Panadolin annostelu?

Maksimi

Tietääkö joku mikä on Panadolin maksimiannos päivässä? Eli kuinka monta milligrammaa sitä voi ottaa niin että siitä on vielä jotain hyötyä, mutta ei ole haittaa?

Isoisälleni on määrätty 3x1000mg päivässä kipuun mutta aina tuo ei riitä, ja ajattelin että jos ostan hänelle apteekista 500mg panadol-pakkauksen niin voiko hän ottaa vielä niitä vai alkaako tuo 3000mg jo olla rajoilla?

Buranasta lääkäri sanoi minulle kerran että 3200mg on vielä turvallinen päiväannos mutta Panadolista en tiedä liikutaanko samoissa rajoissa.

53

37231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla

      panadol 500mg paketti ja ohjeistus on 1-2tablettia korkeintaan 3 kertaa päivässä aikuisille, eli 3000mg, pappasi syö nyt max annostusta. tämän ohjeen mukaan

      • Alkup.

        Katsoin tossa Ibumetin 400 ja joku muu halvempi ibuprofeenilääke pakkauksia (nämä lienevät vastaavia kuin Burana) ja niissä oli ohjeena 3x400 eli vain 1200mg päivässä, ja se ei ainakaan Buranan kohdalla pidä paikkaansa koska lääkärin mukaan sitä voi syödä huomattavasti enemmän.

        Uskoisin että noissa pakkauksissa on jotkut minimirajat mutta nyt kiinnostaa maksimiraja.


      • Anonyymi
        Alkup. kirjoitti:

        Katsoin tossa Ibumetin 400 ja joku muu halvempi ibuprofeenilääke pakkauksia (nämä lienevät vastaavia kuin Burana) ja niissä oli ohjeena 3x400 eli vain 1200mg päivässä, ja se ei ainakaan Buranan kohdalla pidä paikkaansa koska lääkärin mukaan sitä voi syödä huomattavasti enemmän.

        Uskoisin että noissa pakkauksissa on jotkut minimirajat mutta nyt kiinnostaa maksimiraja.

        Mikä se TOSSA on?
        Pitäisikö olla TOSSU?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se TOSSA on?
        Pitäisikö olla TOSSU?

        Tossa on murresana aivan kuin tavan -sanakin. Länsimurteissa tossa tarkoittaa sanaa tuossa, itämurteissa tavan tarkoittaa sanaa tavallinen. Molemmat siis vähän väkivalloin lyhennetty alkuperäisestä kirjakielen sanasta.


    • maitu

      Mihin vaivaan isoisäsi syö Panadolia? Se on aika "lapsellinen lääke" aikuiselle ihmiselle jatkuvaan käyttöön.Se on eri asia jos se on jonkun kipulääkkeen rinnalla. Kehottaisin hakeutumaan lääkäriin ja pyytämään parempaa, tehokkaampaa lääkettä, niitä kyllä on!

      • ACL

        Parasetamoli on hyvä ja turvallinen ensilinjan kipulääke. Sopii kaikenikäisille, mutta varsinkin vanhukselle hyvä valinta.

        Maksimiannostus on 3 g/vrk.

        Eri vaikuttavien aineiden (esim. parasetamoli ja ibuprofeeni) milligrammamääriä ei voi suoraan verrata keskenään.


      • Zoe

        Mulla on tuo Panadol 3000mg/pv kroonisiin selkäkipuihin ollut vuosia. Eikä todellakaan riitä. Kipuihin monta syytä, kipupoli ei voinut auttaa. Kokeilivat lähinnä relaksantteja ja hermovauriolääkkeitä (hermovaurioita ei edes löytynyt??)

        Osaatko kertoa ihan nimeltä ja vaikka vahvuudeltakin joitain lääkkeitä jota vois ottaa Panadolin kanssa/asemasta. Burana 400 ei auta.
        Olen vihdoin päättänyt pyytää omalääkäriltäni tuhdimpia lääkkeitä, mutta hän on NIIN lääkevastainen, että luultavasti ei antaisi jollen osaisi pyytää jotain lääkettä nimeltä. Hän hädin tuskin uusii nykyiset reseptini pitkinhampain.

        Joudun syömään kipulääkettä lopun ikääni ja nyt alkaa usko loppua, depressio vaivaa, siihen tosin on lääke myös, mutta eihän nekään mitään taikapillereitä ole. En halua (enkä uskalla) masentua tämän alemmas.

        Ap;lle kerron, että ison leikkauksen jälkeen sain muutaman viikon Panadolia 13-14 kpl/pv, mutta siis leikkauskipuihin, eikä sekään piisannut.
        Sairaalassa mulle kerrottiin, että vanhuksille voi määrätä tällaisiakin annoksia, syytä en tiedä miksi vain vanhuksille. Itse olen 50-v.

        Jos joku osaa neuvoa minuakin tässä olisin todella kiitollinen.


      • sama valmiste
        Zoe kirjoitti:

        Mulla on tuo Panadol 3000mg/pv kroonisiin selkäkipuihin ollut vuosia. Eikä todellakaan riitä. Kipuihin monta syytä, kipupoli ei voinut auttaa. Kokeilivat lähinnä relaksantteja ja hermovauriolääkkeitä (hermovaurioita ei edes löytynyt??)

        Osaatko kertoa ihan nimeltä ja vaikka vahvuudeltakin joitain lääkkeitä jota vois ottaa Panadolin kanssa/asemasta. Burana 400 ei auta.
        Olen vihdoin päättänyt pyytää omalääkäriltäni tuhdimpia lääkkeitä, mutta hän on NIIN lääkevastainen, että luultavasti ei antaisi jollen osaisi pyytää jotain lääkettä nimeltä. Hän hädin tuskin uusii nykyiset reseptini pitkinhampain.

        Joudun syömään kipulääkettä lopun ikääni ja nyt alkaa usko loppua, depressio vaivaa, siihen tosin on lääke myös, mutta eihän nekään mitään taikapillereitä ole. En halua (enkä uskalla) masentua tämän alemmas.

        Ap;lle kerron, että ison leikkauksen jälkeen sain muutaman viikon Panadolia 13-14 kpl/pv, mutta siis leikkauskipuihin, eikä sekään piisannut.
        Sairaalassa mulle kerrottiin, että vanhuksille voi määrätä tällaisiakin annoksia, syytä en tiedä miksi vain vanhuksille. Itse olen 50-v.

