Käyttökokemuksia XZ:stä

Ei enää ikinä!

Ostinpa sitten tuota XZ:n shampoota ja hoitoainetta kun on niin kehuttu ja hehkutettu että ei ole silikonia (itse en ole ikinä tajunnut tätä silikonikammoa) ja on niin hyvää hiuksille. Omat kokemukset olivat täysin päinvastaiset.

Ostin XZ:n uutta suklaa&vanilja-shampoota ja hoitoainetta. Purkkien takana sanotaan että on herkälle ja normaalille hiuspohjalle. Itselläni on normaali, menkkojen aikaan lievästi rasvoittuva hiuspohja. Pitäisi siis sopia hyvin tuohon.

Olen käyttänyt purkeista puolet ja heitin loput roskiin. Aineet olivat aivan hirveitä! Shampoo ensinnäkin kuivatti hiuksia kauheasti. Se pesi yhdessä vaahdotuksella hiuksista pois kaiken luontaisen rasvan, hiukset eivät ehtineet peseytyä kunnolla kun aine ei vaahdottunut kunnolla, ja aine liisteröi hiukset. Hiukset liimautuivat toisiinsa aivan rutikuivina, ja tämän tunsi jo pestessä.

Hoitoaine tuoksui miellyttävältä ja molempien purkkien muotoilu oli todella fiksu: ei tarvinnut vääntää ja kääntää korkkia auki ja meni siististi kiinni. Mutta hoitoainetta meni todella paljon, suhteuttaen siihen että hiukseni ovat vain olkapäille. Hoitoaineen sai levittää hiuspohjaankin. Ehkä juuri tämän takia siitä oli tehty niin mietoa, ettei rasvoittaisi päänahkaa: siitä ei ainakaan ollut vaaraa, koska vaikka odotin 2 min (sitä ei pyydetty purkissa tekemään, mutta olen tottunut odottamaan, koska hoitaineet tarvitsevat usein sen lyhyen vaikutusajan) ei minkään sorttista pehmeyden tunnetta jäänyt. Lisäksi hoitoaine valui viemäriin saman tien. Eli kevyen ja lyhyen(!!) huuhtelun jälkeen hiukset olivat yhtä rutikuivat kuin ilman hoitoainetta.

Hiukset olivat pesun jälkeen uskomattoman sähköiset, liimautuneet yhteen, takkuiset ja vaikeasti selvitettävät. Ei enää ikinä tätä tuotetta!!

Tämän "XZ-kuurin" jälkeen sain hoitaa hiuksia 4 päivän ajan doven tehohoitoaineella, että normaali pehmeys ja kiilto palasi. Ja tänään kävin ostamassa Pantene-shampoon ja hoitoaineen, eipähän tarvitse kiristellä hampaita aamuisin hiuksia pestessä ja laittaessa!!!

10

5570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *hair*

Olen itse käyttänyt ko. sarjan tyrnishampoota ja -hoitoainetta ja todennut ne loistaviksi! Hiukset on helposti kammattavat ja muutenkin elinvoimaiset. Samoin saman sarjan kampausneste on tosi hyvä. XZ "pesee" mennen tullen mm. Pantenen ja Fructisin shampoot ja hoitoaineet, ne olen todennut todella huonoiksi! Mutta toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.

• pessi

aivan ihania XZ tuotteet kokeilin suklaa hoitista ja shampoota,hoitiksellakin on muuten kiva pestä hiuksia ei välttämättä tarvitse shampoota.

• paljon kokeillut

Ap:
      Eli sinun hiuslaatosi vaatii tuotteisiin pienen silikonimäärän että hiuksesi selviävät hyvin. Sekä dove että pantene sisältävät silikoniyhdisteitä. Mutta onhan se hyvä että selviät edullisilla markettituotteilla ja nyt tiedät että silikonittomat tuotteet eivät sinulle sovi.

Tosin jos hiuksesi kuivuvat noin pahasti parista peruspesusta niin sinun ehkä kannattaisi harkita tehohoitojen käyttämistä hieman useammin. Hiuksesi tuntuvat toivovan kosteuttavaa tehohoitoa, tämä pätee moniin näin talven kuivattavina aikoina. Käyttämästäsi pantenesta löytyy tehohoitoja, samoin dovesta ja muista markettisarjoista ellet malta kampaamosarjoihin tutustua. Etsi joku joka kosteuttaa, anna vaikuttaa vartin verran, huuhtele huolella pois ja vielä normaali hoitoaine sen jälkeen.

• alkup.

