Jeesuksen tekemään liittoon.
        Muuta syytä en voi nähdä kuin Ellenin arvon nostamisen ylemmäksi kuin höperön mökin mummon.
        Hänen arvostaanhan täällä te kiistelette ylenaikaa.Mitä ylemmäs hänet nostatte, sitä pienemmäksi Jeesuksen merkitys EGW:n rinnalla putoaa.
        Katsoin teidän olleen ristiretkellä tällä palstalla noin 4 kkn ajan. Keväällä kun vierailin täällä aikaisemmin ei adventisteja paljon huomannut.

==>Samoin en halunnut muuta kuin osoittaa Jumalan teettäneen Mooseksella hänen rikkomuksensa Egyptiläisen surmaamisessa sitä varten, että Jumalan Poika...

• Timo Flink
        oilingboiling kirjoitti:

Lukekaapas!

"Katsomme siis,että ihminen tulee vanhurskaaksi,kun hän uskoo,ILMAN LAIN VAATIMIA TEKOJA".

Kristuksen täydennys tulee ilmi muutoin evankeliumeissa,esim apt.15:29,sekä Paavalin ja Pietarin sanoissa.Henki on sama mutta ei luettelot.

Room. 3:28 kertoo meille, millä *perusteella* meidät luetaan vanhurskaiksi, ei sitä, mitä siitä seuraa. Paavalikin puhui uskon kuuliaisuudesta. Lain noudattaminen on seuraus vanhurskaaksi julistamisesta, ei sen peruste.

Timo Flink

• kolme enkeliä
        oilingboiling kirjoitti:

Lukekaapas!

Kymmenen käskyn laki ei vaadi omia tekoja lainkaan. Kaikki pohjautuu rakkauteen. Sapatti ei vaadi tekoja lainkaan, ainoastaan niistä luopumista. Mooseksen lait taas vaativat satoja erilaisia tekoja ja rituaaleja, niistä me kristittyinä olemme vapaat, ne eivät vaikuta pelastukseemme.

• "Mene ja laske Israel ...
        Timo Flink kirjoitti:

==>Samoin en halunnut muuta kuin osoittaa Jumalan teettäneen Mooseksella hänen rikkomuksensa Egyptiläisen surmaamisessa sitä varten, että Jumalan Poika...

2.sam.24:
        1. Mutta Herran viha syttyi taas Israelia kohtaan, niin että hän yllytti
        Daavidin heitä vastaan, sanoen: "Mene ja laske Israel ja Juuda".
        2. Niin kuningas sanoi Jooabille, sotajoukon päällikölle, joka oli hänen luonaan: "Kiertele kaikki Israelin sukukunnat Daanista Beersebaan asti, ja pitäkää kansan katselmus, että minä saisin tietää kansan lukumäärän".

Ja sama tapahtuma aikakirjassa;=1.Aikak.21:1. Mutta saatana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan
        Israelin.
        2. Niin Daavid sanoi Jooabille ja kansan päämiehille: "Menkää ja laskekaa Israel Beersebasta Daaniin asti ja ilmoittakaa minulle, että saan tietää heidän lukumääränsä".
        3. Jooab vastasi: "Herra lisätköön kansansa, olkoon se kuinka suuri tahansa, satakertaiseksi. Ovathan he, herrani, kuningas, kaikki herrani palvelijoita. Miksi herrani pyytää tätä? Miksi Israel näin joutuisi vikapääksi?"
        4. Kuitenkin kuninkaan sana velvoitti Jooabia, ja niin Jooab lähti ja kierteli koko Israelin. Sitten hän tuli Jerusalemiin.
        5. Ja Jooab ilmoitti Daavidille kansan lasketun lukumäärän: koko Israelissa oli yksitoistasataa tuhatta sotakuntoista miekkamiestä, ja Juudassa oli neljäsataa seitsemänkymmentä tuhatta miekkamiestä.
        6. Mutta Leevistä ja Benjaminista hän ei pitänyt katselmusta yhdessä muiden kanssa, sillä kuninkaan käsky oli Jooabille kauhistus.
        7. Mutta tämä asia oli Jumalan silmissä paha, ja hän löi Israelia.

2.Moos.30:12. "Kun sinä lasket israelilaisten lukumäärän - niiden, joiden on oltava katselmuksessa - niin jokainen heistä suorittakoon, heistä katselmusta pidettäessä, hengestään sovitusmaksun Herralle, ettei mikään rangaistus heitä kohtaisi, heistä katselmusta pidettäessä.
        13. Jokainen katselmuksessa oleva antakoon puoli sekeliä, pyhäkkösekelin painon mukaan, kaksikymmentä geeraa laskettuna sekeliin; puoli sekeliä olkoon anti Herralle.
        14. Kaikki katselmuksessa olevat, kaksikymmenvuotiaat ja sitä vanhemmat, antakoot tämän annin Herralle.
        15. Rikas älköön antako enemmän älköönkä köyhä vähemmän kuin puoli sekeliä, antina Herralle, maksaaksenne sovituksen hengestänne.
        16. Ja ota sovitusrahat israelilaisilta ja käytä ne palvelukseen ilmestysmajassa, että israelilaiset johdatettaisiin muistoon Herran edessä teidän henkenne sovitukseksi."

• sinne
        Kalle kirjoitti:

Onko mainintaa Raamatussa siitä, että puhtaassa Evankeliumissa Jeesus on käskenyt teidän kokoontua Lusiferin antaman Aurinkopäivän Jumalan palveluksiin. Kerro meille koska Jeesus Evankeliumissaan on käskenyt meitä Sunnuntain
        viettoon lepopäivänä.

Näet mikä olikaan Jeesuksen puhdas ilosanoma Jeesuksesta. Ei kai se ollut pakoa siitä mitä mitä Hän Herra mestari opetti. Jeesus oli itse
        kuuliainen ja noudatti Isänsä käskyjä, mutta
        teille on tullut uusi isä jonka käskyjä te seuraatte Jeesus ei muuttanut eläessään maan päällä yhtä ainoata käskyä, mutta te olette
        muuttaneet niitä runsaasti. Jaa että Jeesus on nyt vain varjo tulevaisuudesta.

Onko Lusifer sitten nyt ihan oikea Jumala, joka syrjäyttää Jeesuksen kertokaa. Ilosanoma Jeesuksesta on hänen Kuolemansa ja hänen ylös-nousemus voitonsa. Hän lepäsi haudassa Sapati ja nousi Sunnutai aamuna voitajana ylös antaen
        meille ylös nousemus toivon. Tämä on se Evankeliumi hyvä sanoma Jeesuksesta

pakanaosastolle.

• Teksti, jota lainasit
        Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

Selityksesi sovellettuna adventistien koottuihin selityksiin tulee nyt sanomasi perusteella entistäkin oudompaan valoon.
        Juuri adventistien selityksethän sekoittavat perusteellisesti kenelle laki on annettu ja kenelle ei.
        Teidän oppinne istuu juuri tuollaisella satulalla jossa puhutaan asioista väärillä perusteilla sovitettuina vääriin yhteyksiin.
        Siinä te joudutte kaiken aikaa kumoamaan Raamatun sanaa epäluotettavaan "teidän tulkintaanne" jonka alkuvuodet jo osoitti mistä se on kotoisin.

• sini-silmänen
        Timo Flink kirjoitti:

Room. 3:28 kertoo meille, millä *perusteella* meidät luetaan vanhurskaiksi, ei sitä, mitä siitä seuraa. Paavalikin puhui uskon kuuliaisuudesta. Lain noudattaminen on seuraus vanhurskaaksi julistamisesta, ei sen peruste.

Timo Flink

Kirje roomalaisille 2
        1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
        4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
        17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
        25. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
        26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
        27. Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
        28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• -pontius-
        Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

--->Matt. 5:17-19, jota minä lainasin, on osa vuorisaarnaa ja se on puhuttu opetuslapsille ja muille ympärillä oleville kuulijoille. Samassa vuorisaarnassa Jeesus varoittaa niistä, jotka sanovat hänelle "Herra, Herra", mutta ovat ANOMIAn tekijöitä. ANOMIA = laittomuus, lain hylkääminen jne.

• Herodes.
        -pontius- kirjoitti:

--->Matt. 5:17-19, jota minä lainasin, on osa vuorisaarnaa ja se on puhuttu opetuslapsille ja muille ympärillä oleville kuulijoille. Samassa vuorisaarnassa Jeesus varoittaa niistä, jotka sanovat hänelle "Herra, Herra", mutta ovat ANOMIAn tekijöitä. ANOMIA = laittomuus, lain hylkääminen jne.

Niin juuri, synti on laittomuutta.

Jos ajat autolla humalassa, jäät kiinni. Kerrotko poliisille olevasi armon alla ja laki ei kuulu sinulle vai lain alla ollessasi syyllinen?

Väkevä eksytys on se, että uskotellaan ihmisille lain mitättömyyttä.

• -pontius-
        Herodes. kirjoitti:

Niin juuri, synti on laittomuutta.

Jos ajat autolla humalassa, jäät kiinni. Kerrotko poliisille olevasi armon alla ja laki ei kuulu sinulle vai lain alla ollessasi syyllinen?

---->Niin juuri, synti on laittomuutta.

• Laki &Laki
        -pontius- kirjoitti:

Hyvä kommentti sinulta!Hoksottimet sinulla pelaa;)

• Herodes.
        -pontius- kirjoitti:

Kyllä maallinen lakikin heijastaa kymmentä käskyä.
        Varsinkin kuusi viimeistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      161
      23233
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      246
      3022
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      2591
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      91
      2531
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      15
      2403
    6. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      101
      1628
    7. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      182
      1562
    8. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      18
      1411
    9. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1387
    10. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      242
      1339
    Aihe