        Jos joku osaa neuvoa minuakin tässä olisin todella kiitollinen.

        kuin panacod? Minulla näitä kolmiolääkkeitä menee 6-7 kpl/vrk. selkäkipu pysyy siedettävällä tasolla. käytössäni myös TENS sähköhoitolaite, josta olen saanut jonkin verran apua.


      • Maksatoksinen
        Zoe kirjoitti:

        Mulla on tuo Panadol 3000mg/pv kroonisiin selkäkipuihin ollut vuosia. Eikä todellakaan riitä. Kipuihin monta syytä, kipupoli ei voinut auttaa. Kokeilivat lähinnä relaksantteja ja hermovauriolääkkeitä (hermovaurioita ei edes löytynyt??)

        Osaatko kertoa ihan nimeltä ja vaikka vahvuudeltakin joitain lääkkeitä jota vois ottaa Panadolin kanssa/asemasta. Burana 400 ei auta.
        Olen vihdoin päättänyt pyytää omalääkäriltäni tuhdimpia lääkkeitä, mutta hän on NIIN lääkevastainen, että luultavasti ei antaisi jollen osaisi pyytää jotain lääkettä nimeltä. Hän hädin tuskin uusii nykyiset reseptini pitkinhampain.

        Joudun syömään kipulääkettä lopun ikääni ja nyt alkaa usko loppua, depressio vaivaa, siihen tosin on lääke myös, mutta eihän nekään mitään taikapillereitä ole. En halua (enkä uskalla) masentua tämän alemmas.

        Ap;lle kerron, että ison leikkauksen jälkeen sain muutaman viikon Panadolia 13-14 kpl/pv, mutta siis leikkauskipuihin, eikä sekään piisannut.
        Sairaalassa mulle kerrottiin, että vanhuksille voi määrätä tällaisiakin annoksia, syytä en tiedä miksi vain vanhuksille. Itse olen 50-v.

        Jos joku osaa neuvoa minuakin tässä olisin todella kiitollinen.

        Sitä ei kannata kovin ylenmäärin syödä.


      • Maksatoksinen
        sama valmiste kirjoitti:

        kuin panacod? Minulla näitä kolmiolääkkeitä menee 6-7 kpl/vrk. selkäkipu pysyy siedettävällä tasolla. käytössäni myös TENS sähköhoitolaite, josta olen saanut jonkin verran apua.

        Eipä ole sama lääke, panadol = 500mg parasetamol, ja panacod = 500mg parasetamol 30mg kodeiinia. Kodeiini on opiaattijohdannainen.


      • Zoe
        sama valmiste kirjoitti:

        kuin panacod? Minulla näitä kolmiolääkkeitä menee 6-7 kpl/vrk. selkäkipu pysyy siedettävällä tasolla. käytössäni myös TENS sähköhoitolaite, josta olen saanut jonkin verran apua.

        On se kumma kun ei omaan lääkettään tiedä, tarkoitin siis nimenomaan PANACOD 500/30.
        On näköjään möttikin lahonnut jo...
        Mulla oli tuo TENS myös lainassa kipupolilta, mutta ei juurikaan apua.


      • tensistä
        Zoe kirjoitti:

        On se kumma kun ei omaan lääkettään tiedä, tarkoitin siis nimenomaan PANACOD 500/30.
        On näköjään möttikin lahonnut jo...
        Mulla oli tuo TENS myös lainassa kipupolilta, mutta ei juurikaan apua.

        ole pitempiaikaista apua ollut, muuta kun sen ajan kun on käynnissä. sotkee jotenki mukavasti kipua. panacodia vatsani kestää parhaiten, vaikka tuntuu sitä kovettavan. reseptivapaista lääkkeistä burana-caps, nestekapseli, on ollut välillä avuksi. perinteinen burana ei mulle sovi, vaikka sama ainehan se varmaan on. olisko sitten jotain imeytymisjuttuja...


      • se vaikuta
        Maksatoksinen kirjoitti:

        Sitä ei kannata kovin ylenmäärin syödä.

        kipuun jos sitä ei suun kautta nauti.


      • Alkup.

        Lonkkakipuihin. Aiemmin hänellä oli lääkkeenä Tramal, sitten muistaakseni Burana 600 (!) ja nyt tuo Panadol 1g. Hän valitteli kipujaan jo Tramalin aikoihin ja sen pitäisi käsittääkseni olla jo aika vahva lääke.

        Tuntuu että joko lääkäri ei tajua kipujen määrää, tai sitten isoisäni vaan ei osaa valittaa tarpeeksi lääkärille. Panacodia ehdotin hänelle koska itselläni se oli ainoa lääke mikä auttoi kuukautiskipuihini ja hyvin auttoikin mutta sitä kuulemma hän ei voi syödä sydämen vajaatoiminnan takia.

        Mutta ok, tuo 3x1g taitaa olla sitten maksimi Panadolissa.

        Voiko esim. Buranaa ja Panadolia syödä sitten rinnakkain? Eli voisikohan hän ottaa tuon Panadol -annoksen ja lisäksi vaikkapa 800mg Buranaa?

        Tai toki jos tiedätte jotain "hyviä" reseptisärkylääkkeitä mitkä sopisi vanhuksille ja/tai lonkkakipuun niin nimiä saa ehdottaa, voisin tehdä isoisän lääkärille kirjeen jotta hän voisi miettiä sopisiko joku toinen lääke paremmin.


      • Panacod
        ACL kirjoitti:

        Parasetamoli on hyvä ja turvallinen ensilinjan kipulääke. Sopii kaikenikäisille, mutta varsinkin vanhukselle hyvä valinta.

        Maksimiannostus on 3 g/vrk.

        Eri vaikuttavien aineiden (esim. parasetamoli ja ibuprofeeni) milligrammamääriä ei voi suoraan verrata keskenään.

        Itsekin olen syönyt Panacodia yli 10v. Ei minuakaan kipupoli pystynyt auttamaan. Sain jokin aikaa sitten lääkäriltäni lisänä Lyrica 150mg kolmesti pv:ssä. Kai auttaa!?. Pidin välillä 3:n viikon tauon ja aloitin uudestaan. Silloin tunsin ettei nilkkani ,johon kipu säteilee ole niin "tulessa". Olen syönyt Panacodia n.50000kpl:tta. Muut vielä päälle. Hengissä! Pakko syödä kestääkseen hengissä! Terveet! Älkää sanoko :"lääkkeet ovat vaarallisia". Tiedän, mutta en ajattele.


      • Panacod
        Alkup. kirjoitti:

        Lonkkakipuihin. Aiemmin hänellä oli lääkkeenä Tramal, sitten muistaakseni Burana 600 (!) ja nyt tuo Panadol 1g. Hän valitteli kipujaan jo Tramalin aikoihin ja sen pitäisi käsittääkseni olla jo aika vahva lääke.

        Tuntuu että joko lääkäri ei tajua kipujen määrää, tai sitten isoisäni vaan ei osaa valittaa tarpeeksi lääkärille. Panacodia ehdotin hänelle koska itselläni se oli ainoa lääke mikä auttoi kuukautiskipuihini ja hyvin auttoikin mutta sitä kuulemma hän ei voi syödä sydämen vajaatoiminnan takia.

        Mutta ok, tuo 3x1g taitaa olla sitten maksimi Panadolissa.

        Voiko esim. Buranaa ja Panadolia syödä sitten rinnakkain? Eli voisikohan hän ottaa tuon Panadol -annoksen ja lisäksi vaikkapa 800mg Buranaa?

        Tai toki jos tiedätte jotain "hyviä" reseptisärkylääkkeitä mitkä sopisi vanhuksille ja/tai lonkkakipuun niin nimiä saa ehdottaa, voisin tehdä isoisän lääkärille kirjeen jotta hän voisi miettiä sopisiko joku toinen lääke paremmin.

        Lue viestini Zoelle. Uskon että Panacod käy hänelle. Itsekin syön, tai joudun syömääm, särkyyn. Ikääkin on sen verran, että voi sanoa ikäihmiseksi. Jaksamista!


      • Zoe
        Panacod kirjoitti:

        Itsekin olen syönyt Panacodia yli 10v. Ei minuakaan kipupoli pystynyt auttamaan. Sain jokin aikaa sitten lääkäriltäni lisänä Lyrica 150mg kolmesti pv:ssä. Kai auttaa!?. Pidin välillä 3:n viikon tauon ja aloitin uudestaan. Silloin tunsin ettei nilkkani ,johon kipu säteilee ole niin "tulessa". Olen syönyt Panacodia n.50000kpl:tta. Muut vielä päälle. Hengissä! Pakko syödä kestääkseen hengissä! Terveet! Älkää sanoko :"lääkkeet ovat vaarallisia". Tiedän, mutta en ajattele.

        ..kipupolilta sain Lyricaa myös, annosta en enää muista. Se aloitettiin pikkuhiljaa ja turhana myös lopeteltiin vähentämällä annosta.
        Sulla se toki voi auttaa joten älä nyt luovuta vielä.

        Ja juu, onhan ne lääkkeet vaarallisia, mutta kroonikkona on valmis kokeilemaan mitä vaan (laillista) ja onhan noita kokeiltu.
        Mielenterveys tässä kohta menee lopullisesti.
        Ja tulee näköjään kirjoteltuakin mitä sattuu valvotun yön jälkeen.
        Tää on niin tätä...

        Kiitti vastauksestasi ja toivottavasti se Lyrica auttaa :)


      • Zoe
        tensistä kirjoitti:

        ole pitempiaikaista apua ollut, muuta kun sen ajan kun on käynnissä. sotkee jotenki mukavasti kipua. panacodia vatsani kestää parhaiten, vaikka tuntuu sitä kovettavan. reseptivapaista lääkkeistä burana-caps, nestekapseli, on ollut välillä avuksi. perinteinen burana ei mulle sovi, vaikka sama ainehan se varmaan on. olisko sitten jotain imeytymisjuttuja...

        Se TENS-laite tuntui vaan lisäävän kipuja tai jos käytti pienellä teholla..ei tuntunut missään.

        Burana-capsia minäkin tässä olen ottanut lisänä, se auttaa hieman leikkauksessa tehtyyn lonkkamurtumaan. Alkuperäiseen selkäkipuun se ei tunnu vaikuttavan.

        Mä luulin, että kipupoli (se viimeinen oljenkorsi) ratkaisisi edes jonkun ongelmani, mutta sielläkin nostettiin kädet pystyyn..
        On tää jotenkin niin toivotonta.
        Kiitos ja voimia sullekin :)


      • Panacod
        Zoe kirjoitti:

        ..kipupolilta sain Lyricaa myös, annosta en enää muista. Se aloitettiin pikkuhiljaa ja turhana myös lopeteltiin vähentämällä annosta.
        Sulla se toki voi auttaa joten älä nyt luovuta vielä.

        Ja juu, onhan ne lääkkeet vaarallisia, mutta kroonikkona on valmis kokeilemaan mitä vaan (laillista) ja onhan noita kokeiltu.
        Mielenterveys tässä kohta menee lopullisesti.
        Ja tulee näköjään kirjoteltuakin mitä sattuu valvotun yön jälkeen.
        Tää on niin tätä...

        Kiitti vastauksestasi ja toivottavasti se Lyrica auttaa :)

        Kiitos kannustuksesta, mukana olosta. Tiedät, kuten minäkin-vilpitön tuki auttaa! Voimia myös Sinulle. Tottahan toki minuakin hirvittää lääkemäärä. Kiitos ettet varoitellut. Kyllä minä tiedän... Voimia!


      • kokemusta on
        Zoe kirjoitti:

        Se TENS-laite tuntui vaan lisäävän kipuja tai jos käytti pienellä teholla..ei tuntunut missään.

        Burana-capsia minäkin tässä olen ottanut lisänä, se auttaa hieman leikkauksessa tehtyyn lonkkamurtumaan. Alkuperäiseen selkäkipuun se ei tunnu vaikuttavan.

        Mä luulin, että kipupoli (se viimeinen oljenkorsi) ratkaisisi edes jonkun ongelmani, mutta sielläkin nostettiin kädet pystyyn..
        On tää jotenkin niin toivotonta.
        Kiitos ja voimia sullekin :)

        Saitko kyllin tarkat ohjeet TENS:in käyttöön? Hermovauriokipuun kannattaa käyttää matalaa frekvenssiä ja ns. burst-ohjelmaa, jos masiinassa on eri ohjelmia. Se matala taajuus antaa hiukan kivunlevitystä hoidon jälkeenkin. Ja taukoja; esim 15-20 min. hoitoa, sitten vaikka tauon aikana jumppaa, kylmäpakkauksia ja asennon vaihtoja, ja taas tenssi päälle.
        Yöt saa muuten aika moni nukuttua Triptylin avulla, kannattaa kokeilla mutta aloittaa tosi pienellä annoksella. Itselläni se auttaa, nostettu 10 mg:sta parissa vuodessa 100 mg:aan. Päivät menee TENS:in ja Panacodin avulla. Masentumistahan krooninen kipu aiheuttaa lähes aina, joten tsemppiä vaan!
        Jos haluat kirjoitella keski-ikäisen kipukroonikkonaisen kanssa, voit ottaa yhteyttä: [email protected]


      • Alkup.
        Panacod kirjoitti:

        Lue viestini Zoelle. Uskon että Panacod käy hänelle. Itsekin syön, tai joudun syömääm, särkyyn. Ikääkin on sen verran, että voi sanoa ikäihmiseksi. Jaksamista!

