Mitä kokemuksia teillä on nettiauton toimivuudesta? Itsellä on auto ollut siellä jo myynnissä pari kuukautta, vaikka kuvittelin sen menevän lähes samantien kun sen sinne pistin. Muutenkin näkyy jatkuvasti samat autot roikkuvan siinä etusivun kuvissa.
Onkohan tämä vuodenaika vaan niin surkea ajankohta myydä autoa?
Toimiiko nettiauto?
17
6175
Vastaukset
- Hintatietoinen
sulla on liian kallis hinta taikka väärän merkkinen auto jota ei saa ikinä kaupaksi! Pistä linkki sinne sivulle niin kerron mitä pitää tehdä että auton saat kaupaksi
- kyselijä
Heh, no en ny viiti laittaa sitä ilmotuslinkkii tänne julkisest pohdittavaks.. Mut luulisin kyllä ettei hinta kovin mahdoton ole auton erikoisuuden huomioonottaen ja oon myös laittanu siihen että voi tehä tarjouksen mut ei niitäkää ole juuri tullu.
Merkki ei kieltämättä viehätä kyl kaikkia mut on silläkin oma vankka kannattajakuntansa.. Ehkäpä suht marginaalinen kohderyhmä on syynä myymättömyyteen. - guugle
kyselijä kirjoitti:
Heh, no en ny viiti laittaa sitä ilmotuslinkkii tänne julkisest pohdittavaks.. Mut luulisin kyllä ettei hinta kovin mahdoton ole auton erikoisuuden huomioonottaen ja oon myös laittanu siihen että voi tehä tarjouksen mut ei niitäkää ole juuri tullu.
Merkki ei kieltämättä viehätä kyl kaikkia mut on silläkin oma vankka kannattajakuntansa.. Ehkäpä suht marginaalinen kohderyhmä on syynä myymättömyyteen.Itse olen pari autoa myynyt nettiauton kautta. Tuntuisi että mitä kalliimpi auto on, sitä hankalampi sitä on kaupata. Viimeksi möin -02 auton joka oli 18t€ hinnoissa. Kyselyitä tuli todella vähän, mutta myyntiinhän tarvitaan vain yksi ostaja.
Turha kuvitellakaan että autosi on joku helmi joka menee samantien kaupaksi. Varaa aina muutama kuukausi myyntiä varten. Ja huolehdi siitä että autosi on top-10 listalla halvemmuudessaan. Itse skippaan autoa etsiessäni kalliimmat yksilöt heti. Varaudu myös tinkimään muutama tonni.
En tiedä mikä auto sinulla, mutta ei niin erikoista autoa olekaan etteikö hintaa voisi olla liikaa. Nyt on paras napata hinnasta 10% pois ja vain niellä tappioita. Auto on aina huono business. Minullakin oli tosi erikoinen kaara kaikilla varusteilla ja huoltokirjoilla ym. Aivan sama. Ostaja ei tiennyt paskaakaan autosta. Turha selittää mistään ilmastoinneista, erikoispenkeistä ym. mitään. Se kysyi että hajoaako auto, sanoin ettei se hajoa. Sitten se testasi kuuluuko radio hyvin. Sitte se osti auton. Kyllä se oma auto on spesiaali vain omissa silmissä ;) - Riparisto
guugle kirjoitti:
Itse olen pari autoa myynyt nettiauton kautta. Tuntuisi että mitä kalliimpi auto on, sitä hankalampi sitä on kaupata. Viimeksi möin -02 auton joka oli 18t€ hinnoissa. Kyselyitä tuli todella vähän, mutta myyntiinhän tarvitaan vain yksi ostaja.
Turha kuvitellakaan että autosi on joku helmi joka menee samantien kaupaksi. Varaa aina muutama kuukausi myyntiä varten. Ja huolehdi siitä että autosi on top-10 listalla halvemmuudessaan. Itse skippaan autoa etsiessäni kalliimmat yksilöt heti. Varaudu myös tinkimään muutama tonni.
