www.scanaupairs.co.uk
Suomalaisnaisen pyörittämä järjestö, joka välittää au paireja Lontooseen ja ympäröiviin maakuntiin.
Onko kukaan kayttanyt, mita pidatte websivuista ? Vaikuttaako luotettavalta jarjestolta ?
Scanaupairs
19
4279
Vastaukset
- hanna-86
Tulin Lontooseen Scanaupairsien kautta noin kolme kuukautta sitten, ja olen kylla tosi tyytyvainen valintaani. Jarjeston johtaja Riitta-Liisa on mukava ja ymmartavainen nainen, jolla on myos omia kokemuksia au-pairina olosta.
Toisin kuin monet muut jarjestot, scan jarjestaa tapaamisia, joista ainakin mina olen saanut ihan hyodyllista infoa ja tavannut mielenkiintoisia tyyppeja. Ymmartaakseni perheiden taustat ja suositukset tarkastetaan aika hyvin, ja ainakin mulla sattui kylla paras mahdollinen perhe!
Eli suosittelen erittain lampimasti, ja onnea haulle!- minä
Mä olin kanssa kyseisen järjestön kautta au pairina ja olin tosi tyytyväinen. Aina kun oli jotain ongelmia niin Riitasta oli aina paljon apua. Ja just nää tapaamiset oli tosi kivoja, siellä kans tutustui hyvin muihin au paireihin ja sit kans sai sellasen listan, jossa nimettiin lähellä asuvat au pairit. Ainoa miinus mikä oli niin perheen etsimiseen meni tosi kauan aikaa, mut se ei kuulemma oo näin aina, toiset au pair kaverit sai perheet tosi nopeesti, en sit tiedä, mikä mun kohdalla kesti..varmaan huono tuuri. Mut siis voin hyvin suositella järjestöä :)
- Jeeves.
Scanaupairs on konkurssissa. Ette ilmeisesti sitten kayneet sivuilla ?
- Minttuli
Miten niin Scanaupairs olisi mennyt konkurssiin??
Kävin juuri sivuilla, eikä siellä lukenut mitään konkurssista.... - sivut edes
Minttuli kirjoitti:
Miten niin Scanaupairs olisi mennyt konkurssiin??
Kävin juuri sivuilla, eikä siellä lukenut mitään konkurssista....www.scanaupairs.co.uk
- minttuli
sivut edes kirjoitti:
www.scanaupairs.co.uk
Niiin...??sivuilla ei lue mitään konkurssista...
- minttuli
minttuli kirjoitti:
Niiin...??sivuilla ei lue mitään konkurssista...
Niin ja kokeileppa tätä osoitetta...tämä kyllä toimii http://www.scanaupairs.uk.com/
- huolestua...
Ei kannata huolestua yhdesta tai kahdesta perheen valituksesta, aina ei kemiat sovi yhteen ja perheen on helppo valittaa. Ja sitä paitsi englantilaiset rouvat ovat maailmanmestareita valittamisen suhteen!;)
Olin itse Scanaupairin kautta au pairina Lontoossa kesällä -99. Kaikki toimi hyvin. Itse perhe haastatteli minut puhelimitse, ja kesä meni hyvin. Scanaupairilta sain saapumiseni jälkeen listan alueella asuvista muista au paireista, joihin otin itse yhteyttä ja tavattiin porukalla.
Minun jälkeeni perheeseen tuli (muistaakseni) tsekkiläinen tyttö, ja jälkeenpäin kuulin, että tyttö oli erotettu alta aika yksikön, koska oli varsinainen ongelma tapaus, jäänyt kiinni varastamisesta jne.
Suomalaisilla ja ylipäätänsäkin pohjoismaalaisilla on hyvä maine Englannissa, työt tehdään hyvin ja ollaan luotettavia. - Mervi_V
huolestua... kirjoitti:
Ei kannata huolestua yhdesta tai kahdesta perheen valituksesta, aina ei kemiat sovi yhteen ja perheen on helppo valittaa. Ja sitä paitsi englantilaiset rouvat ovat maailmanmestareita valittamisen suhteen!;)
Olin itse Scanaupairin kautta au pairina Lontoossa kesällä -99. Kaikki toimi hyvin. Itse perhe haastatteli minut puhelimitse, ja kesä meni hyvin. Scanaupairilta sain saapumiseni jälkeen listan alueella asuvista muista au paireista, joihin otin itse yhteyttä ja tavattiin porukalla.