        Eli kuten tuossa jo kirjoitinkin niin Panacod ei kuulemma käy sydämen vajaatoiminnan takia.


      • Sitähän
        Zoe kirjoitti:

        ..kipupolilta sain Lyricaa myös, annosta en enää muista. Se aloitettiin pikkuhiljaa ja turhana myös lopeteltiin vähentämällä annosta.
        Sulla se toki voi auttaa joten älä nyt luovuta vielä.

        Ja juu, onhan ne lääkkeet vaarallisia, mutta kroonikkona on valmis kokeilemaan mitä vaan (laillista) ja onhan noita kokeiltu.
        Mielenterveys tässä kohta menee lopullisesti.
        Ja tulee näköjään kirjoteltuakin mitä sattuu valvotun yön jälkeen.
        Tää on niin tätä...

        Kiitti vastauksestasi ja toivottavasti se Lyrica auttaa :)

        minäkin sieltä sain.
        Eipä se muu kipujen SYIDEN tutkimus taida ollakkaan niin kiinnostavaa, kuin näiden pillereiden kauppa?

        Olisikohan tässä Lyricassa sitten ne parhaat provicat?


      • Zoe
        Sitähän kirjoitti:

        minäkin sieltä sain.
        Eipä se muu kipujen SYIDEN tutkimus taida ollakkaan niin kiinnostavaa, kuin näiden pillereiden kauppa?

        Olisikohan tässä Lyricassa sitten ne parhaat provicat?

        ..ovat kyllä selvitty jo aiemmin mulla, ne oli siis tiedossa. Tosin löytyi myös yksi uusi syy josta en ollut kuullutkaan eli dystonia.

        Tuo Lyrican määrääminen kyllä otti aikalailla pattiin. Niinkun aiemmin tässä kerroin, hermovaurioita ei edes löydetty, mutta nuori lääkäri oli vissiin vielä niin tiukasti lääketehtaiden narussa, että määräsi kuitenkin sitä. Ja oli kallis lääke mun lompsalleni.

        Seuraavalla kerralla oli eri lääkäri, kokenut, mun toivomuksesta, mutta hänkään ei pystynyt (halunnut) kertoa MIKSI tuota lääkettä mulla määrättiin.


      • Zoe
        kokemusta on kirjoitti:

        Saitko kyllin tarkat ohjeet TENS:in käyttöön? Hermovauriokipuun kannattaa käyttää matalaa frekvenssiä ja ns. burst-ohjelmaa, jos masiinassa on eri ohjelmia. Se matala taajuus antaa hiukan kivunlevitystä hoidon jälkeenkin. Ja taukoja; esim 15-20 min. hoitoa, sitten vaikka tauon aikana jumppaa, kylmäpakkauksia ja asennon vaihtoja, ja taas tenssi päälle.
        Yöt saa muuten aika moni nukuttua Triptylin avulla, kannattaa kokeilla mutta aloittaa tosi pienellä annoksella. Itselläni se auttaa, nostettu 10 mg:sta parissa vuodessa 100 mg:aan. Päivät menee TENS:in ja Panacodin avulla. Masentumistahan krooninen kipu aiheuttaa lähes aina, joten tsemppiä vaan!
        Jos haluat kirjoitella keski-ikäisen kipukroonikkonaisen kanssa, voit ottaa yhteyttä: [email protected]

        Sain kyllä hyvät ohjeet TENS;s käyttöön, oli kuulemma joku vanha karvalakkimalli. Niitä hermovaurioitahan siis ei löytynyt. Lisäksi selkäni on jo niin kosketusarkakin, ettei se oikein mukavalta tuntunut. (Vaikka vuosia haaveilin tällaisesta hoidosta.)
        Kylmä ja lämpöpakkaukset ovat jokapäiväisessä käytössä.

        Masennukseen ja unettomuuteen mulla on lääkkeet, mutta sitä nukahtamislääkettä en haluaisi joka ilta ottaa, mikä on vähän typerää, koska nukkuessa on melkein ainoa aika kun en ole kipeä. Tosin kyllä heräilen kipuihin melkein joka yö, mutta silti.

        Unettomuus on myös kroonistunut, joten yleensä otan sen napin kiltisti, en jaksa valvoa ja olla kipeä ympäri vuorokauden. Vaikka niiden riippuvuudesta varoitellaan, olen myös riippuvainen unesta ja sillä siisti.

        Laitoin osoitteesi ylös, katsellaan...
        Voimia myös sulle!


      • kandipaatti
        Zoe kirjoitti:

        Mulla on tuo Panadol 3000mg/pv kroonisiin selkäkipuihin ollut vuosia. Eikä todellakaan riitä. Kipuihin monta syytä, kipupoli ei voinut auttaa. Kokeilivat lähinnä relaksantteja ja hermovauriolääkkeitä (hermovaurioita ei edes löytynyt??)

        Osaatko kertoa ihan nimeltä ja vaikka vahvuudeltakin joitain lääkkeitä jota vois ottaa Panadolin kanssa/asemasta. Burana 400 ei auta.
        Olen vihdoin päättänyt pyytää omalääkäriltäni tuhdimpia lääkkeitä, mutta hän on NIIN lääkevastainen, että luultavasti ei antaisi jollen osaisi pyytää jotain lääkettä nimeltä. Hän hädin tuskin uusii nykyiset reseptini pitkinhampain.

        Joudun syömään kipulääkettä lopun ikääni ja nyt alkaa usko loppua, depressio vaivaa, siihen tosin on lääke myös, mutta eihän nekään mitään taikapillereitä ole. En halua (enkä uskalla) masentua tämän alemmas.

        Ap;lle kerron, että ison leikkauksen jälkeen sain muutaman viikon Panadolia 13-14 kpl/pv, mutta siis leikkauskipuihin, eikä sekään piisannut.
        Sairaalassa mulle kerrottiin, että vanhuksille voi määrätä tällaisiakin annoksia, syytä en tiedä miksi vain vanhuksille. Itse olen 50-v.

        Jos joku osaa neuvoa minuakin tässä olisin todella kiitollinen.