En usko että mulla niinkään kuiva hiuspohja tai hiukset on. Enemmänkin normaali tai lievästi rasvoittuva. Pitää joka aamu pestä hiukset kun menee rasvaisina pitkin päätä. En koskaan pese illalla hiuksia, koska aamulla ne ovat jo sen oloiset että ei kehtaa lähteä kouluun tai töihin sen näköisenä. Toistaiseksi normaaleille hiuksille tarkoitetut tuotteet ovat toimineet.

Näköjään tuota silikonia pitää olla jonkin verran, ei tuosta suklaashampoosta ja hoitiksesta ollu mihinkään. Tuoksu oli ihana ja tykkään noista purkeista, esim. inhoan fruktiksen purkkeja: ne kun kerran tippuvat kädestä, niin korkit ovat entiset! Sama pätee pantenen purkkeihin.

Dovesta olen tykännyt, se jättää hiukset pehmeiksi. Olen käyttänyt sekaisin rasvoittuvalle hiuspohjalle ja normaaleille hiuksille tarkoitettuja tuotteita, eivätkä hiukset ole kuivuneet ikinä tuolla tavalla mitä ne tekivät XZ:tä käytettäessä :O Olin ihan äimänä tuota tuotetta kokeiltuani.

Vo5:n normaaleille hiuksille tarkoitettuja tuotetteita käytin viimeksi, mutta ne haisevat kammottaville: tulos on kyllä hyvä. Niillä sai pestä päänsä kahdella vaahdotuksella jopa kaksi kertaa päivässä (lähinnä tosin vkl, pitää saada kuvottava baarista tarttunut tupakan haju hiuksista pois) eivätkä hiukset kuivuneet ollenkaan, eivät vaikka en välillä käyttänyt edes hoitista!

Tuohon doven tehohoitoon olen tykästynyt, käytän sitä kerran viikossa ja annan tosiaan vaikuttaa kunnolla. Tulee tosi pehmoiset ja tuoksuvat hiukset. :)

• paljon kokeiltut
        alkup. kirjoitti:

En usko että mulla niinkään kuiva hiuspohja tai hiukset on. Enemmänkin normaali tai lievästi rasvoittuva. Pitää joka aamu pestä hiukset kun menee rasvaisina pitkin päätä. En koskaan pese illalla hiuksia, koska aamulla ne ovat jo sen oloiset että ei kehtaa lähteä kouluun tai töihin sen näköisenä. Toistaiseksi normaaleille hiuksille tarkoitetut tuotteet ovat toimineet.

Näköjään tuota silikonia pitää olla jonkin verran, ei tuosta suklaashampoosta ja hoitiksesta ollu mihinkään. Tuoksu oli ihana ja tykkään noista purkeista, esim. inhoan fruktiksen purkkeja: ne kun kerran tippuvat kädestä, niin korkit ovat entiset! Sama pätee pantenen purkkeihin.

Dovesta olen tykännyt, se jättää hiukset pehmeiksi. Olen käyttänyt sekaisin rasvoittuvalle hiuspohjalle ja normaaleille hiuksille tarkoitettuja tuotteita, eivätkä hiukset ole kuivuneet ikinä tuolla tavalla mitä ne tekivät XZ:tä käytettäessä :O Olin ihan äimänä tuota tuotetta kokeiltuani.

Vo5:n normaaleille hiuksille tarkoitettuja tuotetteita käytin viimeksi, mutta ne haisevat kammottaville: tulos on kyllä hyvä. Niillä sai pestä päänsä kahdella vaahdotuksella jopa kaksi kertaa päivässä (lähinnä tosin vkl, pitää saada kuvottava baarista tarttunut tupakan haju hiuksista pois) eivätkä hiukset kuivuneet ollenkaan, eivät vaikka en välillä käyttänyt edes hoitista!

Tuohon doven tehohoitoon olen tykästynyt, käytän sitä kerran viikossa ja annan tosiaan vaikuttaa kunnolla. Tulee tosi pehmoiset ja tuoksuvat hiukset. :)

Päätä myöten meneviin hiuksiin tehoaa monesti tuuheuttavat hoitotuotteet ja se, että varoo hiusten tyveä kun levittää hoitoainetta. Ja shampoon valinta on todella tärkeää, rasvoittuvien hiusten shampoot monesti kuivattavat päänahkaa sen verran paljon että päänahka reagoi rasvoittumalla lisää.