Minun jälkeeni perheeseen tuli (muistaakseni) tsekkiläinen tyttö, ja jälkeenpäin kuulin, että tyttö oli erotettu alta aika yksikön, koska oli varsinainen ongelma tapaus, jäänyt kiinni varastamisesta jne.
Suomalaisilla ja ylipäätänsäkin pohjoismaalaisilla on hyvä maine Englannissa, työt tehdään hyvin ja ollaan luotettavia.Hei!
Kannattaa lukea, tämä todella tapahtui minulle.
Olin Scanaupairsin kautta Englannissa 2005 syksyn lokakuusta asti. Kokemukseni ei ole hyvä, ensinnäkin olin West Sussexin mitä kauneimmassa maakunnassa töissä aupairina. Perheeni oli Lodsworthin kylässä, jossa katsoin neljää lasta. Kylä on todella pieni, ei katuvaloja ja illalla istuin yksin pimeässä. jopa niin että perheen isäntä harmitteli oloani ja kysyi enkö tekisi mitään toisten nuorten kanssa. Helpommin sanottu kuin tehty, aupaireja asui toisissa paikkakunnissa ja koska en uskaltanut ajaa autoa en myöskään nähnyt koskaan ketään. Olin todella yksin, ainoastaan heidän koirasta, mustasta Islasta oli apua hänpä oli tosi ystävä tämä labbis. Perhe oli oikein perienglantilainen, ja pidin kaikesta tästä aluksi. Ainut asia oli että perheen emäntä oli täydellisyyttä tavoittelevana, hyvin vaativa, ja kun asuin vierastalossa ja kustansin omat ruokani sain lopulta huomata tekeväni ympäripyöreitä tunteja suuressa linnamaisessa talossa ilman ruokataukoja. Riitta Baldwiniin ei auttanut yhteyden otto. Vaikka emännän kanssa pärjäsin aina tuohon päivään asti hyvin, oli lopulta Scanaupairs toimiston agentin kommentti jäätävä. Hän ei auttanut minua uuden perheen etsimisessä. vaan kirjaimellisesti jätti minut yksin huoleni kanssa englantiin.Riitta Oli nimittäin varannut matkan helsinkiin samaisena syksynä poikansa kanssa ( Näin kertoi minulle itse puhelimessa samoihin aikoihin), ja ilmoitti kirjeellä tylysti että omapa oli vikani kun en pärjännyt isäntäperheeni kanssa, ja tietenkin sain nyt hänen mukaansa järjestääkin itseni pois tilanteesta. Hänen mukaansa emäntä oli antanut lähtöpassit ja toimittiin sen mukaan. Tässä tilanteessa perheen isäntä jopa ymmärti minua ja sanoi että etsi uusia au pair perheitä internetistä, emäntä kannusti myös etsimään netistä. ja niinhän minä tein työtä käskettyä ja halusin vain jäljelle muuta kuin tuskan kyyneleet mitkä Baldwin tilanteessa minulle järjesti. Lopulta omatoimisesti menin työpaikkahaastatteluun junaa käyttäen Kentin kuntaan ja löysin itseni uudesta perheestä. Mutta olin rohkea, kuinka moni lupautuu menemään bemariin victoria stationilta tullessa ja uskoutuu menemään täysin ventovieraan kyytiin. 21-vuotiaana halusin vain tehdä kaikkeni aupair perheen saamiseksi ennenkuin suostuisin palaamaan suomeen, ja millä rahalla minä olisin suomeen palannutkin kun ei ollut rahaa. Lisäksi voin sanoa, että Baldwin ei jälkeenpäin ole edes kysynyt vointiani, hänelle olin aivan sama. Ja minä vain tiedän että Jumala auttoi minua Lontoossa yksin matkatessani. Ja lopulta soitin kalliin puhelun isälleni suomeen joka viipymättä kustanti matkani takaisin oikeaan kotiini. Mutta kuinka tämä ihminen voi olettaa että kukaan olisi kustantanut ylipäänsä mitään, periaate asiasta on että olin täysin yksin vailla ketään.en tuntenut englannista kuin hänet johon alussa luotin täysin. selvästikin minulle kokemukseni rinnalla tulee mieleen että hän tahtoi vain päästä rentouttavalle lomalle ja unohtaa paineet ja jopa tällä hinnalla!!!!! vaikka lomalle olisi lähtenytkin sovittelua olisin kaivannut ja yhteyden ottoa että kuinka voin. tästähän voisi haastaa vaikka oikeuteen. terveisin Mervi - darkwinterschild
Mervi_V kirjoitti:
Hei!