        Kaikessa kroonisessa kivussa on mukana keskushermoston kipuaistimuksia välittävien ratojen vääränlaiseksi ehdollistunut toiminta. Siksi kroonisen kivun hoiton "kuuluvat" tämän järjestelmän toimintaa muokkaavat lääkkeet eli ne "hermovauriolääkkeet".


      • kandipaatti
        Panacod kirjoitti:

        Lue viestini Zoelle. Uskon että Panacod käy hänelle. Itsekin syön, tai joudun syömääm, särkyyn. Ikääkin on sen verran, että voi sanoa ikäihmiseksi. Jaksamista!

        Ai uskot vai? Jännää, että lääketiede ei ihan toimikaan sinun uskomustesi perusteella vaan tarvitaan ihan lääkäri arvioimaan, kenelle lääke sopii ja kenelle ei.

        Onko kiva, jos suosittelet täällä huuhaata, joku uskoo, ja käy hullusti? Sittenkö on hyvä mieli mutu-tuntumalla veistelevällä maallikolla?


      • Miten aikaa lukea
        kandipaatti kirjoitti:

        Ai uskot vai? Jännää, että lääketiede ei ihan toimikaan sinun uskomustesi perusteella vaan tarvitaan ihan lääkäri arvioimaan, kenelle lääke sopii ja kenelle ei.

        Onko kiva, jos suosittelet täällä huuhaata, joku uskoo, ja käy hullusti? Sittenkö on hyvä mieli mutu-tuntumalla veistelevällä maallikolla?

        On sulla kova into kaivella näitä ikivanhoja viestejä ja haukkua kirjoittajia. Onneksi eivät varmaankaan enää lue palstaa.


      • Anonyymi
        sama valmiste kirjoitti:

        kuin panacod? Minulla näitä kolmiolääkkeitä menee 6-7 kpl/vrk. selkäkipu pysyy siedettävällä tasolla. käytössäni myös TENS sähköhoitolaite, josta olen saanut jonkin verran apua.

        Panacod on kolmiolääke ja silloin ei voi ajaa esim autoa. Se on huumeeksi luokiteltava ratissa. Useat eivät tiedä tätä.
        Panadol taas sopii kuumeeseen ja särkyyn lääkrärin ohjeiden mukaan ja voit ajaa autoa tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Sitähän kirjoitti:

        minäkin sieltä sain.
        Eipä se muu kipujen SYIDEN tutkimus taida ollakkaan niin kiinnostavaa, kuin näiden pillereiden kauppa?

        Olisikohan tässä Lyricassa sitten ne parhaat provicat?

        Mulle määrättiin lyricaa kovien kipujen takia mulle ne eivät sopineet. Kun ajoin autolla näin että nokkapellin yli käveli Mies. Lopetin lyrican käytön.


    • Ans. sairaanhoitaja

      Panadolin käytössä maksimi määrä vuorokaudessa on 4g.

      • hyvät

        hyssykät, vie se isoisäsi lääkärille ja mene itse mukaan.
        Oletko vähän ... kun täällä kyselet neuvoja toisen läkeannoksiin

        en ole vielä moista kuullut lääkärin puheille ja heti


    • 10v lääkkeitä syönyt

      Parasetamolin suositeltu maksimi 3g/vrk ja ehdoton maksimi 4g/vrk. Jatkuvat korkeat annokset vaurioittavat maksaa pysyvästi. Missään nimessä ei pidä myöskään sekoittaa tulehduskipulääkettä ja parasetamolia = vatsaverenvuodon riski on moninkymmenkertainen !

      Kenellekkään en antaisi omia repeptilääkkeitäni koska jokaisella voi olla joku piilevä vasta-aihe juuri sille lääkkeelle esim astmaatikko ei voi ottaa kaikkia lääkkeitä jne. en olisi valmis ottamaan riskiä että jotain vakavaa tapahtuu.

      Jos määrätyt lääkkeet ei määrätyillä annoksilla toimi niin on ehdottomasti käännyttävä lääkärin puoleen ja pyydettävä lääkityksen tarkistusta. Kenenkään ei pitäisi itse omin päin nostaa annostusta juuri edellä mainituista syistä.

      • Alkup.

        Ok, tuo selvitti asian. Pitää siis taas kerran sanoa isoisälle että pyytää voimakkaampia lääkkeitä lääkäriltä.

        Itse kyllä vähän epäilen lääkärin pätevyyttä, että tajuaakohan hän minkälaisista kivuista kyse mutta vaikeahan se on asiaan puuttua kun ei itse ole lääkäri eikä myöskään pääse paikalle lääkärin kanssa juttelemaan.


      • Minä vaan

        Kirjoitit, ettei pitäisi sekottaa tulehduskipulääkettä ja parasetamolia?! Että on muka vatsaverenvuodon riski monikymmenkertainen??? Mihinköhän tietosi perustuu? Enpä ole koskaan kuullut, eikä tuo ole kylläkään totta.

        Sekoititkohan hieman asioita? Tiedätkö että mm.Ardinex sisältää parasetamolia ja kodeiinia.
        NSAID- eli tulehduskipulääkkeet vaikuttaa pääasiassa KUDOKSESSA, poistavat tulehdusoireita prostaglandiinisynteesiä estämällä. Kun taas parasetamoli:lla ei ole tulehdusta poistavaa vaikutusta ja se estää prostaglandiinisynteesiä AIVOISSA. Jolloin nämä molemmat lääkkeet vaikuttavat "eri kautta", jolloin yhteiskäytölle ei ole estettä!

        Mahdoitkohan tarkoittaa, että SSRI- ja tulehduskipulääkkeiden samanaikainen käyttö lisää GI-kanavan verenvuotoriskiä? Joka taas on totta.


      • itse olet höpö
        Minä vaan kirjoitti:

        Kirjoitit, ettei pitäisi sekottaa tulehduskipulääkettä ja parasetamolia?! Että on muka vatsaverenvuodon riski monikymmenkertainen??? Mihinköhän tietosi perustuu? Enpä ole koskaan kuullut, eikä tuo ole kylläkään totta.

        Sekoititkohan hieman asioita? Tiedätkö että mm.Ardinex sisältää parasetamolia ja kodeiinia.
        NSAID- eli tulehduskipulääkkeet vaikuttaa pääasiassa KUDOKSESSA, poistavat tulehdusoireita prostaglandiinisynteesiä estämällä. Kun taas parasetamoli:lla ei ole tulehdusta poistavaa vaikutusta ja se estää prostaglandiinisynteesiä AIVOISSA. Jolloin nämä molemmat lääkkeet vaikuttavat "eri kautta", jolloin yhteiskäytölle ei ole estettä!