Päänahan toimintaa tasapainottavat shampoot yleensä auttavat rasvoittumiseen paremmin kuin kuivattavat tuotteet. Yksi suosikeistani on Joico Biojoba -shampoo (keskihintainen ja hyvä kampaamotuote) jonka avulla minä pidennän pesuväliä kahdesta päivästä kolmeen ihan kivuttomasti.

Mutta onekis markettituotteillakin pärjää ellei ole vaativat hiukset. Oletko testannut Andrew Collinge -markettisarjaa? Yksi laadukkaimmista tuoteperheistä ja kuitenkin hinnaltaan edullinen.

• alkup.
        paljon kokeiltut kirjoitti:

Päätä myöten meneviin hiuksiin tehoaa monesti tuuheuttavat hoitotuotteet ja se, että varoo hiusten tyveä kun levittää hoitoainetta. Ja shampoon valinta on todella tärkeää, rasvoittuvien hiusten shampoot monesti kuivattavat päänahkaa sen verran paljon että päänahka reagoi rasvoittumalla lisää.

Päänahan toimintaa tasapainottavat shampoot yleensä auttavat rasvoittumiseen paremmin kuin kuivattavat tuotteet. Yksi suosikeistani on Joico Biojoba -shampoo (keskihintainen ja hyvä kampaamotuote) jonka avulla minä pidennän pesuväliä kahdesta päivästä kolmeen ihan kivuttomasti.

Mutta onekis markettituotteillakin pärjää ellei ole vaativat hiukset. Oletko testannut Andrew Collinge -markettisarjaa? Yksi laadukkaimmista tuoteperheistä ja kuitenkin hinnaltaan edullinen.

Hmm.. Voisihan sitä Andrew-sarjaa kokeilla... Ei ole kumma kyllä vielä silmään pistänyt, ei taida kuulua meidän lähikauppakeskuksen valikoimiin.

Noita rasvoittuvia olen vältellyt juuri mainitsemistasi syistä. Olen myös kokeillut herkälle hiuspohjalle tarkoitettuja tuotteita, mikä aiheutti sen, että ennestään liukkaat hiukseni menivät kuin levä pitkin päätä (pehmeät ja puhtaat ne kyllä olivat :D ) ja tuuheuttavia tuotteita, jotka eivät saaneet aikaan sanottavaa eroa entiseen.

Epäilen vähän että tuo rasvoittuminen loppuisi tuon Joicon avulla, koska ihotyyppini on muutenkin rasvoittuva. Kun kuvittelenkin itseni kolme päivää ilman hiustenpesua niin huh huh....

• pessi
        alkup. kirjoitti:

Hmm.. Voisihan sitä Andrew-sarjaa kokeilla... Ei ole kumma kyllä vielä silmään pistänyt, ei taida kuulua meidän lähikauppakeskuksen valikoimiin.

Noita rasvoittuvia olen vältellyt juuri mainitsemistasi syistä. Olen myös kokeillut herkälle hiuspohjalle tarkoitettuja tuotteita, mikä aiheutti sen, että ennestään liukkaat hiukseni menivät kuin levä pitkin päätä (pehmeät ja puhtaat ne kyllä olivat :D ) ja tuuheuttavia tuotteita, jotka eivät saaneet aikaan sanottavaa eroa entiseen.

Epäilen vähän että tuo rasvoittuminen loppuisi tuon Joicon avulla, koska ihotyyppini on muutenkin rasvoittuva. Kun kuvittelenkin itseni kolme päivää ilman hiustenpesua niin huh huh....

kuiva shampoo on myös hyvä pitkittämään pesujen väliä esim kloranen kuivashampoo.

• paljon kokeillut
        alkup. kirjoitti:

lisätietoja andrew collinge -sarjasta löysin, ovat mukavia tuotteita, oikeasti vaikuttavia aineita eikä hintakaan huimaa (alle vitosen). Sokoksella viimeksi näin, ja taisi olla prismassakin.

http://www.cederroth.fi/tuotteet/hiustenhoito/ac.html

• Jonna

Onko kellään kokemusta xz tervashampoosta? Ja hilseshampoosta? Ovatko hyviä?

• blondi

.. yks juttu, et se mitä niissä purkeissa lukee, joku silicon, ei tarkoita ollenkaan silikonia, vaan piitä. (Silikoni on englanniksi silicone.) Siis hiukset ja kynnet tarvitsevat ravinnokseen piitä. Luin jostain pirkasta tai vastaavasta sen artikkelin, jossa kerrottiin, että ihmiset sekoittavat kyseiset sanat keskenään ja kaikki tietysti luulevat, että tuote on vaaraksi hiuksille.

Että tämä on oikeasti tutkittu hyväksi hiuksille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe