Freddy King

Greeny

Nyt pyörii rammarissa F. Kingin CD "Blues Guitar Hero", Federal -levytyksiä vuosilta -60 -64. Potkua on vaikka vähemmilläkin torvilla pärjättäisiin.
Täältä löytyy monet brittibluesin alkutaipaleen kulmakivet: Claptonin näyttöpala "Hide Away", Peter Greenin keikkabravuuri "The Stumble", Stann Webbin Chicken Shack -suosikki "San-Ho-Zay" ja Mike Taylorin "Drivin' Sidevays" -vetoa likeltä liippaava "Side Tracker".
Taisi Mayallilla olla tuohon aikaan kitaristin keikkavaatimuksena joku Freddy Kingin pala. No onhan tässä kaivossa mitä ammentaa...
Niin ja onhan Freddyn "Just Pickin'" selkeesti pohjana Steve Ray Vaughanin kakkoslevyn tosi hurjalle avausbiisille "Scuttle Buttin'"

8

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonnie

      Scutlle buttingin stevie on ottanut lonnie mackilta, biisihän on melkein identtinen lonnien chicken piskinin kanssa

    • juuffo

      Itsellä ei tule juuri bluessia nykyään kuuneltua. Se on kyllä ollut tärkeää musiikkia minulle. Ja onhan tuolla noita cd-levyjä ko. musiikinlajiakin. Ja kuten huomaamme nämä mieltymys jutut vaihtuu, jo piankin voi olla tääs pluusin aika. Se muisto.

      70-luvun alkupuolella ei Oulussa tiuhaan tavattu tumma ihoisia soittajia.Vaan saatiimpa kerran itse (olikohan ?) Albert ( vai sittenkin Freddy) King bändeineen.- Väki oli virittynyt jännityksen täyteiseen odotukseen. Ja jopa asteli lavalle yksin "mustanpuhuva blues-ukko". Raikuvat aploodit. Vähän meitä nolotti kun henkilömme totesi vaatimattomasti olevansa roudari. Kun maestro sitten pääsi lavalle saimme sitä mitä odotimme sähköistä ja säkäkkää chicago-bluessia.

      • Witchi Tai To

        Honey Aaltonen, niin sanoisin, ettette tiedä bluesista hevonvittua ja kaikki vain sen takia, että kyseessä on FREDDIE King.


      • offuuj
        Witchi Tai To kirjoitti:

        Honey Aaltonen, niin sanoisin, ettette tiedä bluesista hevonvittua ja kaikki vain sen takia, että kyseessä on FREDDIE King.

        ...kuinka oikeassa oletkaan !


      • Greeny
        Witchi Tai To kirjoitti:

        Honey Aaltonen, niin sanoisin, ettette tiedä bluesista hevonvittua ja kaikki vain sen takia, että kyseessä on FREDDIE King.

        En väitäkään tietäväni bluesista hevonvittua. Nautin vain hyvästä musiikista.

        Sitäpaitsi eikös FREDDIE ole joku sarjakuvakissa tai kissan omistaja.
        Vastaan itse ennenkuin joku valopää ehtii: "Vittu, ei kissaa voi omistaa".


      • Greeny kirjoitti:

        En väitäkään tietäväni bluesista hevonvittua. Nautin vain hyvästä musiikista.

        Sitäpaitsi eikös FREDDIE ole joku sarjakuvakissa tai kissan omistaja.
        Vastaan itse ennenkuin joku valopää ehtii: "Vittu, ei kissaa voi omistaa".

        Freddie oli nuorena Freddy. Sikäli kuin se nyt mitään meinaa.


    • Mr. Highwayman

      Jep, ihan tappokamaa tuo kokoelma!

      • kuin gorillalla

        ja lauluääni sen mukainen (=stydiä kamaa!) Samat sanat taiturimaisesta vinguttelusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe