Eiköhön aleta keräämään ns. mustaa listaa yrityksistä joissa on huono ilmapiiri tai joissa esiintyy työpaikkakiusaamista. Tästä olisi etua uuden työpaikan metsästyksessä ja voi toimia kiusaamisen vähentämistoimenpiteenä pitkässä juoksussa. (Eli kun yritys ei saa uusia työntekijöitä tämän listan takia, saa yritys mennä vapaasti konkurssiin jos henkilöstöhyvinvointia ei paranneta.)
Eli, työpaikan nimet ja paikkakunta esiin tämän viestin alle.
** MUSTA LISTA **
17
4050
Vastaukset
- tässä myös
Siinäkin tulee mustaa listaa jos joku tekee niin onnettoman ratkaisun, eli itsemurhan työpaikkakiusaamisen vuoksi ja ilmoittaa siitä etukäteen julkisesti.
Se on todella firmalle niin suuri häpeä että taatusti toiminta loppuu siihen paikkaan.
En missään nimessä kannata sellaista, mutta paljon on ihmisiä jotka ovat jo poistuneet tästä ajasta juuri työpaikkahelvetin takia.
Tämä sama asia koskee myös työvoimatoimistojen käyttäytymistä.
Turhia karensseja lätkitään surutta ja itketetään ihmisiä. Saatetaan heitä yhä suurempaan ahdistukseen.
Luullaan että kaikki työttömät ovat työtä vieroksuvia. Lakkautetaan samoin tein työvoimatoimistot.
Ne ovat aivan turhia byrokraattivirastoja, joiden kautta ei saa kunnollisia työpaikkoja. Vain orja -ja pätkätyöpaikkoja niissä on tarjolla.
Samaa koskee myös Kelan viranomaisia joissin tapauksisssa.
Voi helvetti tätä elämän menoa. Arvatkaapa äänestänkö nykyisiä ja edellisä puolueita eduskuntaan? Ja kukas se onkaan työttömien ja pieneläkeläisten presidenttiehdokas.
Kaksi on muka ilmoittaunut työväestön ehdokkaaksi ja kumpikin kannattaa optiomiljoonäärilillukoiden voittoja.- lisää
Ei pelkkä itsemurha riitä ylittämään uutiskynnystä, sen pitää olla näyttävämpi kiusaajaa kohtaan.
Työkkäri toiminnasta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Työttömän sanalla ei ole mitään merkitystä.
Minä sain 3 kk:n karenssin siksi, että olisin lähtenyt pois töistä ilman pätevää syytä, mutta kun työnantaja kerkesi antaa potkut aikaisemmin ja maksoi lopputilinkin ennen aikomaani irtisanoutumista. - Kaiken kokenut
lisää kirjoitti:
Ei pelkkä itsemurha riitä ylittämään uutiskynnystä, sen pitää olla näyttävämpi kiusaajaa kohtaan.
Työkkäri toiminnasta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Työttömän sanalla ei ole mitään merkitystä.
Minä sain 3 kk:n karenssin siksi, että olisin lähtenyt pois töistä ilman pätevää syytä, mutta kun työnantaja kerkesi antaa potkut aikaisemmin ja maksoi lopputilinkin ennen aikomaani irtisanoutumista.Ainakin Pouttu-Foodsilla Outokummussa haukutaan viiskyppiset jo liian vanhaksi työelämään.
Näin teki minulle taannoinen esimieheni ja samainen herra, nykyisin tuotantopäälliköksi ylennetty vieläpä oikein pirullisen ivallisesti yhteisessä palaverissa ja tietenkin nimeltä mainiten. Silloin tuntui kuin olisi maa jonka rakoon pääsisin. No se oli tosi nolo tempppu. Osaporukka vaan nauroi pääluottamusmies etunenässä. No omatpahan ovat häpeänsä.
Saman firman silloinen pääluottamusmies haukkui meidät uudet työntekijät "kurnulijoiksi" jo parin työpäivän jälkeen meitä edes tuntematta.
Mitähän tuo " arvonimi" mahtanee tarkoittaa. Se jäi arvoitukseksi.
Kummallista kun tuo firma mukaa potee työvoimaa. Vitsit ovat todella vähissä. - "" ""
Kaiken kokenut kirjoitti:
Ainakin Pouttu-Foodsilla Outokummussa haukutaan viiskyppiset jo liian vanhaksi työelämään.
Näin teki minulle taannoinen esimieheni ja samainen herra, nykyisin tuotantopäälliköksi ylennetty vieläpä oikein pirullisen ivallisesti yhteisessä palaverissa ja tietenkin nimeltä mainiten. Silloin tuntui kuin olisi maa jonka rakoon pääsisin. No se oli tosi nolo tempppu. Osaporukka vaan nauroi pääluottamusmies etunenässä. No omatpahan ovat häpeänsä.
Saman firman silloinen pääluottamusmies haukkui meidät uudet työntekijät "kurnulijoiksi" jo parin työpäivän jälkeen meitä edes tuntematta.
Mitähän tuo " arvonimi" mahtanee tarkoittaa. Se jäi arvoitukseksi.
Kummallista kun tuo firma mukaa potee työvoimaa. Vitsit ovat todella vähissä.Loppulause uupui. Siis potevat työvoimpulaa!
No sen arvaa kun ikää saisi olla korkeintaan kolmikymppinen ja 20 vuoden kokemus. - ensin tekisin
JOs päädyn itsemurhaan niin teen ensin rikosilmoituksen ja tutkintapyynnön poliisille .silloin ainakin olisi pakko tutkia asia ja syylliset joutuisivat ehkä vastuuseen teoistaan. Vaan onko tämä todellakin ainut mahdollisuus saada muutosta aikaan?????? Kovin tuntuu mahdollisuudet vähiltä saada muuten tosiasiat esiin....
- leijonana
ensin tekisin kirjoitti:
JOs päädyn itsemurhaan niin teen ensin rikosilmoituksen ja tutkintapyynnön poliisille .silloin ainakin olisi pakko tutkia asia ja syylliset joutuisivat ehkä vastuuseen teoistaan. Vaan onko tämä todellakin ainut mahdollisuus saada muutosta aikaan?????? Kovin tuntuu mahdollisuudet vähiltä saada muuten tosiasiat esiin....
Mietin juuri nyt aamulla että alan kirjoittamaan ns. testamenttia jos/kun minulle tapahtuu jotain , tosin sen voisi viedä vaikka liittoon jo edeltäkäsin sillä puheella että asia nostetaan esiin vasta jos minusta tehdään syyllinen johonkin rikkeeseen tms. Olen joskus verrannut työpaikkaamme huonoon avioliittoon . Aina kun on " suvantovaihe " kaikki miettivät että kyllä tämän kestää , ehkä tämä vielä muuttuu paremmaksi....Kukaan ei uskalla alkaa hämmentämään muurahaispesää oman työpaikkansa menettämisen pelossa .
- aaltolike
Hcd, voisitko alkaa pitää listaa niistä työpaikoista joissa kiusaamista on ollut?
Julkisesti työpaikkojen nimeäminen vaikka näin nettipalstallakin sisältää riskin oman henkilöllisyyden paljastumisesta. Lisänöyryytystä tuskin kukaan kiusattu haluaa.
Listaan voisi tutustua HCD:n kautta ne, jotka sitä tietoa tarvitsisivat.
Tämä oli vain tällainen edhotus HCD:lle. Muutenkin toimintaa voisi alkaa kasaamaan aktiivisemmaksi. Anonyymisyydestä huolimatta kiusattujen asia tarvitsee kasvoja.- leijonana
Minä en tosiaan ainakaan uskalla julkistaa työpaikkani nimeä , siitähän se helvetti vasta alkaisi .
Noita nimiä jo onkin, ne jotka ovat uskaltaneet, ovat nimenneet kiusaamisen sallivat yritykset tuolla foorumissa oman kertomuksensa yhteydessä.
Pääasiallisesti on mainittuna yritys, yksikkö ja paikkakunta.
http://tyopaikkakiusatut.net/
Listan kanssa tosin törmätään moraaliseen ongelmaan, eli kuinka yritys saa nimensä pois ko. listalta, jos/kun asiat on korjattu?
Ja se miten se asioiden korjaantuminen varmistetaan?
Entä jos joku käyttää listaa väärin?
Paras olisi, jos viranomaistaholta saataisiin aikaan tietojärjestelmä, johon rekisteröitäisiin kaikki kiusaamistapaukset, myös yritys, jossa kiusaaminen on tapahtunut.
Tämä järjestelmä olisi sitten työvoimatpoimistojen ,työsuojelupiirien,työterveyshuollon käytettävissä ja sieltä julkaistaisiin huonojen työpaikkojen TOP 20 vaikka kerran kuussa.
Työvoimatoimistojen osallistuminen voisiolla sitä, että ko. työpaikoista ei irtisanoutuessaan saisi lainkaan karenssia ja että niitä firmoja ei suositeltaisi yhdellekään työntekijälle.
Listalle joutunut firma voisi "puhdistaa" maineensa täydellisellä ja puolueettomalla tarkastuksella, se mikä taho tähän tarkastukseen pystyisi on mielenkiintoinen kysymys, ehkä noista kaikista 3:sta viranomaistahosta koottu edustus?
Tällaisia tuli mieleeni, kommentteja?- kaikki
HCD kirjoitti:
Noita nimiä jo onkin, ne jotka ovat uskaltaneet, ovat nimenneet kiusaamisen sallivat yritykset tuolla foorumissa oman kertomuksensa yhteydessä.
Listan kanssa tosin törmätään moraaliseen ongelmaan, eli kuinka yritys saa nimensä pois ko. listalta, jos/kun asiat on korjattu?
Paras olisi, jos viranomaistaholta saataisiin aikaan tietojärjestelmä, johon rekisteröitäisiin kaikki kiusaamistapaukset, myös yritys, jossa kiusaaminen on tapahtunut.
Tämä järjestelmä olisi sitten työvoimatpoimistojen ,työsuojelupiirien,työterveyshuollon käytettävissä ja sieltä julkaistaisiin huonojen työpaikkojen TOP 20 vaikka kerran kuussa.
Työvoimatoimistojen osallistuminen voisiolla sitä, että ko. työpaikoista ei irtisanoutuessaan saisi lainkaan karenssia ja että niitä firmoja ei suositeltaisi yhdellekään työntekijälle.
Listalle joutunut firma voisi "puhdistaa" maineensa täydellisellä ja puolueettomalla tarkastuksella, se mikä taho tähän tarkastukseen pystyisi on mielenkiintoinen kysymys, ehkä noista kaikista 3:sta viranomaistahosta koottu edustus?
Tällaisia tuli mieleeni, kommentteja?Firma missä mollataan ja nolataan työntekijä maan rakoon saa tulla julki vaikka päivälehtien palstoilla.
Muutenhan korjausta ei tule, koska ongelmat lakistaan maton alle, eikä työsuojelupiireistä ole mitään apua.
Julkistetaan kaikki vittumaiset työpaikat, missä on kohdeltu työntekijöitä huonosti. Potut pottuina ettei jää katkeruutta. - Kipupiste
leijonana kirjoitti:
Minä en tosiaan ainakaan uskalla julkistaa työpaikkani nimeä , siitähän se helvetti vasta alkaisi .
Uskallus syntyy siitä, että jos työttömyyshelvetti vain jatkuu jatkumistaan ja "varma loppu" alkaa näyttää päivä päivältä todennäköisemmältä, huomaat miten erilaiset pelot alkavat kaikota. Lopun lähellä oleva ihminen ei pelkää enää mitään, ja niinpä hän voi tehdä myös aivan mitä tahansa.
Sama yksinkertaisemmin: jos ja kun tulevaisuutta ei enää ole, niin ei ole mitään merkitystä silläkään, mitä tänään teet ja jätät tekemättä. Tällainen kehitys on uhrin lisäksi myös kiusaajille erittäin vaarallinen. - Kipupiste
HCD kirjoitti:
Tällaisia tuli mieleeni, kommentteja?Foorumillahan homma toimii hienosti myös toiseen suuntaan - eli jos sellainen ihme tapahtuisi että jossakin tarinassa olisikin oikeudenmukainen loppu, niin saahan itse kukin muutettua kirjoituksiaan.
Tarkoittaa siis, että esimerkiksi ketjun otsikkoa on mahdollista muuttaa (voisi poistaa yrityksen nimen) ja ennenkaikkea kirjoittaa ketjuun "onnellisen lopun" ja kertoa siitä, kuinka fiksusti asiat sitten lopulta järjestyivätkään.
Mutta käytännössähän tällaista mahdollisuutta ei tarvita. Olen esimerkiksi itse odottanut yli vuoden sitä oikeudenmukaista ratkaisua Elektrobiltä - ja aivan turhaan! Kipupiste kirjoitti:
Foorumillahan homma toimii hienosti myös toiseen suuntaan - eli jos sellainen ihme tapahtuisi että jossakin tarinassa olisikin oikeudenmukainen loppu, niin saahan itse kukin muutettua kirjoituksiaan.
Tarkoittaa siis, että esimerkiksi ketjun otsikkoa on mahdollista muuttaa (voisi poistaa yrityksen nimen) ja ennenkaikkea kirjoittaa ketjuun "onnellisen lopun" ja kertoa siitä, kuinka fiksusti asiat sitten lopulta järjestyivätkään.