En tiedä mikä auto sinulla, mutta ei niin erikoista autoa olekaan etteikö hintaa voisi olla liikaa. Nyt on paras napata hinnasta 10% pois ja vain niellä tappioita. Auto on aina huono business. Minullakin oli tosi erikoinen kaara kaikilla varusteilla ja huoltokirjoilla ym. Aivan sama. Ostaja ei tiennyt paskaakaan autosta. Turha selittää mistään ilmastoinneista, erikoispenkeistä ym. mitään. Se kysyi että hajoaako auto, sanoin ettei se hajoa. Sitten se testasi kuuluuko radio hyvin. Sitte se osti auton. Kyllä se oma auto on spesiaali vain omissa silmissä ;)Ns käyttöauton kohdalla hintavertailuja on tietysti helppo tehdä ja arvioida sillä perusteella onko auton hinta kohdallaan vai ei. Tilanne muuttuu täysin, kun puhutaan esim 30-40 vuotiaasta museorekisteröidystä autosta. Mikä on silloin oikea hinta? Vertailua muihin ei voi tehdä koska vanhat autot ovat aina yksilöitä. Itse olen tätä pähkäillyt, kun olen ostamassa erästä nettiautossa olevaa museoautoa...
- stede!
kyselijä kirjoitti:
Merkki ei kieltämättä viehätä kyl kaikkia mut on silläkin oma vankka kannattajakuntansa.. Ehkäpä suht marginaalinen kohderyhmä on syynä myymättömyyteen.laita linkki jos joku noista.. nuo aina kiinnostaa
varsinki kappa
- kyselijä
Sekin kertoo jo jostain et ostajaehdokkaat lähes järjestäen kaikki tarjoaa omaa autoaan vaihdossa -> hekään eivät saa omaa autoaan kaupaksi ja oravanpyörä on valmis. Taitaa vaan olla käytettyjen autojen kauppa aika jäässä.
- toimii
Teknisesti tökkii, rahastus pelaa. Silloin kun sivusto toimii, se myös myy hyvin. Kysyntä on ihan kiitettävällä tasolla, mutta se vaatii hinta ja laatusuhteen kohdalleen. Tunnearvosta ja tuninkiosista ei makseta erikseen.
- toimi
Olen myynyt nyt kaksi autoa nettiauton kautta, eikä valittamista.
1. tapaus oli ´98 Mondeo 2,0 GT farmari kaikilla mausteilla. Kilometrejä 139 tkm ja hintapyyntö 9400. Kaupat tein viiden päivän kuluttua ilmoituksen jättämisestä 8900 eurolla.
2. tapaus oli Peugeot Boxer ´99 paku. Kilometrejä 144 tkm ja hintapyyntö 8500. Kaupat kahdessa viikossa 8100 eurolla. Kysyjiä oli, mutta alvittomuus oli esteenä useimmille ostajille..
Kauppa käy, kunhan hinta ja ominaisuudet kohtaavat. Esim. tuollaisesta Mondeosta liikkeissä pyydetään n. 10500 euroa, jota on aivan turha yksityisen myyjän edes haikailla. - Kysyntä ja tarjonta kohtaavat
toimi kirjoitti:
Olen myynyt nyt kaksi autoa nettiauton kautta, eikä valittamista.
1. tapaus oli ´98 Mondeo 2,0 GT farmari kaikilla mausteilla. Kilometrejä 139 tkm ja hintapyyntö 9400. Kaupat tein viiden päivän kuluttua ilmoituksen jättämisestä 8900 eurolla.
2. tapaus oli Peugeot Boxer ´99 paku. Kilometrejä 144 tkm ja hintapyyntö 8500. Kaupat kahdessa viikossa 8100 eurolla. Kysyjiä oli, mutta alvittomuus oli esteenä useimmille ostajille..
Kauppa käy, kunhan hinta ja ominaisuudet kohtaavat. Esim. tuollaisesta Mondeosta liikkeissä pyydetään n. 10500 euroa, jota on aivan turha yksityisen myyjän edes haikailla.Ylihintaista ei osta kukaan ja nettiauto on hyvä vertailukohta tähän.Mulla meni kuukauden verran myynnissä mutta ei ollut mikään haluttu ja suosittu auto mutta meni ilman että kumpikaan tunti itseänsä kusetetun kaupassa.
- Jopolla töihin
Minulla meni Foordi viikossa kaupaksi.Toimii!!