Olin Scanaupairsin kautta Englannissa 2005 syksyn lokakuusta asti. Kokemukseni ei ole hyvä, ensinnäkin olin West Sussexin mitä kauneimmassa maakunnassa töissä aupairina. Perheeni oli Lodsworthin kylässä, jossa katsoin neljää lasta. Kylä on todella pieni, ei katuvaloja ja illalla istuin yksin pimeässä. jopa niin että perheen isäntä harmitteli oloani ja kysyi enkö tekisi mitään toisten nuorten kanssa. Helpommin sanottu kuin tehty, aupaireja asui toisissa paikkakunnissa ja koska en uskaltanut ajaa autoa en myöskään nähnyt koskaan ketään. Olin todella yksin, ainoastaan heidän koirasta, mustasta Islasta oli apua hänpä oli tosi ystävä tämä labbis. Perhe oli oikein perienglantilainen, ja pidin kaikesta tästä aluksi. Ainut asia oli että perheen emäntä oli täydellisyyttä tavoittelevana, hyvin vaativa, ja kun asuin vierastalossa ja kustansin omat ruokani sain lopulta huomata tekeväni ympäripyöreitä tunteja suuressa linnamaisessa talossa ilman ruokataukoja. Riitta Baldwiniin ei auttanut yhteyden otto. Vaikka emännän kanssa pärjäsin aina tuohon päivään asti hyvin, oli lopulta Scanaupairs toimiston agentin kommentti jäätävä. Hän ei auttanut minua uuden perheen etsimisessä. vaan kirjaimellisesti jätti minut yksin huoleni kanssa englantiin.Riitta Oli nimittäin varannut matkan helsinkiin samaisena syksynä poikansa kanssa ( Näin kertoi minulle itse puhelimessa samoihin aikoihin), ja ilmoitti kirjeellä tylysti että omapa oli vikani kun en pärjännyt isäntäperheeni kanssa, ja tietenkin sain nyt hänen mukaansa järjestääkin itseni pois tilanteesta. Hänen mukaansa emäntä oli antanut lähtöpassit ja toimittiin sen mukaan. Tässä tilanteessa perheen isäntä jopa ymmärti minua ja sanoi että etsi uusia au pair perheitä internetistä, emäntä kannusti myös etsimään netistä. ja niinhän minä tein työtä käskettyä ja halusin vain jäljelle muuta kuin tuskan kyyneleet mitkä Baldwin tilanteessa minulle järjesti. Lopulta omatoimisesti menin työpaikkahaastatteluun junaa käyttäen Kentin kuntaan ja löysin itseni uudesta perheestä. Mutta olin rohkea, kuinka moni lupautuu menemään bemariin victoria stationilta tullessa ja uskoutuu menemään täysin ventovieraan kyytiin. 21-vuotiaana halusin vain tehdä kaikkeni aupair perheen saamiseksi ennenkuin suostuisin palaamaan suomeen, ja millä rahalla minä olisin suomeen palannutkin kun ei ollut rahaa. Lisäksi voin sanoa, että Baldwin ei jälkeenpäin ole edes kysynyt vointiani, hänelle olin aivan sama. Ja minä vain tiedän että Jumala auttoi minua Lontoossa yksin matkatessani. Ja lopulta soitin kalliin puhelun isälleni suomeen joka viipymättä kustanti matkani takaisin oikeaan kotiini. Mutta kuinka tämä ihminen voi olettaa että kukaan olisi kustantanut ylipäänsä mitään, periaate asiasta on että olin täysin yksin vailla ketään.en tuntenut englannista kuin hänet johon alussa luotin täysin. selvästikin minulle kokemukseni rinnalla tulee mieleen että hän tahtoi vain päästä rentouttavalle lomalle ja unohtaa paineet ja jopa tällä hinnalla!!!!! vaikka lomalle olisi lähtenytkin sovittelua olisin kaivannut ja yhteyden ottoa että kuinka voin. tästähän voisi haastaa vaikka oikeuteen. terveisin MerviOlin au-pairina Lontoossa 2002-2003, ja heti perheeseen mentyäni totesin etten tullut yhden lapsen kanssa laisinkaan toimeen. Yritin ottaa Riittaan yhteyttä, mutta hän oli aina (2kk) lomalla....olisi edes hankkinut tuuraajan. Kokoontumiset olivat hyvä asia, niissä tutustuin muihin au-paireihin ja sain hyviä ystäviä, joiden tuella jaksoin niiden piinaavien 2kk'n ohi. Sitten päätin nostaa kissan pöydälle perheen kanssa, ja saimme asiat setvittyä, ja oli perheessä yli vuoden töissä. Kuullut olen että englantilaiset perheenäidit voivat olla oikeita narttuja, mutta ilmeisesti minulla kävi tuuri. Työajat pitivät ja ylitöistä maksettiin ylimääräistä.
- tsikitsikkikikksit
darkwinterschild kirjoitti:
Olin au-pairina Lontoossa 2002-2003, ja heti perheeseen mentyäni totesin etten tullut yhden lapsen kanssa laisinkaan toimeen. Yritin ottaa Riittaan yhteyttä, mutta hän oli aina (2kk) lomalla....olisi edes hankkinut tuuraajan. Kokoontumiset olivat hyvä asia, niissä tutustuin muihin au-paireihin ja sain hyviä ystäviä, joiden tuella jaksoin niiden piinaavien 2kk'n ohi. Sitten päätin nostaa kissan pöydälle perheen kanssa, ja saimme asiat setvittyä, ja oli perheessä yli vuoden töissä. Kuullut olen että englantilaiset perheenäidit voivat olla oikeita narttuja, mutta ilmeisesti minulla kävi tuuri. Työajat pitivät ja ylitöistä maksettiin ylimääräistä.
aika äärilaidoista näkemyksiä ja kokemuksia. monista viesteistä on jo pari vuotta aikaa. ONKO kukaaan ollu tällä hetkellä tai lähivuosina vaihdossa? millaisii kokemuksii? suositteletteko?
- On naita nahty
tsikitsikkikikksit kirjoitti:
aika äärilaidoista näkemyksiä ja kokemuksia. monista viesteistä on jo pari vuotta aikaa. ONKO kukaaan ollu tällä hetkellä tai lähivuosina vaihdossa? millaisii kokemuksii? suositteletteko?
No tolla "firmalla" on aika paha maine. Mutta monethan ovat masokisteja :D
- memmulia
Mervi_V kirjoitti:
Hei!
Olin Scanaupairsin kautta Englannissa 2005 syksyn lokakuusta asti. Kokemukseni ei ole hyvä, ensinnäkin olin West Sussexin mitä kauneimmassa maakunnassa töissä aupairina. Perheeni oli Lodsworthin kylässä, jossa katsoin neljää lasta. Kylä on todella pieni, ei katuvaloja ja illalla istuin yksin pimeässä. jopa niin että perheen isäntä harmitteli oloani ja kysyi enkö tekisi mitään toisten nuorten kanssa. Helpommin sanottu kuin tehty, aupaireja asui toisissa paikkakunnissa ja koska en uskaltanut ajaa autoa en myöskään nähnyt koskaan ketään. Olin todella yksin, ainoastaan heidän koirasta, mustasta Islasta oli apua hänpä oli tosi ystävä tämä labbis. Perhe oli oikein perienglantilainen, ja pidin kaikesta tästä aluksi. Ainut asia oli että perheen emäntä oli täydellisyyttä tavoittelevana, hyvin vaativa, ja kun asuin vierastalossa ja kustansin omat ruokani sain lopulta huomata tekeväni ympäripyöreitä tunteja suuressa linnamaisessa talossa ilman ruokataukoja. Riitta Baldwiniin ei auttanut yhteyden otto. Vaikka emännän kanssa pärjäsin aina tuohon päivään asti hyvin, oli lopulta Scanaupairs toimiston agentin kommentti jäätävä. Hän ei auttanut minua uuden perheen etsimisessä. vaan kirjaimellisesti jätti minut yksin huoleni kanssa englantiin.Riitta Oli nimittäin varannut matkan helsinkiin samaisena syksynä poikansa kanssa ( Näin kertoi minulle itse puhelimessa samoihin aikoihin), ja ilmoitti kirjeellä tylysti että omapa oli vikani kun en pärjännyt isäntäperheeni kanssa, ja tietenkin sain nyt hänen mukaansa järjestääkin itseni pois tilanteesta. Hänen mukaansa emäntä oli antanut lähtöpassit ja toimittiin sen mukaan. Tässä tilanteessa perheen isäntä jopa ymmärti minua ja sanoi että etsi uusia au pair perheitä internetistä, emäntä kannusti myös etsimään netistä. ja niinhän minä tein työtä käskettyä ja halusin vain jäljelle muuta kuin tuskan kyyneleet mitkä Baldwin tilanteessa minulle järjesti. Lopulta omatoimisesti menin työpaikkahaastatteluun junaa käyttäen Kentin kuntaan ja löysin itseni uudesta perheestä. Mutta olin rohkea, kuinka moni lupautuu menemään bemariin victoria stationilta tullessa ja uskoutuu menemään täysin ventovieraan kyytiin. 21-vuotiaana halusin vain tehdä kaikkeni aupair perheen saamiseksi ennenkuin suostuisin palaamaan suomeen, ja millä rahalla minä olisin suomeen palannutkin kun ei ollut rahaa. Lisäksi voin sanoa, että Baldwin ei jälkeenpäin ole edes kysynyt vointiani, hänelle olin aivan sama. Ja minä vain tiedän että Jumala auttoi minua Lontoossa yksin matkatessani. Ja lopulta soitin kalliin puhelun isälleni suomeen joka viipymättä kustanti matkani takaisin oikeaan kotiini. Mutta kuinka tämä ihminen voi olettaa että kukaan olisi kustantanut ylipäänsä mitään, periaate asiasta on että olin täysin yksin vailla ketään.en tuntenut englannista kuin hänet johon alussa luotin täysin. selvästikin minulle kokemukseni rinnalla tulee mieleen että hän tahtoi vain päästä rentouttavalle lomalle ja unohtaa paineet ja jopa tällä hinnalla!!!!! vaikka lomalle olisi lähtenytkin sovittelua olisin kaivannut ja yhteyden ottoa että kuinka voin. tästähän voisi haastaa vaikka oikeuteen. terveisin Mervi"tästähän voisi haastaa vaikka oikeuteen. terveisin Mervi "
Aivan kevyesti ja Englannissa ei edes maksa mitaan.
Mutta tama Baldwin luottaa siihen etta suomalainen au pair on niin uusavuton etta maksaa ja karsii hiljaisena aina. Ja yksinhoitaja-aidin (Baldwin) lomat juoksee kivasti kun on rahoitus. - ex au pair
memmulia kirjoitti:
"tästähän voisi haastaa vaikka oikeuteen. terveisin Mervi "
Aivan kevyesti ja Englannissa ei edes maksa mitaan.
Mutta tama Baldwin luottaa siihen etta suomalainen au pair on niin uusavuton etta maksaa ja karsii hiljaisena aina. Ja yksinhoitaja-aidin (Baldwin) lomat juoksee kivasti kun on rahoitus.Itse tekisin poliisille rikosilmoituksen tuollaisesta ! Ja se ei maksa mitään. Jos jotakin sovitaan , niin sen täytyy pitää!Ne toimistot taitaa luottaa juuri sihen, että tytöt ei tiedä maan laista mitään, ja eivät nosta rikosjuttuja. En ole varma uk:n lainsäädännöstä, mutta olen ymmärtänyt, että nämä pihoille potkitut au pairit ovat tulleet ongelmaksi, ja maan lainsäädäntöä on muutettu, agencyt eivät voi vetäytyä vastuusta ongelmatilanteissa! Kysy suoraan poliisilta.
- ...........
ex au pair kirjoitti:
Itse tekisin poliisille rikosilmoituksen tuollaisesta ! Ja se ei maksa mitään. Jos jotakin sovitaan , niin sen täytyy pitää!Ne toimistot taitaa luottaa juuri sihen, että tytöt ei tiedä maan laista mitään, ja eivät nosta rikosjuttuja. En ole varma uk:n lainsäädännöstä, mutta olen ymmärtänyt, että nämä pihoille potkitut au pairit ovat tulleet ongelmaksi, ja maan lainsäädäntöä on muutettu, agencyt eivät voi vetäytyä vastuusta ongelmatilanteissa! Kysy suoraan poliisilta.
Riitta-Liisa Baldwin on myynyt Scanaupairs yrityksensä, yrityksen uusi nimi on Nordic Nannies. Olin itse Scanuapairsin kautta Englannissa reilu kymmenen vuotta sitten, perhe oli hyvä eikä minulla ollut mitään ongelmia. AuPairien ei tarvinut maksaa mitään Scanaupaireissa, eikä myöskään Nordic Nanniesin kautta hankitusta paikasta, toiset toimistot perivät AuPaireilta välityspalkkion joten sen vuoksi ehkä moni AuPair lähtee kyseisen firman kautta.
- exhostmama
Itse olisin tosi varovainen noiden välittäjien kanssa. Kannattaa muistaa kuka on firman asiakas. Tässä tapauksessa firman kulut maksaa perhe, au pair ei maksa, hän on siis kauppatavaraa. Silloin kun au pairilla tulee ongelmia perheen kanssa välittäjä on lähes aina perheen puolella. Perhe kun maksaa välittäjän palkan.
Mulla on itsellä ollut monta au pairia, kaikki tulivat ilman mitään välikäsiä. Suurin osa on ollut mukavia, ovat hoitaneet työnsä hyvin ja edelleen pidetään yhteyksiä ja ollaan ystäviä. Jotkut ovat olleet sitten taas huonompia eikä homma ole sujunut lainkaan. Siis kun toiselle työmäärät ovat reiluja ja homma toimii, toiset ovat joko tyytymättömiä tai selkeästi väärinkäyttäneet luottamustamme. Aika monet olivat olleet yhteydessä näihin molempiin firmoihin ja heille oli ihan suoraan sanottu että jos perheen ja au pairin välillä on ongelmia se on aina au pairin oma vika. Kun on kuullut tyttöjen omia kertomuksia ei se kyllä niin ihan ole. Kyllä oikeasti ihan kamalia perheitäkin on, toisaalta on myös huonoja au paireja jotka eivät ymmärrä mitä eroa on au pair ja vaihto-oppilas vuosilla. Ja se viisikin tuntia töitä päivässä on ollut joillekin liikaa. Ja he ovat kertoneet kaikille että perhe oli kamala ja joutuivat raatamaan orjana, tarinassa on kuitenkin toinenkin puoli eikä se varmaan aina pidä paikkaansa. Aika harvoin kuulee kenenkään kertovan että perhe oli ok mutta itse mokasi. Niinkin usein käy.
Jos itse lähtisin au pairiksi, luultavasti yrittäisin jonkin pitkään sitä tehneen suomalaisen firman, esim. Allianssin kautta. Sinne pitää maksaa mutta palvelukin tuntuu olevan hyvää. Samoin kun maksaa voi odottaa tulevansa kohdelluksi asiakkaana. Netissä toimivia välitysfirmoja on paljon, kannattaa olla hyvin varovainen ennen kuin maksaa mitään, väärinkäytöksiä on paljon.
Ja aina pitää olla sen verran ylimääräistä rahaa ja suunnitelma hätätilanteita varten että tarvittaessa pääsee kotiin ihan omin avuin. Useissa maissa on mm. suomalaisia kirkkoja/merimieskirkkoja jotka auttavat hätään joutuneita au paireja. Niistä kannattaa ottaa selvää etukäteen. - kanelinkukka88
Itse olen tämän järjestön kautta ollut aupairina. Luotettava firma. Liekö enää toiminnassa?
- Kokemuksiarikkaampi
Minä olin tämän firman kautta aupairina vuoden ajan parin ystäväni kanssa vuosina -99-2000. Riitta-Liisa Baldwin oli oikea noita-akka. Hädän tullen hänestä ei ole mitään apua, päinvastoin. En voi suositella kenellekkään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384228- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152031Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi621687Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080