        Mahdoitkohan tarkoittaa, että SSRI- ja tulehduskipulääkkeiden samanaikainen käyttö lisää GI-kanavan verenvuotoriskiä? Joka taas on totta.

        Hei

        ensinnäkin Ardinex sisältää lääkelaitoksen lääketietoihin perustuen: Codeini phosphas hemihydricus,Ibuprofenum. Eli ei parasetamolia minun käsittääkseni ;) Toisekseen en ole väittänyt parasetamolia tulehduskipulääkkeeksi missään vaiheessa!

        Kolmanneksi perustan tietoni tulehduskipulääkkeiden ja parasetamolin yhteiskäytön aiheuttaman verenvuotoriskin kahden fysiatrin, yhden sisätautilääkärin, yhden ortopedin, yhden neurokirurgin ja yhden anestesialääkärin minulle henkilökohtaisesti kertomaan.

        Olen henkilökohtaisesti käyttänyt kuukauden yhtäaikaa nautittuna 1g panadolia ja 600 mg ibuprofeiinia 3 krt/vrk ilman että näitä minulle määrättiin. Tämä kokeilu päättyi siihen että vatsastani puhkesi verisuoni, eli oksensin rajusti verta. Yliopistollisessa sairaalassa tehtiin päivystyksenä vatsatähystys jossa todettiin vatsan limakalvojen olevan loistokunnossa. Yksi verisuoni oli kuitenkin puhjennut vuotamaan rajusti ( ei siis ole sama asia kuin vatsahaava!) tämä vuoto saatiin tyrehdytettyä laittamalla vuotokohdan ympärille kolme adrenaliini piikkiä.

        Minua edellä mainittuihin tutkineiden/hoitaneiden lääkäreiden minulle kertomaan perustan siis tietoni.

        Tosi asia on se että vuosittain kuolee kipupotilaita satoja väärien tai vatsanlimakalvoja runsaasti ärsyttävien lääkeyhdistelmien aiheuttamiin vatsahaavoihin tai vatsaverenvuotoihin. Näiltä ongelmilta voi välttyä hyvällä vatsansuojalääkityksellä(joka on siis nyt itsellänikin kokoajan käytössä)tai vatsaystävällisillä särkylääkkeillä esim parasetamolilla. Itse en voi käyttää enää edes niitä paljon kehuttuja ja parjattuja uuden polven tulehdukipulääkkeitä jotka ovat niiiin turvallisia ;)

        Sinun ei tarvitse tähän uskoa, mutta olen onnellinen että minut ehdittiin pelastaa nopean hoidon ansiosta ja toivon myös muiden kipuilijoiden muistavan että kannattaa ajoissa huolehtia vatsan kunnosta :)


      • Nappia..
        itse olet höpö kirjoitti:

        Hei

        ensinnäkin Ardinex sisältää lääkelaitoksen lääketietoihin perustuen: Codeini phosphas hemihydricus,Ibuprofenum. Eli ei parasetamolia minun käsittääkseni ;) Toisekseen en ole väittänyt parasetamolia tulehduskipulääkkeeksi missään vaiheessa!

        Kolmanneksi perustan tietoni tulehduskipulääkkeiden ja parasetamolin yhteiskäytön aiheuttaman verenvuotoriskin kahden fysiatrin, yhden sisätautilääkärin, yhden ortopedin, yhden neurokirurgin ja yhden anestesialääkärin minulle henkilökohtaisesti kertomaan.

        Olen henkilökohtaisesti käyttänyt kuukauden yhtäaikaa nautittuna 1g panadolia ja 600 mg ibuprofeiinia 3 krt/vrk ilman että näitä minulle määrättiin. Tämä kokeilu päättyi siihen että vatsastani puhkesi verisuoni, eli oksensin rajusti verta. Yliopistollisessa sairaalassa tehtiin päivystyksenä vatsatähystys jossa todettiin vatsan limakalvojen olevan loistokunnossa. Yksi verisuoni oli kuitenkin puhjennut vuotamaan rajusti ( ei siis ole sama asia kuin vatsahaava!) tämä vuoto saatiin tyrehdytettyä laittamalla vuotokohdan ympärille kolme adrenaliini piikkiä.

        Minua edellä mainittuihin tutkineiden/hoitaneiden lääkäreiden minulle kertomaan perustan siis tietoni.

        Tosi asia on se että vuosittain kuolee kipupotilaita satoja väärien tai vatsanlimakalvoja runsaasti ärsyttävien lääkeyhdistelmien aiheuttamiin vatsahaavoihin tai vatsaverenvuotoihin. Näiltä ongelmilta voi välttyä hyvällä vatsansuojalääkityksellä(joka on siis nyt itsellänikin kokoajan käytössä)tai vatsaystävällisillä särkylääkkeillä esim parasetamolilla. Itse en voi käyttää enää edes niitä paljon kehuttuja ja parjattuja uuden polven tulehdukipulääkkeitä jotka ovat niiiin turvallisia ;)

        Sinun ei tarvitse tähän uskoa, mutta olen onnellinen että minut ehdittiin pelastaa nopean hoidon ansiosta ja toivon myös muiden kipuilijoiden muistavan että kannattaa ajoissa huolehtia vatsan kunnosta :)

        Mä oon syöny jo vuosia pandaol 1G burana 600 tai 800mg vaihtelevasti. Siis välillä sen 3x vrk pahimpiin kipuihin ja parempina aikoina sitten tarpeen mukaan. Somacia syön myös. Lisäksi lääkkeenä cymbalta. Panacodit jouduin lopettamaan aikoja sitten koska niistä ei ole tuon Cymbaltan kanssa mitään apua.
        Viimeksi siis lääkäri laski tuon buranan 600milliin. Lievempiin kipuihin otan mieluummin panadolin ja katson vaikuttaako se,buranan syönti nyt jäänyt vähemmälle.
        Kyllähän sitä välillä miettii missä kunnossa vatsa tai muut sisäelimet ovat ja juu,kivun kanssa "oppii elämään" mutta välillä sitä ei vaan kestä joten täysin ilman lääkkeitäkään en voi olla.