Tsekkasin nettiautosta ja parilta jobbarilta mikä on oikea hintataso. Laitoin vielä himpun halvemmaksi kuin nettiautossa olevat pari kilpailijaa. Ja kas, käteiskauppa viikossa.
Tärkeintä tässäkin, kuten kaupinnassa yleensä, on se että laitat OIKEAN HINNAN! Ylihintaa ei maksa kukaan.
Jos hinta on mettässä, ei se lähde sieltä eikä muualtakaan kaupaksi.
Esim. olen nyt ostamassa pojalle autoa ja olen nettiautosta sopivaa katsellut. Joillakin on vaan hintapyynti aivan pielessä. Sama malli/ikä/ajomäärä ja hintapyynti tontun kovempi. Kun soittelee ja kyselee, niin huippupeli, eikä ole pakko myydä???? Miksi se sitten on kaupan.
Oikea hintainen tavara liikkuu aina!!! - väärä hinta!!!!
Sulla on väärä hinta!
- timo
netti tuo ostajalle hurjasti etua ja tiputtaa hintaa autossa. autojen vertailu sujuu kotisohvalta ja vain halvimmat tekee kauppansa. myyjänä tästä kärsit, mutta kun siirryt ostajaksi voitat.
erityisesen tukalaksi tilanne on tullut vaihtoautoja ammatikseen myyville, mikä näkyy selvästi myös heidän hintapyynnöissä. lisäksi nyt varastot halutaan minimiin ja ostajiakin on nyt vähemmän liikkeellä kuin keväällä.
oman lisänsä hintoihin on vaikuttanut hurja tuontiautojen määrä, joka on vienyt paljon ostajia pois käytettyjen autojen markkinoilta.
kaiken tämän seurauksena oman auton arvo tippuu nopeammin kuin ennen, mutta vastaavasti uusikin maksaa vähemmän. ja jos vielä satut omistamaan ei niin kovasti halutun merkin, joudut tiputtamaan hinnan todella alhaiseksi.- suurin piirtein oli!
Monella on aika väärä kuva autonsa arvosta. Toisaalta ymmärrettävää...tässä esimerkki.
Ostettu vuotta sitten velaksi vaikka opel (ei niin kovin suosittu auto?). Maksettu 2 vuotta vanhasta vaikka 20000 euroa, uuden hinta silloin n25-26ke. Jos otettu pienellä käsirahalla sekä kk-maksulla. Tilanne voi olla se, että lainaa on peljon enemmän jäljellä kuin auton arvo tällä hetkellä. Ja nyt ei puhuta mistään, jobbarin sisään ostohinnasta. Vaan auton liikehinnasta.
- kauppa käy!
Netin ansioista kauppa käy! Kolme auton olen myynyt tämän kesän aikana. 2 omaa ja kaverin. Kaverin auto lähti pihasta samana iltana, hinta oli 8000e. Omia myin viikon verran. Soittoja tuli yhteensä varmasti 50. Katsojia noin 10. Joten kyllä se työstä käy, mutta säästöä tuli vaihtamiseen tai jobbarille myymiseen verrattuna ehkä 1500-2000e/auto. Joten kyllä kannatti.
- huomattu
Mulle iski kanssa autokuumme ja ostin äkkiä käteisellä ihan hyvän auton ja nettiautosta, oli muuten hinta laitettu kohdilleen ja kerkisi olla noin päivän myytävänä, tinkausta meni läpi 200euroa joten vanha auto myyntiin ja siihen hinta kohdalleen ja ensimmäinen katsoja vei mennessään ja ei muuten tingannut edes.
Lopputuloksena olisin liikkeestä ostaessani saanut jättää vanhan kulkuneuvoni pihalle ja maksaa useamman tontun enemmän,hintaluokka oli /- 10000 euroa ostetulla ajoneuvolla huoltokirjalla ja muilla herkuilla joten asia on todella niin että liikkeissä on todellakin katetta niissä vaihdokeissa.Yleensä ostan auton enkä tarinoita myyjästä ja hänen autonsa historiasta.
- TietäjäM
Suomen ykkönen toimii hyvin ja auto siellä menee kaupaksi jos hinta on oikea.
- Geissa
Ostaako kukaan mitsuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533