Mutta käytännössähän tällaista mahdollisuutta ei tarvita. Olen esimerkiksi itse odottanut yli vuoden sitä oikeudenmukaista ratkaisua Elektrobiltä - ja aivan turhaan!Tylyä oli toiminta HP:llakin: "Minkäänlainen sopimus ei tapauksessani ole mahdollinen."
Eli se siitä neuvottelemisesta, yritin kyllä useaan otteeseen, mutta tyhjä oli tulos...- leijonana
HCD kirjoitti:
Tällaisia tuli mieleeni, kommentteja?Mahtavaa olisi jos joskus sellainen systeemi saataisiin . Tuo karenssittomuus esim. Nyt on suurin pelko että tapahtuipa mitä tahansa työnantajalla on valta päättää minun ja lasteni elämästä . Jos joutuisin 3 kk : n karenssille ei minulla olisi mitään elämisen mahdollisuuksia . Jos ei olisi pelkoa karenssista en olisi päivääkään enää työpaikassani . Vieläkään en jaksa tajuta että kun olen työni hoitanut 15 v. enkä ole koskaan kenellekään harmia tuottanut ( saanut joskus jopa kiitosta siitä että tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ) en nyt saa olla hetkeäkään rauhassa vaan aina on kuin musta pilvi pään päällä .
- leijonana
Kipupiste kirjoitti:
Uskallus syntyy siitä, että jos työttömyyshelvetti vain jatkuu jatkumistaan ja "varma loppu" alkaa näyttää päivä päivältä todennäköisemmältä, huomaat miten erilaiset pelot alkavat kaikota. Lopun lähellä oleva ihminen ei pelkää enää mitään, ja niinpä hän voi tehdä myös aivan mitä tahansa.
Sama yksinkertaisemmin: jos ja kun tulevaisuutta ei enää ole, niin ei ole mitään merkitystä silläkään, mitä tänään teet ja jätät tekemättä. Tällainen kehitys on uhrin lisäksi myös kiusaajille erittäin vaarallinen.Sitä juuri tänään ajattelin että miksei pomo ymmärrä pelätä että joku meistä joskus avaa sanaisen arkkunsa . Kukaan pidempään talossa olleista ei ole unohtanut mitään ja tuskin hekään jotka on jo savustettu ulos . Kaksi ihmistä pomo on saattanut siihen asemaan ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia työllistyä enää ainakaan täällä .
- Entinen silmätikku
leijonana kirjoitti:
Mahtavaa olisi jos joskus sellainen systeemi saataisiin . Tuo karenssittomuus esim. Nyt on suurin pelko että tapahtuipa mitä tahansa työnantajalla on valta päättää minun ja lasteni elämästä . Jos joutuisin 3 kk : n karenssille ei minulla olisi mitään elämisen mahdollisuuksia . Jos ei olisi pelkoa karenssista en olisi päivääkään enää työpaikassani . Vieläkään en jaksa tajuta että kun olen työni hoitanut 15 v. enkä ole koskaan kenellekään harmia tuottanut ( saanut joskus jopa kiitosta siitä että tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ) en nyt saa olla hetkeäkään rauhassa vaan aina on kuin musta pilvi pään päällä .
Kukahan mahtaa olla pohjois-savolaisen lihatalon uusin silmätikku? Ikävät muistot pulpahtavat yhä mieleen.
Ovatkohan digitaali-valkkaamis - yms.joutavat paskakilpailut, perättömät juorut ja muut nimittelyt käynnissä? - niin etttä kaikki
Entinen silmätikku kirjoitti:
Kukahan mahtaa olla pohjois-savolaisen lihatalon uusin silmätikku? Ikävät muistot pulpahtavat yhä mieleen.
Ovatkohan digitaali-valkkaamis - yms.joutavat paskakilpailut, perättömät juorut ja muut nimittelyt käynnissä?firmat tulisi listalle jossain vaiheessa.
Onko vieläkin niin naiiveja ihmisiä olemassa, että luulevat olevansa ainoita ihmisiä maailmassa työpaikka- vaikeuksineen? Eri töissä olleena voin sanoa, että on paljon ammattivalittajia niin asiakkaissa kuin työntekijöissäkin. Tee niin tai näin teet aina väärin päin.
Meilläkin oli hankala ilmapiiri. Mutta kun se omasta mielestään kiusattu ihminen lähti pois kiusaamasta minua, niin kaikki kiusaamisongelmat meni hänen mukanaan toiseen työyksikköön samassa firmassa. Nyt hän siellä toisessa yksikössä sitten riitelee ja levittelee kiusaamisjuttuja ympäriinsä.
ääh, en halua enää surffata tällä sivulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328