      • Haitat ja hyödyt
        Nappia.. kirjoitti:

        Mä oon syöny jo vuosia pandaol 1G burana 600 tai 800mg vaihtelevasti. Siis välillä sen 3x vrk pahimpiin kipuihin ja parempina aikoina sitten tarpeen mukaan. Somacia syön myös. Lisäksi lääkkeenä cymbalta. Panacodit jouduin lopettamaan aikoja sitten koska niistä ei ole tuon Cymbaltan kanssa mitään apua.
        Viimeksi siis lääkäri laski tuon buranan 600milliin. Lievempiin kipuihin otan mieluummin panadolin ja katson vaikuttaako se,buranan syönti nyt jäänyt vähemmälle.
        Kyllähän sitä välillä miettii missä kunnossa vatsa tai muut sisäelimet ovat ja juu,kivun kanssa "oppii elämään" mutta välillä sitä ei vaan kestä joten täysin ilman lääkkeitäkään en voi olla.

        Burana rassaa vatsaa mutta Panadol ei. Kunhan parasetamolin annostelussa pysytään alle maksimiannoksen, maksakin kestää rääkin.


      • kandipaatti

        Ei tulehduskipulääke parasetamoli mitenkään aiheuta sen kummempaa suolistoverenvuodon riskiä kuin tulehduskipulääke yksinään.

        Taas näköjään näitä suoli24:n itseoppineita puoskareita liikkeellä...


      • kandipaatti
        itse olet höpö kirjoitti:

        Hei

        ensinnäkin Ardinex sisältää lääkelaitoksen lääketietoihin perustuen: Codeini phosphas hemihydricus,Ibuprofenum. Eli ei parasetamolia minun käsittääkseni ;) Toisekseen en ole väittänyt parasetamolia tulehduskipulääkkeeksi missään vaiheessa!

        Kolmanneksi perustan tietoni tulehduskipulääkkeiden ja parasetamolin yhteiskäytön aiheuttaman verenvuotoriskin kahden fysiatrin, yhden sisätautilääkärin, yhden ortopedin, yhden neurokirurgin ja yhden anestesialääkärin minulle henkilökohtaisesti kertomaan.

        Olen henkilökohtaisesti käyttänyt kuukauden yhtäaikaa nautittuna 1g panadolia ja 600 mg ibuprofeiinia 3 krt/vrk ilman että näitä minulle määrättiin. Tämä kokeilu päättyi siihen että vatsastani puhkesi verisuoni, eli oksensin rajusti verta. Yliopistollisessa sairaalassa tehtiin päivystyksenä vatsatähystys jossa todettiin vatsan limakalvojen olevan loistokunnossa. Yksi verisuoni oli kuitenkin puhjennut vuotamaan rajusti ( ei siis ole sama asia kuin vatsahaava!) tämä vuoto saatiin tyrehdytettyä laittamalla vuotokohdan ympärille kolme adrenaliini piikkiä.

        Minua edellä mainittuihin tutkineiden/hoitaneiden lääkäreiden minulle kertomaan perustan siis tietoni.

        Tosi asia on se että vuosittain kuolee kipupotilaita satoja väärien tai vatsanlimakalvoja runsaasti ärsyttävien lääkeyhdistelmien aiheuttamiin vatsahaavoihin tai vatsaverenvuotoihin. Näiltä ongelmilta voi välttyä hyvällä vatsansuojalääkityksellä(joka on siis nyt itsellänikin kokoajan käytössä)tai vatsaystävällisillä särkylääkkeillä esim parasetamolilla. Itse en voi käyttää enää edes niitä paljon kehuttuja ja parjattuja uuden polven tulehdukipulääkkeitä jotka ovat niiiin turvallisia ;)

        Sinun ei tarvitse tähän uskoa, mutta olen onnellinen että minut ehdittiin pelastaa nopean hoidon ansiosta ja toivon myös muiden kipuilijoiden muistavan että kannattaa ajoissa huolehtia vatsan kunnosta :)

        Eiköhän se ollut kumminkin ihan se Burana joka riitti aiheuttamaan tuon.


      • kandipaatti
        Nappia.. kirjoitti:

        Mä oon syöny jo vuosia pandaol 1G burana 600 tai 800mg vaihtelevasti. Siis välillä sen 3x vrk pahimpiin kipuihin ja parempina aikoina sitten tarpeen mukaan. Somacia syön myös. Lisäksi lääkkeenä cymbalta. Panacodit jouduin lopettamaan aikoja sitten koska niistä ei ole tuon Cymbaltan kanssa mitään apua.
        Viimeksi siis lääkäri laski tuon buranan 600milliin. Lievempiin kipuihin otan mieluummin panadolin ja katson vaikuttaako se,buranan syönti nyt jäänyt vähemmälle.
        Kyllähän sitä välillä miettii missä kunnossa vatsa tai muut sisäelimet ovat ja juu,kivun kanssa "oppii elämään" mutta välillä sitä ei vaan kestä joten täysin ilman lääkkeitäkään en voi olla.

        Välimerkin jälkeen tulee välilyönti, tähän tapaan. Näin.


      • codejunkie
        itse olet höpö kirjoitti:

        Hei

        ensinnäkin Ardinex sisältää lääkelaitoksen lääketietoihin perustuen: Codeini phosphas hemihydricus,Ibuprofenum. Eli ei parasetamolia minun käsittääkseni ;) Toisekseen en ole väittänyt parasetamolia tulehduskipulääkkeeksi missään vaiheessa!

        Kolmanneksi perustan tietoni tulehduskipulääkkeiden ja parasetamolin yhteiskäytön aiheuttaman verenvuotoriskin kahden fysiatrin, yhden sisätautilääkärin, yhden ortopedin, yhden neurokirurgin ja yhden anestesialääkärin minulle henkilökohtaisesti kertomaan.

        Olen henkilökohtaisesti käyttänyt kuukauden yhtäaikaa nautittuna 1g panadolia ja 600 mg ibuprofeiinia 3 krt/vrk ilman että näitä minulle määrättiin. Tämä kokeilu päättyi siihen että vatsastani puhkesi verisuoni, eli oksensin rajusti verta. Yliopistollisessa sairaalassa tehtiin päivystyksenä vatsatähystys jossa todettiin vatsan limakalvojen olevan loistokunnossa. Yksi verisuoni oli kuitenkin puhjennut vuotamaan rajusti ( ei siis ole sama asia kuin vatsahaava!) tämä vuoto saatiin tyrehdytettyä laittamalla vuotokohdan ympärille kolme adrenaliini piikkiä.

        Minua edellä mainittuihin tutkineiden/hoitaneiden lääkäreiden minulle kertomaan perustan siis tietoni.

        Tosi asia on se että vuosittain kuolee kipupotilaita satoja väärien tai vatsanlimakalvoja runsaasti ärsyttävien lääkeyhdistelmien aiheuttamiin vatsahaavoihin tai vatsaverenvuotoihin. Näiltä ongelmilta voi välttyä hyvällä vatsansuojalääkityksellä(joka on siis nyt itsellänikin kokoajan käytössä)tai vatsaystävällisillä särkylääkkeillä esim parasetamolilla. Itse en voi käyttää enää edes niitä paljon kehuttuja ja parjattuja uuden polven tulehdukipulääkkeitä jotka ovat niiiin turvallisia ;)

        Sinun ei tarvitse tähän uskoa, mutta olen onnellinen että minut ehdittiin pelastaa nopean hoidon ansiosta ja toivon myös muiden kipuilijoiden muistavan että kannattaa ajoissa huolehtia vatsan kunnosta :)

        ROFL... Se on codeine phosphate hemihydrate, tai kodeiinifosfaattihemihydraatti, eli metyylimorfiini.


      • Anonyymi
        itse olet höpö kirjoitti:

        Hei

        ensinnäkin Ardinex sisältää lääkelaitoksen lääketietoihin perustuen: Codeini phosphas hemihydricus,Ibuprofenum. Eli ei parasetamolia minun käsittääkseni ;) Toisekseen en ole väittänyt parasetamolia tulehduskipulääkkeeksi missään vaiheessa!

        Kolmanneksi perustan tietoni tulehduskipulääkkeiden ja parasetamolin yhteiskäytön aiheuttaman verenvuotoriskin kahden fysiatrin, yhden sisätautilääkärin, yhden ortopedin, yhden neurokirurgin ja yhden anestesialääkärin minulle henkilökohtaisesti kertomaan.

        Olen henkilökohtaisesti käyttänyt kuukauden yhtäaikaa nautittuna 1g panadolia ja 600 mg ibuprofeiinia 3 krt/vrk ilman että näitä minulle määrättiin. Tämä kokeilu päättyi siihen että vatsastani puhkesi verisuoni, eli oksensin rajusti verta. Yliopistollisessa sairaalassa tehtiin päivystyksenä vatsatähystys jossa todettiin vatsan limakalvojen olevan loistokunnossa. Yksi verisuoni oli kuitenkin puhjennut vuotamaan rajusti ( ei siis ole sama asia kuin vatsahaava!) tämä vuoto saatiin tyrehdytettyä laittamalla vuotokohdan ympärille kolme adrenaliini piikkiä.

        Minua edellä mainittuihin tutkineiden/hoitaneiden lääkäreiden minulle kertomaan perustan siis tietoni.

        Tosi asia on se että vuosittain kuolee kipupotilaita satoja väärien tai vatsanlimakalvoja runsaasti ärsyttävien lääkeyhdistelmien aiheuttamiin vatsahaavoihin tai vatsaverenvuotoihin. Näiltä ongelmilta voi välttyä hyvällä vatsansuojalääkityksellä(joka on siis nyt itsellänikin kokoajan käytössä)tai vatsaystävällisillä särkylääkkeillä esim parasetamolilla. Itse en voi käyttää enää edes niitä paljon kehuttuja ja parjattuja uuden polven tulehdukipulääkkeitä jotka ovat niiiin turvallisia ;)

        Sinun ei tarvitse tähän uskoa, mutta olen onnellinen että minut ehdittiin pelastaa nopean hoidon ansiosta ja toivon myös muiden kipuilijoiden muistavan että kannattaa ajoissa huolehtia vatsan kunnosta :)

        Aika tuju on tuo yhdistelmä, jonka tuossa kerrot. Ja käyttöaika.


    • ....lääkkeet....

      jos vaikka olisi apua?

    • ....lääkkeet....

      jos vaikka olisi apua?

    • kandipaatti

      Parasetamoli on sen verran heikkotehoista, että annoksen nostaminen jopa grammalla ei yleensä tehoa paljoa paranna. Jos parasetamolin teho ei riitä, tulee kivun syy selvittää tarkemmin ja määrätä tarvittaessa joku tehokkaampi tilalle.

    • hoit_su

      kannattaisi siihen rinnalle ottaa Ibuprofeeni käyttöön, Ibuprofeeni on tulehduskipulääke ja Panadol kipulääke. Yhdessä toimivat minulla ainakin nivelrikon kipuihin. Niissä on erilaiset maksimiannoksien määrät, että tarkistakaa lääkepaketista. Toisaalta kuureittain voi ottaa isompiakin määriä, mutta " kuuri"on semmoset 3-4 päivää.

    • qswedrftghyjukil

      Soittelin tässä taannoin päivystykseen korvajuttujen takia, aikuisten korvatulehdukset kun ei ole päivystyksessä hoidettava asia, niin sain ohjeeksi ottaa 1000mg (1g) parasetamolia neljä kertaa vuorokaudessa, eli 4x1000mg=4000mg/vrk. Koska tuo ohje annettiin päivystyksestä, niin sillon sen täytyy olla pätevä ohje. Korvaan tuolla tosin ei juurikaan ollut vaikutusta, mutta samapa tuo, virka-aikana pääsi sitten viimein omaan arvauskeskukseen ja sai antibioottikuurin... josta on jo yli 3 viikkoa, eikä korva tosin ole edelleenkään kunnossa.

    • Suojaa_maksaasi

      Panadolin liika käytöstä on tullut paljon maksavaurioita. Suositeltu annostus on 3000mg/vrk. Itse käytän sitä kipulääkkeenä. Käytin aikaisemmin Panacodia ja nyt olen ollut jo lähes vuoden pelkällä Panadolilla. Tulehduskipulääkkeet ovat kiellettyjä verenpainelääkkeeni vuoksi.

    • eiyhtääneiyhtäänei

      Panadolin myrkyllinen annos on aikuisella 6 g. Tappava 16-23 g. Vaikka otetaan pieniä yliannostuksia, niin erittäin harvoin niissä tapauksissa maksaan tulee mitään vaurioita. MUTTA, joillain ihmisillä jopa normiannokset aiheuttanu maksavaurion. Ja koska kukaan ei voi tietää, kuinka paljon oma maksa sietää, niin siksi se ohjeen 3 g/vrk täytyy pitää. Itse kieltäydyn syömästä kumpaakaan, parasetamolia ja ibuprofeenia. Kun niin riskaabeleita lääkkeitä on, niin ei ole mitään järkeä arpoa terveytensä kanssa.

      • qewrtyu

        Jos terkkarista sanotaan 4000mg/vrk eli 4g, niin sillon voi ottaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe